Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

14-04-2009 om 13:02

Zoon nog steeds zere voet, nu foto's gemaakt

tijdje terug ook al over geschreven, zoonlief van 2,5 jaar heeft zere voet/hiel, vanmorgen foto's gemaakt om uit te sluiten dat hij iets gebroken of gescheurd heeft. Arts heeft zelf geen idd wat het kan zijn, het lijkt op hielspoor, hij heeft er extra pijn aan als hij vanuit rust ineens moet gaan lopen, als hij dan door de pijn heen loopt gaat het daarna beter. Maar hielspoor bij zo;n kleintje is wel heel erg raar?

groet, polly


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolijt

Jolijt

14-04-2009 om 16:18

Polly

Ik was wel wat ouder, maar heb ook vaak hielpijn gehad. Navraag bij mijn moeder leverde een leeftijd op van een jaar of 7 en in ieder geval 3 jaar lang. Mijn favoriete schoeisel: zweedse klompen (achteraf denk ik logisch, dat lijkt op de zooltjes die ik later kreeg).
Overigens had (en heb) ik het perioden wel en dan weer niet. Heb jarenlang ook geen last gehad.

Hoop dat het snel beter gaat!

Polly Shearman

Polly Shearman

15-04-2009 om 11:58

Jolijt

Heb je ook enig idee waar het bij jou aan lag?
was het de stand van je voeten? en was het over toen je die zooltjes kreeg?

Het is heel geleidelijk aan begonnen een week of 6 geleden. Maar nu kan hij geen 10 meter meer lopen, van de bank naar de tafel gaat net, en stil staan aan tafel om te spelen lukt nog wel, maar de rest van de dag moet ik hem echt dragen, als hij al een stukje loopt loopt hij heel mank en zie je dat het pijn doet.

ik hoor vandaag of morge of hij misschien een scheurtje in zijn bot heeft, anders misschien een ontsteking? of gewoon naar de popotherapeut??

Jolijt

Jolijt

16-04-2009 om 21:36

Polly

In mijn jeugd is er nooit een oplossing gekomen... de huisarts kwam niet verder dan 'niets te zien' en mijn ouders zochten echt niet verder. Ik weet dat ik altijd op mijn tenen liep, vaak met twee voeten, soms kon ik er eentje wel belasten. Toen ik een jaar of 35 was kwam ik bij de huisarts voor een van de kinderen en heb het er toen maar uitgegooid..." dokter, ik weet dat het maf is, maar als ik opsta kan ik niet lopen, ik verga van de pijn... maar na vijf minuten lopen kan ik gewoon een vierdaagse aan. Ik zie niets aan mijn voeten... en 's nachts doet het ook pijn" Ik verwachtte een lachbui van de dokter, maar hij hoefde niet eens te kijken... da's een hielspoor was het antwoord.
De podotherapeut heeft zooltjes gemaakt en toen was ik er (met zolen in de schoenen) binnen drie weken vanaf. Na een jaar kon ik weer allerlei schoenen aan.
Zouden crocs hem misschien helpen? Die doen echt wonderen voor mijn voeten. En gaat het wel beter als hij een tijdje loopt? Of durft/doet hij dat helemaal niet meer? Zo sneu voor zo'n ukkie!

Het lag bij mij deels aan de stand van mijn voeten, maar volgens de huisarts werd het veroorzaakt door overbelasting die over jaren en jaren kan opbouwen. (hihi, dat zal bij jullie dus niet heel veel jaren zijn...) Ook een val of een foute sprong zou het probleem kunnen opleveren.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-04-2009 om 09:57

Jolijt

Ik dacht idd ook aan hielspoor bij zoon, al is dat voor een kind van 2 jaar wel erg jong. Maar nu zijn ene enkel iets dikker is dan de andere weet ik het niet meer, het kan natuurlijk zijn dat hij om zijn voet te ontlasten anders is gaan lopen waardoor de enkelbult is ontstaan. Hij heeft vooral om te beginnen idd veel pijn, maar hij loopt de rest van de dag niet normaal, hij loopt mank, heel voorzichtig, ik heb hem al weken niet meer zien rennen.
vanmiddag uitslag van de foto ( dat duurt en dat duurt) daarna verder zoeken want ik denk niet dat er wat uitkomt.

groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

17-04-2009 om 19:48

De foto

Heeft niks bijzonders laten zien. De huisarts gaat nu verder overleggen met kinderarts hoe nu verder. De pijn is duidelijk begonnen onder zijn voet. De hiel. Nu is zijn enkel pijnlijk dik en warm. Ook zijn beide benen gaan pijn doen. Als ik hem verschoon doet het pijn het buigen van zijn benen. Dat kan ook van het geforceerd lopen/strompelen. Ik laat hem nu gewoon zelf aangeven wat hij wel en niet kan. Wil hem geen pijnstilling geven omdat hij dat te veel doet en dan doet het later echt giga pijn. Groet. Polly

Pippin

Pippin

17-04-2009 om 21:57

Polly

Heeft je huisarts je zoontje vanmiddag gezien, of was het een telefonische uitslag van de foto?
Als het laatste het geval is, zou ik echt niet afwachten. De klachten nemen toe in plaats van af. Met soortgelijke klachten in haar knie moest onze dochter opgenomen worden en hals over de kop aan een antibioticainfuus.
Ik sluit me bij Pelle aan, ik zou persoonlijk de huisartsenpost bellen.
Pippin

Jolijt

Jolijt

20-04-2009 om 12:02

Polly

Hoe is het nu??? En wat zijn de verdere stappen nu de foto niets heeft opgeleverd?
Ik moet steeds aan jullie denken...

