Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Bellefleur

Bellefleur

11-02-2013 om 11:27

Project en hoop.

Ook ik ben met een meerdagenproject bezig: administratie uitzoeken. Alles (bijna alles) wat ouder is dan 5 jaar gaat weg. En er is hoop. Mijn zoon heeft zonder verzoek vooraf, zijn kledingkast uitgemest. Alles wat naar de kringloop kan in het kringloopkrat, en de rest in de poetslappendoos. Het zou dus toch aanstekelijk kunnen werken...

Rafelkap

Rafelkap

11-02-2013 om 12:23

Bureau

Ons hele bed ligt nu bezaaid met spullen van het bureau. Heb net vier boeken te koop aangeboden op bol.com. Even eten nu en straks weer verder.
De administratie moet ik ook gauw een keer doen.

Ik ben helemaal ontrommeld

De beste tip om in een paar maanden te ontrommelen: verhuizen . Ik zit in een keurig huis met allemaal keurig ingerichte niet overvolle kasten. Ik ben blij!

Oh ja, tips om een dichtslibbend huis te voorkomen zijn wel welkom... Wij hebben altijd klein gewoond en deden dus gewoon veel weg. In dit huis met enorme bergzolder verwacht ik dat de rommel gestaag uitbreidt...

Nee joh maanve!

Gewoon doorgaan zoals je deed en er een sport van maken die zolder lekker leeg te houden. Hang er een schommel voor je kids, maak er een logeerplek van.. Of kom er gewoon niet te vaak

Gefeliciteerd met je nieuwe huis, is het babykamertje nu fijn ingericht?

Vertigo

Het is heerlijk, de kleertjes hangen in de kast, de luiers maatje 1 in de commode. En dit weekend brengen mijn ouders de box en wieg. De babykamer kan nog wel wat gezelligheid gebruiken, maar baby zal de eerste maanden bij ons op de kamer slapen.
Het geeft heel veel rust om naar de stapels kleertjes te kijken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-02-2013 om 22:18

De zolder

Is nog niet helemaal af. Vanavond wel een slag geslagen. Eigenlijk is het wel heel leuk om te doen, het is net schatgraven. Kwam nog een kaarsje tegen dat ik vroeger van manlief heb gekregen met de tekst: Loving you is what I do best.... Die gaat morgen op tafel!

De rest van de tijd heb ik besteed aan dochters kamer. Die is helemaal vernieuwd en alle spullen waren eruit. Nu ben ik stukje voor beetje alles terug aan het zetten. Of nou ja, niet alles maar in ieder geval alles door mijn handen laten gaan en dan bepalen of het terug in de kamer gaat, weg kan of dat dochter er een uitspraak over moet doen. Ik begon met 10 dozen en heb er nog 3 over. En haar kamer is best nog netjes. Gaat goed dus.

Voorlopig ben ik echter nog niet klaar, dus ik hoef me de komende dagen nog niet te vervelen.

Bellefleur

Bellefleur

14-02-2013 om 09:28

Klus klaar

De oude administratie is weg. Raar. Het geeft lucht. Een la met papieren waar ik al jaren niet in gekeken had, is nu gesorteerd in jaren. Elk jaar een mapje. Ik kwam wel leuke dingen tegen: een boete voor fietsen over de stoep van mijn man (tsss) en de rekening van de ambulance toen ik eens van de straat geraapt ben. Onverzekerd zou je dan zo 1000 euro armer zijn! En nu beslissen welke klus ik nu aanpak. Die inloopkast, mijn voorraadkast, mijn kledingkast. Zucht. Wat een onzalig draadje is dit.

JansjeRommy

JansjeRommy

14-02-2013 om 21:54

Geeft lucht

Maar Bellefleur, dat is het toch juist; het geeft lucht. Daarom is het toch een fijn draadje! Ik ben een paar dagen weg geweest voor mijn werk, dus niks gedaan in huis. Ook lekker alleen heb ik kleren gekocht en moet ik dus op zoek naar iets dat het huis uit kan.

