Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

viespeuk (?)

viespeuk (?)

13-09-2010 om 10:34

Ben ik nou vies (douche niet dagelijks)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 13:19

Ook nog een reactie op wat je gister zei: Tenzij je er jarenlang met zeep geschrobt hebt, dan maakt je lichaam zoveel troep aan, dat je om het uur onder de douche moet (en zo wordt er weer wat omzet gemaakt)
Ik vind dat zo'n onzin! Ik douche een keer per dag mét zeep. Aan meer heb ik geen behoefte en de troep die mijn lichaam aanmaakt heeft zuiver met mijn cyclus te maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 13:29

Met water spoelen op de wc

Met het risico dat het nu wat te ranzig wordt, maar als je alleen met water spoelt op de wc, dat is toch niet altijd toereikend? Er zijn wel eens toiletbezoeken waarbij de boodschap niet netjes zonder sporen het lichaam heeft verlaten en dan kost het mij het nodig toiletpapier om dat recht te breien. Met water valt dat er niet spontaan af naar mijn gevoel. Bovendien heb ik de angst ontwikkeld om juist door deze manier blaasontsteking te krijgen. Als spoelwater met ontlastingbacteriën bij je plassertje kan komen kan de e.coli bacterie daar ook makkelijker komen.

frisjes

frisjes

16-09-2010 om 14:19

Da's toch leuk he

al die verhalen die je in de Libelle en de Flair niet leest

Water op de wc

Je mikt er niet alleen een kwak water tegen op de WC natuurlijk, dat is niet zo effectief. Net zoals wanneer je je lijf of handen wast heb je bij het wassen van je billen ook wat wrijving nodig.
Met water krijg je in elk geval de resten die je met papier nooit weg zou krijgen WEL weg. En daarna was je je handen gewoon heel goed, maar dat moet je so wie so doen als je van de WC komt.

Turks slim jongetje vroeg collega ooit: juf als u poep op uw arm krijgt, haalt u het dan ook met alleen WC-papier weg, of wast u het dan? Ook om even duidelijk te maken waarom water op de WC gewoon schoner is.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-09-2010 om 17:44

Spons

Okee, nog een onthulling dan.
Wij hebben zo'n spons. Met gleufje.
Verzachtende omstandigheden:
- Er zit geen scrubdeel op
- We gebruiken 'm nooit. Hij ligt alleen maar bij het bad te liggen (sinds er kinderen in ons bad zitten wordt ie wel steeds kleiner )
Eye-opener. Misschien moet ik 'm maar eens weggooien. Kunnen de kinderen er ook niets meer vanaf halen.

dc

dc

16-09-2010 om 18:35

Kaaskopje

Bij mij is het geen onzin. Als ik eens een tijdje vaker (elke dag - zomer, zwembad) douche, dan ruik ik mezelf de volgende ochtend echt. Nu ik om de dag douche, heb ik daar geen last van.

Waarschijnlijk ben je gewoon van ander materiaal gemaakt dan ik

sponsje

sponsje

16-09-2010 om 19:12

Nog erger

Nou, nog maar een bekentenis dan (onder gelegenheidsnick, want dit durf ik echt niet toe te geven onder mijn normale); wij hebben hier zo'n spons. Een roze op dit moment, geloof ik. Eens in de zoveel tijd *kuch* wordt hij vervangen door een geel of blauw exemplaar. Ik gebruik hem, en zoon (9 jaar) ook, soms. Ja, dezelfde, ook nog.
Ik zal nu wel met pek en veren overgoten worden vrees ik (alhoewel ik niet zo goed zie wat er nu viezer is aan mijn spons dan aan zo'n fluff-ding...?)

Oh dames, dames...

