Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heirthe

Heirthe

18-05-2010 om 11:23

Zwaar gekneusde arm; mee op schoolkamp?

Mijn zoon (11) heeft een skateboard ongeluk gehad en zit nu met een zwaar gekneusde schouder/sleutelbeen.
Hij heeft op zijn schouder een enorme open wond die pijn doet, kan zijn arm niet of nauwelijks bewegen, heeft ontzettend veel pijn.
En morgen gaan ze op schoolkamp.
De dokter vind het al twijfelachtig of hij wel mee kan zo en ik zelf zie het ook niet zitten. Volgens zijn meester gaat het wel lukken maar dat betwijfel ik als ik mijn zoon zo zie.
Ik vind het natuurlijk heel erg als hij niet mee kan maar is het verstandig om hem zo te laten gaan?
Ze zitten ook niet naast de deur, op een wadden eiland, dus makkelijk weer ophalen gaat ook niet.
Weet niet wat we moeten doen.
Ik heb al extra zware pijnstillers van de dokter mee gekregen om te kijken of dat wat is maar daar kun je ook weer maagklachten door krijgen..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil ie zelf?

Wat wil je zoon zelf?

Wat die pijnstillers betreft: dat je er maagklachten van kan krijgen wil niet zeggen dat het ook moet. Voor het zelfde geld heeft hij er geen last van (of toch in elk geval minder last van zijn maag dan hij nu van zijn arm heeft) Wat zijn het trouwens voor pillen?
Voor zover ik weet werken pijnstillers trouwens vaak het beste als ze om de zoveel uur geslikt worden. Dus als je weet dat die pijn gaat komen, dan niet wachten tot die erge pijn er is, maar gewoon om de zoveel uur een pil er in. Ik zou daar meteen maar mee beginnen, dan kan je ook de bijwerkingen een beetje aankijken. Als die pijnstillers goed werken dan is het misschien een heel ander verhaal.

Als hij afleiding heeft voelt hij misschien minder pijn dan als hij het niet heeft en thuis zit te simmen omdat hij niet mee kan. Maar hoe erg het allemaal is, en hoeveel je zoon daaronder lijdt, dat kan je alleen zelf inschatten natuurlijk.

Maar je begrijpt al een beetje uit mijn verhaal, ik zou geneigd zijn om hem bij twijfel wel te laten gaan. Hangt ook wel af van wat de plannen zijn. Als ze alleen maar gaan wadlopen en in bomen hangen ofzo lijkt me er weinig aan voor hem.

Beterschap voor het jochie!

Temet

Tinus_p

Tinus_p

18-05-2010 om 11:56

Dokter

Foske:
"De dokter vind het al twijfelachtig of hij wel mee kan zo en ik zelf zie het ook niet zitten."
Als de dokter het twijfelachig vindt, vind ik dat dat zwaar weegt.

Heirthe

Heirthe

18-05-2010 om 14:39

Hij wil natuurlijk graag mee!

Maar zit nu ook thuis omdat hij vanmiddag toch te veel pijn had. Ik heb wel het idee dat die pijnstillers helpen, het zijn diclofenacnatrium actavis 25 mg. Hij moet drie keer daags een tabletje hebben.
Heb vanochtend nog met meester erover gehad en ze gaan een tandem huren zodat hij bij een volwassene op de tandem kan fietsen. Dat is iig een goeie oplossing want zelf die duinen op en af met een arm...
Ik heb zelf zoiets als hij hier thuis al zoveel pijn heeft en als een dood vogeltje op de bank hangt, gaat ie niet heen, maar hij wil zelf wel.
Ik hoop op een wonderbaarlijke genezing.
De dokter zag het ook vooral met het fietsen niet zitten, vandaar.
Voor de rest gaat iedereen hem natuurlijk goed helpen enzo daar twijfel ik ook niet aan. Ik hoop dat de pijn morgen te handhaven is.

Beetje ot

Slikt je kind daar paracetamol bij? Tenzij je kind geen paracetamol mag hebben kan je normaal gesproken diclofenac en paracetamol samen slikken. Vraag even na bij de drogist maar dit is normaal gesproken een veilige en effectieve manier van pijnstillen.

Ik zou trouwens als kind nog in mitella zit niet laten fietsen en dus niet op kamp laten gaan. Is het trouwens zeker dat er niets gebroken is? Maw, is er een foto gemaakt? Anders zitten die leraren zometeen op kamp met een kind waar alsnog foto's van gemaakt moeten worden.

Mariel

soepstengel

soepstengel

18-05-2010 om 15:16

Moeilijk

hoor,want fietsen ook al zit je op een tandem is erg lastig met 1 hand.... want je moet je corrigeren omdat iemand anders een wiebelbeweging maakt...is lastig.
Tja wat is wijsheid; vindt hij het zelf goed als hij neit met alles mee kan en dus achter blijven bij de kookstaf? (als die er is?)
Is het eem mogelijkheid om hem een dag later te brengen of is dat te ver? dan kan ie een dag langer "helen".

