Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eerste keer kijkers in te koop staand huis; ik word er zo gestresst van!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

10-03-2009 om 10:02

Het voorstel

van de klussers is goed ontvangen. Ze nemen het mee in de overwegingen, maar hebben nog een paar andere opties, en nog geen keuze gemaakt....
wordt vervolgd

Mare

Mare

10-03-2009 om 12:36 Topicstarter

Zenuwen ....

Maar eerst; hartstikke goed Ishtar! Ik hoop heel erg dat dit net het zetje is wat nodig is. En; goed dat je doorgezet hebt. Zo blijkt maar weer dat een makelaar (hij vond het toch beetje raar om weer te bellen?) het soms ook bij het verkeerde eind kan hebben!

En vwb zenuwen; nadat het vrijdag dus rond was gekomen bleef het gisteren wel erg stil. Dus makelaar maar eens gebeld; hoe/wat qua naar notaris en vervolg? Hij had nog niets gehoord, maar had wel suggesties voor notarissen gedaan en zou er nog achteraan bellen. En ons iig nog even terugbellen. Niets gehoord. Gisteravond dus nog even gebeld, en voice-mail ingesproken. Dat wij toch wel op hete kolen zitten want moeten van alles regelen dus dat we toch echt wel deze week naar notaris willen.
En vanmorgen (met moeite) gewacht tot een uur of 10, nog niets gehoord, makelaar gebeld. Die (maar dat kan mijn indruk zijn geweest) wat afhoudend reageerde. Nee, hij had nog niets gehoord. En ja hij had gezegd dat hij zou bellen, maar hij had doorgegeven aan het backoffice want die zouden 'het' regelen en ons bellen. 'Het' bleek de notaris.
Enfin.
Hij zou dat backoffice nogmaals bellen. Die belden uurtje later terug. Ze wachten nog op aantal gegevens van koper, al paar keer ingesproken op voicemail maar nog geen reactie.

En daar baal ik van. Want koper heeft zo gejaagd over snel erin, en nu heeft hij die datum (van 15 mei) en reageert hij niet. En hangen wij in een soort luchtledig, want aan de ene kant heel druk met verhuisbedrijven die langs komen voor gedetailleerde offertes, en bezichtingen van mogelijke huurwoningen. Maar aan de andere kant kunnen we nog niks beslissen. Want eerst moeten we naar de notaris, dan de 3 wachtdagen, dan de financiering nog rond krijgen.... En eigenlijk kunnen we dan pas echt iets ondertekenen of bevestigen.

Ik word daar heel zenuwachtig van, vooral omdat ik dan heel erg ga denken 'straks hebben ze zich bedacht, of kijken ze ondertussen nog naar andere huizen' .....
Pfff. Ik dacht na afgelopen week, joepie, heel enerverend maar het is rond, nu alle energie op verhuizing(en) en studie. Zijn we nog bezig met dat heenenweer gebel.

Zucht.

ishtar

ishtar

10-03-2009 om 13:15

Maar mare

wat wil je nou al bij de notaris? Het tekene van de (voorlopige) koopovereenkomst gebeurt gewoon bij de makelaar. De notaris komt pas bij de overdracht om de hoek. En de makelaar kan het kopje notaris gewoon open laten in het contract.

Mare

Mare

10-03-2009 om 14:43 Topicstarter

Nee, wel meteen naar notaris...

Wij dachten ook dat het eerste bij de makelaar getekend zou worden. Dat blijkt in 'Groot Amsterdam' echter niet zo te zijn.
Ook het voorlopige koopcontract wordt bij de notaris getekend. En die moet uitgezocht door koper (die dus even niet thuis geeft), en dan moet afspraak nog gemaakt etc.

Kon het maar bij de makelaar! Dan waren we daar al lang geweest gisteren of vandaag, en konden we de bedenktermijndagen al gaan tellen....

Helaas. Je vraag doet echter wel oproepen om eens op een notarisforum oid te checken of en zo ja, waarom dat in 'Groot Amsterdam' eigenlijk afwijkt...