... wat een heerlijk draadje! Niet alleen steek ik er veel van op qua fluffbollen etc. maar ik lach me wezenloos. Manlief vraagt zich af waar ik zo om moet grinniken de hele tijd maar ja.... dat blijkt toch teveel vrouwenhumor.
En tegelijkertijd is het zo heerlijk eerlijk! Ok, onder andere nicks maar ik kom hier net niet vaak genoeg om mensen aan nicks te herkennen, noch zal ik herkend worden denk ik

Dus; ik douche iedere ochtend, en maak dan met handen, zonder zeep de boel schoon. Dat voelt gewoon lekker fris. Geen nare geurtjes gelukkig.
En na het vrijen ook hier echt plassen en wassen; ik kan er anders vergif op innemen dat ik met een blaasontsteking zit. En, ook even heel eerlijk, ik vind vrijen met mijn man hartstikke fijn maar die kledder daarna... daar lig ik ook liever niet op

Zo. En nu weer lekker verder lezen!
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 20:38

Haha

Ik moet zo lachen om de 'kledder'. Ik probeer daar liefdevol over te praten tegen man en noem het bescheiden 'nattigheid' en jullie noemen het gewoon kledder! Maar hier ook hoor... meteen naar de wc, handdoek over de nattigheid, onderbroek aan (alles in het kader van anti-blaasontsteking) en weer lekker tegen elkaar aan liggen en op een vrije dag pas ergens halverwege de dag douchen. Ik denk dat meteen wassen na het vrijen niet zoveel toevoegt aan bescherming tegen blaasontsteking. Het gaat om het plassen.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-09-2010 om 20:49

Nou ja zeg

Ik wilde me eigenlijk niet in dit draadje mengen, maar nu wordt het me toch te gortig. Lees ik het nu verkeerd of doet half OO het zonder handdoekje in bed? Dan lig je toch na verloop van tijd niet meer op een matras, maar op een laatste rustplaats van miljarden spermalijkjes?
Groetjes
Massi

Puck

Puck

16-09-2010 om 20:54

Ja massi

Ik vind het ook erg onlogisch. Dan lig je al de rest van de nacht op zo'n handdoek die verschuift en kreukt en kan je de volgende morgen iedere keer je bed verschonen. En idd, je matras wordt vast ook niet blij van al die porties kledden. Ik ga ook voor de handdoek ervoor en na het plassen de handdoek in de was.

Vic

Vic

16-09-2010 om 20:55

Hahahaha

Wat een mens zich al niet af kan vragen Volgens mij gaan die zwemmers niet door je hoeslaken en molton heen, maar mocht dat zo zijn dan heb je wel gelijk. Een handdoekje overweeg ik hooguit in 'die periode van de maand', maar dan doen we het toch maar niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 21:24

Ach...

Ik heb net even een minuutje stilte gehouden... voor al die lijkjes

dc

dc

16-09-2010 om 21:52

Hihi massi

Ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan dat je vooraf een handdoekje kunt pakken! Ik pak gelijk iets (meestal kleding) vlak erna, en doe het er snel onder. Meestal wordt het bed niet nat, en anders is hij (het bed dus) groot genoeg om ergens anders te gaan liggen.

Fijn hè, al die details over mensen die je nooit wilde weten? Gelukkig alles onder pseudoniem, al moet ik die misschien maar eens een keertje gaan veranderen...

frisjes

frisjes

16-09-2010 om 22:51

Huisstofmijt loves sperma

Tjonge, da's weer een heel nieuw item in dit onthullende draadje. Laat ik nou een zoon hebben die ongelooflijk vaak niest en zo. Hoe breng ik dit fijne onderwerp aan de orde

frisjes

frisjes

16-09-2010 om 22:53

Water op het toilet - praktische vraag

Oké, je spoelt en je veegt schoon. En dan? Handdoekje? Toch nog maar wc-papier, of nee, dat heeft men in de 'watercultuur' niet. Vast een domme vraag, maar hoe kom je dan droog voordat je je broek weer ophijst?

frisjes

frisjes

16-09-2010 om 22:54

Tuurlijk - kledingstuk

even uit het bed hangen, grijpen wat in de buurt ligt en hoppa. Daar gaan wij geen aparte handdoek voor reserveren.

