Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

viespeuk (?)

viespeuk (?)

13-09-2010 om 10:34

Ben ik nou vies (douche niet dagelijks)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

28-09-2010 om 10:50

Goh mashumi

Integendeel! Je ziet het juist overal. Die bevestiging, bedoel ik.

Ach

Beetje humorloos, Krin! Het zal mij toch echt worst zijn of mensen douchen of met een onderbroek hun onderkantje schoonmaken. Als je er gelukkig mee bent, lijkt mij het allemaal uitstekend.

Maarten van rossum

Ha, er schiet me opeens een interview te binnen met Maarten van Rossum in Volkskrant Magazine van een tijdje terug. Ik weet het niet meer helemaal precies, maar hij was ook niet zo van de douchecultus. Ik geloof dat hij 1 x in de week douchte. Wacht, op google het volgende citaat gevonden:

Maarten: “Ach ik ben niet erg zweterig. Datgene wat noodzakelijk gewassen moet worden, de delen die akelig kunnen gaan ruiken, die was ik tussendoor.”

Ik herinner me ook dat hij in dit interview vertelde dat een gastgezin waar hij in Amerika verbleef erg nerveus werd toen hij na enkele dagen nog steeds geen aanstalten maakte om hun douche te betreden.

Ik zou zeggen: Maarten, kom er gezellig bij hier!

Chris

amk

amk

28-09-2010 om 14:13

Mashumi

ook wanneer je opvakantie bent met een groep ga je over het algemeen meer sociaal wenselijk gedrag vertonen.
Ook dat vakantieargument vind ik dus niet zo heel erg sterk.

Amk

Amk, mijn vriendinnen zijn een beetje zoals ik. Niet zo heel erg aangepast en vatbaar voor sociale druk.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2010 om 01:44

Margje

Als je je bij de wastafel wast, gebruik je toch ook stromend water? Was je je dan zo kort dat het geen verspilling is?
Als je je haar gewoon kamt en het zit weer lekker hoef je het inderdaad niet elke dag te wassen, maar als je er bepaalde stylingproducten in doet moet je toch echt wel. Je kunt niet laag over laag smeren.
Ik geniet ook van mijn eerste bak koffie én van mijn douchebeurt. Dat doe ik nog niet zo lang elke dag. Zo'n 10 jaar denk ik. Niet omdat iedereen het doet, maar omdat ik opeens inzag dat het veel praktischer is om onder de douche te gaan in plaats van met een washandje bij de wastafel te hannesen. Voor die tijd vond ik douchen een gedoe. Even onder de douche en dan weer hélemaal afdrogen. Nu kijk ik dus op het gemedder met het washandje terug als 'wat een gedoe'.
Mijn dochter wast haar haar wel regelmatig bij de wastafel, met tot gevolg dat de hals onder de wastafel om de haverklap verstopt zit door haar haar. Bij het doucheputje gebeurt dat veel minder vaak, die is berekend op dat soort afval. Zo'n wastafelbuis schoonmaken is niet bepaald mijn hobby.

Rembrand

Rembrand

29-09-2010 om 09:47

Kaaskopje

Ik gebruik ook elke dag een stylingproduct in mijn haar, maar ik was het echt niet elke dag. Ik spoel het gewoon goed onder de douche en was het om de dag en soms nog wat langer ertussen.
M.

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2010 om 12:14

Watergebruik

Een bad kost meer water dan een douche. Gemiddeld staan mensen 7,8 minuten onder de douche. Met een normale douchekop kost dat 68 liter water, met een waterbesparende kop 54 liter. Ter vergelijk: een warm bad kost minimaal 120 liter water.
Wassen aan de wastafel, zeker als je de kraan gewoon dichtdraait, kost hooguit 10-20 liter water.

Tirza

Bastet

Bastet

29-09-2010 om 15:50

Ohja hoor

Ik ben milieubewust,mijn schuur lijkt wel een minimilieustation,ik let op licht water en stroom,koop zo bewust mogelijk mijn eten,maar ik weiger te douchen met een zandlopertje.Dat is mijn mini welness moment,elke dag..
Bastet

margje van dijk

margje van dijk

29-09-2010 om 16:36

Kaaskopje

Nee, als ik mij was, dan gebruik ik geen vele liters stromend water. Ik ben daar inderdaad vrij efficiënt in.

Misschien wel omdat ik ooit een vriendje had dat, zodra hij begon met tandenpoetsen, de kraan wijd open zette. Om daarna rustig zijn tanden te poetsen, terwijl al die tijd de kraan maar stroomde. Als hij eindelijk klaar was spoelde hij zijn tandenborstel af.

