Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zware pms en mirena of andere oplossing

Ik heb al even in het archief gezocht maar kon niets vinden. Ik heb elke menstruatie dat ik van ze tevoren behoorlijke pms heb, wordt heel onzeker en mijn eigenwaarde daalt dan ook. Tegelijkertijd krijg ik ook altijd griepverschijnselen(Nee geen tamponsyndroom). Ik heb er altijd wel min of meer mee om kunnen gaan, maar ik heb ook last van depressies, slik daarvoor AD, en ik heb er nu een doe goed bevalt waar ik het buiten de menstruaties goed op doe. Dus daarin hoef ik niets te veranderen. Wat er verder nog meespeelt is dat ik midden in een scheiding zit, met als complicatie dat ex al na een maand een ander heeft, en al over een half jaar de gezinnen gaat samenvoegen. Dus naast alles wat er al speelt maak ik me ook zorgen over de samenvoeging en ben ik ook jaloers, hij heeft het daar leuk en makkelijk en ik voel me rot, beetje veel dus ineens. Uiteraard ga ik hiermee ook naar de huisarts maar ik wil graag van jullie ook weten wat goed helpt tegen PMS. St janskruid mag ik niet nemen ivm AD, en teunisbloeolie helpt niet.
Er is me een paar keer door mensen die het van horen zeggen hadden, dat Mirena kan helpen. Ik heb ooit wel een gewoon spiraaltje gehad maar daarvan had ik echt zware pijnen en hele zware bloedingen, daar zit ik niet op te wachten.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
muizemeis

muizemeis

20-02-2011 om 17:40 Topicstarter

Ookwel

Had je voor de mirena wel last van stemmingswisselingen?
Muizemeis

Valkyre

Valkyre

20-02-2011 om 22:41

Muizemeis

Ik heb helaas geen pasklare oplossing voor je, maar wilde even zeggen dat ik met je meeleef. Ik heb ook een verleden met depressies (ok, drie grote, verdeeld over tien jaar) en met PMS erbij was 't helemaal een drama. Uiteindelijk ben ik helemaal met de pil gestopt en gebruikte alleen nog condooms. Risicovol, maar ja, ik was al ruim in de twintig en had een stabiele relatie. Nog steeds gebruik ik geen hormonale middelen, en ik voel me er goed bij. Ik heb wel PMS, maar dat is aardig onder controle gelukkig. Ik voel me nog wel kwetsbaar en "niet mezelf" maar de heftige depressieve klachten, agressie en huilbuien (leuk voor m'n man...) zijn er niet meer. Kennelijk heeft mijn lichaam dat allemaal zelf geregeld. Wel jammer dat dat vijftien jaar modderen met hormonen heeft gekost...

Ik weet uit ervaring dat 't ontzettend zwaar is om je een week per maand zo k..... te voelen, en dan nog in jouw omstandigheden! Dus ik wil je vooral heel veel sterkte wensen. En ik hoop dat je een goede manier vindt om met die verschrikkelijke PMS-klachten om te gaan. Kop op meid!!

even zo

even zo

21-02-2011 om 09:16

Pms & mirena

Ik had jaren zware pms, maar had nooit bedacht dat dit pms was. Totdat ik overstapte op een Mirena.

Mijn woedeuitbarstingen, kribbigheid, sjaggerijnigheid, ongeduld en ga zo maar door verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik werd een ander mens.

Voor mij was de Mirena een ommezwaai in mijn leven. Altijd gedacht dat ik gewoonweg niet zo aardig was en altijd vrij negatief. Maar ik ben een stuk rustiger geworden en heb (buiten wat vreetbuien vlak voor mijn menstruatie) geen last meer van pms. Heerlijk!

Naderhand is dit dus als pms herkend, daarvoor wist ik niet eens dat niet normaal was, dacht ik dat ik zo was. Ik ben in ieder geval voor mezelf en mijn omgeving een veel prettiger persoon geworden. Mijn leven is er enorm door veranderd.

Mijn geval is misschien erg extreem, en een succesverhaal. Maar niet iedereen is zo blij met Mirena. Anderen vervloeken dat ding juist.

Ik wens je veel sterkte in je huidige situatie, ik hoop dat de zon snel weer voor je gaat schijnen.

muizemeis

muizemeis

21-02-2011 om 13:00 Topicstarter

Thanks

Ik heb vroeger de pil gehad, maar werd daar toch somber en mat van. Daarna koperspiraal, dat nooit meer wat een pijn. Toen kinderen met tussendoor condooms, daarna sterilisatie ex.
Ik weet haast zeker dat het pas van de laatste jaren is dat ik zo emotioneel ben voor de menstruaties, altijd wel wat last gehad maar de laatste jaren zoveel meer. Kan natuurlijk ook beinvloed worden door de antidepressieva, maar om die te veranderen durf ik niet zo goed, ik heb er eindelijk eentje die goed bevalt.
Helaas is mijn huisarts deze week op vakantie dus het moet even tot volgende week wachten.
Wordt vervolgt
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

21-02-2011 om 14:59

Muizemeis

Als ergens in de verte de overgang nadert, kan dat PMS verhevigen. Dus dat kan een verklaring zijn.

muizemeis

muizemeis

21-02-2011 om 16:25 Topicstarter

Fiorucci

Mmmmm daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten op de overgang maar het kan wel uiteraard.
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

21-02-2011 om 18:16

Muizemeis

Ik ook niet, maar ja..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.