Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


liora

liora

29-09-2012 om 18:06

Mag dit ook?

Geïnspireerd door dit draadje doe ik elke dag een klusje dat ik maar zelden hoef te doen, zoals speelgoed naar het berghok, een mand met rommel uitzoeken, schooldoos uitzoeken. Dat werk!

Leuk liora

Zo ben ik een half jaar geleden begonnen; een klus per dag, maakt niet uit wat. Zeker met een ruime definitie van wat een "klus" is houd ik dat erg lang vol. Uiteindelijk heeft juist dat me op een koers naar een huishouden met meer lijstjes en planning gezet.

De kast per dag lukt me ondertussen nog absoluut niet.. maar dat geeft niet. Die kasten lopen niet weg.

krin

krin

30-09-2012 om 13:13

Dit draadje

Ik las dit draadje met zelfingenomen tevredenheid, tot nu toe. Eindelijk een huishoudelijk onderwerp waarover ik me niet tekort voelde schieten. Mijn laatjes zijn wel vol, maar niet te, als ik er iets in zoek, ruim ik ze meestal ook meteen op, mijn aanrecht neem ik geregeld onder handen, mijn kledingkasten zijn streng gearrangeerd volgens het 'nieuw erin, oud eruit' principe. Dat doe ik goed, dus.
Tot ik vanmorgen op het kleine kamertje kwam dat ooit logeerkamer moet worden. Dat kamertje dat ik verdring, omdat het één groot rotzooilaatje is. Werkelijk alles wat ik hier voorbij heb zien komen, staat daar. Te kleine schoenen en kleren, jassen en sjaals waarvan we niet meer weten dat we ze hebben, handige huishoudhulpen die niet handig bleken, dekens, nou ja, alles dus.
Met een prompt verschrompeld huishoudego trok ik de deur snel weer achter me dicht. Ander keertje.

Nowee

Nowee

30-09-2012 om 14:29 Topicstarter

Haha krin

Je kent het principe toch van "een jaar niet gebruikt/naar gekeken/enz" kan weg. Als je die deur nou een jaar dicht houdt kom ik het daarna allemaal weggooien! Heb jij een lege kamer en hoef je het komend jaar nergens over na te denken. Ik vind, als draadstartster, dat ik dat verplicht ben aan te bieden

Ik heb nog niks gedaan vandaag omdat ik me voorgenomen had de draaikast in de keuken met tupperware/plastic bakjes leeg te halen. Ik zie er nogal tegenop (net als die mutsen/sjaals). Maar ja, als ik alle dingen waar ik tegenop zie alsmaar naar achteren schuif moet ik over 11 maanden al die *piep*klussen achter elkaar doen. Hup, ik ga beginnen.

Iris

Iris

30-09-2012 om 15:12

Nadeeltje

Vorig jaar begon ik vrolijk aan het opruimen van de zolder. Dit om plaats te maken om daarna beneden op te ruimen. Echter in de zomer was het te heet op zolder en door allerlei andere dingen kon ik niet meer opruimen. Had de helft al af en alles mooi gesorteerd in plastic dozen. Maar...nu is het weer net zo'n troep, iedereen plempt van alles de zolder op, het staat overvol! Hellup. Moet ik weer opnieuw beginnen....

Vic

Vic

30-09-2012 om 15:53

Zucht

Ik ben een beetje ziek (keelpijn, snot en koorts) maar heb net toch maar de tuin gesnoeid. Er loopt ook een draadje over verwaarsloosde voortuintjes en zo was die van mij ook. Gisteren heb ik de kledingkast van jongste uitgemest, op haar initiatief, en eigenlijk staat nu mijn administratiebak op het programma. Dat is toch ook flauw, dat ik wel een tuin en een hele kast aandurf en zo verschrikkelijk opzie tegen die administratiebak. Het moet wel, maar dat leidt altijd weer tot extra klussen, als in: ziektekostendeclaraties en internetbankieren ;-(

Vera*

Vera*

30-09-2012 om 19:11

Vic

Ziektekostendeclaraties kunnen je dan wel weer je (voorgeschoten) geld opleveren...

