Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

viespeuk (?)

viespeuk (?)

13-09-2010 om 10:34

Ben ik nou vies (douche niet dagelijks)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julia64

Julia64

25-09-2010 om 21:48

Juist niet

Ik was mijn handen eigenlijk liefst zo min mogelijk; ik heb nl. enorm droge handen, en dat is na handen wassen (zeker met zeep) nog erger. Daarna moet ik eigenlijk meteen mijn handen weer invetten met vaseline lanette creme, maar dat is ook niet altijd handig/praktisch (omdat je daarna toch een tijdje met vettige handen loopt).
Als ik dat insmeren niet vaak genoeg doe, krijg ik geheid last van eczeem (geactiveerd door die extreem droge huid).
Dus dan maar wat minder handen wassen.
Gelukkig heb ik geen aanleg voor smetvrees.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2010 om 03:06

Niet smetvrezig

Ik spoel mijn handen regelmatig af en als ik het extra nodig vind gebruik ik zeep. Hoewel ik best begrijp dat mensen en spullen bacteriën op mij overhevelen ben ik daar niet de hele dag bewust mee bezig.

Lynna

Lynna

26-09-2010 om 09:10

Handen schudden

Ik heb dat ook hoor Vonda, als ik (op mijn werk) mensen een hand gegeven heb, probeer ik altijd even stiekem naar het toilet te gaan om mijn handen te wassen. En als ik achter mijn eigen bureau zit en ik kan niet even weglopen, heb ik daar antibacteriele handcreme staan waarmee ik even mijn handen insmeer.

Ik ben helemaal niet overdreven schoon of smetvrezerig maar ik hou niet van handen schudden.

reina

reina

26-09-2010 om 10:39

Handen schudden

Nee, ik ga m'n handen niet wassen als ik iemands hand geschud heb. Overal zijn bacterien, als je daar steeds bij stil staat heb je geen leven meer. Waarom wast iemand na bijv handen schuden zijn handen? Omdat je bang bent dat de ander viezigheid aan zijn handen had, omdat je bang bent ziek te worden of omdat...? Hoe doe je dat op een verjaardag waar het de gewoonte is iedereen de hand te schudden, daarna direct het toilet in om handen te wassen?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-09-2010 om 11:53

Handen wassen

Ik was mijn handen lang niet zo vaak als anderen in dit draadje, en vraag me ook echt af waar het nodig voor zou zijn. Hoe schadelijk zijn die bacteriën nou helemaal? En ik heb ook het idee dat je vaker beter niet je handen kan wassen dan wel, zeker in openbare gelegenheden met vieze deurknoppen, kraanknopppen, handdoekjes enzo. Gewoon niet teveel over nadenken

reina

reina

26-09-2010 om 14:51

Pelle

"En dan je handen afdrogen aan een vieze handdoek, met je handen de deurkruk vasthouden etc" Inderdaad Dan moet je de hele tijd met zo'n tubetje in je tas lopen en daar je handen mee wassen, dat doe ik wel als ik in verre oorden reis, maar thuis? Nee.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2010 om 18:18

Sinds

ik hier gelezen heb dat iemand vertelde in de trein nooit op de knopjes te drukken vanwege de bacteriën let ik er meer op en valt me op dat meer mensen de deur niet opendoen. Of het nou gemakzucht is of ook bang voor vieze vingers weet ik natuurlijk niet, maar ik vind het neigen naar vreemd tot ongemanierd gedrag. Zo stond ik keurig te wachten tot een jongedame (die dus vooraan bij de deur stond) op het knopje zou drukken en toen ze dat niet deed moest ik naar voren om het te doen. Er moet tenslotte íemand op dat knopje drukken om die deuren open te krijgen, dus wachten tot ze eindelijk zover zou zijn durfde ik ook niet aan.

frisjes

frisjes

26-09-2010 om 22:11

Knopjes

doe ik geregeld met mijn elleboog.
Ik houd erg van openbare toiletten waar je de deurknop niet hoeft beet te pakken, want die zijn in de praktijk veel viezer dan de wc's.

