Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

(zwangerschaps)ischias?

Hallo allemaal

Ik ben ruim 10 weken zwanger van ons 2e kindje en sinds afgelopen dinsdagnacht heb ik erg veel last van mijn been. Ik dacht dat ik verkeerd had gelegen of zo en ging er vanuit dat de pijn na een dag of 2 wel minder zou worden. Inmiddels lijkt dat niet het geval, het lijkt juist erger te worden en steeds duidelijker te zitten op de aanhechting van de bilspier naar de achterkant van mijn dijbeen. Ik kan geen kant op, weet niet meer hoe ik moet zitten of liggen, staan lijkt soms nog de meeste verlichting te geven, maar omdat ik ook last heb van extreme vermoeidheid (wat niet gek is als je zwanger bent), is dat ook niet echt een optie voor de hele dag. Ik merk ook dat ik steeds schever ga lopen van de pijn.

2 mensen hebben nu tegen mij gezegd dat het wel (zwangerschaps)ischias zou kunnen zijn. Ik heb zitten googlen, maar wordt daar niet blij van. Nu houd ik niet van zelf-dokteren, dus ik ben van plan om a.s. maandag naar de huisarts te gaan als het nog niet over is, maar als het idd. ischias is verwacht ik dat niet. Zijn hier mensen die deze klachten ook herkennen als ischias? en wat heb je gedaan / is er gedaan om de klachten te verminderen? heeft het geholpen? En, in het geval van een zwangerschap, hoe vroeg ontstond het en hoe lang heb je er in de zwangerschap nog last van gehad, tot het einde aan toe?Of ging het af en aan met de pijn? Hoe deed je dat met werken/ huishouden enz. ? Ben wel benieuwd waar ik rekening mee moet gaan houden, want ik werk 32 uur, heb nog een kind en mijn huishouden en ik ben erg benieuwd of dit nog wel vol te houden is. (gelukkig wel een man die ook wel dingen kan en wil doen, en een netwerk, maar ja...liever doe ik natuurlijk ook zelf wat ik zelf kan).

groetjes, Loekie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerst naar de ha en dan pas conclusies trekken

Ha Loekie,

Ik heb dit bij mijn tweede zwangerschap ook gehad en heb er nu (jongste is 1 jaar) nog steeds af en toe last van. Ik moet wel zeggen dat het bij mij wat later in de zwangerschap begon.

Ik had veel baat bij de behandeling door een osteopaat. Over ging het niet, maar na een "beurt" kon ik weer even vooruit. Mijn bekken heeft altijd al scheef gestaan, zenuwen kunnen dan tijdens een zwangerschap aaridg klem komen te zitten.

Bezoek eerst een arts en ga vooral niet googlen voordat je een diagnose hebt. Op internet vind je ook dingen die je niet hebt, maar er wel op lijken.

Linda

Merel78

Merel78

24-07-2009 om 21:22

Ha linda

Linda, ik ben het met je eens hoor. Ik ben ook pas gaan googlen nadat 2 mensen tegen mij zeiden dat het wel ischias leek. zou er zelf niet opgekomen zijn, ik dacht echt gewoon aan 'verkeerd gelegen'. Maar ik ga dus wel naar de dokter na het weekend...en dan maar heel hard hopen dat het dat niet is Ik probeer me alleen vast mentaal wat voor te bereiden.

groetjes, Loekie

essanlau

essanlau

27-07-2009 om 21:11

Ook gehad

Hoi,

Ik heb er bij beide zwangerschappen last van gehad. Bij de eerste begon het wat later, maar bij de jongste (is nu bijna een half jaar) begon het inderdaad ook al vroeger. Ik herken het niet helemaal zoals je het beschrijft, maar het zou wel kunnen.
Ik had vooral pijnscheuten als ik opstond uit bed en die waren dusdanig pijnlijk dat ik door mijn been heenzakte. Wel kwam het inderdaad vanuit mijn bil naar mijn been. Helaas had ik er dit keer tot een maand of 3, 4 na de bevalling nog bij vlagen last van als ik de bocht omging, lastig als de kamer van je kind direct naast je eigen kamer is.
Nu ik verder denk.... ik had inderdaad ook wel dagen dat ik niet meer wist hoe ik moest zitten. Halverwege de zwangerschap werd het wel iets beter, maar aan het eind was het weer erger.

Groetjes
Esther

Marit!

Marit!

29-07-2009 om 08:54 Topicstarter

Nou

Positieve ontwikkelingen hier: ben uiteindelijk niet meer naar de dokter geweest, want zondag begon het - gelukkig - weg te trekken. Het is nog niet helemaal weg, maar wel voor het allergrootste deel. Was erg verbaasd, maar ook wel erg blij dat een dag zoveel verschil kan maken (want zaterdag was nog rampzalig). Kortom, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt. Misschien komt het nog terug, maar daar ga ik nog maar even niet vanuit. Hopelijk blijft het weg, wat het dan ook geweest moge zijn.

Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

groetjes, Loekie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.