Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Nowee

Nowee

26-09-2012 om 10:38 Topicstarter

Vandaag doe ik er 2

want gisteren kwam het er niet van. Ik haal nog wel steeds overal schriftjes vandaan. Het mandje is al half vol. Oudste zoon was nogal van de Diddle (het is goed gekomen ) en verzamelde graag notitieblokjes. De komende jaren gaan we boodschappenbriefjes maken op blaadjes met Diddle, giraffen, bloemetjes, panda's en zo, wel vrolijk toch.

Vandaag gaan in elk geval de sjalenbakken leeg, iedereen mag 2 sjaals uitkiezen (behalve ik, ik mag ze allemaal houden, haha), 2 paar handschoenen en 2 mutsen. De rest gaat weg, laat lossssss.

De vuilnisbak zit vol!

Na ijverig schoonmaken (zelfs mijn man heeft zijn t-shirts eindelijk eens uitgezocht!) kan de vuilnisbak niet meer dicht en pas vrijdag wordt-ie weer geleegd. Die troep in de vuilnisbak komt niet allemaal uit de kastjes, maar de kastjes moeten wel weer even wachten tot er plek in de vuilnisbak is.

Kabels! toch nog een kastjesprobleem

OK, de vuilnisbak zit vol, maar er zijn ook kastjes die een rommel zijn terwijl ze vol zitten met dingen die toch bewaard moeten worden.
Hoe bewaren jullie opladers en kabels die in mijn laatje tot één grote spaghettiknoop worden? Ik heb een paar etuis tot bewaarplaats gemaakt, maar die nemen zoveel plaats in. Plastic zakjes prikken stekkertjes toch vaak kapot.
Weervinden van de juiste oplader is hopeloos.

Nowee

Nowee

26-09-2012 om 16:01 Topicstarter

Moedermop

Ik rol de snoertjes eerst op, elastiekje erom en dan in een diepvrieszakje. Niet die blauwe, maar transparante (middelste maat eigen merk C1000), daar schrijf ik dan met een dikke zwarte stift op wat het is. Dingen van fototoestel bijvoorbeeld zitten samen in een zakje.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-09-2012 om 16:35

Zo doe ik het ook.

Van die grote hersluitbare diepvrieszakken. En ik heb laatst bij Ikea gezien dat ze daar nog grotere hebben en dan alles in een lade bijelkaar.

Ik heb vandaag alvast de kapstok leeggegooid op de trap. Die moet vandaag dus opgeruimd worden. Heb al gezien dat er veel hangt wat ook ergens danwel weg kan.

En we hebben nu toch opeens een hoop licht in dat krappe gangetje....

Ben druk met het maken van een tractatie voor jongste die deze week afscheid neemt op het kdv. Dus een tweede kastje, plankje of wat dan ook zal er vandaag niet in zitten ben ik bang.

De grap is trouwens wel dat ik nu met een frisse blik door mijn huis ga en continu dingen zie die anders en beter kunnen. Ik merk dat bij anderen hier ook. Er gebeuren dus grappige dingen met zo'n opruimdraadje...

Guinevere

Guinevere

26-09-2012 om 18:36

10 cm2

En ik heb vandaag 10 cm2 op de muur opnieuw gesaust. Er zat een schimmelplekje op, al jaren. Mag dat ook voor een plankje/kastje doorgaan?

Nowee

Nowee

26-09-2012 om 19:59 Topicstarter

Was ik van plan

de sjalen/mutsen/handschoenenbakken te doen, maar dat heb ik neit gedaan. Ik heb de hele badkamerkast gedaan (4 planken, bleh). Ondertussen zat Truusje lekker in bad te spelen. Ik heb duidelijk geen zin in die sjalen.

Enne Guinevere, mijn zegen (voor wat het waard is) heb je hoor, 10 cm2 is toch weer 10 cm2.

Bellefleur

Bellefleur

27-09-2012 om 09:36

Kabeltjes

Mijn dochter heeft diverse zakjes genaaid op de naaimachine, en daar met textielstift opgeschreven welke oplader er in zit. Ook voor de fototoestelspullen een apart zakje. Werkt perfect. Ik heb gisteren het laadje van het nachtkastje onder handen genomen. Er zaten zaken in die al jaren over datum waren .
Er zat ook nog een walkman in. Die heb ik 20 jaar geleden van mijn zus geerfd. Naar de kringloop er mee! Ook ik moet de kast met sjaals en handschoen te lijf. En ook ik heb daar geen zin in. Maar het alternatief is nog vervelender: de kast met toiletartikelen in de slaapkamer, en de inloopkast. Gelukkig is die kast met toiletartikelen een ladenkast. Dat mag ik dus over een paar dagen verdelen. Maar die inloopkast... Dat kost me een uren!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-09-2012 om 09:57

Vandaag niks

Maar ik heb het hele aanrecht bijna leeg. Man komt vandaag thuis na anderhalve week weggeweest te zijn. En dan moet het er natuurlijk wel uitzien alsof ik zijn klusjes er fluitend bij gedaan heb. Goed, hij mag best weten dat ik het druk vond, maar om nou de indruk te geven dat ik het echt niet zonder 'm red???? Nee dat is mijn eer te na

Telt mijn aanrecht daarom ook?

