Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Poeha

Poeha

29-03-2011 om 21:38

Bezoek ja gezellig, maar hond mag niet mee....

Mijn ouders willen met hun nieuwe hond langskomen. Maar mijn man wil absoluut geen hond in ons huis. Dus hun hond is niet welkom. Het is een heel drukke pup. Maar ook al was het een rustige hond mijn man wil het echt niet. Wat moet ik hier nu mee?????


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2011 om 01:03

Fiorucci

Als het echt zo erg is, zou ik mijn hond niet opdringen. Gelukkig worden pups groot en dan wordt het ook weer makkelijker om hem alleen thuis te laten. Het gaat om een tijdelijke fase tenslotte.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2011 om 01:05

Pelle

Ik zie dat ik lekkere taalfouten heb gemaakt

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2011 om 01:09

Eens maylise

Het lijkt me trouwens ook logisch dat je een pup de gelegenheid niet geeft dat hij andermans spullen sloopt. Dus ook niet als de opvoeding nog niet afgerond is. Onze hond moest soms aan de riem in de huiskamer. Dan wisten we zeker dat hij bij ons bleef. Hond accepteerde dat en ging lekker op onze voeten liggen.

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 07:07

Kaaskopje

Onze oudste kat neemt zijn taak als bewaker zeer serieus, geen kat haalt het in zijn hoofd mijn tuin te betreden..

Merel

Merel

01-04-2011 om 08:35

En dan nog

Zo'n auto als plekje kan natuurlijk niet in de zomer, het beest zou bezwijken, ook met raampjes open en water erbij denk ik niet dat het dan een pretje is voor de hond. Kan ie wel weer in de tuin natuurlijk, als dat mag, want daar zit je zelf dan ook.

Merel

Merel

01-04-2011 om 11:26

Pelle

Uh sorry hoor Pelle, wist niet dat je daar zo geirriteerd van werd....

Merel

Merel

01-04-2011 om 12:23

Toch nog even

Er zijn leuke oplossingen bedacht, maar sommige zouden hier helemaal niet kunnen en wellicht bij vraagstelster ook niet. In de auto kan niet in de zomer, er staan hier 4 boompjes in de straat, je auto kan hier eigenlijk in de zomer niet in de schaduw staan. Verder heb ik geen oprit, dus de dieren staan echt aan de straat, vanaf huis kan je geen toezicht houden. Ik heb geen garage, dus in de zomer zou je de honden in de tuin kunnen doen, maar ja, zelf zit je in de zomer ook in de tuin, dus zou je de honden aangelijnd in de tuin moeten doen, maar de kinderen van vraagstelster maken de honden los. Soms is het dus minder makkelijk op te lossen, ja puppytraining om in ieder geval de hond zo gehoorzaam mogelijk te krijgen, en anders hond niet meenemen en bij jezelf thuis een oplossing zoeken, je eigen buren bijvoorbeeld?
MIj persoonlijk maakt het niets uit hoor, honden zijn bij mij gewoon welkom maar ik snap het wel als mensen dat niet willen.

Doet me denken aan...

Ik heb niet het hele draadje gelezen, maar het doet me denken aan iets van vroeger. Wij hadden thuis een hond, en tijdens een verjaardag van een van ons, kwam er bezoek. Het meisje van dit bezoek was heel bang voor honden, en de moeder vroeg toen of mijn vader de hond aub achter het huis wou doen. Dat heeft mijn vader gedaan en op de een of andere manier is onze hond toen ontsnapt. Niet veel later kreeg mijn vader het droevige bericht dat onze hond was doodgereden. Mijn vader weet dit nog als de dag van gisteren, hij heeft nog altijd spijt. Het was zo`n mooie en leuke hond. Nou ja, nu ik dit zo typ besef ik me dat het natuurlijk helemaal niet relevant is in dit draadje, maar ik moest het even kwijt. Ik ben van mening dat je je hond, en zeker een pup, niet zomaar ergens in een auto, schuur etc achterlaat. Regel dan een oppas ofzo. En ja, als je een hond/pup aanschaft dan weet je dat je in je vrijheid beperkt bent. Zo vroeg afgelopen zomer een kennis aan mij, of ik even twee weken op de net aangeschafte hond wou passen, omdat ze met vakantie gingen. Tja, dat begrijp ik dus echt niet.

