Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eerste keer kijkers in te koop staand huis; ik word er zo gestresst van!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mare

Mare

10-02-2009 om 18:26 Topicstarter

Zetje en oef

Goed zo Kroet!
Ik moet zeggen, bij sollicitaties deed ik dat ook altijd. Dan verzon ik een intelligent klinkende vraag, en belde dan vantevoren op, zorgde dat ik naam goed had en refereerde daaraan in sollicitatiebrief. En ik werd altijd uitgenodigd, dus wie weet hielp het
We duimen door. Het helpt vast!!

En wij krijgen allemaal as. vrijdag WERELDNIEUWS! Kroet een superbaan, Ishtar en ik een goed bod waar we het hele weekend over na kunnen denken maar stiekem al heel blij mee zijn....

ishtar

ishtar

13-02-2009 om 12:45

Mare

hoe is het bij jullie? Het is inmiddels vrijdag, wij hebben nog geen wereldnieuws gehad (helemaal niks gehoord trouwens, ik heb daar zo'n hekel aan: helemaal enthousiast zijn, en dan niks meer laten horen, grrr! Je zou er iemand bijna een zelfde 'behandeling' van toewensen!)).
Ik hoop dat jullie wel weer wat in 't vat hebben!

Mare

Mare

13-02-2009 om 17:07 Topicstarter

Nee ishtar, wij helaas ook niet...

't Blijft wonderbaarlijk stil.
Wel belde de makelaar toevallig net. Hij heeft nog een keer alle bezoekers van Open Huis nagebeld (hij is wel echt actief hoor, dat is goed). De twee stellen die al een keer bezichtigd hadden en toen voor 2e keer kwamen zijn naar zijn idee nog erg orienterend bezig, en voor 1 stel lag de prijs al te hoog.
Die mensen die 3 keer zijn komen kijken aarzelen nog steeds - hij krijgt de indruk dat ze misschien nog helemaal niet toe zijn om te kopen nu het moment daar is. Lekker dan . Wel blijven de laatste bezoekers van Open Huis (waren ex collega van mijn man) heel enthousiast. Zij is over een week uitgerekend dus zei ook eerlijk dat hun hoofd er nu niet naar staat maar dat ze wel nog aan het nadenken zijn. We'll see ....
En we hebben woensdagochtend weer een bezichtiging. Zou dat dan het goede bericht zijn dat vandaag zou komen?

Kwart over 9 Ishtar, hang je weer in de duim-modus?

Balen dat je niks terughoort, wat is dat gek he? Als mensen zo enthousiast zijn dan snap je dat niet.
Blijkt dan achteraf dat ze het niet kunnen betalen? Of doen ze maar alsof? Geen idee.

Makelaar vertelde ook nog dat de huizenmarkt toch echt, heel rustig maar toch, weer aantrekt. Er wordt weer meer verkocht dan vorige maand, en de bezichtigingen blijven ook oplopen. Dus we blijven hoopvol gestemd...

Overigens hoorden we gisteren dat de opleveringsprognose van week 18/19 nu is bijgesteld naar week 27. Dus er is iets minder haast bij het uitzoeken van vloeren etc wat we nog steeds moeten doen. Aan de andere kant; het is wel 10 dagen voor onze vakantie - die we net verzet hadden omdat de prognose van week 33 naar week 18 was gegaan.... Hadden jullie dat ook bij de oplevering van je nieuwe huis?

Nou. Goed weekend weer!

ishtar

ishtar

13-02-2009 om 17:22

Mare

WhaaaH, man kreeg net telefoon van de makelaar dat de mensen van het open huis nog eens zijn komen kijken. En nu met z'n allen.
En nog steeds enthousiast!
(potverdrie, zit je je hier de hele week te verbijten, hebben makelaar en assistente vandaag onenigheid of ze ons wel ingeseind hebben over deze bezichtiging. Niet dus!!)
Zo, allebei dan toch (wat) goed nieuws.
Woensdag zal ik voor je duimen! Kwart over 9, zal de wekker zetten

En ik

zag net een mailtje dat ik niet ben uitgenodigd. ben erg teleurgesteld, was echt droombaan!
toch maar op zoek nar die heilige die hier iets mee det....