JansjeRommy

JansjeRommy

17-02-2013 om 21:42

Plankje

Vandaag een plankje gedaan, namelijk mijn badkamerplankje. Wat een zooi, gelijk ook weer een wake up call: voorlopig even geen bodymilkjes, luchtjes, nagellakjes etc kopen.

Nowee

Nowee

18-02-2013 om 10:57 Topicstarter

Heel gestaag

werk ik me plankje voor plankje door het huis heen. Ik hou dingen ook wat beter bij. De bestekla in de keuken was voorheen bijvoorbeeld vaak zo'n zooi (en wat een viezigheid ligt er in die la, hoe komt dat?), maar nu weet ik dat ik hem in minder dan 10 minuten leeg haal, schoon maak en alles weer terugleg. Ik pak het dus vaker beet.

Het wordt tijd dat ik het fotoproject weer op ga pakken. Als ik me kwaad maak heb ik het in een maand of 2 af, maar ja, ik wil nog zoveel andere dingen.

madelief

madelief

18-02-2013 om 14:09

Hele bovenverdieping

Is afgelopen weken gewit en voorzien van laminaat.dus letterlijk alles zat in dozen. Nu nieuwe kasten en spullen. Dozen een voor een voor een aan het uitpakken, pfff het is zo heerlijk opgeruimd hier!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-02-2013 om 17:40

Ja dat is fijn

Gewoon alles eruit. En dan stukje bij beetje weer inruimen. Eerst de belangrijke dingen erin en dan langzaam aanvullen. Ik ben nu langzamerhand op het punt gekomen dat ik moet stoppen met inruimen geloof ik... En ik heb nog maar 3 dozen over. Die gaan voor achter de hand in de standbystand. En dan mag ze die over een tijdje nog eens uitzoeken en omwisselen. In overleg weggooien lukt echt niet met dochter.

En passant ook even door de rest van het huis geweest. Het is nog niet klaar. En er staat nog best wel wat her en der, maar het is al een stuk beter dan het was. En ik merk dat ik in ieder geval makkelijker weg doe. En onze slaapkamers beginnen er wel op te lijken. Nu nog een klein beetje woonkamer en die vermaledijde zolder...

Die overigens ook al een flink stuk is opgeknapt. En nu doorzetten!

evy

evy

21-02-2013 om 17:33

Vol

Vandaag weer een plankje gedaan in een keukenkastje.
Het wordt me nu toch echt heel duidelijk; de kastjes zitten te vol. Zodra het nog maar op 1 manier erin kan is het eigenlijk te vol. Ik had wel alles netjes er in maar dat paste maar op 1 manier (die ik alleen maar weet natuurlijk)
Dus wijze les, overzichtelijk en niet te vol.

Rafelkap

Rafelkap

24-02-2013 om 17:34

Ook de keuken

Deze vakantie ook de keuken gedaan, beetje bij beetje. Vandaag het laatste stukje, heb daardoor alleen wel onverwachts de eerste wisseltand van zoon gemist (en deze werd ingeslikt). Maar dat scheelt ook weer opruimen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-02-2013 om 00:26

Klein klusje

Alle kookboeken van de plank op de ombouw van de koelkast gezet. En het vrijkomend plankje opnieuw leuk ingericht. Hield ik wel mijn Blondtheekoppen over. Maar die passen ook prima in mijn kast met glazen deur.

Dus zomaar even tussen neus en lippen door mijn keuken opgeleukt. Daar wacht nog een uitdaging. En dat is de rommel boven op de magnetronkast. Die rommel is voorlopig niet uit te roeien. Straks gaat dit een lage kast worden en dan moet ie dus echt leeg. Ga tegen die tijd wel bedenken wat ik met al die zooi ga doen.

