Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Tink

Tink

29-03-2013 om 21:00

Die regel

... gebruikte mijn moeder ook, op een iets andere manier: heb je iets een jaar niet gebruikt, of wist je zelfs niet meer dat je het had? Dan kan het dus weg, want dan heb je het niet gemist.

Mijn woonkamerkast is klaar, plus het tafeltje in de hoek tussen de 2 banken, dat werd ook langzaam een verzamelplaats voor van alles & nogwat.
Ben dus best een beetje trots op mezelf
Oh en vorige week ook nog de kledingkast van jongste dochter uitgemest. Ha!

Annie

Annie

29-03-2013 om 21:18

Ook maar kleding

O dat van die kleding, hoe erg, ik heb een nieuwe kledingkast erbij en nu blijkt dat ik toch echt nog steeds teveel kleding heb. Alles zit echt erin gepropt, weliswaar systematisch, maar ik moet nog steeds alles strijken als ik iets eruit heb gevist. Dus als ik een keer een echt ruimerige bui heb, dan ga ik nog maar eens kritisch door mijn kledingvoorraad heen scannen, wellicht dat ik afscheid kan nemen van een aantal kledingstukken. Tjonge, ik ga al zweten bij de gedachte...

Rafelkap

Rafelkap

04-04-2013 om 12:00

Toch gedaan

Vandaag toch die ene schoenen met hakken die maar stof zaten te vangen weggedaan en met een bak vol naar de kringloop gefietst.
Er zaten riempjes op die ik niet mooi vond en vindt, dat was op een gegeven moment mode en je kon niet anders krijgen.
Nog geen spijt

Tink

Tink

04-04-2013 om 16:20

30 april

Gisteren een kraam geregeld op de koninginnedagmarkt. Ha, dát zal een opruiming geven (hopelijk ). Duimen jullie voor een beetje leuk weer die dag?

Even een berichtje

omdat ik het zo'n leuk positief draadje vind dat zeker nog niet opgeruimd hoeft te worden!
Vonda

Jeuk

Hier jeukende handen om wat dingen te gaan opruimen/ beter opbergen, maar er komt eerst nog een deadline. Daarna.. Ga ik aan de slag! De ramen zijn ook vies en de tegels van wc en badkamer moeten eens gepoetst.

Ik wil ook wat verkopen op koninginnedag maar dan gewoon op een kleedje met de kinderen, eens kijken of dat zo wel kan in deze buurt. Gaan er nog meer mensen spulletjes proberen kwijt te raken aldaar? Lijkt mij best spannend..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-04-2013 om 15:11

En hier

Ik probeer elke week wat groots weg te gooien. Zo is de slee al in de kliko verdwenen en het rieten poppenwagentje van dochter. Beide min of meer kapot, maar het poppenwagentje toch wel met pijn aan mijn hart. Ik moest hem goed kapot drukken om de deksel van de kliko dicht te krijgen en dat voelde niet fijn. En de opmerking van mijn man ook: oh die had best nog wel gemaakt kunnen worden... Ja misschien wel, maar dat had een jaar geleden ook wel gekund. Het is gewoon niet zo mijn ding om dingen weg te gooien. Weg geven of verkopen lukt me beter. Maar het ruimt wel op, dat wel.

En verder kwam ik in de stalling, op zoek naar iets anders, een doos met m'n mooiste boeken tegen. Snap echt niet dat ik die in die vochtige, niet muisvrije stalling gelegd heb. Ze staan nu boven op de kast, tussen twee boekensteunen. Ook niet ideaal, maar voor voorlopig goed genoeg.

In de meivakantie ga ik verder met mijn zolderproject.

Tink

Tink

10-04-2013 om 22:35

Vertigo

Ja, hier is het een hele markt, we hebben een kraampje gehuurd. Ik sta tegenover een vriendin dus dat is wel gezellig . Naast rommelmarkt is er die dag nog een hoop meer te doen trouwens, het wordt vast gezellig.
En we hopen natuurlijk een heleboel te verkopen!