Poeha, veel succes ermee! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Groet,
Olijvje

Merel

Merel

01-04-2011 om 13:39

Klopt

klopt ja, ik zag er meteen in wat hier niet zou passen, dat zou bij een ander ook zo kunnen zijn. En voor je het weet zijn we 3 maanden verder hoor. Ik neem aan dat haar ouders vaker komen dan alleen in de winter?
Maar met je laatste zin ben ik het helemaal eens:
" Ik ben gewoon van mening dat je je hond moet leren om ergens vol vertrouwen te gaan slapen maar dat hoef je je pup niet te leren bij mensen met drukke kinderen, kotsende katten EN een verjaardag. Blijf lekker thuis, zoek een oppas of ga alleen. "

Yura

Yura

01-04-2011 om 14:12

Hondebezitter

Wij hebben een labrador van 2,5 jaar oud. Ik vind het soms wel lastig naar wie je hem wel en niet mee kunt nemen. Je kunt het netjes vragen, maar 9 van de 10 zegt dan uit beleefdheid ja. Maar goed daar ben je na een tijdje wel achter dat ze wel ja zeggen, maar het eigenlijk liever toch niet hebben. Dan zoek je dus wat anders. Toen de hond een pup was ging hij meestal wel mee, maar dan in de bench, behalve bij mensen die allergisch waren of katten hadden oid of echt een enorme hekel aan honden. Nu hij ouder is kan hij ook langer alleen zijn. Nadeel is dat mijn familie 2 uur enkele reis bij ons vandaan woont. Naar mijn ouders nemen we hem mee en naar mijn zus niet meer, want ik merkte dat die er met haar kleine kinderen heel zenuwachtig van werd. Dan brengen we hem eerst bij mijn ouders (hij zit dus wel die 2 uur in de auto met ons) en pikken hem weer op als we naar huis gaan. Bij mijn schoonouders mag hij ook altijd, maar die kunnen hem niet meer uitlaten, dus dan moet ik nog wel iemand regelen die hem komt uitlaten een neefje ofzo. Naar een verjaardag zou ik hem nooit mee nemen. Je moet gewoon zorgen als hondenbezitter dat je 2 a 3 oppassadresjes achter de hand hebt. Als ik doordeweek langere tijd weg moet heb ik ook nog een uitlaatservice achter de hand. In jullie situatie begrijp ik echt niet dat je ouders de hond mee willen nemen, je ziet toch zelf ook wel dat het niet werkt. Op zich nu onze hond ouder wordt kun je hem wel makkelijk mee nemen, hij snuffelt even en gaat daarna liggen slapen, maar dan moet je hem natuurlijk wel met rust laten en juist dat is aan kleine kinderen lastig uit te leggen. Maar als iemand desondanks ook al is hij rustig geen zin heeft in een hond omdat hij vindt dat die stinkt of omdat hij geen zin heeft in de haren, dan zou ik hem dus thuis laten. Als iemand een kat heeft zou het niet eens in mijn hoofd opkomen hem mee te nemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-04-2011 om 01:10

Pelle

Hé? Het gaat er hier toch om dat je zelf verkiest om op visite te gaan met hond? Moeten de mensen waar je naar toe gaat zich dan dus in allerlei bochten wringen? En helemaal als je al leest hoe het ging toen ze naar de pup zelf gingen en dan te bedenken dat er katten in huis zijn en verjaarsvisite.===

Nee Pelle, ik zou dan gewoon niet gaan, of heel erg kort, of man of ik zou alleen gaan. Dan gaat de hond helaas voor de verjaardag, of wat dan ook de reden van de visite is. Als er visite bij óns komt zou ik de hond ook niet in de garage zetten.
Ik heb een hond van ons ook wel eens aan de riem in de tuin gezet, omdat dat de enige manier was om de hond lekker buiten te laten zonder te kunnen ontsnappen. Dat is dus niet onmogelijk, maar ik ben dan afgeleid. Ik hou in de gaten of de hond het nog naar zijn zin heeft, of hij geen kuilen staat te graven, e.d..

