Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eerste keer kijkers in te koop staand huis; ik word er zo gestresst van!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

26-02-2009 om 11:26

Mare!

duimerdeduimduim! Vanavond vanaf een uur of half 6 dan
Is toch jouw herder aan het werk, die zorgde ervoor dat ze er een paar keer net naast grepen, end at risico niet nog een keer wilden lopen. Kun je niet een paar bekenden rond die tijd erg geinteresseerd langs jouw huis laten lopen??

Nivea

Nivea

26-02-2009 om 14:44

Mare!

Huh, wat een gelijkenis met onze situatie (huis 2,5 jaar te koop)!!! Ook mensen die er net een paar keer naast grepen, ook een expat, ook een tweede bezichtiging om half zes of zes uur... En precies hetzelfde hypotheekprobleem. Vrouw was net begonnen in nieuwe functie en zat dus nog in proeftijd. Werkgever heeft proeftijd verkort met 1 maand en als enige ontbindende voorwaarde werd dus gesteld dat ze proeftijd goed door moest komen (dat wilden de kopers zelf als voorwaarde, leek me erg logisch). Bedenk; hoe groot is nu de kans dat je een proeftijd niet goed doorkomt? Nihil.

Dit gaat goed!

Mare!

spannend!!!!!!

Mare

Mare

26-02-2009 om 22:21 Topicstarter

Update

Allereerst; da's wel heel toevallig Nivea! Toch geen 'bende' die door het land gaat hoop ik? Of heb jij ook een huis in Amstelveen te koop .
En oef... 2,5 jaar te koop? En ondertussen zaten jullie al in je nieuwe huis dus dubbele lasten, of woon je wel nog gewoon in je huis? En begrijp ik nu dat jullie nu ook wel een bod verwachten van deze kijkers? Ik duim voor jullie!
(We lijken hier wel een huizenverkoopsupportklupje).

Kwart over 6 kwam telefoontje van makelaar; we konden huis weer in, bezichtiging ging heel goed, echtgenoot is ook heel enthousiast, en er komt een bod!
Maar... makelaar zei ook dat ze zeker gaan aansturen op snelle oplevering.

Nou weet ik niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen, volgens mij doe je pas de overdracht als de hypotheek rond is, en gaat daar toch al snel een week of 6, 8 overheen?

Ons nieuwe huis wordt opgeleverd (althans prognose) week 27. Dan nog week of (liefst) 4 maar minstens 3 voor keuken, vloeren, stuccen etc. Dan zit je toch al snel eind juli .... Liefst dus oplevering augustus maar dat zal wel te laat zijn voor deze mensen.
Dan moeten we dus een poosje iets anders huren. Op zich niet zo'n probleem, als het een goed bod is zijn we hartstikke blij. Maar... wat hier in de buurt te huur is kost tussen de 1500 en 2000 euro per maand! Tsja.. dan moet het bod wel heel goed zijn, want anders kost het ons toch met extra verhuiskosten al snel zo'n 10.000,- extra.

Maar goed; laten we eerst maar even afwachten wat het bod is. Ze hadden hier (per ongeluk) brochure laten liggen met notities erop; daarbij ook een vergelijkbaar huis in andere wijk, met veel mooiere badkamer en toilet (vind ik) en die kost 25.000 minder, dus tsja.

Ik houd morgen op 't werk de hele dag m'n mobiel bij me...

dank voor het meeleven en duimen allen, het helpt echt!
Mare

mirreke

mirreke

27-02-2009 om 13:45

Spannend mare!

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt.
Over overbruggen. Een vriendin van mij heeft ook eens een nog niet helemaal af huis gehad terwijl ze al uit haar andere huis moest. Zij hebben toen een caravan gehuurd voor enkele maanden en die in de tuin gezet. Is dat geen mogelijkheid bij jullie, of een grote bungelowtent? Het is even afzien, maar ja, daarna kun je op je gemakje inhuizen en het is niet zo duur (dacht ik) als een heel huis huren. En je zit in de goede tijd van het jaar...
Maar wacht eerst maar even af, dan weet je beter waar je je op moet instellen.