Mare

Mare

15-02-2009 om 17:55 Topicstarter

Geweldig nieuws ishtar, en toch nog vrijdag de 13e

Maar wat een ukkel zeg die makelaar.... ze moeten toch weten dat je dat als verkoper HEEL graag wil weten. Never mind. Feit dat ze nog een keer komen, en met z'n allen... dat lijkt er toch wel heel erg serieus op dat er geboden gaat worden. Mijn duimen draaien morgen overtime; er komt vast een bod Ishtar! Wat zou dat heerlijk zijn voor je!

En Kroet; mega balen. Als je er zo jezelf in herkende, en het past zo naadloos bij wat je wilt en graag doet en je gezin; dan is het wel super jammer hoor!
Denk je dat het zin heeft om te bellen om te vragen naar waarom besloten is je niet uit te nodigen? Al was het maar voor jezelf; ofwel je krijgt info waar je iets mee kunt (bv je kwam niet zelfverzekerd over waardoor men denkt dat je bv niet daadkrachtig genoeg bent, dus dan kan je daar aan werken. Is voorbeeld he, ik ken je per slot van rekening helemaal niet .
Ofwel het blijkt dat men een bepaald functieprofiel had met vereisten (ik noem maar wat; boekhoudwerkzaamheden) waar een andere kandidate nou net ruim over bleek te beschikken. Dan kun je het loslaten.

Succes met het vinden van een passende baan. Enne... duim je woensdag ook nog even voor mij?

mirreke

mirreke

15-02-2009 om 19:45

Mare

Ik begrijp dat je liever binnen enkele dagen een reactie wilt horen. Maar het is nu echt een kopersmarkt, mensen denken misschien ook dat de prijs zakt als ze je een poosje laten zweten.
Ik schreef dat wij een poos gewacht hebben na onze laatste bezichtiging. Dat was meer dan twee maanden. Niet om te pesten, maar omdat de rest van ons leven ook doorging en er gewoon van alle gebeurde en tijd opslokte. Uiteindelijke hebben we het toch gekocht, de eigenaren zeiden dat ze echt gedacht hadden dat we absoluut geen interesse meer hadden...
Kortom, ik blijf duimen...
Oh, en wat ons ook werd gezegd, juist op Open Huis kijkersdagen doen de mensen vaak heel enthousiast, omdat ze tegen de bewoners/eigenaren praten. Blijkbaar vinden ze het moeilijk om te zeggen dat iets tegenvalt of dat de prijs te hoog is. Maar dat geeft toch ook niet, het is niet verplicht te kopen als je komt kijken. Wij hebben ook maanden later ons huis verkocht aan iemand die op een kijkersdag is geweest.
Probeer rustig te blijven, en positief denken (hoe heet dat ook alweer, the secret of zoiets?). Het komt goed!

Mare

Jij bent tevreden over je huidige makelaar begrijp ik. Wie is/zijn het?

Groeten,

Temet

Mare

Mare

15-02-2009 om 19:58 Topicstarter

Hoi mirreke...

... je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Wij waren natuurlijk zelf heel enthousiast tijdens de Open Dag, en echt volkomen oprecht want we vinden het een geweldig huis.
Toch waren er een aantal mensen bovengemiddeld enthousiast zeg maar. Een stel hield zich erg op de vlakte (maar buitenlanders, dus wellicht wat moeilijker te peilen), aantal mensen liep echt met een hele lijst van huizen die ze gingen bekijken en waren wel enthousiast maar 'normaal' zeg maar.
Maar een paar... en dan vooral stellen die al 1, of zelfs 2 keer al met makelaar geweest waren. En met bouwkundige... en met vriendin... en met kinderen... Kortom; dat is toch wel meer dan een redelijk vrijblijvend open huis bezoek.

Maar je hebt gelijk, het is een kopersmarkt momenteel. En ik moet het niet aan mezelf relateren; wij hadden een vrij helder beeld (want eerst met hypotheekadviseur gaan zitten) wat we konden besteden, en wat we wel en vooral ook niet wilden. Als ik dan huis tegen was gekomen dat zo goed paste dan had ik niet durven riskeren dat het een paar weken of maanden later nog te koop zou zijn...
Maar goed. Je verhaal geeft weer wel moed. Wie weet komt er nog iets uit al die kijkers, net als bij jullie.