Vandaag

naast de broodtrommel opgeruimd terwijl mijn hulp lekker het huis schoonmaakte en ik ook nog allerlei andere dingen kon doen. Zo heerlijk, om niet de keuze te hoeven maken tussen opruimen en schoonmaken...!
Vanavond het voorlopig laatste spannende ding gehad (een zangoptreden), daarmee is ene periode van 4 weken afgesloten die wel met de nodige stress gepaard is gegaan. Nu dus de rust opzoeken en allerlei hoekjes, kastjes en vlakken opruimen!!
Groetjes,
Vonda
PS op een kleedje met Koninginnedag: zouden man en ik wel willen, maar ik denk dat Vondadochter nog niet toe is aan afscheid van verscheidene spulletjes!
PPS zullen wij nou de generatie worden die het over 3 jaar nog steeds heeft over Koninginnedag ipv Koningsdag??

Annie

Annie

11-04-2013 om 11:43

Opruimkoorts

Wij zitten midden in de verbouwing, mijn ooit kleurige VT-wonen slaapkamer is ondertussen getransformeerd naar fris en opgeruimd, maar vooral wit, witter, witst. Ik heb alle kasten in mijn slaapkamer gisteren opnieuw onder handen genomen, en kwam nogal wat verdwaalde kleding tegen, waar ik blijkbaar geen afstand van kon doen vorige keer. Het is allemaal weg. Nog wat andere hebbedingetjes zijn ook weggegaan, na de opruiming van een aantal maanden geleden heb ik er niets meer mee gedaan, dus weg ermee! Als je me een aantal maanden terug had gezegd dat ik echt nog iets zou vinden wat ik toch nog weg zou gooien, had ik je voor gek verklaard.
Volgende maand worden de slaapkamers van de kinderen rigoureus verbouwd. Hun kasten moeten dus allemaal leeg. Ik heb ze op hun verzoek nooit opgeruimd, dus wie weet wat voor zooi daar vandaan komt. Mijn handen jeuken!

Ginny

Heel toevallig heb ik deze week ook het eerste poppenwagentje van dochter (nu 11) naar het stort gebracht. Ook met pijn in mijn hart. Het was kapot. Ik zie haar nog zo voor me, ze kon net de eerste stapjes doen en oefende lekker met haar nieuwe poppenwagentje. Op zo'n moment ga ik ook altijd even naar de kinderen kijken. Het poppenwagentje is weg, maar de kinderen en de herinneringen zijn er nog

JansjeRommy

JansjeRommy

14-04-2013 om 16:41

Herinneringen

Tja, dat vind ik ook het moeilijkst. Dochter is nu in de leeftijd dat ze veel speelgoed achter zich laat. gelukkig gaat ze weer verkopen voor het goede doel, dan heb ik er meer vrede mee.
Jullie zijn goed bezig allemaal, ik zit helaas weer met veel overwerk, maar vandaag toch de oude bloemen uit de hortensia's geknipt en een hoop te kleine kinderkleding weggewerkt, toch weer wat gedaan dus. En nu even de zon in!!!!!

Potloden......

die kan ik zo moeilijk wegdoen/sorteren maar ik heb veel en veel te veel. Wat doen jullie met de overtollige potloden/stiften?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-04-2013 om 20:28

Weg

Ik heb één kast voor knutselspullen. In de winter hou ik mandarijnenkistjes apart. Ik heb een onderverdeling gemaakt en heb oa een kratje voor tekenspullen zoals potloden, stiften, houtskool, krijt, puntenslijper, O.I. en bijbehorende pennetjes. De potloden zitten in een blik, geen potlodenblik maar een soort conservenblik.
Verfspullen in ander kratje, linomesjes ed in weer ander kratje.
Ik ben heel kritisch met de tekenspullen, wat niet meer goed is gaat weg.
Rosa van der Zanden

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-04-2013 om 22:05

Overtollig?

Ik gooi alle potloden en stiften in een megagrote bak. Hier bij ons kun je daar dus niet teveel van hebben.

Je zou eens kunnen kijken of je ze bij een goed doel of een tussenschoolse opvangorganisatie kwijt kunt. Vaak komen ze daar wel goed van pas.

Anneke

Anneke

15-04-2013 om 12:40

Knutsel dingen

Ik lees dit draadje soms en nu heb ik de opruim kriebels gekregen. Mijn motto is tot nu toe, voor het oog netjes maar in de kasten rommel/ chaos. Net 3 rommel lades aangepakt en in bakken gestopt wat ik niet weet waar op te ruimen. Nu zit ik met een heleboel papier, stikkers en andere knutsel spullen. Nu is het een rommel la waar ik die spullen normaal in opruim, dit wordt in een mum v tijd weer een rotzooi. Heeft iemand een tip?

