Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Rotzooi wacht om afgevoerd te worden...

Nu is mijn zolderkast opgeruimd, maar een aanzienlijk deel van de zooi ligt in de kamer voor de zolderkast. Mijn vuilnisbak was overvol, de volgende keer dat ik 'm aan de straat kan zetten is over 2 weken. Het is nu zo glibberig bij de weg dat ik geen zin heb de fietskar naar de vuilstort te nemen om alle troep weg te brengen.
Gelukkig hoef ik niet heel vaak in die kamer te zijn, maar als ik er ben hoop ik dat de weg weer snel sneeuwvrij is om de zooi af te voeren!

Mover

Mover

20-01-2013 om 15:30

De zolder

wordt dit weekend door Moverman onderhanden genomen.
Ben al 2x naar de blokcontainer gelopen met Moverkind. Heb 2 marktplaats advertenties gezet. We eten vanavond restjes/kliekjes, zodat de voorraadplank ook wat leger wordt, en ik nu met de sneeuw geen boodschappen hoef te doen.
P.s.: denk niet dat dit mijn eerste "plankje" is, sinds TS begon in september Ik heb weliswaar niet eerder gereageerd, maar ben in de afgelopen tijd toch best goed bezig geweest als zeg ik het zelf.
P.s.2 Hebben jullie dit weekend nog wat nuttigs gedaan?

Stenna

Stenna

20-01-2013 om 15:34

Geerfde fotoalbums

Ha, ik ben net zo obsessief geordend als Savon. Maar ik heb dozen vol met fotoalbums van mijn ouders geerfd toen ze overleden. Voornamelijk hun vakanties nadat wij al de deur uitwaren, want onze kinderalbums hadden we zelf allang (geordendheid zeker van mijn moeder geerfd). Ik kijk er nooit in, maar wil ze ook niet wegdoen. Dat scannen lijkt me een mooi opruimactie. Maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor. Zou je dat ook ergens kunnen laten doen?

JansjeRommy

JansjeRommy

20-01-2013 om 19:21

Negatievenscanner

Met foto's ben ik behoorlijk geordend. Onlangs kocht ik bij de kijkshop een negatievenscanner, prima ding. Dus nu kan ik ook aan de slag met de oude foto's en dia's. Je kunt het ook laten doen bij de fotograaf. Of je kunt een paar dagen een profiscanner huren waar je veel sneller mee gaat. Vooral dia's die kun je er dan per bak doorheen jagen. Of ben ik de enige die zo oud is)
Albums maak ik bij de hema. Ik spendeer er graag een zondagavondje aan en spaar ze op tot de eerstvolgende goede aanbieding.
Dit weekend trouwens letterlijk 1 laadje gedaan. De la met kadopapier, servetten en zo, ach het is weer wat, niet waar? ( en verder lekker geschaatst).

evy

evy

21-01-2013 om 20:57

Defroster

Ik wilde dit weekend 1 plank in een keukenkast doen. Maar zoals dat vaker gaat moest daar wat uit en in een ander kastje maar dat zat al vol en dus dat kastje ook opgeruimd
Dus weer 2 nette kastjes erbij.
In dat kastje lag een vreemd voorwerp. Na wat gegoogle
kwamen we erachter dat het een defroster was.
Het is een schuin aflopend plankje met ribbels waardoor de lucht eronder door kan en alles veel sneller ontdooit.
Weggooien of proberen? We gaan dat laatste doen.
Ik heb trouwens geen idee hoe het in ons huis gekomen is...

Tellsell evy?

Werkt trouwens al een tierelier. Niet dat ik zo'n ding heb, maar ik heb een broodsnijplank die hetzelfde effect geeft. Het scheelt echt in ontdooitijd.

skik

evy

evy

22-01-2013 om 12:51

Tell sell

Bij mijn weten heb ik nog nooit iets bij Tell Sell gekocht.
Wellicht zat hij ergens bij.
Heb 'm nog niet getest.
Evy

Bellefleur

Bellefleur

23-01-2013 om 09:21

Zucht.

Nu mijn hb weer wat normale waarden aanneemt, ben ik overgegaan op het volgende: kaakholte-ontsteking. En weer niet de moed om aan een kastje te beginnen. Mijn man heeft afgelopen weekend de auto uitgemest, omdat we zaterdag een andere krijgen. Mag ik dat op de lijst van kastjes noteren?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-01-2013 om 10:58

Auto?

Nou ja, hij is rechthoekig en heeft deuren. Prima kast lijkt me. En als je ziet wat er bij ons allemaal in ligt, nou bij ons het dus meer een huis op wielen....

Voor de rest nu even geen kastjes. Te druk met alles draaiende houden. Heb nog een paar klappers liggen die uitgezocht moeten. En zelfs daar kan ik de tijd niet voor vinden. Denk dat ik die ook maar weer naar boven stuur voor de als ik weer wat meer tijd heb.