Mare

Mare

Mare

10-03-2009 om 15:00 Topicstarter

Even gecheckt maar..

.. het blijkt te kloppen:

"Als een makelaar bij de zaak betrokken is, maakt die meestal de koopovereenkomst. Dit is anders in Amsterdam, waar de makelaar met de koper en de verkoper altijd naar de notaris gaat om de koopovereenkomst te maken."
(www.anotaris.nl)

Manlief heeft makelaar gebeld, die nogmaals gaan bellen en flink gaat 'leunen' op koper om afspraak deze week rond te hebben. Hopen dat er snel uitsluitsel komt...

ishtar

ishtar

10-03-2009 om 15:43

Dat is balen!

ik hoop dat er snel getekend kan worden, die 3 dagen leggen ook een behoorlijke druk, denk ik zo. De koper is niet heel erg eenduidig

Mare

Mare

11-03-2009 om 11:26 Topicstarter

Nou eindelijk..

.. heeft makelaar koper te pakken kunnen krijgen. Voicemail niet afgeluisterd want druk. Tsja... wij niet dan?
Beetje druiloor. Maar volgens makelaar helemaal niets aan de hand, ook hij wil graag zsm naar notaris. Wel gaat hij vandaag nog een keer hypotheek doorspreken (? wordt al de 3e keer dan ? - daar zet ik dan weer vraagtekens bij).
Maar goed, notaris heeft hij wel uitgezocht, in Amsterdam. Afspraak maakt hij pas na gesprek mbt hypotheek, kennelijk. Hoe dan ook; het wordt vrijdag of as maandag is nu de boodschap.
Wij hebben helder gemeld dat als het later wordt, overdracht de 15e mei in gevaar komt dus we hopen dat hem dat een zetje geeft...

Wie weet is het ook cultuurverschil. De man komt van Curacao, de vrouw uit Peru. Goed. Ben wel weer wat meer gerust gesteld, maar zal blij zijn als de notaris + die 3 dgn achter de rug is. Alhoewel ik wel denk dat als je als koper naar de notaris gaat (en de kosten daarvan zijn dus voor hem) je het wel serieus besloten hebt.
Ik houd jullie wel op de hoogte
En ga volgende week een huurhuis(je) bekijken in Ouderkerk. Wel klein, en 2e slaapkamer heeft 1 opklapbed dus niet echt ideaal voor onze meiden. Maar ja, kijken kan geen kwaad...

Ik ben ondertussen positieve vibes naar je koper (zo gaan we 'm gewoon noemen Ishtar) aan het sturen. Hoe heerlijk dat fris geschilderde, helemaal uitgekluste huis straks voelt....

Mare

Mare

Mare

12-03-2009 om 17:34 Topicstarter

Tip voor verhuizers omg. a'veen/a'dam?

Had vandaag de verhuizer over de vloer.
Dat viel even vies tegen zeg! Drieduizend euro.... en dan nog 40 euro/week aan opslagkosten. Inpakken doe ik zelf (want deel moet mee, deel moet in opslag etc.). En manlief mag zelf de grote kasten, een bureau en tafel uit elkaar halen. Ook nog!
Via mail had ik een andere offerte (gebaseerd op standaard tussenwoning), en zo propvol staat ons huis echt niet hoor.
Voor dit bedrag komt er een grote container, daar gaat alles in, die gaat op slot en wordt op hun terrein neergezet tot ons nieuwe huis straks klaar is. Dat ze het goed zullen doen geloof ik, via het werk gebruik ik ze regelmatig. Als er al iets mis gaat wordt dat probleemloos opgelost. Oh ja, is fa. Vlaming.

Maar ik vind dit wel heel erg veel - en wil eigenlijk toetsen of dat een beetje de standaard tarieven zijn? Iemand pas verhuisd met soortgelijke situatie? Dus spullen paar maanden in opslag? Totaal (uitgaande van 3 mnd) komt het dan dus op 13 x 40 = 520 + 2980 + 3500. Hoop geld zeg! Oh ja, en dan is de 5% 'relatiekorting' er al van af...