Succes met beslissen.

Puck

Puck

18-05-2010 om 15:47

Fietsen op een tandem

Ben het met soepstengel eens: fietsen op een tandem is ook lastig met 1 hand. Fietsen achterop een tandem is in het begin sowieso een kunstje dat je moet leren en dat lijkt me niet makkelijk met maar 1 hand ter beschikking. Dat lijkt me nu niet de goede manier van je zoon vervoeren.
Ik vind het ook moeilijk om te zeggen wat wijsheid is. Natuurlijk wil je dat je zoon het liefste mee gaat, maar jij en hij schieten er ook niets mee op als het allemaal toch erg tegen valt. Moeilijk hoor. Maar eigenlijk neig ik een beetje naar thuis houden en dan zelf leuke dingen met hem gaan doen.

Tandem

Tandem lijkt me erg onhandig en ook niet prettig voor je zoon. Het is een hele inspanning om op een tandem te fietsen met zo'n arm en als hij pijn heeft lijkt het gehobbel me ook niet fijn. Ik zou wel zoeken naar manieren om hem mee te laten gaan, het lijkt me erg zonde als hij dit moet missen. Als er kookstaf is die "thuis" blijft, kan hij inderdaad daar bij blijven. Niet leuk om activiteiten te missen natuurlijk, maar dan heeft hij wel het hele idee van meegaan op kamp.
Ik neem aan dat je zelf niet mee kan? Misschien een opa en oma die in een hotelletje in de buurt willen en je zoon op kunnen vangen als de rest iets anders doet of als het echt niet gaat? Zomaar een idee, het is natuurlijk al heel snel.

Dat kan niet

Fietsen in die toestand is echt niet aan te raden. Je vertraagt het herstel.

Foske, ik krijg de indruk dat school erg erop aandringt dat je zoon mee gaat. En het is natuurlijk ook leuk, zo'n kamp.... als je niet herstellende bent.

Maar in deze omstandigheden op een tandem gaan zitten lijkt me medisch gezien niet wenselijk.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-05-2010 om 19:15

Niet doen

Als ik het zo lees, zou ik het niet doen.

Maxime.M

Maxime.M

18-05-2010 om 19:57

Eng

Ikzelf ben onlangs met een vriendin voor het eerst op een tandem wezen fietsen en ik vond het doodeng! Best moeilijk hoor, om achterop te zitten en je evenwicht te houden. Als je eenmaal fietst gaat het wel, maar het op- en afstappen is moeilijk.
Ik zou hem thuis houden, volgens mij kan je met zoveel pijn in je arm er toch niet veel aan hebben, en zit je daar op het kamp de anderen in de weg, of kan hij met veel dingen niet meedoen. Dan is veilig thuis zijn toch prettiger denk ik, als je pijn hebt.

Maxime

jammer dat het zo ver is, anders had je hem een dagje kunnen laten komen, en dan een paar uurtjes later weer naar huis.

Vera*

Vera*

18-05-2010 om 20:20

Thuis blijven

Hoe graag jouw zoon het ook wilt lijkt me het niet erg verstandig om op schoolkamp te gaan. Veel pijn en dan toch grotendeels de leuke dingen niet mee kunnen doen, nee ik denk dat ík mijn kind thuis zou houden. Het gaat gelukkig niet om mijn kind want anders was de keus veel moeilijker geweest.
Voor wat betreft het fietsen op een tandem, dat kan best goed met maar één hand aan het stuur. Het lastige is dat je achterop de butsen in de weg niet ziet en dat met een zere schouder is dat geen goede combinatie.
En Maxime, achterop de tandem went snel hoor! Je hoeft je alleen maar goed vast te houden als je met bijna 60 km per uur over een verkeersdrempel heen gaat. Ik (de achterste) kreeg dan altijd zo'n zwiep dat je loskwam van je zadel. Mannen zijn zwaarder, die hadden daar niet zo'n last van.

Heirthe

Heirthe

18-05-2010 om 22:56

Tandem

Hij gaat wel met een volwassene op de tandem, niet met een kind. Heb zelf ook wel eens achterop een tandem gezeten en dat is in het begin wel even wennen omdat je je moet overgeven aan de bestuurder. Hij kan toch zelfs dan met losse handen fietsen
En hard over hobbels rijden zullen ze toch wel niet gaan doen met hem achterop lijkt me!
Wij hebben besloten hem wel te laten gaan. De medicijnen, die we idd gebruiken samen met de paracetamol, slaan goed aan. Hij heeft geen klachten en de pijn wordt er een stuk minder door. Ik ben blij dat ik om wat sterkers heb gevraagd zeg..
Hij voelt zich zelf ook weer wat vrolijker doordat hij minder pijn heeft.
We wagen het er maar op.
Er zijn trouwens wel foto's gemaakt en er was niets gebroken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.