Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Poeha

Poeha

29-03-2011 om 21:38

Bezoek ja gezellig, maar hond mag niet mee....

Mijn ouders willen met hun nieuwe hond langskomen. Maar mijn man wil absoluut geen hond in ons huis. Dus hun hond is niet welkom. Het is een heel drukke pup. Maar ook al was het een rustige hond mijn man wil het echt niet. Wat moet ik hier nu mee?????


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

06-04-2011 om 20:17

Postbode

Als postbode trof ik wel eens een herriehond, maar echt problemen heb ik nooit met ze gehad, de echt enge honden kondigden zich altijd luidkeels aan en de enkele hond die ik ontmoette zonder bescherming van een voordeur, deed me niets.
Maar ik had wél problemen met katten...! Ik wist helaas door schade en schande al snel de adresjes waar een onzichtbare Ninja-kat achter de voordeur lag te wachten en gemeen zijn klauwen in je hand zette als je de post even een zetje na gaf (want mocht niet in de gleuf blijven hangen). Auw auw en nog eens auw!!!

Asa Torell

Asa Torell

06-04-2011 om 20:49

Ah zo

Ik vroeg me al af waarvoor je jezelf in die zwanendominantie zou trainen. Ik geloof dat ik het maar bij mijn omtrekkende boog houd .

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2011 om 20:49

Bange mensen

Dat honden bange mensen juist bespringen heeft mogelijk ook met de houding van die bange persoon te maken. Een paar ideeën hierover: de persoon maakt zich in zijn afweer langer, zijn hoofd is verder van de hond. De hond wil naar het gezicht om te likken en doet daar dus bij die bange persoon meer moeite voor. Dat doen wolfachtigen nu eenmaal met elkaar. De begroeting bestaat uit elkaars bek aflikken en hoe dat gebeurt hangt af van de plaats in de roedel.
Ten tweede kan het zijn dat een bang persoon de hond juist beter aankijkt in zijn angst dat de hond iets gaat doen. Direct oogcontact is bedreigend voor een hond. Een hondenliefhebber doet meer met een hond. Die praat eventueel gewoon door met de eigenaar, laat zijn hand ruiken (staat gelijk aan de bek, dus die kan afgelebberd worden in plaats van het gezicht) en staart niet naar de hond.

Sassie

Sassie

06-04-2011 om 21:34

Aha…poeha

"Het is wel een heel leuk beestje maar hij is erg wild en springt op de bank, kauwt op je schoen, jas etc. Verder heeft hij ook wel scherpe tanden, doet eigenlijk best pijn die speelse bijtjes in mijn hand".

Hier reactie van een hondenbezitter: pupje is dus (nog) niet opgevoed! Hoe lastig het ook is, pup moet eerst opgevoed zijn, punt. op de bank springen, kauwen op je schoen en zelfs bijten in je hand….in de basis puppytraining moet dat absoluut afgeleerd worden anders wordt het van kwaad tot erger! Je ouders moeten hier absoluut wat aan doen hoor.

Hier geldt: op de grond met 4 pootjes is aaien en aandacht, verder niet! (dus op de bank is absoluut not done). Bijten in schoenen en zeker bijten in handen betekent hier een tik op de snuit en verder de pup totaal negeren!

Ik heb onze pup vanaf 7 weken consequent zo opgevoed en heb een uiterst net opgevoede Belgische Herder (niet het meest makkelijke ras overigens).

Als ik je bericht verder lees over je ouders en hoe ze de pup zien…(als hun kind) maak ik me daar eerlijk gezegd meer zorgen over! Ik vrees dat de pup een grote, zeer drukke onopgevoed exemplaar wordt en ook blijft (weet niet wat voor merk ze hebben…)

Gezien je kinderen en wat er allemaal is voorgevallen, zou ik het niet doen als ik jou was. Ik geef man dus gelijk. Pup komt er niet in, punt! en dat zeg ik als grote hondenliefhebber.