Hoewel ik in een historisch museum eens handdoekjes te koop heb gezien, speciaal voor dit doel ontworpen. Mijn buurvrouw had er een, er stond zelf een of andere prozaïsche tekst op!

Lys Lionne

Lys Lionne

16-09-2010 om 23:04

Ik vind het gewoon niks, zo back to basic...

**Ooit jaren geleden in een land waar iedereen zich na het toiletbezoek met water en een kraantje/kannetje afspoelt en er geen wc-papier op de wc ligt gehoord van een lokale man naar aanleiding van de vraag waarom er geen wc-papier gebruikt werd: "je wast je toch ook niet met wc-papier?" **
Nou, misschien verklaard dat dan meteen mijn washandjesgebruik?!? Wc papier werkt namelijk stukken minder prettig dan een lapje stof onder de douche Ik vond in mijn kraamtijd dat plassen en spoelen met water echt een gekledder. Ik kan me niet indenken dat ik dat water zonder al teveel geknoei met de ene hand achterlangs kan laten lopen om tegelijkertijd met mijn vingers van de andere hand de restjes (hmmm, soms iets meer dan dat...) ontlasting weg te wrijven. Om vervolgens met mijn broek op mijn enkels eerst grondig mijn handen te moeten wassen (hoe doen jullie dat in openbare toiletten, waar de wasbak buiten het toilet hangt?) Nee sorry, dit back to basic gedoe op de wc is gewoon niks voor mij Onder de douche zou ik me er nog mee kunnen behelpen als het echt moest. En niet omdat ik het vies vind om mezelf te betasten van onderen, wat een kolder, maar gewoon omdat ik niet het gevoel heb dat ik er schoon van wordt. Maar zoals al gezegd: ieder heeft zijn eigen manier van hygiëne, prima toch.

dc

dc

17-09-2010 om 00:04

Shannara

Zo zie je, doe ik mijn best om me zo uit te drukken dat het niet verkeerd gelezen kan worden (alsof ik mijn man het bed uit schop bijvoorbeeld om op zijn droge plek te gaan liggen), gaat m'n bed ervandoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2010 om 00:38

Lys lionne

Zoals gezegd was ik me onder de douche dus zonder hulpmiddelen (behalve zeep), maar ik lig echt in een deuk door hoe je een wc bezoek met alleen water beschrijft. Zoiets zag ik ook voor me namelijk) Ik moet er echt niet aan denken om alles met water en mijn handen te doen op de wc. Ik ben in mijn leven toch al in heel wat wc's gezien, maar ik heb nog nooit spoelvoorzieningen gezien.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-09-2010 om 09:49

Spoelvoorzieningen op wc's

"Ik ben in mijn leven toch al in heel wat wc\'s gezien, maar ik heb nog nooit spoelvoorzieningen gezien."

Niet in Nederland, omdat we hier wc-papier gebruiken. Maar in Frankrijk en Italie zie je het al veel meer. Soms een bidet, en soms een doucheslang- en kop die aan de wc hangen. Ik heb die nooit gebruikt, maar volgens mij is het niet bedoeld om boven de wc je haar te gaan wassen...
En in Nederland zie je het soms ook wel. Ik plaatste van de week in off topic een link naar funda, een huis waar oa deze foto bij hoort, met bidet:
http://www.funda.nl/koop/tilburg/huis-47617304-reeshofdijk-15/fotos/#foto-21
Mijn ouders gaan binnenkort de badkamer verbouwen, daar komt ook een bidet bij. Maar deze wc vinden ze ook interessant: http://www.i-love-water.com/#/nl/nl/aquaclean-lijn/aquaclean-8000plus/functies-comfort
Met, inderdaad, die ingebouwde spoelvoorziening.
Ik zal over een half jaar wel een testrapport plaatsen.

Sancy

Sancy

17-09-2010 om 14:16

Ja beemer

"HOE verzin je uberhaupt dat iemand zou kunnen denken dat het als anticonceptie gebruikt kan worden !!!"
Die waarschuwing staat er niet voor niets, dat is voor de vrouwen die denken dat ze het bed mooi schoon kunnen houden en tegelijkertijd een zwangerschap kunnen voorkomen door de sperma weg te spoelen...