Guinevere

Guinevere

27-09-2012 om 10:14

Ja ginny

Ja Ginny, dat telt mee. Een aanrecht is een soort plank.
Mijn karwei van vandaag wordt de vaatwasser leeghalen. Dat is tenslotte een kast. Misschien doe ik die aanrechtplank dan ook nog even.
Handig trouwens, al die zakjes met die snoeren. Hier hebben ze alleen een elastiekje er om heen. Ik wilde trouwens de lade met videobanden opdoeken, maar nu hebben we opeens weer een werkende videorecorder. Nog een paar jaar wachten dus.

Rafelkap

Rafelkap

27-09-2012 om 10:55

Een mandje

Net een mandje opgeruimd, met nog oude poppen van mij waarvan ik niet nog weet waar ik die moet laten. En ik heb spullen (papier) van mijn man in een doos gedaan, die hij zelf uit moet zoeken (ooit????)
Kreeg hem wel zover dat hij een colbert uit het jaar 0 nu eens eindelijk wegdoet. Hij is veel slechter in opruimen dan ik.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-09-2012 om 13:17

Oh dan heb ik er al twee!

Want de vaatwasser heb ik vanmorgen ook al leeggemaakt. En als ik nu de wasmachine en droger ook nog even doe, dan heb ik vandaag een topscore LOL

Maar onze aanrechtplank is inderdaad ook wel een soort van verzamelplek van dingen die even nergens naar toekunnen. Een aanrecht kan blijkbaar ook te groot zijn. Dus als ik nu beloof dat ik die dingetjes ook aanpak dan heb ik weer iets om naar huis over te schrijven, toch?!

Kabelzakjes naaien met de naaimachine!

Mijn dochter is net met een naaicursus begonnen. Ik zie wat mooie opdrachten...! Om de variatie erin te houden, in oplopende moeilijkheidsgraad: zakjes met koordje, zakje met klittenbandsluiting, zakje met ritssluiting!

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2012 om 14:46

Ja, dat aanrecht

Het aanrecht is hier het eerste horizontale vlak wat je tegenkomt als je van buiten naar binnen komt. Je komt wel langs de wasmachine, maar dat is een bovenlader. En wát is dus de eerste aflegplek? Juist. Het hoekje van het aanrecht. Post, folders, sleutels, mobieltjes......zucht.

Tirza

Annie

Annie

27-09-2012 om 16:42

Ik heb er zoveel plezier in

Ik bewaar die opladers ook opgerold apart in zakjes, die liggen allemaal in een opbergkist met deksel in een kast. Voor los spul, zoals bijvoorbeeld scheerapparaten met laders en toebehoren, gebruik ik diepvriesbakjes om in op te bergen. Dat staat heel opgeruimd in de kast en het pakt makkelijk. Ik zoek alleen nog iets waar ik mijn föhn en stijltang netjes in kan opbergen. Die dingen slingeren altijd door het kastje heen, ze hebben een heel onhandig formaat.
Het resultaat van een opgeruimd kastje maakt me zo blij, dat ik doorga naar het volgende kastje, zolang de tijd het toelaat. Gisteren had ik 's morgens onverwacht vrij, dus mocht ik weer in de schoon- en opruimmodus.
Ik ben begonnen in onze slaapkamer met een la van het ladekastje en ik was echt van plan om het daarbij te laten. Maar ik was zo lekker bezig met een leuk muziekje erbij, dus meteen de volgende la aangepakt, daarna de rommel bovenop het kastje opgeruimd (ik gooi daar alles neer, waarvan ik niet weet wat ik ermee moet), de mand naast het kastje vol schoolspullen, tekeningen en knutsels aangepakt, vervolgens doorgegaan naar de rommel onder ons bed. Toen heb ik ook nog de vensterbank even meegenomen en het boekenplankje. Ik was heel trots op mezelf dat ik dat allemaal in één ochtend voor elkaar had gekregen en ook nog een volle vuilniszak heb weggegooid. Het resultaat mag er weer zijn, zo heerlijk schoon, opgeruimd en fris en de slaapkamer oogt ook veel ruimer.
Op weg naar de voordeur bedacht ik me, dat de kapstok behoorlijk vol hing, en ik had toch nog 5 minuutjes... Om een lang verhaal heel kort te maken: ik was maar net op tijd op mijn afspraak. Mijn kapstok is nu wel om door een ringetje te halen.
Ik heb nu al voor ongeveer drie weken vooruit gewerkt, vandaag doe ik echt niets

Nowee

Nowee

27-09-2012 om 19:03 Topicstarter

Annie en vandaag

Jij bent in een maand klaar in dit tempo!

Vandaag heb ik 3 laatjes van de keuken gedaan. Dat lijkt heel wat maar die dingen zijn maar 20 cm breed of zo. Diepvrieszakjes, elastiekjes, lege batterijen, mixer, snijbonenmolentje, ze liggen er allemaal weer keurig bij!

neteret mut

neteret mut

27-09-2012 om 20:14

En ik

ben in de keuken bezig geweest, voorraadkastgedeelte. Sommige delen anders ingedeeld en sowieso soort bij soort.