Dus; wie heeft tips voor een goed verhuisbedrijf (aangesloten bij 'Erkende Verhuizers')? Dan kan ik die ook eens bellen voor een offerte.

Dank en groet,
Marion

Site

Ik heb 3 offertes aangevraagd via deze site: www.VerhuisOffertes.com

Tussen de goedkoopste en duurste zat 1700 euro. Nu verhuis ik voor 1150 euro van 3 kamer maissonnette naar eensgezinswoning 40 km verderop.

Mare

Mare

12-03-2009 om 19:53 Topicstarter

Dank mamarijke..

.. ik heb 'm meteen ingevuld met als toevoeging dat we niet van A naar B gaan, maar een 'tussenstop' maken. Even afwachten maar dus.
Verschil is wel erg groot, dus lijkt me zeer de moeite waard!

Mare

ishtar

ishtar

12-03-2009 om 20:01

Offerte

die wij kregen was ook voor volledige verhuizing (gezin met 3 kinderen en een aantal grote zware meubelen en een piano) rond de 1700 euro. Over een afstand van 40 km. Maar ja, da's niet bij jou in de buurt
Heb je al een afspraak bij de notaris?

angel3

angel3

12-03-2009 om 21:37

Verhuiskosten

Weet niet hoe regionaal verhuizers werken maar die van ons is Niehuis en zn uit Maarssen. Niet zo heel ver weg. Wij betalen circa 1750 voor verhuizing en dan 57 euro per mnd voor opslag van 10 kuub....(dat is niet groot dus hebben we meer nodig). Dan komt verhuizing 2 erna nog maar die laten we opnieuw offreren tzt omdat we nu niet precies weten wat wel en niet meekan. Hangt van het tussenhuis af.

Suk6

Mare

Mare

13-03-2009 om 09:18 Topicstarter

Hey angel3

ja, dat speelt hier ook wel.
Zouden eigenlijk aantal zaken wel over willen doen aan koper (moet nog over onderhandeld worden) of via Marktplaats. En, afhankelijk van of we gemeubileerd huren of niet, moeten bedden/banken wel of niet mee? Dit heeft heel erg niet onze voorkeur overigens want hoop gedoe.
Best lastig.
Offertes die we vragen is nu voor gehele huisraad naar container/opslag, en daar dan maand of 2/3 later weer uit naar nieuwe huis, en een offerte als een deel (banken/bedden?) tijdelijk naar andere plek moet.

Opslag hier is voor ca. 50 kuub zo'n 40 euro/week. Dat is dan weer wel goedkoper dan Niehuis. Mobiel rinkelde al 2 keer; al die verhuizers weten je wel te vinden meteen zeg, haha!

Nou, ben benieuwd waar we op uit komen. Rond de 3000 is zo gek nog niet kennelijk....

Mare

Mare

Mare

13-03-2009 om 09:27 Topicstarter

Notaris en verborgen gebreken

Ja! As. maandagmiddag om 16.00 uur.
Ontving net in mailbox concept voorl. koopcontract. Ziet er nog niet zo goed uit, manlief en ik zijn ineens niet meer gehuwd noch samenwonend (huh? maar wel op zelfde adres?),gegevens echtgenote koper ontbreken, gegevens WOZ etc ontbreken (wel doorgegeven), gordijnen zitten bij koopprijs in (staat niet vermeld).
Zo maar even goed doorheen lopen nog, en onze makelaar doorgeven wat niet klopt.
Ik kan er helaas niet zelf bij zijn; onze jongste heeft met school eens in de 3 jaar een groot optreden in de Schouwburg, en dat is net die avond. Zij moet vanaf 16.30 uur in schouwburg zijn - dus dat lukt niet. Manlief moet ook haasten, afspraak notaris schijnt anderhalf uur te duren (lang zeg), en hij moet voor 't optreden om kwart voor 7 in A'veen zijn. Nou ja. We raken al gewend aan de stress

Wat ik me afvraag; wij hebben een paar (kleine) dingen die het niet (goed) doen mondeling doorgegeven aan de makelaar. Alleen; de eerste bezichtigingen zijn door een andere makelaar gedaan. Hem hebben we gemeld dat de spotjes in het plafond het bv niet meer doen, en dat er een deukje in het serre dak zit. Staat niet op papier. En ik weet eigenlijk niet of huidige makelaar het gemeld heeft. Manlief zegt dat het geen probleem is, ik wil echter geen gezeur met 'verborgen gebreken' of zoiets.