Polly Shearman

Polly Shearman

20-04-2009 om 12:52

Het wordt erger

hij gaat nu ook trekken met zijn andere been,
vanmorgen zou mijn huisarts gesprek hebben met de kinderarts, ik had het nieuws van zijn andere beentje nog maar even doorgebelt, na overleg met kinderarts kan hij op woensdagochtend voor een afspraak terecht in het ziekenhuis. Gelukkig kon hij snel met spoed er tussendoor. Ik hoop gewoon dat snel gevonden word wat het is en dat het ook betergemaakt kan worden...!! En dat mijn peuter gewoon kan rennen springen en klimmen zoals een peuter hoort te doen.

groet, polly

Polly

Hey wat vervelend dat het allemaal niet beter wordt. Ik hoop dat het bezoek woensdag snel duidelijkheid geeft.

De huisarts heeft het vast wel gevraagd maar heeft je zoon ook koorts? Als hij koorts krijgt bel dan de huisarts nog een keertje, het zou nameljk een teken kunnen zijn dat er een ontsteking ergens in de gewrichten zit.

Beterschap gewenst! Mariel

Polly Shearman

Polly Shearman

20-04-2009 om 14:53

Hij heeft geen koorts

ik hoop idd dat snel duidelijk is wat hij heeft.
Hij heeft een loopfietsje daar kan hij gelukkig goed mee uit de voeten, dan heeft hij geen gewicht op zijn voeten en dat gaat redelijk.

Jolijt

Jolijt

20-04-2009 om 17:52

Ach gut...

woensdagochtend... pas voor hem (en al voor het ziekenhuis), ik word er al ongeduldig van... kan alleen maar raden hoe jullie dan trappelen..

Polly Shearman

Polly Shearman

21-04-2009 om 14:07

Arthritis

Ik heb de brief voor de kinderarts net opgehaald daarin zegt de huisarts dat het er gaandeweg op lijkt dat er zich arthritis aan het ontwikkelen is.

Nou weet ik daar wel wat van, maar niet bij kinderen.
al googlend word ik niet vrolijk, woorden als chronish, jeugdreuma en vergroeingen zijn niet leuk om te lezen.

nergens kan ik vinden of het ook wat anders kan zijn, alle links verwijzen naar jeugdreuma, kan een gewricht dan nooit zomaar eenmaalig ontsteken en gewoon weer genezen????

kan iemand mij helpen zoeken? of heeft iemand voor mij meer info??

groet, polly

Jakiro

Jakiro

21-04-2009 om 15:58

Polly

Vorig jaar heeft mijn zoontje, van toen 2, een reactieve arthritis in zijn pols gehad.
Dus een arthritis als gevolg van de neerslag van afbraakproducten van afweercellen in een gewricht.
Hij had inderdaad ook geen koorts, alleen ongelooflijke pijn en deed ook niks, helemaal niks met zijn armpje.
Hele riedel onderzoeken ondergaan (echo, foto's, pet-scan, mri) en uiteindelijk met pijnstilling (omdat de bloedwaardes in zijn bloed beter werden) naar huis gegaan.
Overigens hielp paracetamol niks, wel diclofenac zetpillen.
Hij heeft geen enkele restreactie en alles functioneert uitermate goed !!
Succes !
Jakiro

PS Bij ons werd in eerste instantie ook aan acute jeugdreuma gedacht, maar was het gelukkig niet.

Jetta71

Jetta71

21-04-2009 om 17:44

Ervaring

Hoi Polly,
Wat naar voor je zoontje! Zelf heb ik reactieve artritis gehad rond mijn 22ste. Het was erg vervelend en pijnlijk, maar het is wel helemaal overgegaan. Als je er meer over wilt weten vertel ik het je graag.
Veel sterkte,
Jetta

Petra-

Petra-

21-04-2009 om 21:21

Polly, onze ervaring

is ook niet één van de leukste. Maar ik wil je in ieder geval delink doorgeven die onze kinderarts/reumatoloog ons gaf met de volgende restrictie: "als je jezelf gek wil maken, ga je zoeken op google, als je goed onderbouwde informatie wilt, kijk je hier."

Met heel mijn hart hoop ik dat het niet zo is, dat er een "gewone" ontsteking is, ook dat kan namelijk, dat heeft onze zoon gehad in zijn heup en hij heeft verder geen restverschijnselen. Helaas voor onze dochter heeft zij poly-articulaire JIA.

Hier iig de link:

http://www.printo.it/pediatric-rheumatology/pediatricrheumatology/index.asp?Lingua=Holland&Paese=Netherlands

Sterkte!!!