Grote rommelkast

ik heb een ouderwetse 2deurskast in de kamer, vol met speletjes, rommel,dvd's ( honderden....) die ik nu aan het uitzoeken ben
De oude Dvd's die de kinderen nooit meer kijken eruit en kijken of ik t dan netjes kan houden.
Morgen plank 2

Even trots

Gisteren de knutselkast van de kinderen opgeruimd. Het ziet er netjes uit:
- 3 A4 bakken (voor: kleurplaten, lege tekenblaadjes, kleurboeken).
- kratje met deksel voor gekleurd knutselpapier.
- 1 tijdschriftencassette per kind voor half afgemaakte kleurplaten/werkbladen enz.
- afgesloten bak stiften.
- afgesloten bak kleurpotloden.
- afgeloten bak pennen/gummen/puntenslijpers/linialen.
Helemaal naar mijn zin. Nu netjes houden, regelmatig even kijken of het nog goed gaat.

Oja en....

en alles voorzien van nette etiketjes. Zoooo tevreden over!

Bellefleur

Bellefleur

27-02-2013 om 10:57

Koorts

Zondagochtend vol goede moed in de keuken een kastje aangepakt. Word ik me ineens draaierig! Zo vanuit het niets koorts. Nou maar hopen dat het geen allergische reactie op opruimen is. En ik was nog wel van plan om de voorraadkast aan te pakken!

Oh ik dacht

.... de opruimkoorts...! (soms heb ik dat, een opruimbui).
was dat maar waar he!
beterschap

Rafelkap

Rafelkap

04-03-2013 om 11:54

Opruimkoorts

Aan zo'n bui moet je onmiddelijk toegeven! N.a.v. een ander draadje heel wat brieven/boekjes/foto's uitgezocht, heel veel weggedaan en 1 archiefdoosje overgehouden, gelabeld: 'verleden'. Nu moet ik alleen nog ergens (trapje voor nodig) oude kindertekeningen van mezelf gaan uitdunnen, maar ben al heel tevreden met het resultaat. Die is niet te zien, want in een kast, maar het is wel overzichtelijker.
Ik ga nu ook een scanner aanschaffen om eea te kunnen digitaliseren, kortom; hier ook koorts

Rafelkap:scanner

Die dingen liggen soms voor 4 euro bij een kringloop, voordat je een klein fortuin uitgeeft (wel even uitzoeken wat voor een goed werkt op je computer..)

Nowee

Nowee

05-03-2013 om 11:59 Topicstarter

Begonnen met foto's

iedere dag probeer ik even aan de achterstallige fotozooi te werken. Gisteren heb ik wat foto's uit oude boeken gehaald (negatieven had ik al ingescand). Daarna de kast opgeruimd waardoor de dozen met foto's wat meer vooraan stonden. Ik had als excuus bedacht dat ik van alles uit de kast moest halen als ik er iets aan wilde doen. Ik verzin de excuses gewoon waar je bij staat.

JansjeRommy

JansjeRommy

09-03-2013 om 10:14

Ook weer wat gedaan

Joehoe, hoe gaat het verder?
Ik heb mijn fotoscanner voor vier tientjes bij de kijkshop gehaald en ben er erg blij mee.
Hier ook weer een fotoalbum afgemaakt en laten afdrukken, heerlijk!
Verder heb ik buiten zo'n sidetable vol bloempotten en dergelijke, die heb ik leeggehaald en schoongemaakt. Gelijk de potten wat geselecteerd. Dat staat lekker lente- achtig ( het weer nu even vergetend).
Ook heb ik een stapeltje gemaakt van winterkleding die ik echt niet gedragen heb. Ik ga nu kijken of ik nog een manier of combi kan vinden waarmee ik deze kelding wel ga dragen en anders gaat-ie ook weg. Het zijn van die vage broeken waar ik dan niet echt iets bij heb en zo. Volgende project is het gootsteenlastje, daar wil ik plankjes of zo in hebben. Die ruimte kan wel wat efficienter gebruikt.
Zo dat was het weer. Misschien niet heel veel, maar ik blijf toch stug doorgaan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-03-2013 om 13:40