Ik kreeg het hem niet aan zijn verstand dat dat een belachelijke gewoonte was. Hij wilde het best inzien als ik erover begon, maar het veranderen: ho maar. Het was er helemaal ingesleten, in het ritueel.

Kort daarna was het uit, dat begrijp je

Margje

Samen

1954 is het werpjaar,de eerste 10 jaar 1x per week in de teil, na verhuizing een douche met geizer en ook die borstel en spons, maar dat was in de '70e jaren

Wat ik nog niet gelezen heb is het samen douchen,hier douchen we 9 van de 10x samen,wassen elkaar zonder lap/bol/spons o.i.d. gewoon met de handen en inderdaad, van top tot teen.
niet de iedere dag,maar 2 a 3x per week.

Kleding hebben we niet aan als we naar bed gaan,na de verplichte figuren even handdoek gebruiken en dan lekker slapen en s'ochtends samen onder de douche en weer fris aan het werk.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 00:44

Margje

Dan moesten wij ook maar geen verkering 'nemen') Slechte gewoonte inderdaad.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 00:50

7,8 minuut

Ik haal die 7,8 minuut misschien op zondag als ik écht op mijn dooie gemak sta te douchen en wat onderhoud verricht. Tijdens werkdagen ben ik er echt wel binnen 5 minuten uit. Ik heb ooit op een camping gemeten hoe lang ik douche. De douche liep 2 minuten per ronde, je moest op een knop drukken. Zeker als ik mijn haar waste had ik niet genoeg aan die 2 minuten, 2 minuten is wel wat kort om te douchen, maar was ik er toch met 4-5 minuten wel weg. En dan had ik me niet eens zo erg gehaast. Dus een redelijk ontspannen douchebeurt hoeft niet langer dan 5 minuten te duren.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 00:54

Rembrand

Ik zal wel eigenwijs zijn, maar ik zie het verschil niet tussen even wassen of spoelen voor wat betreft de moeite. Ik ondervind geen nadelen van mijn dagelijkse wasbeurt.

Maxime.M

Maxime.M

30-09-2010 om 09:09

Niet samen

nee zeg niet samen onder de douche. Dan krijg ik het veel te koud, er kan er maar eentje immers onder de straal staan, of allebei half (maar dan wordt de andere helft koud! en je plakt ook nog constant tegen het douchegordijn aan.
Nee, ik heb hier nooit de lol van ingezien en stuur mijn man altijd heel snel de douche uit, of ga zelf weg.

Brianna F

Brianna F

30-09-2010 om 09:27

Ik sta dus nooit onder de waterstraal, ik leg de sproeikop over de kraan nadat ik mezelf nat heb gemaakt, zeep me in en sproei het sop er dan weer af, ik hang de douchekop nooit op.
En ik krijg het toch echt niet koud.

Gunst berber

Is dat een nieuwe vorm van lenzen ofzo? Ogen die je op kunt doen? Lijkt me wel wat

Ik krijg het altijd wel koud van douchen, zelfs van een warme. Misschien dat ik daarom liever bij de wastafel was.

En ot, kan iemand mij afhelpen van de tune van de Flintstones, please!!!!

Chris

7 minuten

Die 7 minuten haal ik zeker niet, de helft is eerder nog ruim. En we hebben een spaardouche, dus met dat water valt het wel mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 12:20

Samen douchen

Net als Berber ben ik nogal gesteld op mijn rust in de badkamer. Ik heb mijn eigen regelmaat en heb er een hekel aan als daar iemand doorheen banjert. Bovendien hebben wij een douchebak. Ik vind het nog gevaarlijk ook om daar met z'n tweeën in rond te stampen.

reina

reina

30-09-2010 om 18:37

Maxime en kaaskopje

Gelukkig, ik ben niet de enige

Hmmm

Wat hier toch langs komt...
Dat samen douchen lijkt mij ook geweldig, maar dan wel met zo'n tweekoppige dr.. eh douchekop natuurlijk, anders word je maar koud.
Mooiste was wel dochterlief die vanavond, fris gewassen uit het schuimbad, tegen mij aanleunde en zei dat ik toch het allerlekkerste van iedereen rook! Zo damens, die kunnen jullie in je zak steken! (vanmorgen niet gedoucht maar even aan de wastafel gewassen met washandje). Zo ook weer even een sentimenele (snik!) link kunnen leggen naar die altijd weer vertederende blagen.
Misschien de volgende keer toch even een gelegenheidsnick nemen bij zo'n draadje, kan je toch wat beter uit de school klappen zeg maar.

Vonda

danja Hoogstra

danja Hoogstra

04-10-2010 om 19:01

Zeker niet vies

nee, jij bent zeker geen veispeuk. Ik douche ook niet dagelijks. Daar krijg ik een hele droge huid van. Ik was weldagelijks de belangrijke plekjes. En heb nog nooit iemand horen klagen dat ik stink of dat ze me ruiken. soms ruik ikmezelf wel maar daar heb ik nu hele goeie deo voor.