Mare

Mare

27-02-2009 om 16:26 Topicstarter

Nou... we hebben een bod! maarrrr..

.. met haken en ogen zoals verwacht.

Allereerst; het bod is voor 325.000, incl een aantal ter overname aangeboden spullen (mooie 1 jaar oude op maat gemaakte gordijnen, houten luxaflex etc etc). En; met een 'snelle' oplevering.
Volgens makelaar liefst mei, maar wellicht zou 1 juni ook nog bespreekbaar zijn. En ons huis is dus (nu) prognose week 27, maar dan moet alles er nog in (keuken, stuccen, vloeren etc).
Onze vraagprijs is 348.500 - maar ons huis was getaxeerd op 370.000 vlak voor de crisis in alle hevigheid losbarstte. We hebben dus bewust al niet op de 'hoofdprijs' ingezet, maar zijn onder de 350.000 gaan zitten. Ook met het idee zo meer mensen te krijgen natuurlijk.
Volgens makelaar is bod ca 10% onder de vraagprijs heel normaal in deze markt, en is dit wat mager maar niet slecht.

Het zijn buitenlandse mensen. Hij heeft gezegd 'dit is mijn voorstel' en aangegeven dat het niet een eerste bod was maar echt zijn voorstel. Maar; (ik heb zelf jaren in het buitenland gewoond, en werk nu ook veel met buitenlandse mensen) dat kan best de mores zijn van de betreffende cultuur. Wat mij betreft het gewoon zien als een eerste bod dus. Makelaar vindt dat ook maar geeft ook aan dat het in huidige markt tikje 'op eieren' lopen is; je wilt een koper ook niet wegjagen!

Waar het op neer komt;
bij vroege oplevering moeten wij een paar maanden iets anders zoeken met alle kosten van dien.
bij late oplevering (1 augustus) moeten zij een paar maanden iets anders zoeken, met kosten.
Met makelaar besproken om met een tweeledig tegenvoorstel te komen;
- een tegenbod van (bv) 338.000 (uitkomen op 335.000) met late oplevering (1 aug) want dat heeft natuurlijk sterk onze voorkeur, of
- een tegenbod van 345.000 (uitkomen op 342.500) maar dan zit daar zo'n 10.000 euro in voor die maanden extra huur, verhuiskosten, opslag meubelen etc etc.

Dus. Tsja.
Aan de ene kant natuurlijk blij met een bod, laat dat duidelijk zijn. Makelaar liet merken dat het niet echt een heel gek bod is, maar dat hij denkt dat meer dan 335.000 er niet in zit.
Lastig, lastig. We gaan het dit weekend laten zakken, en eens informeren vwb huurwoningen etc.

Mirreke, dank voor het meeleven! Tsja. Een caravan is wat lastig, al was het maar omdat we die daar straks niet meer weg kunnen krijgen haha! Tuin ligt nl aan het water, en alhoewel het nu nog open is wordt het straks dichtgemaakt met heggen etc., vandaar!
Tuin is ook nog echt niks, ligt vol met bouwtroep, en moet nog opgehoogd etc worden. Op zich is dat overigens niet eens een heel gek idee hoor.
Manlief en ik hebben net staan brainstormen in de keuken met een hoop 'stel nou dat ....'. We kunnen best ons huis in door bv in 1 kamer snel het laminaat te leggen boven, en dan daar de matrassen in en even heel cosy met 't gezin in 1 kamer. Fijn zou wel zijn als de keuken klaar is - maar wc en douche zijn wel klaar dus dat kan.
Maar ja, er blijft geschoven worden met die opleverdata. Vanmiddag weer bericht dat ze hun best gaan doen om het niet over de bouwvak heen te tillen. WATT?? Het was week 19, nu week 27 en stel het wordt na de bouwvak...