Ik ga niet zo ver dat ik een hond vermenselijk, maar hij maakt wel deel uit van onze 'roedel'. Een ander moet niet voor mij bepalen dat ik hem makkelijk in de auto kan zetten of in zijn eentje moet opsluiten in de garage. Omgekeerd zou ik het uiteraard respecteren als een ander onze hond niet in huis wil hebben. Misschien zou ik er niet in alle gevallen begrip voor hebben, maar dat staat er buiten. Afhankelijk van wat er mogelijk is met de hond zou dan bekeken moeten worden hoe de visite aangepakt moet worden.
Wat het verschil tussen de auto en de garage of schuur betreft... de auto is eigen. Ik stel me zo voor dat een hond zich meer op zijn gemak voelt in de eigen auto dan in een vreemde garage/schuur.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-04-2011 om 01:38

Oh ja pelle

het was mij wel om een pup te doen. Een volwassen hond heeft geleerd, als het goed is, om langere tijd alleen thuis te blijven.

Hier ook niet

Hier willen we ook niet dat ze een hond mee naar binnen nemen. Tja, er wordt hier ook niet gerookt. Wil je hier komen, super, maar je hond neem je niet mee naar binnen en je rookt ook niet binnen. Vrij simpel.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2011 om 03:12

Dat kan

Met een volwassen hond zou dat moeten lukken, met een pup niet. Daar zou dus een oplossing voor bedacht moeten worden door ons. (als we een hond hadden)

Sascha2

Sascha2

03-04-2011 om 08:13

Andersom

Mijn schoonouders hebben een hond, die bij voorkeur tegelijk steeds springt, lebbert en blaft. Twee van mijn kinderen (4 en 3 jaar) zijn bang voor de hond. Alleen bij een verjaardag eordt de hond naar boven gebracht, maar bij 'gewoon' bezoek niet altijd. Ze vinden het maar raar dat mijn kinderen bang zijn van de hond. Tja, het waarom van de angst weet ik ook niet, maardat ze bang zijn wel. Voor ons dus vaak de keuze om 1) wel te gaan en daarbij mijn kinderen confromteren met hun angst, of 2) niet gaan. Voor ons geen moeilijke keuze, dan gaan we maar niet. Maar als zij hier komen, komt de hond niet mee.

Fiorucci

Fiorucci

03-04-2011 om 11:41

Sascha

Oh erg he, van die onopgevoede honden. Herinner me een vroegere vriendin, als ik bij haar langskwam en op de bank zat, had ik een enorme bokser in mijn nek liggen,
en als ik voorover boog om mijn koffie te pakken, schoof hij zo achter mijn rug en duwde me weg, want dat had ik een lekker voorverwarmd plekje. Vriendin vond dat echt hilarisch. Zucht.

Kiki

Kiki

03-04-2011 om 12:49

Vroeger vonden we het geen probleem

maar na een incident met de hond van een vriendin en onze twee katten komt er geen hond meer in.

Bovendien heeft mijn ene kat een hartaandoening en leeft op geleende tijd en de stress van een hond in huis zou hem fataal worden.
Ik ken niemand met een hond die dat niet kan begrijpen. Ik ken eigenlijk sowieso alleen maar hele sociale hondenbezitters.
Mijn vriendin zoekt nu oppas voor haar hond (want die kan niet alleen blijven) en de rest van de mensen die een hond hebben laten hem thuis.

Ik vind het wel jammer, want mijn man houdt totaal niet van honden (is zelfs een beetje bang van ze) en mijn eerste reactie naar een vreemde blaffende hond toe is er ook een van argwaan. En mijn oudste broer is zo bang van honden dat het hem echt belemmerd in zijn doen en laten. en dat is iets wat ik mijn kinderen wil besparen. Ik zou het dus heel fijn vinden als er meer honden in hun omgeving zouden zijn.
Ze hebben een tijdje twee gastouders gehad die een hond hebben, maar daar komen ze niet meer.

Sascha2

Sascha2

03-04-2011 om 12:53

Fiorucci

Inderdaad, ik vind het verschrikkelijk. Bwlegh, hoe vaak wel niet mijn voeten zijn afgelikt of nog erger, mijn gezicht. En dan te denken aan al die keren dat de hond tegen me op sprong.....
Het ergste is dat het hondje als hun kind voelt, althans zo gaan ze ermee om. Ach, dit is voor ons de oplossing en dat is prima

willemien

willemien

03-04-2011 om 13:22

Aanvulling

Ik weet niet of ie al genoemd is maar honden die gelijk met hun neus je kruis induiken, dat vind ik niet alleen ergerlijk maar zelfs genant of honden die tegen van alles (bijvoorbeeld het been van 1 van je kinderen) gaan rijden. Of hoe natte honden ruiken.
Leuk honden, maar niet bij ons binnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2011 om 20:31