Weet iemand hoe dat zit?

groet
Mare

Nivea

Nivea

13-03-2009 om 09:48

Mare

Spotjes die het niet doen omdat er een lampje ontbreekt of doen ze het helemaal niet? Deukje in de serre hadden ze kunnen zien. Maar dat spotje valt wel onder verborgen gebreken als er een electricien aan te pas moet komen.

Het lijkt mij veel fijner om ongemeubileerd te huren. Het lijkt me dat er dan ook veel meer keus is. En slapen op je eigen matras is ook wel lekker. Ik zou gewoon beide opties aanvragen (je weet toch ook nog niet wat er te huur is). Altijd zul je best wel veel spullen hoe dan ook nodig hebben (kleding, speelgoed, administratie, computer, dingen om het gezellig te maken. En altijd zul je een aantal spullen hebben die je voorlopig niet nodig hebt.

ishtar

ishtar

13-03-2009 om 09:54

Spotjes

is dat een kwestie van nieuw lampje erin, of doet de bedrading het niet. Weet je waar het aan ligt? Dan kun je dat altijd nog melden.
Hebben zij geen aankoopkeuring laten doen? Of komt dat nog. Dat deukje zou daarbij gewoon zichtbaar moeten zijn.
Ik denk dat het niet zo'n vaart loopt met verborgen gebreken. Jullie hebben het aan makelaar gemeld, hij moet dat doorgeven. Je kunt het aan makelaar navragen, en dan lost hij het maar op
Wat vervelend van de contract! Anderhalf uur?? Jemig, gaat hij het hele contact voorlezen? En moeten jullie daarbij zijn?
Wij waren in totaal, tekenen koopcontract en passeren hypotheekakte ongeveer een uur kwijt.

mirreke

mirreke

13-03-2009 om 10:07

Half uurtje

bij de notaris, maar dit is jullie voorlopige koopcontract toch? Dat duurde bij ons ook langer, maar dan bij de makelaar en zat dus bij de prijs in. In jullie geval zijn de kosten voor de koper begrijp ik.
Fijn dat het nu toch rond is. Veel sterkte met het traject naar je nieuwe huis toe!
Ik zou nogmaals even de door jou genoemde details en correties doorgeven aan de makelaar en zorgen dat het vermeld wordt ergens. Dit zijn details, hoef je je niet echt druk over te maken, wordt gewoon veranderd.
Fijne voorstelling maandag!

angel3

angel3

13-03-2009 om 10:27

Mare

Zelfde schuitje hier (het is overigens niekerk ha ha). Wij willen nog de opslag prijs proberen uit te onderhandelen want 2 keer ons verhuizen is toch een goede deal
Wij moeten ook half mei eruit.
De eerste huizen van ons blok (38 huizen) worden na de bouwvak opgeleverd. Wij zijn als laatste ....wij gokken dus op oktober en dan nog 2 mndn klussen. Dan is het gewoon klaar als we erin gaan.
Vanmorgen belde 1 makelaar dat het huurhuis waarop we aasdden verhuurd is. Wij zouden nu gaan kijken, grrrrr. Straks nog 1 optie en als dat niks wordt kunnen we weer opnieuw beginnen.... Suk6 bij de notaris.
Over die vebrorgen gebreken durf ik je niks te zeggen....

Mare

Mare

13-03-2009 om 11:51 Topicstarter

Ik ben weer lekker productief op het werk (not!)