Margriet*

Margriet*

30-09-2012 om 19:22

Boekenkast gestart

Al een halve plank aan boeken naar de kringloop.
Schoenenrek uitgemest, drie paar hup weg.
Sokkenmand opgeruimd, vier paar sokken weg.
Stapel studiepapier gehalveerd, naar de papierbak.
Tafel op zolder uitgezocht, verdwenen papieren die ik hard nodig had gevonden en tafel voor 3/4 leeg.
Verder heel veel schoonmaak klusje (zoon had overgegeven vanaf de hoogslaper......).
Ik hoef de hele week niet meer. En man deed ook gezellig mee met allerhande klusjes.

krin

krin

30-09-2012 om 21:07

Savon

Wat een aardig aanbod! En wat een goede stok achter de deur bovendien, want het is natuurlijk mijn eer te na om mijn rotzooi door een ander te laten weggooien. Nog een jaar de tijd. Hm. Moet kunnen.

Weer een laatje gedaan

En daar zijn heel wat oude brieven, garantiebewijzen ed. uit gekomen die weg konden omdat ze al járen verlopen zijn. Maar helaas lag er nogal wat troep op mijn bureau, nieuwe garantiebewijzen en brieven die in het laatje terechtgekomen zijn. Het laatje is weer propvol, maar mijn bureau is leger.
Nu nog een laatje met kaarten en postzegels. Ik verstuur per jaar hooguit 1 verjaardagskaar oid. Ik mail altijd! Maar toch heb ik weer kinderpostzegels en kaarten gekocht...

En ik heb oude kleren weggedaan omdat ik wat nieuwe heb gekocht, maar meer weggedaan dan gekocht, dus mijn kledingkast ziet er weer netjes uit.

liora

liora

30-09-2012 om 22:27

Speelgoed

Vandaag heb ik een propvolle speelgoedmand uitgezocht. Ruim de helft weg, heerlijk!!

Bellefleur

Bellefleur

01-10-2012 om 10:17

Zwangerschapstest

Jammer, ik kom niet toe aan een laatje per dag. Dat valt me tegen. Maar afgelopen zaterdag heb ik iemand helpen verhuizen. In één dag één huis. Geldt dat ook als laatje? Afgelopen vrijdag en zondag twee laatjes van de toiletartikelenkast gedaan. Ik kwam leuke dingen tegen. De Pil bijvoorbeeld. Daar ben ik al 13 jaar vanaf. Waarom bewaard? Geen idee. Nog leuker: zwangerschapstesten. Ik heb ze laten zien aan het resultaat. Die vonden dat nogal genant. Want ze zijn 15 en 13. Ik kreeg het niet voor elkaar ze weg te gooien. De testen bedoel ik. Niet het resultaat. De volgende dreigende wolk boven mijn hoofd is de la onder de koelkast.

Ella2007

Ella2007

01-10-2012 om 11:47

Dochters kledingplanken

Ok, het zijn er vier.....maar gister zo lekker bezig geweest. Meteen bag to school gevuld, en zakje gemaakt voor marktplaats zomer. En op de kalender geschreven dat ik het in april 2013 op marktplaats zet. Doe ik sinds een jaar, levert toch weer 25 euro op.
Nu heb ik ook overzicht wat ze nog heeft voor de winter: drie spijkerbroeken, drie jurken, een rokje, vier dikkere sweatvesten, drie vestjes en een stapeltje dunnere shirts met lange mouwen. Kijk, dat is voorlopig voldoende, dus ihkv consuminderen gaan we het voorlopig eens eerst even aankijken. Met die volle kast zag ik niet wat ze nog had, en wilde ik al gaan shoppen. Nu alleen sokken en ondergoed nodig!

Medicijnkastje

Medicijnkastje gedaan. Niet zoveel werk en toch weer een kastje opgeruimd.

Suze

Suze

01-10-2012 om 13:02

Savon: schoonmaakmiddelen en zo > toch kringloop

Ik ga ook mee proberen te doen, maar misschien slechts 2 per week. Wel geweldig draadje om steun te vinden!

Savon, wat schoonmaakmiddelen (en andere "rotzooi" die je zonde vindt om weg te gooien: als ik het niet via MP kan verkopen of aan iemand kan geven, dan breng ik het toch naar de Kringloop. Ik kan daar alles kwijt . Als ze het daar al niet verkopen, doet wel iemand van de medewerkers er zijn voordeel mee. Geweldig, erg fijn voor iemand die niets kan weggooien omdat het zo zonde is, nl. nog te gebruiken ... .

dc

dc

01-10-2012 om 15:21

Ik heb hulp

Ik zit al weken te denken om de besteklade's op te ruimen, maar vindt toch steeds andere dingen om te doen, want die zijn te erg gewoon. Maar vanmorgen trok mijn 17 mnd oude dochter zo een bestekla eruit. Alles op de grond. Na haar getroost te hebben (je zult maar al die zooi bovenop je krijgen), heb ik dus 1 van de 2 gedaan!