Ha we zijn er nog

Ik heb de lade met alle adapters, usb-kabels en verlengsnoeren maar eens uitgeruimd. Ben ik wel even mee bezig geweest, dus het was even een rommeltje. Ik heb een mooie assortimentsbak van bij de Ikea gekocht (kennen jullie die blauwe bakken waarin je naar believen vakjes kunt maken?) en die blijkt precies in de la te passen. En daar zitten nu, voor de veel gebruikte apparaten, netjes per apparaat de opladers, aansluitkabeltjes en evt. koptelefoons bij elkaar. Het merendeel van de rest heb ik over 4 andere bakken verdeeld (ja Ikea heeft goeie zaken gedaan en daar heb ik gisteren een plekje voor gezocht en de grap is dat het kringetje nu rond is. En gedeelte lag namelijk in een mandje van m'n salontafel en daar zit nu de rest van m'n wii spullen in. En op de plek van de bak met wii spullen heb ik nu 4 netjes gesorteerde bakken staan nog even stickers erop en wij hoeven niet meer te zoeken in een grote kluwen draad. Dus de aanvankelijke ergernis aangepakt, alle kabeltjes weer eens uitgezocht en passant ook nog wat spulletjes weggemikt. Ben helemaal blij!

Rafelkap

Rafelkap

17-03-2013 om 14:34

5 boeken

Vandaag 5 boeken uit de kast getrokken en op bol.com gezet. We hebben een aantal nieuwe boeken die we er straks ook in moeten passen Nu nog 1 rotklus in de bijkeuken, maar de rest al gedaan, hopelijk geeft me de tevredenheid over het gedane weer volgende week een boost om die laatste kast daar aan te pakken. Mijn to do lijstje slinkt eindelijk!

Standaard klusje

Vanmiddag: de Lego weer op kleur sorteren en alles in de 'eigen' kleurbak in de trofastkast. Van tevoren ben ik dan door het huis gegaan en heb alle losse lego-objecten meegenomen. Ik ben wel anderhalf uur aan het opruimen geweest, maar het leuke is dat de jongens dan ook meteen met de Lego gaan spelen

Verder mijn bureau een beetje schoongemaakt maar die hoek blijft nog wat sneu/overvol/onpraktisch ingericht. De gangkast wil iik nog niet zo, dat kost even tijd denk ik (wonen er nog geen 3 maanden).

Oh en ook bij Ikea gekocht: een platte bak voor onder een bed, voor beddengoed. Handig!

Succes allemaal!

Rafelkap

Rafelkap

18-03-2013 om 12:15

Vertigo

Lego sorteren????? Dat is nu nooit in mijn hoofd opgekomen! maar het haalt je wel van de straat

Mijn verjaardagsplan

Komend weekend een verjaardag te vieren op zondag en allerlei 'vlakken' in de huiskamer liggen vol en ik zie niet gebeuren dat dat helemaal opgeruimd wordt cq blijft tot en met zaterdag.
Plannetje bedacht om mezelf niet in de stress te werken: ik heb drie vouwkratten gekocht (altijd handig) en daar doe ik alle spullen in op zondagochtend of zaterdagavond en lekker wegzetten op zolder. Stof afnemen, later de kratten weer opruimen, prima!
Vonda
PS fijn dat het draadje nog bestaat...!

Josje Peltenburg

Josje Peltenburg

19-03-2013 om 11:01

Herkenning!

Ik ben zo blij te lezen dat er meer moeders rondlopen die soms door de bomen het bos niet meer zien! Ik heb n.l ook heel vaak het gevoel permanent te kamperen in mn eigen huis! Iemand had het over foto's. Hier heb ik een vraagje over, hoe doen jullie dat met die bergen foto's van de kinderen?? In mappen, enveloppen of blijven ze (zoals bij mij) ook op de harde schijf staan en in en envelopjes liggen??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.