Maar ja. Normaal maak ik heel veel extra uren, dus het is niet anders. Even een hoofd vol met andere zaken

Nivea; ja, we slapen ook het liefst op/in ons eigen bed. En geen bank ligt zo lekker languit als die van ons. Ongemeubileerd is er echter moeilijker te vinden. Omdat er hier heel veel 'expats' zijn, zijn de meeste verhuurhuizen daarop ingericht. Dus complete inventarissen tot en met de theelepeltjes aan toe. En dat lijkt me toch ook wel makkelijk - dan moeten kleding, administratie, de laptops en evtl 1 extra TV mee en verder kan de boel in 1 keer door. Maar.. ligt erg aan de woning zelf hoor! Er staan er bij, met de wanden vol met knutselwerkjes en foto's van opa en oma, en bedden vol met knuffelbeesten en gehaakte toestanden; brrr... dan zit je echt in het huis van een ander. Liever wat zakelijker en kaal wat mij betreft.

Ishtar nee, ze hebben geen aankoopkeuring laten doen. Zij is 1e keer alleen geweest, en daarna nog een keer met haar man erbij. That's it. Spotjes is kwestie van los contactje, soms doen ze het wel, en dan weer ineens weken lang niet tenzij je 100x indrukt of zo. Geen idee, wij gebruiken het eigenlijk al lang niet meer . Je went aan de makken van de eigen huis, haha.
En deukje in dak serre; ja, dat kun je zien. Is kunststofdak, en je ziet dat het daar een donkere plek is.
Heb overigens net, voor de zekerheid, mailtje aan makelaar gestuurd met daarin nog even de opsomming van die zaken, dat we die in december al aan zijn collega hebben doorgegeven, en dat we om problemen achteraf te vermijden graag willen weten of ze dit aan kopers hebben doorgegeven of dat dit onder hun 'onderzoeksplicht' valt. Dan hebben we iig even aantoonbaar bevestigd dat eea was doorgegeven.

Oef angel3, jij moet veel langer overbruggen, kan me voorstellen dat je dan hogere eisen stelt als het over een ruim half jaar gaat! Jammer dan dat huurhuis niet doorging. Met kerst zitten jullie dus in je nieuwe huis. Ik hoop verjaardag jongste (7 sept) iig in nieuwe huis te kunnen vieren. Wij denken aan 3/4 weken toch genoeg te hebben dat we het huis in kunnen.
Het zal er ook bij ons om spannen. Opleveringsprognose lijkt naar voren toe te kruipen (van week 30/33, nu week 27, en bouw gaat voorspoedig) maar ja blijft onzeker. En als het even naar achteren gaat, krijg je de bouwvak er weer tussendoor...

Nou duimen maar dat het tempo er in blijft!

Mare

ishtar

ishtar

17-03-2009 om 08:54

Mare

alles goed gegaan met het tekenen? Dat was dan de eerste stap. Nog een paar daagjes doorkomen, en dan is het (vrijwel) zeker!! Fijn hoor!
Mooie voorstelling gehad van dochter?

Mare

Mare

17-03-2009 om 11:46 Topicstarter

Wat attent!

van je Ishtar!
Het was een hectische dag gister. Ik heb me op optreden jongste geworpen, met generale repetitie in de Schouwburg, daarna met z'n allen naar de kapsalon voor haar en makeup, snel een broodje naar binnen en door naar de Schouwburg weer.
Daar trof ik man die dus rechtstreeks van notaris kwam. Optreden van onze kinderen ging geweldig; we waren/zijn apetrots! Maanden van oefenen, en urenlange zoektochten naar de juiste kleding hebben zich uitbetaald; ze stonden op het moment supreme prachtig en zelfverzekerd te stralen! Ik doe het ze niet na; live zingen en dansen op zo'n groot podium voor een bomvolle zaal ... brrrr.

Pas na thuiskomst - en nadat jongste voldoende 'gezakt' was uit haar high om naar bed te gaan - konden man en ik even bijpraten.