Annie

Annie

01-10-2012 om 15:28

Dit weekend

Ik ben zo in mijn nopjes als ik door de al opgeruimde ruimtes (keuken, woonkamer, gang, overloop, washok, badkamer en onze slaapkamer) in ons huis loop. Onze slaapkamer lijkt bijna op een plaatje uit de VT wonen, ik maak nu zelfs iedere dag ons bed netjes op.
Onze Kliko is nu wel bomvol van de zooi die ik allemaal weggegooit heb, dus dit weekend hebben man en ik gezellig samen de kledingkasten van de kinderen gedaan. Dat geeft tenminste geen troep voor de Kliko. De kinderen waren minder blij want de favoriete truien/ blouses/ broeken, van ondertussen twee maten te klein, zijn allemaal doorgeschoven naar het volgende "station". We hebben stellig moeten beloven, dat het, wat de kinderen betreft, daarbij blijft en wij niet in hun andere kasten gaan huishouden. Het wordt wel moeilijk om me te beheersen, maar vooruit.
Alle "makkelijke" kasten heb ik nu gehad. Nu komen de projecten waar ik grijze haren van krijg, als ik er aan denk: de computerhoek, de administratiekasten(3 stuks), een rommella en daarna de bergingskasten op zolder. Vanavond begin ik met de eerste administratiekast, want in de oudpapierbak hebben we ook nog voldoende ruimte.

Guinevere

Guinevere

01-10-2012 om 15:33

Annie

Annie, kun je niet eerst eens bij mij komen helpen, een VT-wonen huis lijkt mij ook wel wat!!

Geweldig draadje!

Vanmorgen even bezig geweest met een 'verfkrat': spullen die ik gebruikt heb om de deur + deurstijl van het schuurtje te verven. Project is gelukkig af, maar krat moest nog uitgeruimd. Spullen voor de stort weggezet in een apart tasje, te bewaren verf en aanverwanten moeten nog naar de zolder, waar ze bij een ander drietal kratten met gereedschap moeten worden gevoegd. Die moet ik natuurlijk ook nog uitzoeken, en dat heeft nog een complicatie: op de bodem van 1 van die kratten is olie gemorst dus niet echt een fijn karweitje. Maar jullie enthousiaste verhalen zijn zeer inspirerend!
Heb van 't weekend ook lekker de tuin 'opgeruimd' al voelt dat natuurlijk niet als een kastje. Ik heb wel al allerlei rommelhoekjes weggewerkt.
En op het werk al veel stapels op planken uitgezocht, heerlijk!!!
Groetjes,
Vonda

Nowee

Nowee

01-10-2012 om 16:56 Topicstarter

Vandaag

heb ik een poef gekocht met inhoud. Allemaal naaidingetjes, frusteltjes, knoopjes, breinaalden, half-afgemaakte borduurdingetjes. Ik denk dat ik die vanavond ga opruimen, dat vind ik leuk om te doen.

Suze, ik zal het eens vragen hier bij de kringloop, we komen er tenslotte wekelijks!

Jee Annie, een VT-wonenslaapkamer, bij mij mag je na Guinevere langskomen. Ik merk ook dat ik echt dingen waar ik tegenop zie uitstel, misschien moet ik er maar m'n eigen kleine projectje bijdoen: één keer per week een rotplankje doen.

Rafelkap

Rafelkap

01-10-2012 om 19:31

Franse slag opruimen

Nee, ons huis zal nooit in de VT Wonen gids kunnen, maar dat hoeft ook niet van mij
Vandaag opgeruimd met de Franse Slag, her en der wat spullen die weg kunnen verzameld en in een doos in de schuur gedaan. Als het morgen niet te hard regent breng ik die doos naar de kringloop. Naaidoosje ook nog opgeruimd, teveel klosjes waardoor ie niet dicht ging. Nu moet ik nog wel het deksel repareren. In de schuur nog een grote bak bekeken en weer teruggezet. Soms moet ik eerst even nadenken over de inhoud, maar ik heb nu bedacht dat ik dit alles niet hoef. Kan ook weer weg.