Puck

Puck

06-04-2011 om 22:01

Tik op de snuit?

Volgens mij is een tik op de snuit nu niet de manier om een pup op te voeden. Als je ergens een bange en valse hond van kunt maken is het door slaan etc.

Sassie

Sassie

07-04-2011 om 13:03

Ja puck...

als ze echt in je handen happen, tik op de snuit ja; al is het maar een kleine tik. Je kunt ze ook aan de zijkant van het kopje even stevig beetpakken.
Moederhond pakt de pup ook erg hard aan hoor als ze iets doen wat moeders niet zindt…..de pup wordt direct aan de zijkant van de kop gepakt en op de rug gegooid.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2011 om 14:59

Dat is zo sassie

maar dat is dan toch een andere handeling dan de tik op de neus. Ik deed wat jij zegt ook met onze pups. Bek met mijn hand beetpakken alsof ik met mijn ´bek´ zijn snuit beet nam en eventueel ook nog omrollen. Pup moet zijn plaats kennen. Een tik is niet honds.

koentje

koentje

09-04-2011 om 02:17

Als een pup bijt

moet je het deel van je hand wat hij beet heeft verder naar binnen duwen (met beleid) zodat hij het een rotgevoel vindt en zijn best doet om je hand kwijt te raken.

Tirza G.

Tirza G.

09-04-2011 om 20:29

je drukt met je duim hard op/onder zijn tong. Ook heel onaangenaam. Of je pakt zijn neus met je andere hand van bovenaf, om dominantie te tonen.

Tirza

Poeha

Poeha

10-04-2011 om 22:01

En hoe het verder ging......

Het feestje is eerst afgeblazen doordat mijn ouders met hun pup en ook mijn broer met zijn nieuwe pup zwaar beledigd waren en niet op mijn verjaardag wilden komen. Het grappige is dat mijn broer vlak na mijn ouders ook een pup in huis heeft genomen. Beide honden zijn trouwens niet zindelijk en plassen, poepen nog overal. Nadat ik iedereen had verteld dat mijn verjaardag niet door ging, werd ik gebeld dat ze toch wel kwamen dan maar zonder de pup. Ze hebben me verteld er niets van te begrijpen waarom de pups niet mee konden komen. Ik heb het voorzichtig uitgelegd maar dat vonden ze maar onzin. Het heeft dus wel tot ruzie geleid maar het is toch nog goedgekomen . Mijn verjaardag was wel gezellig maar er hing toch spanning in de lucht.... Wat een toestand weer..... Ik ben blij dat het weer achter de rug is.....
De fout zit bij ons maar ook bij hun. Mijn man is misschien ietsje te assertief naar hun idee. Mijn familie hebben hun idee over wat hoort en wat niet, iedereen die het er niet mee eens is is fout. Het valt soms niet mee.... Bedankt voor het meedenken.

Wat betreft hondenangst. Ik ben altijd enorm bang geweest voor grote honden. Ik ben inderdaad het type dat haar kind optilt als er twee rottweilers aangerend komen. Het leuke is dat ik kinderen heb die totaal niet bang zijn voor honden. Eerder ietje te snel op honden afgaan. Ze lachen mij ook uit als ik bang ben voor een grote hond. Je zou toch denken dat mijn kinderen die angst over zouden nemen. Niet dus, gelukkig maar....

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2011 om 23:03

Dat is weer achter de rug

Op naar de volgende ronde
Fijn dat ze toch gekomen zijn zonder pup. Zeker met 2 piepjonge pups zou het wel erg onrustig zijn geworden, dus goed dat je je poot stijf hebt gehouden.
Grappig hè, hoe blij je kunt zijn als je kinderen je eigen angsten niet overnemen. Zo klom mijn dochter als kind op schuurtjes, heel illegaal op het dak van haar school als er een bal op was beland, in een boom... dat heeft ze niet van mij!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.