Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

10-06-2010 om 19:13

Zwemmen met loopoor

Tangozoon van 5 heeft momenteel last van een loopoor. Vannacht een halve nacht niet geslapen omdat hij pijn had. Overdag ging het vandaag wel met 2 kinderparacetamols.
Nu moet hij morgen naar zwemles, maar is dat aan te raden met een loopoor? Ik vind het aan de ene kant balen om het af te zeggen, want we betalen een hoop geld omdat het intensief zwemmen is in een kleine groep. Aan de andere kant, als het meer pijn veroorzaakt lijkt het me ook niet handig hem te laten gaan. Hij heeft wel oordoppen (van de audicien) maar die draagt hij eigenlijk liever niet. Misschien nu toch maar wel dragen? Wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-06-2010 om 19:52

Niet doen

Een loopoor betekent dat het trommelvlies gebroken is, en dat er dus ook water in het oor kan komen. Bovendien kan het chloor de ontsteking verergeren. Volgens onze kno-arts moet je bij een loopoor ook heel voorzichtig doen met douchen, zodat er geen water in het oor kan komen.

Tango

Tango

10-06-2010 om 22:23

Ik snap hem, maar

Tangozoon heeft buisjes, tenminste ik denk dat ze er nog wel inzitten en dat daardoor het vocht er uit komt. Maakt dit nog uit in de beslissing of is het gewoon: niet doen.
Ik bel, denk ik, voor de zekerheid morgenochtend ook maar even naar de huisartspraktijk.

Vic

Vic

10-06-2010 om 22:27

Hier ook

Mijn dochter had ook buisjes en heel vaak een loopoor. Toen we stopten met de zwemlessen (die toch niet vorderden), waren de looporen ook over. Later is ze gaan zwemmen met oordopjes, dat ging wel goed, maar die doppen mag je weer niet gebruiken als het oor loopt.

Nasha 1st

Nasha 1st

10-06-2010 om 23:35

Niet doen

juist door die buisjes sowieso een open verbinding en dus vaak chloor in het binnenoor. Ik zou oordoppen laten aanmeten. Ik heb hier 2 oren-kinderen. Beiden gebruiken doppen bij het zwemmen en douchen, ze hebben veel minder vaak oorproblemen

Tango

Tango

11-06-2010 om 13:34

Gebeld

Met de huisarts-assistente en zij adviseerde inderdaad om het niet te doen. Ik heb de zwemles afgebeld.
Oordoppen heeft hij wel, inderdaad aangemeten, maar hij vindt ze vreselijk om in te doen. Toch maar gaan stimuleren, want steeds een loopoor willen we ook niet. Hij heeft trouwens naast het loopoor ook een ontstoken oog, dus of het nou echt van het zwemmen komt weet ik niet.

Tango

' Hij heeft trouwens naast het loopoor ook een ontstoken oog, dus of het nou echt van het zwemmen komt weet ik niet.'
Ja hoor, kan best, alles staat daar met elkaar in verbinding.
Overigens zou ik mijn kind gewoon dwingen om oordoppen in te doen in zo'n situatie. Jammer dan dat het 'vreselijk' is. Steeds een loopoor met alle gevolgen van dien is geen goed idee.

costa

costa

11-06-2010 om 14:56

Tango

Met een loopoor mag je inderdaad niet zwemmen, zeker dat chloorwater geeft snel kan op infectie. Als je langdurig moet verzuimen van zwemles, kun je de lessen dan niet tijdelijk stopzetten als je bijv. een briefje van je huisarts overlegt?

Guinevere

Guinevere

11-06-2010 om 18:04

Loopoor en oordop?

Lees ik hier nou goed dat er mensen een oordop indoen bij een loopoor? Nee toch? Dat lijkt me niet zo'n knalidee.

Guinevere

Nou zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Wel om een loopoor te voorkomen, maar als je er al een hebt dan lijkt het me ook geen strak plan.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-06-2010 om 22:33

Precies

bij een loopoor wil ik niks in de oren hebben!! Heb al regelmatig onenigheid gehad met de BSO.....snap best dat het onhandig is, maar het is "gewoon" een verkoudheidsvirus, niks meer, niks minder, dus ze moeten het gewoon een beetje schoonhouden....Maar ze gaan het dan helemaal voldoen met watten en dan nog een pleister erover....grrrrrrrr.....

Maar doppen bij het zwemmen is hier geen discussiepunt, die gaan gewoon in, of je nu wilt of niet. Als je oorzaak en gevolg uitlegt, dan wil hij best wel (hij had oorpijn toch?). Zeg gewoon, zonder doppen zwemmen krijg je weer die nare oorpijn en dat wil je niet toch?

Tango

Tango

13-06-2010 om 18:01

Wanneer naar de huisarts?

Tangozoon heeft nog steeds erg last van zijn loopoor: pijn, veel vuil komt eruit en op de plekken waar het op zijn huid komt, ontstaan bultjes. Hij heeft het nu sinds de nacht van woensdag op donderdag. Wanneer ga je met een loopoor naar de huisarts?

Nasha 1st

Nasha 1st

13-06-2010 om 19:54

Ik ga

altijd zo snel mogelijk naar de KNO...de HA schrijft zelden wat voor maar de KNO meestal zonder problemen...

Vic

Vic

14-06-2010 om 14:36

Kno-arts

Onze KNO-arts wil dat we direct naar hem toe komen, zodat hij het zelf kan beoordelen. Wij zijn een keer in het weekend naar de huisarts geweest, die toen (volgens de KNO) verkeerde druppels voorschreef.

Tango

Tango

14-06-2010 om 16:21

Vandaag

Bij de huisarts geweest, gelukkig konden we terecht. Tangozoon heeft antibiotica gekregen en een zalfje voor de ontstoken plekjes op zijn huid (ook de huid van het oor). Ik hoop maar dat het nu snel beter gaat. Ik moest hem net al weer voortijdig ophalen bij de BSO omdat hij pijn had. Hij ligt nu zielig voor de televisie.
Tangozoon heeft wel buisjes, maar verder geen afspraken meer bij de KNO-arts, vandaar dat ik die niet zo gauw zou bellen, maar ik hoop dus maar dat de huisarts het juiste heeft voorgeschreven.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-06-2010 om 23:55

Huh?

moet je niet op controle dan elk jaar? Wij wel hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.