Ik prakkizeer er niet over om een deur níet open te doen, zoals Kaaskopje beschrijft. Raar hoor. Als je de deur niet persoonlijk wilt openen, moet je daar niet gaan staan.

Verder heeft vaak handenwassen wel degelijk nut in tijden van veel griep en verkoudheid.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2010 om 00:35

Frisjes

Dan hoop ik dat je niet al te klein bent als je op die manier een treindeur van binnenuit open wilt doen
Ik begrijp nooit dat mensen hun handen niet op zijn minst afspoelen na het toilet. En toch gebeurd het regelmatig. Maar ook hoe wc's worden achtergelaten. Je zou toch (denk ik even zeer ongeëmancipeerd) dat vróuwen wel beseffen dat ze de boel netjes achter moeten laten, maar dat blijken meer dan eens juist enorme smeerpijpen te zijn. WC's die onder allerlei sporen zitten, toiletpapier wat op de grond valt en daar blijft liggen, papieren handdoekjes die rond de afvalbak gestrooid worden... Ach, het is niet thuis, dus het boeit niet (blijkbaar). Bij ons op het werk is het al zo erg dat men een betaalde toiletjuffrouw overweegt.

Reina

Nee, ik heb er even over nagedacht en het zijn niet de bacterien. Het is eerder een beetje vies zijn van bepaalde mensen (mannen ook eerder dan vrouwen). Misschien ook omdat ik van Vondaman weet dat veel mannen hun handen niet wassen na toiletbezoek.
Dat zweterige van andermans handen vind ik bv heel vervelend. Van iedereen hier thuis ben ik sowieso niet vies en ik ben ook niet extreem met handdoeken en doekjes vervangen etc (1 x per dag of zo).
Op verjaardagen heb ik het ook veel minder dan op het werk bv. Er speelt toch een soort vreemdheidsfactor mee denk ik!

Vonda

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2010 om 00:46

Roosje

Zo ga ik eigenlijk ook door het leven. Als je stil gaat staan bij wat er allemaal aan je handen kan komen blijf je bezig. Bovendien heb ik het gevoel dat je afweersysteem ook wat gewend moet zijn, zodat je niet van elke dwarsliggende bacterie ziek wordt. Maar ik was mijn handen wel regelmatig als ik de gelegenheid heb. Na de wc, voor ik ga koken of brood ga smeren. Als ik het gevoel heb dat mijn handen vies zijn doordat ik iets vastgehouden heb wat plakt of vettig is. Meestal ook wel voor het eten, maar niet altijd. Als ik een dag weg ben geweest heb ik ook wel de behoefte om even lekker de handen te wassen. Meer omdat ze niet meer fris aanvoelen dan dat ik aan de verzamelde bacteriën denk.

Vind het toch wel wat smetvrezerig klinken

Ik herken het totaal niet, dat gevoel heb dat ik m'n handen moet wassen als ik iemands hand heb geschud. En eerlijk gezegd vind ik het zoals Vonda het omschrijft (vreemden zijn vies) wel degelijk klinken als smetvrees.

Chris

Vreemd

Ik heb van dat smetvrezige helemaal nooit last gehad, maar wat ik vreemd vind is dat mensen die zelf niet zo vaak douchen daar dan weer heel erg mee bezig zijn. Zou dat met elkaar te maken hebben? Ik ben er namelijk altijd vanuit gegaan dat iedereen altijd lekker schoon en fris van huis gaat en heb dus nooit moeite met handen schudden oid gehad ))

frisjes

frisjes

27-09-2010 om 12:06

Ach ja hollands he

in de oudheid stonden Hollanders er al om bekend dat ze heel schoon waren op hun huis en buitenboel, maar minder op zichzelf.

Zonder gekheid - ik vind geregeld en goed je handen wassen gewoon belangrijker en nuttiger dan dagelijks douchen. Met je handen maak je contact met de buitenwereld.

Wat verstaan jullie onder douchen?