Op zich hebben we ook wel het vertrouwen dat het gaat lukken hoor. Ons huis genereert genoeg belangstelling (bij andere huizen hier in de buurt is al maanden niemand meer geweest, ook niet op Open Dag). En het is ook wel vrij uniek met die mooie uitbouw, en de ligging bij de polder. Maar ja, ik slaap wel rustiger als het verkocht is. En; ik merk dat het me in de weg staat om me echt te richten op het nieuwe huis.
Dat blijft, zolang dit huis niet verkocht is, voelen als de 'ver van mijn bed show' terwijl het over een maand of 3, 4 toch opgeleverd wordt.

Zaterdag jl. op pad geweest voor vloeren. Maar ook daar werkt het door; afhankelijk van hoe lang we dubbele lasten hebben en wat de uiteindelijke verkoopprijs wordt weten we of we voor een mooie houten vloer kunnen gaan. Of dat het wellicht toch laminaat moet worden om maar iets te noemen. En die prachtige portugese tegels voor in de gang waar ik al jaren verlangend naar kijk... tsja; ook daar hangt het tikje van budget af.

En de Secret die laat ik er dagelijks op is. Visualiseren alsof het al zover is. Had ik ook op m'n hyves gezet; 'The Secret' ons huis is verkocht voor een goede prijs. En de overdracht precies op de datum die we wilden'. Werd ik bedolven onder een lawine van 'joh wat goed' en 'van harte gefeliciteerd!' mailtjes van vrienden en kennissen - met hier en daar de vraag waarom dat geheim moest blijven *proest*.

Dank voor het duimen Mirreke. Alle beetjes helpen en je berichtje geeft weer even moed!

Mare

Mare

15-02-2009 om 20:02 Topicstarter

Hoi ternet

... Van Vulpen. Zie ook start draadje, daarin staat de link. Kun je ook zien hoe zij eea verzorgen, foto's en zo.

Met een tikje aanloopproblemen voeg ik even toe; maar ze hebben er hard aan gewerkt om die op te lossen. Zelfs zonder enig probleem hele nieuwe folders laten drukken.
Actief achter belangstellenden Open Huis aangebeld, en afgelopen vrijdag kreeg ik ook zomaar telefoontje dat ze er nog eens achter aan gebeld hadden.

Wij hadden huis vrijblijvend laten taxeren, en zij hadden de meeste reeele prijs. Vonden we ook wel goed teken. Ook was er over de courtage wel te praten. En toen er iets mis ging (buiten hun schuld, adv. was niet opgenomen in Parool), kwam onze makelaar (Milco Roeleveld) de dag erna meteen langs om er over te praten.

Dus ja, wij zijn wel tevreden. Al heb ik geen ervaring met andere makelaars hier in Amstelveen.

Maarre... vertel en hoezo ? Je gaat toch niet je huis bij mij in de straat te koop zetten hoop ik, haha.
Mare

Mare

Wel te koop, maar zeer beslist niet bij jou in de straat, maar in Amsterdam Oost. Het is ook een heel ander soort huis, dus voor concurrentie hoef je niet te vrezen.

Er zijn zo verschrikkelijk veel makelaars actief in Amsterdam e.o. dat je door de bomen het bos niet ziet. Een doorverwijzing is dus altijd erg handig.

Dank en groeten,

Temet

Mare

Mare

16-02-2009 om 14:44 Topicstarter

Makelaarstip voor ternet

Hoi Ternet!

'k snappum. Weet niet of en in hoeverre Van Vulpen actief is op de amsterdamse woningsmarkt. Denk wel dat het het beste werkt als je een makelaar hebt die ter plekke goed ingevoerd is.

Kan je wel de volgende tip geven; als je naar de website van Zoek Alle Huizen gaat (www.zah.nl) kun je kiezen voor 'makelaarsgids' (rechtsbovenin). Daar kun je een gratis overzicht aanvragen van makelaars uit jouw stad. Is heel uitgebreid, geeft exact aan welke woningen ze bemiddelen, wat al verkocht is, na hoeveel maanden, tegen welke prijs, evtl prijsdalingen etc. Heel informatief dus! Er staat een maximum van 3 makelaars is gratis, maar ik heb er wel 5 gevraagd en dat was ook gratis.
Wel moet je opletten dat het vaak een maand of 2 achterloopt - maar het geeft toch een heel aardig beeld.

Succes met de verkoop!!!
Mare

Dank!

Dank voor de tip, Mare, dat ga ik zeker bekijken.