Kortom. Een hoofd vol met vragen en gedachten. Verwarrend. Maar ergens ook wel diep in me een stukje rust; er is een volgende stap genomen. We komen er wel uit. En dan hebben we zomaar ons huis verkocht straks... En kan ik eindelijk, eindelijk na gaan denken over het nieuwe huis. En wat ik op de muur wil. En of ik een kleurenthema wil voor kamer jongste dochter...

groet
Mare

Overbruggen

Beste Mare, Ik zou in deze markt toehappen en die periode overbrug je wel. Wij hebben ooit alles in de opslag gestopt en een paar maanden ergens gelogeerd. Viel 100% mee. Of de markt aantrekt is discutabel, er staan zat huizen heeeeeel lang te koop. En lange tijd twee huizen is veel erger dan nu even 'kamperen' vind ik. Succes,
Jonne

ishtar

ishtar

27-02-2009 om 16:58

Fijn!!.

Het begin is er!! En bedenk ook: zij willen jouw huis! Dat moet toch goed zijn voor enige onderhandelingsruimte.
Mijn idee zou zijn, wat zakken, ze tegemoetkomen in de 'ter overname-spulletjes' en inzetten op 1 augustus. Zo heb je ook in de oplevertermijn enige onderhandelingsruimte.
Als je toch op een vroege opleverdatum uitkomt kun je ook gewoon opslagruimte huren, en ergens in een stacaravan gaan zitten. Of zo Daar kom je vast wel uit. De hoofdzaak is idd dat je je huis kwijt bent, en voor een redelijke prijs! (trouwens, beginnen op 10% onder vraagprijs is heel gewoon, en dat was het ook voor de markt instortte)

Hap

Mare,

Ik heb een paar jaar als adviseur gewerkt voor particulieren. Mijn ervaring is dat de oplevering bij nieuwbouw altijd wordt uitgesteld. Mijn advies is om je gewoon in te stellen op een paar maanden huur. Als je het huurcontract een beetje handig aanpakt ben je dan ook meteen verzekerd van behuizing in geval de oplevering toch nog later wordt. Uit je huis zou je dan echt moeten, en dan zou je alsnog een paar weken moeten overbruggen als je tot augustus in je huis wilt blijven. Ik weet niet hoe je zit met je werkbare werkdagen, maar bouwers kunnen er zelfs voor kiezen om daarover heen te gaan en wat boete te betalen als ze dat beter uitkomt in de planning. Ik verwacht dat niet echt in de huidige markt, maar feit blijft dat je als nieuwbouwkoper pas 2 weken van te voren zeker weet dat er opgeleverd wordt. En geen week eerder.

Bedenk ook dat het veel lekkerder klust als je het nieuwe huis eerst even goed kunt laten drogen.

Mijn advies is dan ook om je dit weekend vooral te richten op het wennen aan het scenario snel verkopen - even huren met spullen in de opslag.

mamamimi

mamamimi

27-02-2009 om 17:16

Over huren

Ik zou eerst eens goed informeren naar de mogelijkheden om tijdelijk ergens te kunnen huren. Het blijkt namelijk vaak helemaal niet zo gemakkelijk te zijn om iets te vinden, wat ook weer een hoop stress kan opleveren, om het over het gedoe rond een extra verhuizing maar niet te hebben.

Ik spreek uit eigen ervaring; wij wonen sinds 1 juli tijdelijk in een woning die we na maanden zoeken (en de verhuisdatum uit ons oude huis kwam snel dichterbij...) via-via konden huren. We wisten dat we minimaal een jaar moesten overbruggen dus een caravan of een recreatiehuisje was voor ons gezin met 3 kinderen geen optie.
Vorige week hoorden we dat de oplevering van ons huis met minimaal 5 mnd is uitgesteld Gelukkig kunnen we hier nog blijven. Er zijn echter ook kopers in het nieuwbouwproject die al sinds oktober in een klein recreatiehhuisje zitten, met een stel pubers. En er zijn meer kopers die hun huis uit moeten, gerekend hadden op de oplevering die in eerste instantie was aangegeven en nu al die maanden moeten overbruggen...