Verder de kinderen kasten aangepakt, zomer en winter gescheiden en de kinderen zelf 3 grote zakken knuffels laten uitzoeken.

Een mooie tip heb ik van lifehacking.nl; rommel laatjes zitten vol met zaken waar je (nog) geen beslissing over hebt genomen:

http://lifehacking.nl/algemeen/beslissen-versus-uitstellen/

Nu verder met een keuken laatje!

Annie

Annie

16-04-2013 om 10:11

Potloden en rommellades

Mijn kinderen hebben al dat soort knutselspulletjes op hun eigen kamer. Kind 1 houdt meer van stiften, kind twee zweert bij potloden, kind drie plakt het liefste vanalles aan elkaar. Ze geven het zelf een plekje en onderling ruilen ze nog wel eens.
Mijn tip voor rommella's zijn bakjes. Ik heb leuke gekleurde bakjes gekocht met en zonder deksel waar ik de rommels in heb gesorteerd. Ik heb dus een bakje met pennen en kantoorartikelen, een bakje ansichtkaarten, enveloppen en postzegels, een bakje batterijen, een bakje papier, een bakje lampen, een bakje met waxinelichtjes enz enz. Het pakt makkelijk en oogt door de vrolijke kleurtjes prettig en het nodigt uit om het opgeruimd te houden.

Rafelkap

Rafelkap

17-04-2013 om 19:36

Categorie

Ik vind het lastig de dingen op te ruimen die niet in een categorie vallen, waarvan ik niet weet waarbij het hoort en niet weg durf te gooien omdat het belangrijk kan zijn. En dat worden er uiteindelijk zoveel dat het totaal onoverzichtelijk wordt. De dingen die jij noemt Annie heb ik wel een vaste plek voor.
Ook lastig: de spullen die mijn man ergens hoog opbergt (kwakt), ofwel omdat hij geen idee heeft waar het thuis hoort of geen zin/tijd om het op te ruimen, ofwel om het buiten bereik van de kinderen te hebben. En zo raak ik dingen kwijt, tenzij ik eens in de zoveel tijd een ladder pak.

Annie

Annie

22-04-2013 om 13:51

De kinderkamers

In verband met onze verbouwing moeten de kinderen er vanaf dit weekend aan geloven, hun kamers moeten namelijk leeg. We hebben drie dozen voor elk kind: doos 1 "moet terug in mijn kamer", doos 2 "speel ik niet meer mee- mag weg" en doos 3 "speel ik niet meer mee- wil ik wel graag houden". Ik heb ze duidelijk niet goed opgevoed, opruimtechnisch gezien, want geen van de kinderen heeft tot nu toe ook maar 1 stuk speelgoed in doos 2 gedeponeerd, terwijl doos 1 en 3 al uitpuilen en ze zijn nog niet eens op de helft van hun kamer. Maar ze hebben nog een hele week, dus wie weet. Ondertussen vinden ze elk wel allemaal dingen terug waarvan ze niet meer wisten dat ze het nog hadden. Misschien zou ik die momenten moeten aangrijpen om een kleine lezing te geven over het nut van opruimen

Annie

Annie

22-04-2013 om 14:10

Dingen waarvan je het niet weet

Heel herkenbaar. Die dingen heb ik ook altijd jarenlang bewaard. Behoorlijk irritant, want je komt het elke keer weer tegen. Toen ik daar eens over tegen mijn man klaagde, zei hij iets heel treffends, namelijk, als iets belangrijk is, kun je het vast ook wel ergens kopen, mocht je het nodig hebben. Sindsdien ga ik met de dingen waarvan ik niet weet wat het is, eerst langs de kinderen, of zij het weten, en daarna vraag ik het man. Als niemand weet wat het is, gaat het regelrecht de kliko in. Tot nu toe geen spijt van gehad, en wel behoorlijk wat ruimte gecreëerd.

JansjeRommy

JansjeRommy

23-04-2013 om 21:44

Categorieen

Ha, grappig, sommige moeilijke categorieën herken ik, maar andere niet. Dingen waarvan je niet weet waar ze van zijn bijvoorbeeld. Dat hebben we nou nooit. Mijn man komt soms met een soort vaag onderdeel aan, maar dan herken ik het altijd gelijk en anders Jansjedochter wel.