Van Vulpen is vooral actief in Amstelveen, zag ik, en in de Noordkop. Wat ze in Amsterdam hebben is niet de moeite. Ik wilde al op funda gaan kijken, maar ik denk nu dat ik eerst jouw tip eens natrek.

Groeten,

Temet

Mare

Mare

18-02-2009 om 10:33 Topicstarter

Duimen ...

... Ishtar; nog geen juichend berichtje? Je gaat me toch niet vertellen dat er nog geen bod is na die enthousiaste bezichtigingen? Of, zoals hier al vermeld, ook hier geldt dat mensen er nu gewoon echt de tijd voor nemen.

Wij hadden vanmorgen die bezichtiging. Waren 'expats' die nu in A'veen-Noord huren (met huur van 3000 euro/mnd!!). Hebben 4 kinderen, dus waren erg blij met de 5 slaapkamers in ons huis - al vind ik zelf 2 kamers wat klein, wij gebruiken die als kantoortje en hobbykamer. Maar zoals makelaar zei; huis met 5 ruime slaapkamers wordt een heel ander verhaal qua prijs dus ze vonden dit super. Badkamer prachtig, keuken geweldig, en vooral de ruimte en het licht beneden (ivm de serre).

Zij was alleen en komt nu met man terug (ha! weer poetsen en opruimen). Enige probleem; hij wisselt over 2 maanden van baan. Zou lastig kunnen zijn met hypotheekverstrekker, dus makelaar opperde combi met eerst verhuren of zo..

Nou ja, maar geen huid(s) verkopen voor de beer geschoten is. Maar toch wel positief al met al!

Mare

ishtar

ishtar

18-02-2009 om 11:48

Duimt nog even door

we gaan er een (kortlopende!) soap van maken
Klinkt goed, Mare! Ik hoop voor jullie dat dit ze zijn! En van 3000 huur naar koophuis moet een aantrekkelijk idee zijn! Sowieso is een hurende kijker prettig nu, die hoeven niet eerst een huis te verkopen!
Bij ons is het voorlopig: geen bericht is goed bericht. Kijkers hadden aangegeven dat als we snel iets hoorden het niet door zou gaan. Als het wat langer duurde waren ze aan het rekenen en passen en meten. We hopen dus nog even niks te horen
Wat hou je je huis toch lekker schoon en opgeruimd zo he

Mare

Mare

20-02-2009 om 12:24 Topicstarter

Nou klinkt goed dan ishtar!

Wel prettig dat ze dat even hebben laten weten, anders ga je toch denken dat mensen afgehaakt hebben. Maarre.. 2 enthousiaste bezichtigingen en nu serieus meten en rekenen; dat klinkt alsof het wel goed gaat komen hoor!

Bij ons belde vanmorgen de makelaar; mensen zijn nog serieus geinteresseerd en hebben voor as. woensdag een afspraak met de makelaar om hypotheekmogelijkheden door te spreken. Zou vwb geld geen probleem moeten zijn (huren nu a raison van 3000 euro/mnd) maar mogelijk dus wel constructie verzinnen ivm wijzigen baan. Als dat allemaal goed verloopt komen ze nog 1 keer kijken (man heeft het nog niet gezien) en ... bieden maar!

Zou het nu dan toch echt?? Ik duim niet alleen, ik pink, en wijsvinger, en teen nu ook al hahaha!

mirreke

mirreke

20-02-2009 om 16:04

Spannend mare!

Overigens lijkt het mij niet zo'n probleem. Heeft de mogelijke kopersman een vaste baan nu? Dan zou hij nu door zijn baas een werkgeversverklaring moeten laten tekenen voor de hypotheek. Als zijn volgende baan een vaste baan wordt kan hij beter pas gaan bieden als hij daar werkt, ivm de werkgeversverklaring aldaar.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Mare

Mare

20-02-2009 om 19:43 Topicstarter

Verklaring tbv hypotheek

Dank voor het medeleven Mirreke!

Probleem is dat deze man over 2 maanden van baan wisselt. Wel een heel goede baan (hij betaalt nu dus 3000 huur p/mnd omdat hij gemeubileerd huurt) maar toch ... Dan is er nog de proeftijd, en veel werkgevers willen meestal in proeftijd geen intentieverklaring afgeven.
En hypotheekverstrekkers zijn nu een stuk kritischer, en willen zolang je nog in proeftijd zit meestal ook geen hypotheek afgeven. Althans, dat begreep ik even van onze makelaar.