Beemer

Haha! Hoog inzetten, ja! Vandaar ook 'beemer' denk ik he?!
Ben zelf dol op dagelijks douchen maar moest daar mee stoppen vanwege huidproblemen. Nu dus 2 tot 3 keer per week. Ik heb zelfs zulke gevoelige handen dat ik bij het haren wassen onder de douche handschoentjes aandoe.
Viespeuk, vanaf vandaag herdoop ik jou in 'schoonpeuk'!

Vonda

Eh...

Nooit eraan gedacht dat dit draadje al meters lang kon zijn. En ik reageer dus nog op iets een stuk hoger, Beemer.
Vonda

frisjes

frisjes

19-09-2010 om 22:35

Maar nu wil ik nog steeds weten

hoe je na het gebruik van een kannetje water/ bidet/ doucheinstallatie bij de WC/whatever na gebruik hiervan weer droog wordt, in het bijzonder bij een openbare toiletgelegenheid.

Vertel!

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2010 om 12:02

Gastendoekjes?

Ik doe maar een gooi? Van die kleine handdoekjes die in leuke stapeltjes op een toilet liggen, met zo'n strikje er om heen en een leuk vlindervormig zeepje er op? Die zijn daar volgens mij speciaal voor.

Tirza

Marie

Marie

20-09-2010 om 12:29

En dan?

Hoi,
O, weer wat geleerd.
Maar wat doe je dan als je je hebt afgedroogt met dat doekje? Ik neem aan dat je die niet zomaar ergens neer kunt leggen, of hebben mensen met die doekjes een speciaal wasmandje in de toiletruimte staan? Kan me niet herinneren die ooit gezien te hebben.
Groetjes
PS En ik ben dus blijkbaar ook een "viespeuk", want ik was me 's morgens ook gewoon aan de wastafel.

Vic

Vic

20-09-2010 om 12:48

Gastendoekjes?

Oh bah, dat vind ik dan weer vies. Dat dan je visite de billen gaan wassen op jouw wc en het handdoekje daar achter laat.

Poedelaar

Poedelaar

20-09-2010 om 14:23

Wat deden jullie vroeguh?

Wij gingen 1x per week onder de douche en door de week wasten we ons gewoon aan de wastafel. Met washandjes.
Een bad was er niet. En warm water moest van beneden komen van de geiser in de keuken. Dus elke dag douchen voor een gezin van 5 personen is dan niet haalbaar. Het lijkt me dat er op OOL toch heel wat mensen zijn die zijn opgegroeid zonder dagelijkse douchebeurt.
Dat elke dag douchen komt op mij over als een aangeleerde noodzaak. We laten ons wijsmaken dat we viespeuken zijn als we niet elke dag minstens 1x douchen.
Ik vind het onzin. Gemiddeld douche ik 2x per week. De rest van de tijd was ik me met een washandje. Uitzondering is als ik flink fysiek bezig ben geweest. In de tuin of zo. Dan douche ik extra.
Wél was ik dagelijks heel vaak mijn handen - mét zeep. Uiteraard na elk toiletbezoek. Voordat ik ga eten of ga koken. En als ik buitenshuis geweest ben in openbare ruimtes.
Elke dag douchen is slecht voor je huid. Schrobben en droogboenen tast de beschermende vetlaag op je huid aan. Ook zonder zeep trouwens. Bovendien kost het enorm veel water. Behalve als je last hebt van overmatig zweten, een sterke lichaamsgeur hebt, of een fysiek zware baan, kun je best met 2x douchen per week toe.
Poedelaar (gelegenheidsnick)

frisjes

frisjes

20-09-2010 om 14:46

Gastendoekjes zijn er niet in openbare toiletten met bidet

dus wat doe je dan wel?

Thuis kun je een handdoek pakken, logisch ja. Ik neem aan dat die dan naast een bidet hangt, anders ga je alsnog spetters morsen.

Ik zoek nog steeds een antwoord.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.