Sascha

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind om nogal aanwezige honden bij je kinderen te laten. Maar wat mij wel eens opvalt is dat ouders de angst voor honden nog wel eens bevestigen door 'stoute hond', 'enge hond', of iets dergelijks te zeggen. Of het kind op te tillen, want dan kan die enge hond niks doen. Ik ken jou niet dus ik weet niet hoe de angst bij je kinderen is ontstaan en hoe jij ermee omgaat. Geen oordeel dus Maar wat ik wil zeggen is dat juist bij hele kleine kinderen de houding van de ouders de richting die het opgaat mee kan bepalen bij dit soort zaken.

Sascha2

Sascha2

03-04-2011 om 22:23

Kaaskopje

Daar heb je gelijk in. In het algemeen dan he. Ik heb geen idee waar de angst bij onze kinderen vandaan komt. Het is niet alleen bij honden, maar bij veel andere dieren. Zo was de derde vandaag bang van een vlieg. Tweede heeft die angst ook twee jaar gehad, maar sinds Karel de Huisvliegnzijn intrede deed en wij iedere vlieg zo noemen, is het minder. Joh, zelfs geiten en schapen vinden ze alleen op afstand leuk. Lekker handig, er zit hier een grote kinderboerderij om de hoek, maar ik ga alleen als het gesloten is. Anders loop ik met minimaal drie kinderen in mijn nek. Overigens, geen angst van onze kant, ik probeer juist heel luchtig met dieren om te gaan, maar toch zit er angst bij de kinderen.

Vic

Vic

03-04-2011 om 22:32

Kaaskopje

Ik heb regelmatig meegemaakt dat een (grote) hond hard blaffend op mij en de kinderen af rende. Meestal roept een baasje dan iets als 'hij doet niets hoor'. Vind je het heel gek dat ik daar niet op vertrouw, en toch mijn kind optil of ervoor ga staan?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2011 om 02:10

Daan

Dank voor je lesje hondenopvoeding. Gelukkig heb ik een paar honden gehad en weet ik hoe het hoort Ik ben overigens van mening dat een hond nooit stout is als zijn gedrag niet helemaal correct is. Dat zeg je misschien wel tegen je kleine kind, maar je weet als ouder ongetwijfeld dat het niet zo is. Hij weet niet wat hij verkeerd doet, dat weet zijn baas. Die baas geeft de hond geen straf als het verkeerd gaat, maar zal de foute actie met de hond doornemen zodat de hond de volgende keer beter in staat is om te doen wat er van hem verwacht wordt. .... Of je doet de hond een riem om, zoals in de bebouwde kom eigenlijk heel normaal is en houdt de hond gewoon bij je. Kan ook.
Alle gekheid op een stokje: je kunt wel in quasi-lesgevende toon aangeven hoe het hoort, maar ben je het dan niet met mij eens dat ouders soms een 'onhandig' signaal afgeven aan hun kind op het gebied van dieren? (hondeneigenaren doen het overigens ook. Hoe vaak kleine hondjes worden opgetild omdat er een enge grote hond aan komt...) Op zich is dat wel begrijpelijk, maar beter is om een kind te helpen niet bang te zijn, of op zijn minst niet in paniek te raken, zodat het op de juiste manier kan reageren. Gillende, met de handjes omhoog springende, of wegrennende kinderen zijn interessantere objecten dan rustige stilstaande kinderen die niks uitsteken of omhoog houden. Een beetje begrip en weten wat je het beste kunt doen is aan béide kanten wel zo sympathiek toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2011 om 02:18

Ik weet 't niet vic

Ik zou dat zelf niet doen. In zo'n geval zeg ik tegen de kinderen dat ze er niet op moeten reageren en niet bang hoeven te zijn. Ik vertel ze dat ze hun hand niet mogen uitsteken en niet hun handen boven hun hoofd moeten houden, omdat de hond dan juist naar hun handen zal springen.

Ik begrijp best dat je je kind wilt beschermen hoorIk veroordeel ook niet als je je kind optilt, maar ik zou het raadzamer vinden als je je kind leert hoe het op honden moet reageren, dan je kind ervoor weg te houden.