En ja, pas gaan bieden als hij door zijn proeftijd bij nieuwe baan is lijkt mij ook logischer. Maar dan zijn we 4 maanden verder, dus dat lijkt ons voor onszelf weer niet zo'n goed plan ...
Enfin. Woensdag dus het gesprek met de hypothekenman (van onze makelaar overigens, eigenlijk best gek want die heeft wel dubbele belangen dan). Dus maar afwachten....
Ik ben nogal een type dat graag de touwtjes in handen heeft, dus het gedwongen passieve hierbij vind ik wel lastig haha!

Groet
Mare

ishtar

ishtar

20-02-2009 om 21:14

Goed zeg, mare!

ik duim, wijsvinger, pink en teen met je mee!
Ik heb hier ook nog niks gehoord. Van mij mogen ze nu wel uitgerekend zijn
Moeilijk, he, afwachten! Je zou ze er wel bij de haren bij willen slepen: dit is echt het leukste huis dat je kunt kopen hoor!

mirreke

mirreke

23-02-2009 om 05:17

Mare, verklaring

Wat ik bedoelde: misschien kan zijn huidige werkgever nu een werkgeversverklaring tekenen waar hij dan niet in zet dat het contract na twee maanden wordt beeindigd. Anders moet hij idd wachten tot na zijn proeftijd in zijn volgende baan, en dat duurt voor jou dan weer best lang. Geen idee of werkgevers dat nu nog doen en willen.
Spannend hoor, ik hoop dat het lukt allemaal!

Mare

Mare

23-02-2009 om 10:23 Topicstarter

05:17 mirreke?

Woon je ergens in een ver-ver land, zit je in de nachtdienst of kon je gewoon niet slapen?
Ik hoop 1 van de eerste 2 natuurlijk.

Ik snap wat je bedoelt. Eerlijk gezegd had ik daar ook al aan gedacht. Dat huidige werkgever zo'n verklaring tekent.... maar ja, in huidige tijd weet ik niet of ze dat doen want je stelt je als werkgever toch ahw 'garant'. En als dan bv blijkt dat nieuwe baan niet doorgaat zou hypotheekverstrekker misschien wel naar oude werkgever kunnen gaan omdat die de verklaring heeft afgegeven terwijl hij wist dat ... etc.
En, welk belang heeft huidige werkgever daarbij? Werknemer stapt op. Ik ben zelf HR-manager, maar zou dit mijn werkgever nooit adviseren eerlijk gezegd.

Woensdagavond zitten ze dus met (onze) makelaar die natuurlijk ook in hypotheken en zo doet. En die heeft er natuurlijk alle belang bij dat ons huis verkocht wordt, en al helemaal als hij er ook nog een hypotheek bij kan verkopen. Dus ik vermoed dat die wel heeeeel creatief gaat meedenken

Ik weet zelf niet of eerst huren een goede optie is. Immers; wat als hij na die 2 maanden proeftijd toch geen vast contract krijgt en dus geen hypotheek? Zitten wij dan niet met een huurder die je er niet meer uitkrijgt (en van hypotheekverstrekker moet je toestemming vragen als je verhuurt). Lijkt me iets met heel veel haken en ogen eerlijk gezegd. En in andere markt zou ik zeggen, niet doen. Maar ja...

Woensdag maar even afwachten of er een goede oplossing is. Dan komen ze dus nog een keer samen, en dan maar afwachten. Wie weet lukt alles wel, en komen ze met een bod wat ridicuul is, kan ook nog. Of die man vindt het huis niks ...

Tot het (definitieve) koopcontract is ondertekend is niks zeker. Wel hebben we gister de spreadsheet eens bijgewerkt en dan is het wel slikken dat het overbruggingskrediet ons nu zo'n 600 euro per maand kost. Alleen maar aan 'rente'. Ai... dat doet echt zeer.
Dus hoe eerder het rond is, hoe eerder de overdracht kan (gaan we desnoods wel paar weken bij vrienden zitten), hoe beter het is.

Dank voor medeleven. Alle positieve gedachten helpen het een beetje dichterbij brengen denk ik dan maar!