Informeer bij je makelaar wat de kansen op het vinden van alternatieve woonruimte is, en laat hem ook zijn werk op dat gebied doen!

Succes met de overwegingen!

ishtar

ishtar

27-02-2009 om 17:39

Overigens, mare (geheel ot)

wat is dat toch een prachtig lied op je hyves!

Mare

Mare

27-02-2009 om 19:44 Topicstarter

Fijn zeg, jullie input!

Dank daarvoor!
Vooral de 'ervaringsdeskundigen' steken wel een hart onder de riem. En het helpt ook om er even 'uit' te komen, en te kijken naar de marktsituatie. En ons niet blind te blijven staren op wat de opbrengst had kunnen zijn, maar ook te kijken naar het feit dat het een bod is wat toch wel in de buurt komt, en dat we dan wel ons huis verkocht zouden hebben... Ik kies zelf wel graag voor zekerheid. Man zit er (nog) iets anders in, maar we laten het even zakken .

En gaan dit weekend inderdaad rondkijken naar mogelijkheden mbt huur, en eens aan het idee wennen. Vanavond tijdens eten al even met onze meiden doorgesproken. Die beiden heel relaxed reageerden; dan is het huis tenminste verkocht (toch wel wat van onze zorgen meegekregen dus), en het is dan toch al bijna zomer. Jongste kreeg visioenen van eindeloze logeerpartijen bij vriendinnetjes en was meteen voor. He, heerlijk, kinderen!

Alhoewel je het nooit zeker weet, vermoed ik zeer dat de oplevering van ons nieuwe huis niet verder vertraagd zal worden. Vandaag bericht van bouwmaatschappij dat ze er alles aan zullen doen om het iig voor de bouwvak te houden. Maar ja, zeker weten doe je het idd nooit...
Jongste moet ook nog naar school, dus al te ver van school wordt logistiek wel heel onhandig want man en ik moeten ook werken, dus kunnen niet 'taxi' zijn. Enfin; we gaan dit weekend eens kijken. Stiekem zag ik al het ideale scenario; overburen gaan ook verhuizen. En kiezen ervoor niet te verkopen maar te verhuren. Vanaf 1 mei. En tot dusver hebben ze nog geen huurders... Nou willen wij geen 1950 betalen (zoals zij vragen) maar wellicht kunnen we elkaar een handje helpen; zij een paar maanden betalende huurders (a raison van bv 1250 of zo), en wij in dezelfde buurt dus fietsafstand scholen en sportclubs tot bijv. augustus?? Nou ja, ik ben al crea aan het nadenken dus

Wel is het slim bij praten over huur, iets in te bouwen dat we - waar nodig - wat langer kunnen blijven. En, inderdaad, de makelaar daar ook wat voor te laten doen. We betalen hem immers meer dan genoeg! Zeker nu, want we hadden een staffel waarbij hij meer courtage kreeg als binnen 4 maanden werd gekocht.

Vermoed al dat het van slapen (ik ben een piekerkont) niet veel zal komen, m'n hoofd zo vol met mogelijke scenario's.... Wel denken we allebei toch dat er nog wel meer rek zou moeten zitten in de prijs die met 1e bod is gedaan. We hopen toch zeer dat we nog wat hoger uit kunnen komen. Maakt net het verschil tussen een laminaat vloer, of die hele mooie houten waar ik m'n zinnen op heb gezet.

we peinzen voort...
Mare

Mare

Mare

27-02-2009 om 19:55 Topicstarter

Ishtar (ook weer ot)

... ja, vind je dat niet prachtig?
Ik kan er iedere keer weer kippenvel van krijgen.