Mijn plan voor vandaag is een opgeruimde schone woonkamer. Dat wel een heel grote kast of niet?

Bellefleur

Bellefleur

23-01-2013 om 15:11

Ginny,

Is je woonkamer rechthoekig en heeft ie deuren?

Annie

Annie

25-01-2013 om 13:58

Daar zeg je wat

De auto, die moet bij mij ook nog worden opgeruimd en schoongemaakt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-01-2013 om 19:42

Mijn woonkamer....

Ja daar zitten wel een paar deuren en hoeken in. En rond is ie in ieder geval niet. Ben nog niet helemaal klaar met opruimen, maar ik heb een heel weekend voor me, dat moet dan toch wel goed komen....

Ook weer bezig...

Ben nu bezig om allerlei papieren uit te zoeken mbt mijn huwelijk en de latere scheiding. Vind ik wel lastig hoor, pijnlijk soms. Maar vanwege de nieuwe baan ben ik steeds zo vroeg wakker dus heb ik er mooi tijd voor!
Heb er al mooi 1 ordner van uitgesorteerd!
De rest zit in een doos waarin A4-papier heeft gezeten dus als die helemaal klaar is scheelt dat ook weer veel ruimte. Ik bewaar er enkele dingen van (ik merk dat ik nog steeds niet alles ervan kan weggooien) maar ben blij dat ik ook al van alles ervan kan wegdoen.
Groetjes,
Vonda

He he

Gelukkig, ook de doos is nu leeg en alle papieren daaruit gesorteerd. Wat een opluchting! Wat resteert zijn lege ordners en een stapel papier om op het werk te laten vernietigen (iets te persoonlijk om mee te geven met het gewone oud papier!).
Zo, tijd om naar het werk te gaan!
Vonda

Mover

Mover

29-01-2013 om 16:33

Ook hier een ordner

vol, weliswaar. Maar, dat betekent een laatje leeg! Hoera. Andere keer een andere ordner en ander laatje. Niet teveel op een dag doen, haha. (Ik zou het nog eens leuk gaan vinden, da's niet de bedoeling

JansjeRommy

JansjeRommy

29-01-2013 om 17:09

Verslavend

Beetje verslavend is het wel he? Ik ben nu digitaal bezig. Heb in de loop der jaren een woud aan directories verzameld met oude bestanden in allerlei versies. Daar gaat nu de digitale bezem doorheen, dat is ook een heerlijk gevoel moet ik zeggen.
En.....dit weekend een fotoalbum afgemaakt.
Vonda, is het zo spannend je nieuwe baan dat je zo vroeg wakker bent? nou ja, je maakt er goed gebruik van zo te zien.

Bellefleur

Bellefleur

31-01-2013 om 09:05

He, he

eindelijk weer een kastje. Nou eigenlijk de bovenkant van een kast. Ik ben 'vertically challenged', oftewel een kleintje. Mijn man is bijna twee meter. Als hij vindt dat iets in de weg ligt, legt hij het bovenop een kast. En... het is voorgoed weg. Daarom ben ik gisteren op het aanrecht geklommen, en heb de bovenkant van de keukenkastjes leeggehaald. Buit: handdoekhaakje, schmink, servetten, konijnenvoer en een theelepeltje. Succesvolle actie dus. Ik heb het opgegeven mijn man te veranderen. Hij heeft niet eens door dat ie het doet!

Jansje

Ja Jansje!! Het komt inderdaad door de nieuwe baan! Ik dacht dat het wel beter zou worden als ik het aan de collega's zou hebben verteld (eind vorige week) maar dat is dus niet zo, kijk maar naar het tijdstip van dit bericht! Maar het is wel een ideaal moment om spullen uit te zoeken of wat bij te lezen op OO!
Het is of mijn hele schema 2 uur is verplaatst: om 4/5 's morgens uur word ik wakker (ik denk van de adrenaline) en 's avonds ben ik slaperig om 22.00 uur!

Groetjes Vonda

Mooi

Zo, tijd om te gaan douchen en naar hte werk te gaan! Resultaat van het uitzoekwerk: alle ordners die nog buiten mijn kast stonden zijn uitgezocht en staan in de kast, een paar tijdschriftendoosjes waarin muziek van vorige koren zat heb ik gesoteerd. Kan ik iemand anders weer blij mee maken.
Groetjes,
Vonda

Nowee

Nowee

02-02-2013 om 16:49 Topicstarter

De inzetkast

heb ik vandaag gedaan. Dat was echt een zooitje, als je hagelslag wilde pakken moest je zoeken onder allerlei onduidelijk dingen. Alles weer lekker bij elkaar en schoon.