Puck

Puck

04-04-2011 om 08:58

Kaaskopje

"Op zich is dat wel begrijpelijk, maar beter is om een kind te helpen niet bang te zijn, of op zijn minst niet in paniek te raken, zodat het op de juiste manier kan reageren"
Tja, leg dat eens uit tegen een kind van 2 turven hoog die door de overenthousiaste, maar o zo lieve zwarte labrador van onze buren letterlijk tegen de straat aan werd gesmeten en afgelebberd in zijn enthousiasme? Een paar jaar later zijn kind en lab dikke maatjes, lab staat overigens prima onder appèl en doet geen vlieg kwaad, maar toen had kind daar echt niets aan.

krin

krin

04-04-2011 om 08:59

Niet optillen?!

Ik krijg de kans niet eens om zoon op te tillen als er een enthousiaste hond op hem afkomt. Dan klimt hij vanzelf in me, alsof ik een boom ben.

krin

krin

04-04-2011 om 10:53

Wat hondenliefhebbers niet snappen

Wat hondenliefhebbers niet snappen, gewoon omdat ze honden gewend zijn en hun eigen hond (mag je hopen) goed kennen, is dat voor anderen een hond erg eng, bedreigend en gevaarlijk kan zijn. Of gewoon naar om in de buurt te hebben. Hoe terecht of onterecht dat is, doet er helemaal niets toe. Het ís zo, en daar moet je mi rekening mee houden.
Er zijn mensen die slangen of vogelspinnen als huisdier hebben. Die weten wat daar wel of niet mee kan, hebben er ervaring mee dat ze af en toe vrij over de bank schuiven, wellicht. Maar toch denk ik niet dat ze ze als er bezoek is vrij rond laten lopen met de laconieke mededeling: "hij doet echt niks hoor!"
Voor een hoop mensen, onder wie mijn zoon, is een hond zo eng als een wurgslang. Dat gaat vast nog wel over, maar ik zit niet te wachten op domme hondenbezitters die dat wel eens even zullen verhelpen door hem hun beest op te dringen. Gaat heen.

Tirza G.

Tirza G.

04-04-2011 om 12:48

je leert de hond hoe hij op kinderen moet reageren. In plaats van andersom. Ik heb het met Daan eens: een hond die goed onder appèl staat, blijft gewoon bij kinderen vandaan en rent er zeker niet blaffend op af. En ja, ik heb al vele honden gehad én opgevoed. Ik ben zelfs persoonlijk bekennist met Martin Gaus, need I say more?
Mijn eigen kinderen zijn altijd zeer afstandelijk danwel voorzichtig om niet te zeggen angstig geweest met vreemde honden. Terwijl ze zijn opgegroeid met niet één maar zelfs twéé honden formaat labrador. Ik vind 'bang zijn voor honden' voor een kind wel een handige eigenschap.

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

04-04-2011 om 13:30

Juist tirza

Ik zou willen dat mijn dochter banger was voor honden. Mijn ouders hebben twee lieve, sullige teckels (ja, die bestaan!) en dientengevolge denkt dochter dat alle honden lief en sullig zijn. Onze bovenbuurvrouw heeft twee vervaarlijke Rottweilers en zegt zelf altijd dat het beter is om ze te negeren en zeker niet zomaar te aaien. Ik heb dochter dus echt moeten afleren om haar hand naar elke hond uit te steken. Is gelukkig tot nu toe nog niet misgegaan, maar elke keer weer slaat mij de schrik om het hart. Ze is veel te luchtig naar onbekende honden toe. En vwb dat 'hij doet niks': mijn vriendin had een Rhodesian ridgeback die ook nooit wat deed, tot ze zwanger werd en hij haar naar de keel vloog. Uit het niets. Na al die jaren niets dan braaf luisteren. Ik vertrouw geen enkele hond ooit volledig. Zelfs de sulletjes van mijn moeder moeten in de bench als ik met babyzoon op bezoek kom.
Groetjes
Massi

Massi

Jesses, wat een eng verhaal. Hoe liep het af? Met die vriendin en met die hond?

Mijn oudste is trouwens uit hetzelfde hout gesneden als het kind van Krin: als er een hond op m afrent zit-ie op mijn rug voor ik het in de gaten heb. Dochter lijkt minder bang, maar is ook geen dierenliefhebber. Ik vind het ook wel prettig dat ze niet zomaar alle beesten aaien, al vind ik de bangheid van zoon wel weer een tikje te, lastig voor hem ook vooral.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.