Nowee

Nowee

01-10-2012 om 19:40 Topicstarter

Geen vt-huis

maar een VT-slaapkamer zou ik wel willen. Zo zen-achtig, zonder rondslingerende boekjes van dochter (die ze bij voorkeur op dit moment om 4 uur 's ochtends in ons bed leest), zonder een harde schijf op de vensterbank (don't ask), zonder een djembé, 2 vage krukjes, stof, 3 leesbrillen, enz. Je ziet, ik ben nog niet aan de zolder (daar slapen wij) begonnen.

Annie

Annie

02-10-2012 om 10:01

Ja hoor

Ik wil best wel helpen, maar het is natuurlijk wel veel leuker als je het zelf doet .
Gisteren heb ik eerst 10 minuten naar de administratiekast zitten staren en toen besloten dat ik eigenlijk hard genoeg heb gewerkt de afgelopen weken en dat ik best wel een keertje mag overslaan. Vandaag heb ik gelukkig ook geen tijd, dus morgen ga ik opnieuw een poging doen om eraan te beginnen. Denk dat ik eerst weer een keertje naar Ikea ga voor nieuwe leuke opbergkisten/ mandjes enz. Nieuwe dingetjes om te gebruiken, maken het klusje voor mij veel leuker om te doen.

Bellefleur

Bellefleur

02-10-2012 om 10:15

Tevreden

De la onder de koelkast gedaan. De plastic deksels zonder bakjes weggegooid, en er gaat een broodtrommeltje van Finding Nemo naar de kringloop. Vandaag, als ik tijd heb, de grote blikken trommel met droge kruidenierswaren. Daarna denk ik maar een keukenkastje. Er is nog genoeg te doen!

Rafelkap

Rafelkap

02-10-2012 om 11:19

Ook tevreden

Net een volle bak naar de kringloop gebracht. Ook nog een hele oude, kapotte jas van mijn ega waarvoor ik eindelijk permissie kreeg deze weg te doen! Onderin de kledingkast gedaan (zo klaar) en een rekje in de badkamer (ook zo klaar, iets handiger ingericht).
Maar wel het gevoel dat er geen einde aan komt.. Er zijn nog zoveel klusjes/'probleemgebieden' (o.a. schuur)..

Nowee

Nowee

02-10-2012 om 15:25 Topicstarter

Rafelkap

Er komt natuurlijk wel een eind aan, probleem is dan dat je weer opnieuw moet beginnen

lennest

lennest

02-10-2012 om 21:09

Opladers

Gek werd ik er van: bij welke telefoon hoort welke stekker, of fototoestel, of mp-speler of, weet ik veel! De oplossing: een papiertje met de naam van het apparaat, stukje plakband en dat om de draad doen. Daarna hield ik nog stekkers over, weg ermee! Eerst durfde ik niets weg te gooien, want ik wist zeker dat ik de verkeerde zou weggooien. Oh, heerlijk, nooit meer van alles uit proberen, maar gewoon in 1 keer de goede oplader! (En minder zooi!)

liora

liora

02-10-2012 om 21:34

Geen zin

Moet vandaag nog zoveel reguliere taken doen dat ik niet toekom aan het ene gekke niet-alledaagse klusje.

Bellefleur

Bellefleur

03-10-2012 om 10:19

Geen tijd

Omdat ik een dutje heb gedaan . Dat was nodig.

Een zolderkast of hoe krijg ik mijn man mee?

Ik woon in een huis met heel veel bergruimtetjes onder het dak. Omdat ik plaats wil maken voor een fitness apparaat wil ik een bed op een andere kamer zetten voor de deur van zo'n bergruimte. Maar daar was mijn man op tegen, hij keek best wel vaak in die bergruimte. Dus was ik nieuwsgierig wat we allemaal in die bergruimte verzameld hadden. Tjonge, mijn leven trok aan mij voorbij!

Ik heb heel veel weggedaan, zoals dingen van verloskundige en kraamtijd (kinderen zijn 13 en 15!). Oude notulen, oude aantekeningen enz. enz. Gelukkig is het morgen oudpapierophaaldag.
Mijn troep is uit de bergruimte, nou dat van mijn man nog...! Die verzamelt nog harder dan ik en doet nog moeilijker dingen weg. Hoe moet ik hem zo ver krijgen ook eens door die troep te gaan en dingen weg te gooien?

Maar ik heb ook ontdekt dat als het bureau nou voor het deurtje komt te staan ipv. het bed we nog steeds bij de bergruimte kunnen. Kunnen we weer opnieuw 14 jaar troep verzamelen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.