Mare

ishtar

ishtar

23-02-2009 om 10:46

Mare

een werkgever staat niet garant voor een werknemer. En een intentieverklaring is niks maar dan dat: een verklaring van de "intentie" Daar zit niemand aan vast. Wassen neus dus, die kan z'n nieuwe werkgever ook gewoon in de proeftijd afgeven.
Verhuren zou ik niet doen, de huurdersbescherming is daar te groot voor. En krijg jij wel toestemming van de bank om te verhuren. En wat zegt jullie nieuwe hypotheekverstrekker van jullie blijvende dubbele hypotheek? (waarvan er, (als er niet een van te koop staat)ook maar een afgetrokken kan worden)
Maar ik snap het volgende niet: waarom zou een bank(of andere hypotheekverstrekker) moeten weten dat jullie as koper van baan verandert? Hij krijgt toch wel een hypotheek op zijn 'oude loonstrook'?

Mare

Mare

23-02-2009 om 14:18 Topicstarter

Nee, huren heeft ook niet onze voorkeur hoor!

Dat was iets dat de makelaar even snel aangaf als 1 van de mogelijke opties. Zoals gezegd, onze hypotheekverstrekker zou daar toestemming voor moeten geven - en dat doen ze idd meestal niet omdat het onderpand veel minder waard wordt met huurders. Omdat je die er idd ook heel moeilijk uit krijgt. En; die dubbele hypotheek redden we niet hoor!
Het was een (mogelijk) voorstel om de periode te overbruggen tot man proefperiode nieuwe werkgever had doorstaan. Maar je hebt misschien wel gelijk; en het ligt aan de werkgever of die in de proeftijd niet toch al zo'n verklaring af wil geven.
Hypotheekverstrekkers zijn wel veel kritischer geworden. Dus ik kan me goed voorstellen dat er als er bij 'datum in dienst' bv 1 april staat, en de verklaring is afgegeven op 3 april .... tsja....

We zien wel. Zoals gezegd, normaal zouden we dit niet eens overwegen, maar het is nu niet 'normaal'. Dus maar eens zien waar makelaar mee komt.

Maarre..... het duurt nu wel lang bij jou. Nog geen nieuws?? Las overigens zaterdag in de Volkskrant artikel waarin parlementarier Mei (nog wat, van de PvdA, naam even kwijt) aangaf 'dat het nu zo'n fijne kopersmarkt was, want ze had 2 maanden na kunnen denken over haar bod'. Dus een week is voor ons lang (als nagelskluivende verkopers) maar voor kopers kennelijk vrij normaal...

groet
Mare

ik blijf gewoon doorduimen (heb tijd genoeg tenslotte )

mirreke

mirreke

23-02-2009 om 20:40

5:17

Ik had een deadline vandaag en een druk weekeinde achter de rug waarin in niet kon werken, vannacht dus niet geslapen maar gewerkt. Om kwart over 5 werd ik moe, dus even OOL'en...
Ik denk ook zoals Ishtar schrijft: een werkgeversverklaring is niet bindend hoor. Als hij een goed werknemer is geweest zou ik er als werkgever geen been in zien om hem die werkgeversverklaring te geven, ook niet als hij weggaat, het houdt geen verdere verantwoordelijkheid in. En ik zou niet gaan verhuren als niet zeker is dat ze de hypotheek ook echt gaan krijgen. Je zou het wel als overbrugging kunnen doen, bv. koop gaat in per 1 dezember, en dan vanaf juli huren of zo...
Overigens, dubbele hypotheek: Ik geloof dat je voor twee jaar twee huizen mag hebben die aftrekbaar zijn. Inmiddels zijn banken veel coulanter aan het worden. In deze economische situatie heeft het totaal geen zin om onzinnige eisen aan mensen op te leggen. Als ze hun geld maar krijgen denk ik eerlijk gezegd dat het wel best is hoor.
Kennissen van ons hebben bijna twee jaar met een huis gezeten. Idd op een gegeven moment huurders erin met de afspraak dat die er uit gingen als het huis verkocht zou zijn. Uiteindelijk is het huis toch verkocht en hebben er, behalve de stress, niets op ingeleverd.
Ik hoop dat het snel gaat nu joh, en trouwens wel jammer dat het nieuwe huis vertraagd is. Heb je wel afbouwgarantie? Hoorde ik onlangs iets over op de tv.
Maar zo hebben wij het ook gedaan. We hebben echt heel lang gedaan over een bod. We waren ook al met deskundigen en aannemers het huis door geweest, hebben hun biedingen afgewacht om een goed kostenplaatje te kunnen maken. Toen nogmaals zekerheid over de hypotheek geregeld, dus wij wisten al dat we financieren konden en tot hoe hoog voordat we uberhaupt gingen bieden. We hebben er heel lang over gedaan om eruit te komen hoe we bepaalde woonwensen moesten invullen. Die mensen dachten echt dat we waren afgehaakt. Was wel een gokje, maar met vier kinderen en specifieke woonwensen wilden we zeker weten dat alles haalbaar was.
Enfin, nogmaals veel succes, ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid krijgt