Voor wie denkt, wat, WAT??? Het liedje Margherita van Riccardo Cocciante en Marco Borsato;


http://www.youtube.com/watch?v=7tIvvKETTHA

Nivea

Nivea

27-02-2009 om 21:25

Mare

Ik zou er vanuit gaan dat het inderdaad een eerste bod is. Je makelaar proeft vanzelf wel of er meer ruimte is (ik denk het wel). En denk niet dat door de crisis alles onmogelijk is. Simpel zat, die mensen willen een huis.

Ook qua oplevering moet je proeven of een latere oplevering voor de kopers haalbaar is. Als zij zelf iets tussentijds moeten huren, zullen ze eerder afknappen.

"maar dan zit daar zo\'n 10.000 euro in voor die maanden extra huur, verhuiskosten, opslag meubelen etc etc."

Allereerst als jullie een oplevertermijn afspreken, breng dan die extra kosten NIET ter sprake. Dat is jullie probleem. Maar je maakt een rekenfout.
Extra huur kun je wegstrepen tegen de hypotheekrente die je niet hoeft te betalen. Plus je hoeft geen overbruggingshypotheek te betalen en juist die rente is vaak erg hoog. En je krijgt nog rente over je overwaarde. Verhuiskosten tellen ook niet helemaal dubbel; je zult alles inpakken en minder dan de helft weer uitpakken op je tijdelijke adres (kleding, beetje speelgoed, wat keukenspul, laptop, etc -> vergelijkbaar met een vakantie). En ik heb het al zo vaak gezegd. Ruim voor de verhuizing op, boodschappenkast leegeten, toiletspullen opmaken, etc dat scheelt echt zo'n 20 verhuisdozen en heel veel losse spullen.

Ik zou liever inderdaad een maand nog in de troep zitten, dan tijdelijk verhuizen. Een keuken is binnen een dag geplaatst, dus dat hoeft het probleem niet te zijn. En op een betonvloer kun je ook lopen. Bij bijna iedereen moet er nog wel iets gebeuren. Het zou fijn zijn als de vloeren klaar zijn, dat levert gewoon de meeste zooi op (plavuizen of parket zagen). Behangen en schilderen kan altijd nog. Ik vond het voor mijn kleine kinderen wel prettig dat hun slaapkamers helemaal klaar waren inclusief nieuwe spulletjes, plankjes aan de muur, lampen, etc. Dat maakte de overgang net wat makkelijker. Wij hebben twee maanden op zolder geslapen.

Nivea

Nivea

27-02-2009 om 21:29

Mare, huis van de overburen...

"Nou willen wij geen 1950 betalen (zoals zij vragen) maar wellicht kunnen we elkaar een handje helpen; zij een paar maanden betalende huurders (a raison van bv 1250 of zo), en wij in dezelfde buurt dus fietsafstand scholen en sportclubs tot bijv. augustus?? Nou ja, ik ben al crea aan het nadenken dus "

Tja, en stel dat het 1950 wordt (afdingen kan natuurlijk nooit kwaad), dan gaat het dus om 1400 euro die je extra betaalt. Tja, op de bouw van je nieuwe huis is dat natuurlijk peanuts. Je dochters hebben wel een lekkere zomervakantie in hun eigen buurt, een fijn huis, geen opslagkosten, je kunt je spullen zelf verhuizen naar de overkant...

Hetty,*

Hetty,*

27-02-2009 om 22:40

Bouwvak

Ik zie wel een addertje: ze willen het huis net voor de bouwvak opleveren. Misschien dat het nu in crisistijden anders is, maar in de bouwvak wordt er dus gewoon geen keuken geleverd en is kom je moeilijk aan andere mensen die moeten meehelpen met klussen. En als je binnen 4 weken wilt verhuizen heb je die toch echt wel nodig.
Wij hadden een oplevering op 20 juni en zijn er 20 augustus ingetrokken. Dat had wel iets sneller gekund, maar hier in de straat was iedereen toch echt minimaal 2 maanden bezig.
Groetjes Hetty,*