JansjeRommy

JansjeRommy

03-02-2013 om 13:03

De regels overtreden

Vandaag na het ontbijt begonnen in de keuken en nu pas gestopt. Niet aan de kastje per dag regel gehouden, maar gelijk minstens 6 laden/ kasten aangepakt. Alles weer logisch ingedeeld, overtollig spul weggedaan ( waarom hebben we drie raspen?) en lekker schoongemaakt. Nu ben ik moe maar voldaan! Gelukkig spaart Jansjedochter spullen voor de rommelmarkt, dus de spulletjes komen goed terecht.

Nowee

Nowee

04-02-2013 om 13:16 Topicstarter

Vandaag

heb ik de kast met bakspullen opgeruimd. Als ik die netjes zou houden heb ik gewoon een plank over, maar dat lukt het niet altijd. Alle broodzaadjes en -pitjes in glazen potten gedaan, etiketje erop en dat scheelde heel veel losse zakjes met elastiekjes erom.

Bellefleur

Bellefleur

06-02-2013 om 09:21

En ik,

heb de kist met verkleedkleren opgeruimd. Drie tassen zijn er over, twee tassen zijn in de container gegaan en naar de kringloop. Beetje sentimenteel wel. Maar ik zie mijn 16 jarige echt niet meer met een Harry Potter cape lopen. En mijn 13-jarige niet meer in haar nylon-prinsessenjurk...

Hier ook weer van alles opgeruimd

Allerlei muziekspul waar ik een ander blij mee heb gemaakt. Resultaat is nu dat er geen ordners en tijdschriftencassettes e.d. meer buiten de kast staan.
Volgende klus zijn de 18 vakken van mijn boekenkast! Eentje al gedaan!
Ik had een heel krat met babyboekjes mee naar het werk genomen voor collega's met kleinere kinderen. Betrof tweedehands boekjes die wij zelfs nooit hadden gebruikt omdat we genoeg hadden. Zo leuk om 4 collega's blij te maken!!!

Groetjes,
Vonda

Ik wil ook wel meedoen

Ik ga morgen beginnen met een vak in de enorme kast in de werkkamer. Elke dag een vak.
Ik vrees alleen dat ik mijn man en kind ook naar de kringloop moet brengen omdat zij alles wat ik opruim weer ongedaan maken..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-02-2013 om 00:18

Haha zilli

Ik denk dat dat hier ook voor de grootste opruiming zou zorgen. Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik er zelf ook wel wat van kan. Echt hopeloos hier dus, 5 verzamelaars in één huis....

Ik ga weer verder met de zolder. Ondertussen is het weer een grote puinhoop want het merendeel van de kerstspullen staan nog in de doorloop. En sinds gisteren staan de Carnavalsspullen ernaast. Dus eerst dat meer eens opruimen en uitzoeken. En dan verder met mijn bureau's en mappen en bakken.

Guinevere

Guinevere

10-02-2013 om 11:26

Elke dag

Goed zo Zilli, en misschien krijgen je huisgenoten ook vanzelf het opruimvirus?
Ik ben niet heel erg actief op het moment (superdruk geweest) maar ik geef/doe zo ongeveer elke dag iets weg. Heel langzaam komt er orde in de puinhopen. Nu sta ik soms voor een kast en denk: "Hier kan ik geen dingen meer vinden om weg te doen". Nou, dat was eerst wel anders!

Vic

Vic

10-02-2013 om 14:45

Gigaklus

Ik ben net begonnen met puinruimen in ons 'rommelhokje' dat oudste als slaapkamer wil gaan gebruiken. De vloer heb ik bijna leeg (ja, het was erg), maar nu nog de inbouwkast van 2,5 x 0,6 x 2,60 m. Wat zie ik daar tegenop ;-( Er ligt werkelijk van alles, van kerstspullen tot administratie tot oude telefoons tot DVD's tot kerstkaarten. Nou ja, alles wat je dus in zo'n rommelhokje dumpt.

JansjeRommy

JansjeRommy

10-02-2013 om 22:35

Vic en de anderen

Goed om te zien dat er weer druk geruimd wordt. Ik ben vandaag even snel door de kledingkast van Jansjedochter gegaan, ook weer gebeurd.

En we hebben een klusjesman laten komen die in een paar uur allerlei ergernissen heeft weggewerkt, heerlijk.

Vic, heb je geen vriendin die een keer wil komen helpen? Zo'n megaklus is veel leuker met z'n tweeen. En anders echt de taak in stukjes knippen. Het goede is wel: aan zo een klus is eer te behalen!

Wat goed

Dat hier ijverig doorgeruimd wordt!
Hier ook weer wat nieuwe jeuk.. De gangkast moet ingericht - eerst alles eruit enz, maar dat is een te groot project voor 'even'.
Maar het gaat zeker gebeuren!

Succes allemaal weer..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.