Ik was me 2x per dag met de handdouche. Dwz, kruis, oksels, voeten met zeepvrije zeep. En ik ga echt onder de douche staan als ik mijn haren wil wassen, in de zomer vaak wel dagelijks, want het is nogal een bos, maar in de winter een paar keer per week. Mijn huid is ook extreem gevoelig en jeukerig na het douchen, maar na het "handdouchen" heb ik daar geen last van. Handen wassen doe ik wat vaker omdat wij vorig jaar een griepgolf op kantoor hadden. Er werd wat geniest en gesnoten voordat deurkrukken werden vastgepakt.

En omdat ik niet ver van het mannentoilet zit, krijg ik vaak mee dat ze zonder handen te wassen vrolijk hun bezoek een handje schudden.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 12:58

Wat ik dan weer grappig vind

Is dat mensen handenwassen overdreven vinden, maar vervolgens wel elke dag douchen. Zijn je schouderbladen zo vies dan? Zijn je knieen broedplaatsen van bacterien? Welnee. Het vieste onderdeel van je lichaam zijn je handen, daar zitten de meeste bacterien. Díe wassen is overdreven, elke dag douchen moet dan wel superoverdreven zijn. Want dan was je van alles wat niet eens vies is/wordt.

Tirza

Tirza

Ach Tirza, voor die door sport en fietsen bezwete schouderblaadjes zal het misschien voor veel mensen niet zo belangrijk zijn, maar die handen zijn ook weer in contact met andere onderdelen van je lichaam, die dan weer niet zo vaak gespoeld en schoongemaakt worden. Zie het verhaal van Fely over mannen na het plassen.
Overigens was ik mijn handen altijd voor het eten of voor het bereiden van eten.

Berber

Ik wilde wat jij schreef heel voorzichtig duidelijk maken, maar jij schrijft precies wat ik dácht )))

frisjes

frisjes

27-09-2010 om 16:40

Dat was wel een openbaring he

die onderbroek van de voorbije nacht. Die vergeten jullie nooit meer
hahaha!

Inderdaad en eens even besproken

Ik heb het hier eens voorgelegd aan buren en vriendinnen, (dat ik hier heb gelezen dat niet iedereen doucht iedere dag en dat mensen zich met een washandje bij de wastafel wassen of zelfs niet wassen maar een vuile onderbroek gebruiken) en ik werd met grote ogen aangekeken. Ik heb zelfs dit forum prijs moeten geven en de draad moeten laten lezen, want ik werd uitgemaakt voor leugenaar...is dat wat.

amk

amk

27-09-2010 om 22:33

Sociaal wenselijk antwoord mashumi

tja dat kun je verwachten. Want zo helemaal openbaar ga je dat natuurlijk niet bekennen en geef je een sociaal wenselijk antwoord. Op dit toch redelijk anonieme forum zul je meer 'eerlijke' antwoorden treffen dan face to face.

Amk

Nee, ik kom bij buren en vriendinnen bijna dagelijks over de vloer, ben met ze op vakantie geweest en wéét dat ze (ook op een camping met alleen maar een watervoorziening uit een tankje in de boom) iedere dag douchen. Niets sociaal wenselijk.
Je doucht niet voor een ander, maar voor jezelf, gewoon om je lekker fris te voelen, wakker, schoon.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 22:55

Oooooooo

dus je wordt vies van slápen. Je doucht om wakker te worden, ik dacht aan het eind van de dag om al het vuil af te spoelen. Maar dat is dus niet nodig. Je stapt zo met al die bacterieen je bed in.

Ik snap er niks meer van.

Tirza (creadoucher)

frisjes

frisjes

27-09-2010 om 22:59

Hee mashumi

Je kent toch wel die grappen van pubers (jongens schijnen er een handje van te hebben) die de douche vrolijk laten stromen maar verder niet zo buitengewoon veel met dat water doen
Er zijn mensen die wél douchen maar toch met smerige enkels, knieholtes rondlopen. Ze douchen hun hoofd en bovenlijf, maar verder komen ze lang niet overal. Dan is een washandje toch effectiever. Lekker zeep erop en schrobben.