Pippin

Pippin

21-04-2009 om 21:49

Polly

Bij onze dochter dachten ze eerst aan een bacteriele ontsteking, vandaar dat ze antibioticainfuus kreeg. Vervolgens aan artritis. Maar de onsteking is weggegaan en niet meer teruggekomen. Ook de kinderartsen waren hier opgelucht over. Ze is inmiddels elf jaar ouder. Haar knie is waarschijnlijk wel wat beschadigd geraakt. Als ze wild springt op een trampoline bijvoorbeeld is hij dik. Maar verder heeft ze geen klachten meer.
Dus...
Sterkte
Pippin, die toen ook op internet keek en zeer ongelukkig en ongerust ervan werd.

liora

liora

21-04-2009 om 22:06

Polly

Hoi Polly,

Wat naar zeg, veel sterkte bij de kinderarts en ik hoop echt dat het van voorbijgaande aard is!

Liora

Polly!

ik hoop dat de kinderartts morgen snel weet wat er aan de hand is. Kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken. Fijn dat je zo snel terecht kan.

Denk aan jullie....knuffel voor Ruud!

groetjes van Purk

Polly Shearman

Polly Shearman

22-04-2009 om 11:34

Geen goed nieuws

Na uitgebreid lichamelijk onderzoek, heeft de kinderarts bij ruud 5 ontstekingen gevonden, in zijn enkel, knieeen en heupen.
Alles wijst op jeugdreuma, er volgt nu bloedonderzoek en ontlasting onderzoek, kleine kan is er nog dat het door een parrasiet komt, maar die kans is echt klein.
welke vorm van reuma is nog de vraag, maar de kans dat hij er overheen gaat groeien is gelukkig wel aanwezig.
hij moet vanaf vandaag meteen beginnen met reuma medicijnen (pijnstilling en ontstekingremmend)

ik had me al ingelezen dus dit kwam niet als een giga schok, maar ik had het liever niet gehoord natuurlijk.

groet, toch wel een verdrietige polly

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 11:39

O bah!

Wat ontzettend naar is dit zeg, Polly. Veel sterkte met het verwerken van dit inderdaad echt verdrietige nieuws, en ik hoop dat de medicijnen in elk geval gaan zorgen dat Ruud zich beter voelt!

Jetta71

Jetta71

22-04-2009 om 12:01

Och...

Wat een naar nieuws voor jou en je zoontje. Ik hoop dat de pijnstilling goed gaat helpen en dat het snel wat beter met hem gaat.
Veel sterkte,
Jetta

Ach polly toch

Ik wil jullie veel sterkte wensen. En ik hoop mee met toch het gunstigste scenario.

Bastet

Bastet

22-04-2009 om 13:10

Wat naar

Dat is vervelend om te horen,ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat hij er over heen zal groeien!
groetjes,Bastet

Polly toch!

wat een naar bericht. Kan me voorstellen dat je wellicht onbewust een beetje voorbereid was, maar dit wil je niet voor je jongetje. Ik hoop dat hij snel baat heeft bij de medicatie en dat hij dan weer lekker voor je uit kan rennen.

Dikke knuffel van Purk

emmonis

emmonis

22-04-2009 om 14:51

Oh bah

Wat ontzettend balen! Dit had je niet gehoopt voor je jongetje.
Ik wens jullie veel sterkte.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-04-2009 om 15:08

Medicijnen

Die is de apotheken nu aan maken. Het is al zeldzaam en zeker voor zo'n kleine kerel. Dus dat moet speciaal gemaakt worden. Ik hoor dat het lukt en dat ze snel werken. Mijn arme keutel.

Ach

Polly, wat rot! Voor Ruud en voor jullie allemaal!

Sterkte, ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat die ontstekingen het hazenpad kiezen (om nooit meer terug te komen!)

Polly Shearman

Polly Shearman

22-04-2009 om 17:36

Apotheker

Gaat de grote mensen pillen malen en in mini capsules stoppen. Slimme man. Morgen is het klaar. Hoe eerder hoe beter natuurlijk. Bedankt voor al jullie medeleven. Groet polly

miranda

miranda

22-04-2009 om 18:28

Ik was er al bang voor...

Hallo polly,

Toen ik je berichtje las ging ik weer eventjes terug in de tijd, bij ons meisje is het ontdekt toen ze net 3 jaar was en ze hebben haar laten lopen vanaf dat ze 1,5 jaar was, dus dit is gelukkig nog snel!
Misschien heb je ook wat aan de jeugdreumavereniging, hun website met forum is www.jeugdreuma.com
Daar zijn veel ouders van kinderen met jia in alle vormen te vinden. In welk ziekenhuis loop je? Het is namelijk belangrijk om een goed team van artsen en fysio, ergotherapeut etc. te hebben!

Heel veel sterkte Groetjes Miranda

wendelien

wendelien

22-04-2009 om 19:15

Och polly toch

Wat een akelig nieuws. We wensen jullie veel sterkte en hopen dat er snel uitzicht komt op een behandeling. wendelien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.