Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 78

mama 78

21-10-2009 om 21:29

Zweetvoeten bij kind

Even een stinkerig onderwerp...mijn kind heeft heel erg veel last van zweetvoeten. Echt niet normaal meer als die haar laarzen of schoenen uittrekt...zelfs sokken aantrekken helpt niet.
Ik vraag me af: is er wat aan te doen? Een middeltje wat onschuldig is? (leeftijd is 9 jaar)Het is echt een probleem waar niet alleen zij, maar ook anderen last van hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Smartwool

't is een beetje duur maar in smartwool sokken (geen aandelen) gaan de voetjes niet stinken.Zelfs niet na een week dragen juk....
Maar toch, in Nederland heb ik ze gevonden bij bever zwerfsport, geloof ik. Google er maar eens op.
groetjes, Goya

Zinkzalf

Hier hebben een aantal familieleden er ook erg last van. Zal wel erfelijk zijn. Mijn vader heeft het, mijn oudste broer (jongste en ik weer niet) zoontje van oudste broer heeft het en mijn oudste dochter ook. Het enige dat hier écht helpt is 2 maal daags de hele voet insmeren met zinkzalf (je weet wel voor ruwe baby-billen). Gewoon voor je je (schone) sokken aandoet en voor je gaat slapen (evt. katoenen sokken erover voor het knoeien in bed). Als ze dat consequent doen een maandje lang dan is het al stúkken beter. Bij oudste is het hier alleen even een probleem bij de overgang naar de winter (dichte schoenen) dan smeert ze de herfst door zo'n beetje en is het erna voor de rest van de winter weer oke.Smeert ze niet dan is het de hele winter hopeloos....en het begin van de zomer ook nog.... Verder letten op het matriaal van de schoenen, let erop dat alles zónder plastic is (dus ook zool enzo). Ademende schoenen (je weet wel met die gaatjes) helpen hier geen biet.
Geen onderbouwd medisch verhaal, meer een huis-tuin-en keukenmiddeltje al van mijn oma. Ons helpt het in ieder geval. En lijkt me niet schadelijk....(zou het niet kunnen bedenken in ieder geval) dus het proberen waard misschien?
groeten albana

Pedispray

Pedispray, te koop bij elke drogist, niet goedkoop maar werkt geweldig, na een tijdje ben je er voor altijd vanaf!!
gr Nelly

mama 78

mama 78

22-10-2009 om 21:46

Mag dat?

Van Pedispray en Pedicare heb ik weleens gehoord, ja.
Mag dat ook wel voor kids? Ik weet wel dat mijn vader het vroeger voor zichzelf gebruikte.

Pluk53

Pluk53

23-10-2009 om 13:36

Zinkzalf

zinkzalf inderdaad. Heb ik ook een periode 's nachts gebruikt: voetzolen insmeren, sokken aan. Heeft bij mij geholpen.
Ik denk dat het werkt tegen de bacterien; die geven de stank, en bij mij vraten ze ook de gaten in mijn voetzolen ;(. En als het vocht weg kan, dan geeft het ook minder overlast. Dagelijks schoenen wisselen, altijd schoenen met leren tussenzool, ook 's middags weer schone sokken aan.

Tirza G.

Tirza G.

23-10-2009 om 23:19

Schoenen

Vaak geven kunststof schoenen dit effect. Zodra je leren schoenen gaat dragen, is het over.

Tirza

Carolien

Carolien

24-10-2009 om 22:31

Ik lees mee

hier ook een kind met een zweetvoetenprobleem. Tot nog toe hebben wij niets aan de oorzaak gedaan, maar wel gezorgd dat kind dat kind goede leren schoenen heeft en inlegzooltjes in de schoenem gebruikt. Die gaan iedere dag of om de dag in de was en dat is in ieder geval goed voor het behoud van de binnenkant van de schoenen.
groetjes,
Carolien

Maar er is soms geen 'houden'aan

Het zoontje van mijn broer (8 jaar!!) zweet zo overmatig in z'n schoenen (ook leren!!! inclusief zool!) dat er een laagje water instaat en je z'n sokken kan uitwringen. Zéker naar inspanning (b.v. buiten rennen). Het is al zo dat hij op school bij gym of andere dingen waarbij de schoenen uitgaan hij altijd schone sokken bij zich heeft. En als het erg is wisselt hij thuis ook z'n sokken een aantal keren.
En echt alleen die zinkzalf kan het tot 'aanvaardbaar' terugbrengen.
Soms gaan zijn schoenen niet van buiten maar van binnen eerder kapot. En hij heeft ook 2 of 3 paren (zodat ze kunnen drogen) maar volgens de ervaring van de rest van de familie wordt dat beter zodra de hormonen komen.
groeten albana

mama 78

mama 78

26-10-2009 om 12:03

Bedankt

Ik ga dat middeltje dan maar eens halen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.