Vond huren niet zo'n punt.

wij hebben 2 maanden in een vakantiehuisje gewoond (spullen opgeslagen) Niet ideaal, maar ook gen ramp. goed te doen, en het huis was wel verkocht......
sterkte!!

mamamimi

mamamimi

28-02-2009 om 10:48

Huur versus hypotheek

Wat Nivea zegt over de huur wegstrepen tegen de hypotheekrente die je niet hoeft te betalen gaat volgens mij niet helemaal op. Wij betalen al sinds de overdracht (ruim een jaar geleden) hypotheekrente. Daarvan krijg je wel weer een deel via de belasting terug, maar daar gaat tjid overheen. Daarnaast krijgen we wel een rentevergoeding over dat deel wat nog in het bouwdepot zit, maar naarmate de bouw vordert wordt dat saldo steeds lager door de bouwtermijnen die betaald worden. De vergoeding over dat saldo wordt dus ook steeds lager. Wij betalen dus EN huur voor onze tijdelijke woning EN hypotheekrente minus de steeds lagere rentevergoeding. Inmiddels 'kost' het ons elke maand al zo'n 1500,- en dat zal alleen maar meer worden tot de oplevering. Gelukkig hebben wij het jaar overbruggen (wat dus 1,5 jaar wordt) ook wel ingecalculeerd in de verkoopprijs, maar het voelt toch een beetje alsof de overwaarde van het huis zo wordt aangebroken... Of redeneer ik nou verkeerd?

De optie van huren bij de overburen klinkt goed. Ik zou het zeker in overweging nemen! Gelukkig gaat het bij jullie maar om een korte periode.

ishtar

ishtar

28-02-2009 om 13:24

Mamamimi

ik denk dat Nivea bedoelt dat de hypotheekrente die normaal betaald zou worden over het te verkopen huis dan niet meer betaald hoeft te worden. En dat die weggestreept zou kunnen worden.

Ishtar

Mmm ja, ik dacht wat te moeilijk geloof ik... Dat klopt natuurlijk!

Mare

Mare

28-02-2009 om 18:33 Topicstarter

Huren, hypotheken en andere zaken

Ja Nivea je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Suf van me.

De hypotheekrente betalen we dan niet, althans niet 2x (nu voor huidige huis en nieuwe huis). En de rente van het overbruggingskrediet ook niet. Dat betekent voor ons concreet ca. 500 (netto hypomaandlast) en 600 overbr.krediet p/mnd. Betekent nog steeds dat huren voor ons duurder is, dan gewoon in ons eigen huis blijven wonen tot overdracht. 'Nadeel' is in geld uitgedrukt dan rond de (bv. huis van overburen van 1950 huur/mnd) 850 p/mnd, plus extra verhuiskosten, kosten opslag etc. Al met al nog steeds een paar duizend euro, maar idd geen 10.000. Dat laat weer ruimte om te onderhandelen.
Rente over winst huis, dat denk ik eigen niet. Ik moet bekennen, nog niet eerder nieuwbouw gekocht, maar volgens mij moeten we dat dus meteen betalen omdat het overbruggingskrediet stopt. Toch? Volgens mij is dat krediet om periode dat we wel nieuwe huis hebben, maar nog niet het extra geld/winst verkoop huidige huis (in ons geval) 120.000 'winst' voor te schieten.
Bij verkoop huidige huis, kunnen we die 120.000 zelf betalen, en vervalt overbruggingskrediet.