Danja

Welke goeie deo?
Vonda

Deo als je jezelf ruikt

vind ik toch gek. Je hebt een goeie deo voor als je jezelf ruikt. Ben jij er dan zoeentje die in een volle ruimte even onder haar bloesje spuit?
Want ik ben dus allergisch voor al die mensen die lustig sprayen omdat ze zichzelf ruiken maar niet iedere dag onder de douche gaan. Ik ben vooral allergisch voor het luchtje en de stofjes in hun (vind ik ) vieze deo, maar ook voor het feit dat ze deo spuiten terwijl ze gewoon vieze oksels hebben.
In normale gevallen stinkt zweet niet. Behalve als het oud wordt. Dus gewoon even een washandje (als je dan niet onder de douche wil) onder je oksel door en het leed is weer geleden.

Hillary

Hillary

11-10-2010 om 14:19

Dat gaat iemand toch niet zeggen

Als er nog nooit tegen je gezegd is dat je onfris ruikt betekent dat nog niet dat niemand je ruikt hoor. Dat is nou typisch zo'n onderwerp dat heel moeilijk ligt, is toch een regelmatig teurgkerend gespreksonderwerp op een verjaardag ofzo: onfrisruikende collega's. Het is zelfs wel eens een item op vergaderingen van leidinggevenden. "Wie gaat het zeggen en hoe".
Overigens ruik ik mezelf ook wel eens hoor, ook al douche ik wel dagelijks, dat hangt er ook van af hoe zweterig het weer is, wat voor activiteiten je op zo'n dag hebt en van wat voor materiaal je kleding is. Met name in synthetische sportkleding blijft het luchtje wel eens hangen en dat komt opeens weer tevoorschijn als de oksel vochtig wordt. Met name als ik een crematie of begrafenis heb en het is ook nog eens bloedheet, dan heb ik echt een probleem, mijn lichaam reageert op de emoties blijkbaar en binnen no time heb ik klotsende oksels. Lastig als je van ver moet komen en je al wat langer je kleding aan hebt. De laatste keer heb ik dat opgelost door doorgeknipte inlegkruisjes onder mijn oksels te plakken, nadat ik er eerst een hoop talkpoeder onder had gesmeerd en dat heeft gewerkt. Vervelender vind ik namelijk nog die zweetplekken onder je armen, die zijn wel vers en ruiken dan nog niet, maar ziet er zeer onfris uit, zeker als je nog voor de groep moet spreken.

jippa

jippa

11-10-2010 om 16:31

Hillary- wat betreft dat laatste

Heb je syneo5 wel eens geprobeerd? Ik moet vaak voor een groep spreken en dan douche ik de avond ervoor, doe syneo5 op en dan heb ik geen zweetplekken de volgende dag. Ik heb geen aandelen of zo, ik heb het hier ergens gelezen en uitgeprobeerd. Ik heb de goedkopere variant ook geprobeerd uit krenterigheid, maar die werkt bij mij veel minder.

amk

amk

11-10-2010 om 17:16

Ruiken

Ik vind het zelf vreselijk om 's morgens vroeg de lift te moeten nemen al die vreselijke parfums door elkaar, om jeuk van te krijgen. O, wat ruikt iedereen dan toch heerlijk fris.
Sommige personen ruik je 10 meter van te voren al, of soms minuten later nog. Zo hardnekkig is zweet over het algemeen niet. Dat ruik je als de persoon bij je in de buurt is, maar niet op meters afstand.

Pluk53

Pluk53

12-10-2010 om 09:51

Zweet

alleen oud zweet stinkt. Het is een scherpe, smerige lucht. Ook heel vaak doordat mensen niet vaak genoeg schone kleding aantrekken.

Bastet

Bastet

12-10-2010 om 11:00

Pelle

Er zijn ook katoenen shirts met wat model erin,en er is natuurlijk wel verschil in kwaliteit wat betreft de katoen.Ik vind die van hema goed en betaalbaar.

Katoen

Katoen of zijde oid is inderdaad veel beter dan syntetisch. Zelfs wol is beter, ook bij hitte.
Ik heb het op hele warme dagen ook wel eens dat ik naar mijn werk fiets en dan vervolgens verder transpireer. Ik maak mijn oksels dan wat vaker schoon in het toilet met water en een doekje.
Als het in mijn kleren is gaan zitten, wat op een hele warme dag aan het eind van de dag wel eens zo kan zijn, douche ik en trek ik thuis een schoon shirt/jurkje aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.