Batterijen...

...in vriezer?

Vertel! Nooit van gehoord. ; )

Groet, Christina

Foutje..hahaha...

Door de diepvriesvakken dacht ik dat je de diepvriezer had opgeruimd.
Die van mij in nl. 20 cm klein.

Sorry, maar moest wel hard lachen, batterijen in vriezer. Ik dacht dat weer een consumindertip te hebben gevonden op dit forum...

Overigens heb ik vandaag alle ruimtes in huis opgeruimd ( voor t oog) en overal stof gezogen. Als zaterdag is t open huizendag en wij doen mee...ik hoop zo dat er mensen komen kijken, wij willen gaan huren of iets kleiners ( lees goedkoper) wonen...

Groet,

Christina

Annet

Annet

27-09-2012 om 22:00

Over opladers

Ik heb zo'n printding voor labels. Op elke oplader/adapter plak ik een label waar die van is. Op elk snoer maak ik een laber waar die bij hoort (dubbele lengte, dus label om snoer heen en plakken maar).
Dit werkt perfect. Ik weet altijd waar welk ding of kabel van is. Op die manier heb je ook geen zakjes meer nodig.

Vic

Vic

27-09-2012 om 22:07

Opladers

Ik heb een vaste plek voor opladers. Die van de camera's liggen in mijn 'rommelkast', die van mijn telefoon op mijn nachtkastje en die van oudste in een grote verwarde kluwen op het plankje onder de salontafel. Je ziet aan de kleur en vorm natuurlijk voor welk apparaat het is.

Maaike

Maaike

28-09-2012 om 11:03

Mijn ouders

Ik zit tijdelijk bij mijn ouders. Mijn vingers jeuken, en ik ga als ik weer thuis ben meteen meedoen met 1 kastje per dag.
Mijn moeder is nu ook enthousiast gemaakt: ze heeft gisteren 3 plankjes in de keuken opgeruimd en het richeltje onder het keukenraam (1,5 m lang, vol leuke potjes, veertjes etc.)

Voor de opladers en snoeren etc. heeft mijn vader een prachtig systeem: in een verloren hoekje heeft hij een stuk kippegaas opgehangen. Daaraan met douchegordijnringen(!) de snoeren opgehangen. En aan elk snoer een sleutelhangerlabel met de functie. Het is echt erg overzichtelijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-09-2012 om 11:14

Vandaag

Ga ik op speciaal verzoek van mijn, mijn eettafelplank doen. Je hij heeft wel gelijk, door al die andere dingetjes is dit een beetje een ondergeschoven kindje geworden. Denk dat ik daar de dag wel mee door kom.

Limi

Limi

28-09-2012 om 11:30

Theelichtjes

Ik kwam er net wel 50 tegen. Allerlei lelijke houders en zo zitten al in de vuilniszak, maar wat te doen met al die theelichtjes die we nooit gebruiken?

Misschien kunnen ze in de volgende ronde in de zak mee.

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2012 om 15:58

In de auto

In je noodpot in de auto. Men neme een lege pindakaaspot (of andere pot met schroefdeksel) ploppe daar een doosje lucifers in met die waxinelichtjes et voila, je kunt warm blijven als je van de winter strandt. In de zomer verwijderen, want die waxinelichtjes smelten

Tirza

Lynna

Lynna

28-09-2012 om 19:43

Kledingkast

Ik ga toch maar meedoen Uit geldgebrek moet de werkster straks de deur uit, daarom wil ik zo min mogelijk troep om me heen zodat ik zo snel mogelijk met dat vreselijke huishouden klaar ben.

Vandaag mijn kledingkasten gedaan. Alle spullen die ik niet meer pas (ben al 10 kilo kwijt) in de kast naar beneden. Evenals alle zomerkleding. Mijn kasten op zolder zijn nu aardig leeg

tonny

tonny

28-09-2012 om 20:15

Vandaag buiten

tot ik in mijn wijsvinger knipte met de snoeischaar. Oef!

Nowee

Nowee

29-09-2012 om 15:00 Topicstarter

Gisteren

heb ik het snoeplaatje opgeruimd. Bleek dat er toch diverse lege verpakkingen waren en niemand heeft de inhoud opgegeten. Rara.....

Nowee

Nowee

29-09-2012 om 15:01 Topicstarter

En vandaag

de bovenste plank van de trapkast. Wat een troep kwam daar uit. Toen liet ik ook nog de blender van de keukenmachine vallen en die was heel erg kapot. Zonde, maar ja, wèl een plank opgeruimd!

Lynna

Lynna

29-09-2012 om 16:21

Vettig kastje

Vandaag een vettig kastje in de keuken. Bovenste deel is boekenkast, onderste deel is troepenkast, met daarin mijn broodbakmachine, sinasappelpers, plastic bakjes etc. Ik heb mijn oude koffiezetapparaat eruit gehaald, een lege doos van een tosti-ijzer en een pan met 1 handvat waarover ik allang een nieuwe had gekocht. Ruimt lekker op zo!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.