We hebben er nog erg over lopen kauwen vandaag. En langzaam zakt in dat het weliswaar Heel Erg Fijn geweest zou zijn als we wel meer in de buurt van vraagprijs waren gekomen - vooral omdat we al van vraagprijs 370.000 naar 348.500 zijn gegaan. Maarrr... de realiteit vandaag de dag is nu eenmaal anders.
Het is het afwegen van risico's;
a) we vinden het toch te weinig, gokken op herstel van de markt, blijven zitten tot nwe huis klaar is. Risico; markt zakt nog verder in, we blijven lang met ons huis zitten en dubbele lasten, en krijgen er uiteindelijk nog minder voor (angstscenario!), of
b) we kiezen voor de zekerheid van een verkocht huis, zij het met minder opbrengst. Dat moeten we dan maar rechtbreien door voorlopig een aantal zaken (aanleg tuin, verfraaiing badkamer) op de lange baan te schuiven. Risico; markt trekt wel aan, en we slaan ons over een half jaar voor het hoofd dat we best meer hadden kunnen krijgen. Niet echt realistisch scenario... vrees ik.

Denk dat we teruggaan met een tweeledig voorstel;
oplevering per juni, wij moeten tussentijds huren, maar dan wel tegenbod van (bv) 342.000/340.000, en
oplevering per augustus, we hoeven niet te huren, doen tegenbod van 338.000 of zoiets?

Lijkt jullie dat realistisch?

't Is dubbel; enerzijds is het een kopersmarkt. Anderzijds weten we dat zij huurhuis uit willen, en erg gecharmeerd zijn van ons huis.
Lijkt me dat we elkaar dan moeten kunnen vinden, toch?

Nou, we gaan ons voorstel morgen verder uitwerken. En maandag meteen wat verhuurfirma's bellen of ze ook kortere periodes verhuren. Overbuuf is nog niet retour van vakantie, dus kan haar nog niet peilen...

groet!
Mare

ishtar

ishtar

02-03-2009 om 09:49

Mare

misschien moet je je tegenbod even uitstellen tot je wat meer weet van de verhuurbedrijven?
Ben wel heel benieuwd hoe het verder verloopt! Ik duim nog steeds

Mare

Mare

02-03-2009 om 17:45 Topicstarter

Tegenbod gedaan ..... oeff wat spannend!

Nou, druk rondgebeld vanmorgen.
Dat blijkt nog niet zo simpel. Meeste verhuren voor minimum een jaar, of 6 maanden. Twee, drie maanden alleen bij hoge uitzondering, en dan pas een week of 2 vantevoren. Omdat ze hopen nog iemand voor een jaar binnen te hengelen natuurlijk....

Makelaar had ook wat rondgebeld en kwam met zelfde conclusie, al zegt hij dat eea niet zo strikt gezien moet worden omdat er erg veel leeg staat en ze dus eerder geneigd zijn om korter te verhuren.

Maar goed.
Ons idee van bod doorgesproken, hij kon zich daar helemaal in vinden. Hij vertelde dat deze mensen tot nu toe keken naar onder de 3 ton, en dat 325.000 als (1e) bod echt niet slecht is. Veelal wordt als eerste bod rond de 310/315.000 geboden, ca 10% onder de vraagprijs. Hij gaat met ons voorstel terug; 335.000 bij oplevering 1 augustus (willen wij graag). Willen ze toch oplevering 1 juni (willen zij graag), dan komen de kosten die wij moeten maken er bij. Die hebben we even op 7.500 gesteld - maar ik kan me voorstellen dat daar nou net nog wat onderhandelruimte zit. In die 335.000 eigenlijk niet meer zo.
De man vd kopers had gezegd 'ik wil dit huis kopen en ik betaal er 325.000 voor'. Dus niet als openingsbod maar hij heeft ook weer niet gezegd 'definitief bod' dus tsja...
Anyhow. We wachten maar af. Nagelbijt, vingerkluif ..... En maar Jozef aanroepen!

Wanneer had jij die bezichtiging Ishtar?? Kan ik even terugduimen, de beweging zit er nu lekker in

Mare

ishtar

ishtar

03-03-2009 om 09:43

Mare

oeh, nou wordt het spannend!! Ze hebbben iig niet meteen nee gezegd, er wordt dus over nagedacht!! Goed zeg! Duimerderduim....
Bij ons komen ze vanmiddag om half 5 kijken. Ben benieuwd....