ishtar

ishtar

25-02-2009 om 15:17

Weer

een bezichtiging. Volgende week. Zouden dit ze dan worden??
Hoe is het bij jou, Mare? Al weer kijkers gehad? En weet je al hoe het gesprek met de hypotheek/makelaar is gegaan?

Mare

Mare

25-02-2009 om 17:38 Topicstarter

'aantrekkende markt'

dat hoor ik wel om me heen. En zo te zien bij jou dus ook; hartstikke fijn! Nou moeten die kijkers nog kopers worden ....
Je hebt niks meer gehoord van die andere mensen die 2x geweest zijn? En als je makelaar er achteraan belt, wat krijgt hij dan te horen?

Hypotheekgesprek van onze geinteresseerden met makelaar is vanavond. We hopen dus morgen iig feedback te krijgen, en natuurlijk liefst een telefoontje dat er geen probleem is, dat manlief ook nog wil kijken maar dat vrouw beslist (en die wist het al, haha).

In ons buurtblaadje stond net dat hier de prijzen zelfs licht zijn gestegen (!) en dat de verkoop redelijk gelijk blijft al staan huizen nu wel iets langer te koop. Dus we blijven positief (zullen wel moeten, negatief zijn heeft geen zin).
Of m'n herder het zo fijn vindt, al die tijd 'face-down in the mud' weet ik niet maar ja, moet-ie maar zorgen dat het huis verkocht wordt dan mag hij weer in het doosje met de rest vd kerststal )

Dank voor het voortdurende geduim hoor Kroet! Wij duimen ook het kanaal over voor jou, voor die superleuke job met geweldige werktijden!

Mare

ishtar

ishtar

25-02-2009 om 18:07

Wel wat gehoord

maar niet verschrikkelijk positief: vrouw nog steeds erg enthousiast, maar man wat terughoudender. Geen 'nee', maar ze gingen nog wel meer huizen kijken. (en ik weet uit ervaring dat andere huizen erg kunnen tegenvallen als je al helemaal verliefd bent op een huis ) We houden hoop.

Mare

Mare

26-02-2009 om 09:51 Topicstarter

Wat is dat toch met die mannen....

.. bij ons was de vrouw ook helemaal 'om' maar lag hij dwars
Ik denk dat vrouwen meer op 't gevoel voor een huis gaan, waar een man meer de boxjes aftikt: tuin - check!, keuken - check!, aantal slaapkamers - check! En dus minder bij 1 huis het gevoel zal hebben. Denk ik. Maar sorry heren als ik teveel generaliseer ....

Nou ja, je kunt het niet dwingen. Afwachten dus maar ...

Mare

Mare

26-02-2009 om 10:37 Topicstarter

Oeh.... goed nieuws !?!

Krijg net telefoontje van makelaar.
Die expats zijn gisteravond bij de hypothekenman van de makelaardij geweest (tikje belangenverstrengeling eigenlijk, denk ik trouwens?). Goed nieuws; hij kan probleemloos een hypotheek krijgen.
Mooi!!

En; ze zijn nog steeds erg enthousiast, en willen graag nog een keer komen kijken, nu dus met man erbij. Of het meteen vanmiddag kon?
Makelaar vertelde erbij dat ze een paar keer er net naast gegrepen hebben bij huizen (jaja, ook in deze markt kennelijk) en dat ze nu een beetje zenuwachtig zijn dat ons huis aan hun neus voorbij gaat. Dusss... makelaar zegt dat het wel slim is om het ijzer te smeden als het heet is. Bezichtiging was wel erg ongelukkig tijdstip (kwart over 6) omdat we net vanavond dan kinderen hebben die allemaal ongelijk eten ivm sport etc. Gevraagd of het half uurtje eerder kon.
Gaan wij in die tijd wel wat anders doen ....

Hij zou zo nog even terug bellen over de tijd.
Oeff.... ik ben nu toch wel weer heeeeeel hoopvol gestemd zeg !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.