Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tigress

Tigress

03-10-2011 om 09:26

Zorgkosten... ga jij mijden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

24-10-2011 om 13:30

Tandarts 10 euro in de maand?

Was dat maar zo.

Mijn man heeft als kind een ongeluk gehad. Zijn voortand is er toen uit getikt. Deze is er met een stifttand weer ingezet. En in de loop der jaren steeds opnieuw er weer in gezet. En nu gaat het mis. Wortel is gebroken, tand kan er niet eenvoudig meer ingezet worden.

Dat wordt dus een implantaat. Kosten zijn volgens mij rond de 2500 euro.

Nu kunnen wij dat betalen maar of iedereen zoiets kan betalen? Ik betwijfel dat.

Ik baal er trouwens wel als een stekker van. Wat een zonde geld. En ik heb een aanvullend pakket voor tandartskosten maar ook die dekt zo'n implantaat maar voor een gedeelte.

En hoe zit dat eigenlijk met een beugel. Zit dat wel in het basispakket?

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2011 om 18:29

lennest

lennest

25-10-2011 om 21:37

Kwestie van rekenen

Ik heb de meest uitgebreide verzekering, iedere maand een flinke hap uit mijn budget. Ook ik heb me afgevraagd of het niet wat minder kan. Toen alles maar eens opgeteld. Zo veel voor de tandarts, zo veel voor fysio, podotherapie, eigen bijdrage voor geneesmiddelen etc., alles bij elkaar een hoop geld. Daarna gekeken wat er vergoed werd, hoeveel extra premie heb ik betaald, dus naast de basispremie en gekeken of het extra bedrag per maand nut had. De uitkomst is dat ik ruim 3.000 had moeten betalen als ik niet zo uitgebreid was verzekerd en de extra premie was minder dan deze 3.000 euro. Conclusie: ja, het is iedere maand veel geld, maar niet verzekeren kost meer. Alleen de tandartsverzekering kost nu meer dan het oplevert, maar het is mogelijk dat ik volgend jaar een brug krijg, kosten ruim 2.000 euro, waarvan de verzekering er toch 1.000 euro van vergoed. Ik betaal voor de tandartsverzekering ruim 30 euro per maand. Pas als ik 3 jaar niks declareer ben ik voordeliger uit door het geld apart te zetten. ik houd het voorlopig maar even zo.

Fiorucci

Fiorucci

26-10-2011 om 15:02

Lezer

Je vergeet voor het gemak dat de mensen die hier tegenaan lopen, ook echt geen geld hebben voor dure mobiele abonnementen/vakanties,etc. Het gaat niet om mensen die nog veel luxe achterwege kunnen laten, maar om mensen die dit al jaren geleden hebben gedaan en nu vastlopen, omdat de rek er allang uit is.

Fiorucci

Fiorucci

27-10-2011 om 07:02

Lezer

Same here! Maar ik ben voorzichtig met oordelen over andermans uitgavenpatroon, je kent nooit het hele verhaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.