Mare

Mare

03-03-2009 om 10:39 Topicstarter

Om half 5 gaan de duimen op fullspeed!

Zou vandaag DE dag zijn dan?
Jij de kijkers die kopers worden, en onze kopers die accoord gaan met tegenbod??

Who knows..... aan onze positieve gedachten, jozefs en duimen zal het niet liggen iig

En?

Ik volg hier al een tijdje met spanning jullie huis-perikelen (zonder mee te schrijven overigens). Ben nu dus heel benieuwd of het D-day zal worden.

17.18 uur is het nu. Is er al nieuws??

Marlies

Mare

Mare

03-03-2009 om 17:34 Topicstarter

Mijn (geen) nieuws, en..en... ishtar?

Ik heb nog niets gehoord. Geen nieuws is ... toch? Als ze er vanaf zouden zien had ik het wel gehoord denk ik.
Ik vermoed zo maar dat ze aan het kijken zijn of ze zelf nog wat langer daar kunnen huren of elders of zo.

En Ishtar, ik heb flink zitten duimen voor je. Gedachten naar de kijkers gestraald; mooi huis, prachtige tuin, superfijne ligging etc etc. Bezichtiging is vast over, maar heb je al wat van makelaar terug gehoord?

Haha die Marlies.
Het is net een soap! Sterker nog, er komt een TV-serie over dit soort zaken. Alleen lijk ik niet op die actrices, helaas haha. En ons verhaal is levensecht, daar kun je geen fictie tegenaan verzinnen denk ik.

Wordt vervolgd... (cliffhanger)

Mare

Mare

03-03-2009 om 18:30 Topicstarter

... ok en het vervolg is ...

.. dat de makelaar net belde.
Ze gaan accoord met de verhoging van ons bod naar 335.000 MAAR willen er wel per 1 mei in.

Tsja. Even laten zakken wat ik hier van vind.
VOlgens makelaar is dit wel het laatste bod van hun kant. En begrijp me niet verkeerd; in de huidige markt is het niet slecht. Maar door er zoveel maanden eerder uit te moeten maken we los van al het ongemak (flinke) extra kosten, en die gaan van de koopsom af. Dan is het geen 335.000 meer, maar toch al snel zo'n 5 tot 7.000 minder.
Kan me voorstellen dat we nog een laatste tegenvoorstel doen; dat we die extra kosten delen?

Makelaar vertelde dat koper zsm uit de huurwoning moet maar ook wil omdat die hoge lasten hem echt nekken. De hypotheek wordt een heel stuk voordeliger qua maandlasten. Dat snap ik natuurlijk wel.

Enfin. Dat is ons nieuws.
Ishtar, jij ook goed nieuws?

En (haha) zijn er nog meer huizenverkopers die meelezen en die wellicht goed (of slecht mag ook) nieuws willen delen?j

groet
Mare

ishtar

ishtar

03-03-2009 om 20:49

Nope

ze zijn niet eens binnen geweest! Ze waren een kwartier te vroeg, hebben rond het huis en in de buurt gelopen en zijn weer vertrokken. Zonder af te bellen. Makelaar zat te wachten en heeft ze uiteindelijk dus zelf maar gebeld. Nou, aan zulke mensen wil ik mijn huis niet eens verkopen!;-(

Slecht nieuws

Hoi,
nou wij zijn gestopt met verkopen helaas. het ging al niet snel, als we het al zouden verkopen dan voor een lagere prijs dan we wilden.
maar...we zijn zo bang er niet iets voor terug te kunnen krijgen. we zoeken 4 slaapkamers binnen een bepaald budget. al weken wordt er niets aangeboden in onze categorie. we zijn zo bang dat als we ons huis verkopen,we niet snel iets anders hebben.
geld over om de tijd te overbruggen ergens hebben we niet.

dus..we zijn gestopt. helaas wel een gepeperde rekening van de makelaar gekregen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.