Tjonge, en dat nu heel de wereld denkt dat ik mezelf reinig met die onderbroek. Welnee. Dat snap ik ook wel hoor. Leuk dat er zo gespreksstof ontstaat.

Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die na de seks eerst gaan douchen en dan gaan slapen. Maar ja.

frisjes

frisjes

27-09-2010 om 23:02

Jij snapt het tirza

Slapen. Héél vies. Vooral als je meer doet dan alleen slapen. Grr.

Wakker word ik vooral van koud water. Maar een koude douche gaat me veel te ver. Dus ik blijf bij mijn koudwaterritueel dat iedereen vergeten heeft door die onderbroek.

margje van dijk

margje van dijk

27-09-2010 om 23:49

Glorieus draadje

Hier word je nou vrolijk van zeg, zo laat op de avond. (Ik heb niet het hele draadje gelezen).

Ik ben met de niet-douchers. Elke dag douchen is een ritueel geworden waar je aan gewend bent en wat maakt dat je je daadwerkelijk schoner voelt. Maar dat betekent niet dat je niet fris kunt zijn (en je fris voelen) als je je aan de wastafel wast. Dit draadje bevat al voldoende voorbeelden van bacteriologische vergelijkingen die je kunt plegen (daar word je ook heel vrolijk van). Het vergt alleen een knop omzetten, dat het niet nodig is, elke dag te douchen. Net zoiets als elke dag je haar wassen.

Maar dat neemt niet weg dat je er natuurlijk wel van kunt genieten. Ik lig 's ochtends soms in bed al te fantaseren van het eerste kopje koffie dat ik bijna ga drinken, dolgelukkig word ik daarvan. Een ander mag genieten van z'n dagelijkse douche. Ik heb dat douchegevoel dan weer niet, want ik vind het pure verspilling, net zoiets als de verwarming aanzetten in het hele huis terwijl je maar alleen thuis bent. Maar ik heb vast wel weer andere vreselijke gewoontes waar je hetzelfde van kunt denken.

Overigens heb ik laatst voor mijn werk een kleine week in een hotelkamer in Italië vertoefd, zo'n klassiek hotel van oude glorie, waar ik ook een bidet in de badkamer had. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik het eens gebruikt. Heel lekker moet ik zeggen, ik bedoel, heel fris. Maar: toen ik ging staan om het bidet weer leeg te laten lopen zag ik ineens allerlei huidschilfertjes drijven die toch best wel onmogelijk van mij alleen konden zijn. Had ik nou vrijwillig in de schilfers van de ganse clientèle van het afgelopen half jaar (of zo) gezeten? GATVERDAMME!

Margje

krin

krin

28-09-2010 om 09:00

Dat doe je slim, mashumi

Je geeft eerst een tendentieuze versie van het handen-wassen-met-vieze-onderbroeken verhaal en verbindt dat naadloos met het algemene verhaal dat sommige mensen niet dagelijks douchen. Even onvermijdelijke als onterechte conclusie: mensen die niet dagelijks douchen wassen hun handen met vieze onderbroeken en zijn dus ongelooflijke smeerkezen.
Het is een mooie manier om je eigen mening nog even voor jezelf te bevestigen. En dan als toetje je nog even in eigen kring bescheuren om dat rare, vieze volk en je krijgt ook nog bevestiging van buitenaf. Ben je voorlopig weer even rondom zeker van je zaak.
Mijn zegen heb je. Maar enigszins kort door de bocht is het wel.
O, en als je je mening over mijn mening niet kunt vormen zonder te weten of je een viezerd voor je hebt of niet: ik douche dagelijks.

frisjes

frisjes

28-09-2010 om 09:10

Gisteren pauw en witteman gezien?

Over die bedwantsen?

Griebels zeg. Je zou alle andere bedden dan je eigen gaan mijden. Een mens kan ook teveel weten.
Moest ik ook aan denken met het bidetverhaal. Fris en niet schoon.

Goh krin

Ik ben vast een heel onzeker typje..zoveel bevestiging nodig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.