Ik heb wel eens gehoord dat je jezelf af moet vragen hoeveel dingen je nou in je leven hebt weggegooid waar je echt spijt van hebt. Dat zijn er niet zo gek veel. En dan nog kun je veel dingen wel weer terugkopen. En anders heb je gewoon de herinnering nog in je hoofd. daar troost ik mezelf dus maar mee als het een keer wel zo is (een bureaulampje dat ik ooit van mijn ouders had gehad, dat heb ik in the heat of the moment met de verbouwing weggekieperd en op een of andere manier blijft me dat hinderen). ik heb ook ooit al mijn dagboeken in de haard gegooid, maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer prima.

Verder maak me op voor 30 april, dan gaan we lekker zooi verkopen. En de gouden regel is: nooit met meer zooi thuiskomen dan je bent weggegaan en al helemaal niet met dezelfde zooi. Zo heb ik nog wel wat grappige dingen overgehouden aan ruilacties aan het einde met andere moeders.
En verder heb ik een nieuw neefje, dus een heleboel van de laatste babydingen kan ik lekker doorschuiven, ook fijn.

Rafelkap

Rafelkap

27-04-2013 om 17:38

Schuur

Ruimen jullie nog op?
Vandaag een achterbak vol sta-in-de-weg spullen (kapotte wasrekken, lege verfbakken) en klein chemisch afval weggebracht naar de vuilnisbelt. Nog lang niet opgeruimd maar nu kan ik tenminste de schuur weer in.

Tink

Tink

28-04-2013 om 00:05

Jazeker

Hier zijn we aan de zolder bezig, de boel aan het leeghalen voor de oranjemarkt van dinsdag. De gang ziet er nu ongeveer uit als bij 'Mijn leven in puin', we kunnen nog net door een klein paadje van de voordeur naar de keuken . Paar dagen nog, dan is het weg.

Annie

Annie

29-04-2013 om 07:56

Nee

Mijn bovenverdieping ziet eruit als in "help mijn man is klusser", alle spullen van de kinderen staan op zolder en beneden, en wat is dat véél! Gelukkig houden we er flink de gang in kwa klussen, dus er is iedere dag een stukje vooruitgang te zien. Anders was ik echt gillend gek geworden.

Tink

Tink

29-04-2013 om 22:24

Het is ongelooflijk

... maar ALLES paste in de auto, met een beetje aanstampen hier en daar. Er kan geen muis meer bij. Morgen vroeg op en kraam inrichten, we hebben er zin in

JansjeRommy

JansjeRommy

01-05-2013 om 12:00

Veel verkocht!

Oh heerlijk, die koninginnedag. We hebben heel veel spullen verkocht en nauwelijks iets gekocht. En de opbrengst gaat naar een goed doel...en de resten gaan naar een charity shop. kortom, ik ben heel tevreden.

Tink

Tink

01-05-2013 om 16:53

Ja hier ook

Maar ook nog veel over. Het was zo leuk dat we het eigenlijk over een paar maanden nog eens willen doen, en wat er dan nog over is wegdoen. Maar ja, nu staat die berg dozen dus weer in de gang...

Lekker

Ik heb deze week al het overbodige uit mijn keuken weg gehaald. Zo had ik drie cakevormen, plastic lepeltjes die ik nooit gebruik, te veel schalen etc. Alles in een doos en nu een heerlijke lege keuken met alleen spullen die gebruikt worden. Doos naar de kringloop.

evy

evy

06-05-2013 om 14:54

Badkamerkastje

Vandaag het kastje in de badkamer opgeruimd. Nu kun je weer zien wat er in staat en hoeveel scheermesje we nog hebben.
Morgen is de schuur aan de beurt, woensdag heb ik de auto en dan ga ik heel veel naar de gemeente reiniging brengen
Tenminste dat is het plan maar het moet want de schuur puilt uit.

Doe al een tijdje niet meer mee

Doe al een tijdje niet meer mee

06-05-2013 om 22:00

Badkamerkastje

Ik schrijf al een tijdje niet meer mee, maar ik doe af en toe nog steeds een kastje, mandje, stapeltje. Moet eigenlijk wel wat fanatieker worden.

Maar vandaag dus het badkamerkastje. Ik doe kastje open, pak het eerste busje en het hele plankje knikkert in elkaar. Plankje kapot en alles uit het kasjte in wasbak en op vloer. Wat een bende!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.