Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lilly

lilly

17-06-2010 om 22:12

Zoontje prikt vinger in naaldencontainer bij cb

hallo allemaal

gister was ik op het cb voor controle zoontje{2 jaar],...terwijl ik zitten te praten met arts zit zoontje lief te spelen met speelgoed in dekamer op een gevenmoment kruipt hij onder het bureau ik krijg hem paar seconde later in degaten dat hij onder burea zit en wil hem daar weg trekken samen met arts til ik hem op en zie dat hij vast zit met ze hand in de naaldencontainer.dearts haalt voorzictig ze hand er uit. en zie dat hij is geprikt in ze vinger door een van de naalden die in naalden container zit..ik schrok echt heel erg..en hebben samen ze hand onder de kraan gehouden en ontsmet.ik zei tegen haar warom staat ding onder het bureau dat mag helemaal niet ze kon daar niet duidelijk een antwoorde op geven en zei dat het niet had mogen gebeuren en was echt lijk bleek volgens mij ik ook....ze heeft gezegd dat er geen kinderen zijn met hiv/aids.hepatits
ik zei dat ik wel graag een bloedonder wilde en dat ik naar de dokter ging waar ik tog vrijdag naar toe moet..en heb een brief gekregen waar in staat wat er is gebeurd...dus ik ga morgen naar de dokter voor een bloedonderzoek maar ik weet ook dat pas na 6maanden de definitieve uitslag zal hebben de kans dat hij wat heeft op gelopen is heel klein maar tog zit het me niet lekker..ik begrijp gewoon niet waarom dat ding onder bureau staat dat ding hoort ergens boven te staan op het aanrecht bijvoorbeeld ergens boven ik ben al eerdeer geweest daar maar nooit stond dat op degrond...uitgerekend nu staat het op de grond echt dit wens ik niemand toe maar het is gebeurd die arts wist ook niet waar ze het zoeken moest..nu maar afwachten wat er uit bloed onderzoek..komt..zal wel niks zijn...de kans is heel erg klein???....
wordt vervolgd!....

groetjes lilly...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeer klein ja

Ik zou niet te bang zijn hoor, die kans is wel echt heeel erg minimaal.Maar groot gelijk dat je het laat onderzoeken.Zou ik ook wel doen.De uitslag kan nog even duren inderdaad, maar waarschijnlijk zakt het na een tijdje wat meer naar de achtergrond van je gedachten en heb je er minder last van.

Ik kan me goed voorstellen dat de dokter geschrokken is.Het is erg slordig dat dat ding er stond, dat hoort niet op een kleuterbureau.Fouten kunnen echter gemaakt owrden en de bedoeling is dan dat men ervan leert.

Damajo

Gallifrey

Gallifrey

17-06-2010 om 23:35

Jeetje!

Wat ontzettend slordig. Schandalig gewoon! Natuurlijk ben je geschrokken.
Ik denk inderdaad dat de kans op ziekte erg klein is. Het waren twee naalden op het consultatieburo. Van twee jonge kinderen dus.
Krijg je hulp bij wat er nu verder gedaan kan worden?

Kari1

Kari1

18-06-2010 om 10:33

Wat een schrik!

Je hebt groot gelijk dat je verder onderzoek laat doen en dat hoort er ook echt bij, maar zoals al gezegd de kans dat je zoon er iets aan overhoudt is gelukkig echt heeel minimaal.
Moet je zelf je weg hierin vinden met de HA? Volgens mij hebben organisaties die met naalden werken (ziekenhuizen, huisartspraktijken, cb's etc.) een protocol voor dit soort gebeurtenissen want helaas, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Het lijkt me dan ook dat de cb-organisatie actie moet ondernemen. Zij hebben dat meestal uitbesteed aan deskundigen op het gebied van prik-accidenten die voor een grote regio actief zijn en precies op de hoogte zijn van de meest recente regels en handelwijzen. Wat er gezegd werd "dat er geen kinderen zijn met hiv/aids.hepatits" is een opmerking waar je niet zo veel mee kunt...ze weten immers niet wat ze niet weten.
Ook moet het binnen de cb-organisatie gemeld worden bij hun calamiteitencommissie. Ik denk dat je op z'n minst recht hebt op een gesprek met een manager daar die al die stappen met je doorneemt. Als je dat niet vanzelf wordt aangeboden dan zou ik er om vragen.
Kari

lilly

lilly

18-06-2010 om 21:15

Dokter geweest..

hallo allemaal..

bedankt voor de Reacties

ik ben dus vandaag naar de kinderarts geweest en die vertelde dat een bloedonderzoek nu geen zin heeft dus over 2 weken gaan we bloed prikken dat is erg ver weg lijkt het nu wel...en dan na twee weken krijgen we de uitslag...hij wordt getest op hiv/aids/hepatitis/...de kans dat hij wat heeft is erg klein maar de gedacht alleen is niet fijn..het waren geen twee naalden het was aan het eind van de middag en die container was erg vol...en kari ze heeft me een brief geven voor de dokter meer niet en ze zei dat ze het incident ging melden volgens protocol..voor de rest niks dus ik moet zelf alles regelen...ik heb ook niks meer van hun gehoord denk ook niet dat dat gaat gebeuren maar wat ik al zei die artswas behoorlijk geschrokken...ik moet dus nu 6 maanden in onzekerheid zitten voor dat we de definitiefe uitslag hebben...dit had gewoon niet mogen gebeuren...maar het is dus wel bebeurd..helaas...

groetjes lilly..

Puck

Puck

18-06-2010 om 21:33

Lilly

Die container was misschien wel vol met naalden, maar je kind heeft zich vast niet geprikt aan al die naalden dus dat is helemaal niet belangrijk. En verder is het risico gewoon ontzaglijk klein, ik zou me er niet zo ontzettend druk over maken, gaat vast helemaal goed komen.
En p.s.: gebruik af en toe eens een punt in een zin. Ik raak gewoon buiten adem als ik je postings lees

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.