Ja, handtekeningen zijn gezet!! Kopers zijn erg aardige mensen, hij komt uit Curacao, zij uit Peru. Blijkt dat ze als een blok voor ons huis gevallen zijn; ze vonden alles even mooi. De hal, met de rode muur (die muur! die kleuren!), de huiskamer met serre, de keuken, de kamers, de badkamer (huh, vind ik juist niet zo). Ze vertelden dat ze bij iedere nieuwe kamer ahw hun eigen 'sfeer' herkenden en meteen voelden; hier horen we thuis.
Zal je zeggen; dat vind ik erg leuk om te horen. Het voelt gewoon hartstikke fijn dat we het huis waar we zelf ook zo ontzettend fijn gewoond hebben ahw 'doorgeven' aan een ander gezin dat er ook met zoveel plezier intrekt. Het klopt gewoon of zo.

Ik ben na dat gehoord te hebben ook niet meer zo bang voor die bedenkdagen eigenlijk....

Grappig hoe het in stapjes gaat. In december zat ik in de stress omdat ik 'ineens' realiseerde dat er andere mensen door 'mijn' huis gingen lopen; en dat ik er straks uitmoest. Twijfel sloeg in hevigheid toe.
Inmiddels, de nodige bezichtingen en maanden verder, merk ik dat het makkelijker is geworden om het los te laten. En dat het straks raar zal zijn, die laatste keer, maar minder erg dan ik had gedacht.

En jij? Nog iets gehoord van je klusvoorstel? Is je makelaar wel actief hierin? Is jullie huis nog Tophuis? Of staat er nog een Open Huis gepland binnenkort?

Groet, en dank voor het meeleven,
Mare

ishtar

ishtar

18-03-2009 om 13:56

we we hebben weer een kijker.....
morgenochtend half 11. Wie er tijd en zin heeft mag duimen

Mare

Mare

18-03-2009 om 14:26 Topicstarter

Ohh super weer een kijker!

Het blijft toch wel redelijk doorlopen, toch? Al kan ik me voorstellen dat je denkt; fijn, maar wanneer zit er nou een koper tussen die kijkers.... Toch; het laat wel zien dat jullie huis voldoende aantrekkelijk gepresenteerd wordt.
Ik - en mijn duimen - zitten er klaar voor, morgenochtend!! Even a la The Secret; je huis is morgen verkocht, voor een uitstekende prijs, en met oplevering op korte termijn....

Toen ik gistermiddag hier thuis kwam zat tot mijn verrassing de 'VERKOCHT' sticker al op ons bord. Dacht dat makelaar dat pas zou doen nadat de 3 bedenkdagen om waren, maar kennelijk heeft ook hij er alle vertrouwen in. Heerlijk hoor! Werd prompt aangesproken door de zwartkijkers hier in de buurt (die fijn maar bleven vragen; en?? is je huis verkocht?? moeilijke tijd, he? veel huizen staan erg lang te koop! hoop dat jullie niet met dubbele lasten zitten straks etc etc). Was toch wel even fijn om zo nonchalant te kunnen melden, ja hoor, verkocht!

Jij bent de volgende Ishtar; ik voel 't!
Heel veel succes!!

Mare

Mare

Mare

19-03-2009 om 13:16 Topicstarter

En?

Druk geduimd hier.... en je kijkers in gedachten toegesproken. Dat dit een erg leuk huis is, mooi gelegen, heerlijke tuin, lekkere ruimtes, goede prijs etc.
Hoop dat het helpt

Laat je even weten als je iets terughoort van je makelaar?

Hier komt zo een taxateur ivm de hypotheekverstrekking van de kopers. Nog 1 keer (1 keertje dan...) opruimen.
Nou, zo'n bende is het hiet niet hoor - maar je ruimt toch anders op als een vreemde met kritische ogen door je huis loopt.
Vannacht om 0:00 uur lopen de bedenkdagen af. Als we het niet zo druk hadden met studeren (ik), opruimen en weggooien (manlief) en allerhande sportende kinderen zou ik zeggen; we gaan flink feesten!
Maar.. die fles bubbels gaat wel open morgen.

Ik hoop van ganser harte Ishtar dat het ook voor jou, en je gezin, snel het geval zal zijn. Geluiden blijven hier toch voorzichtig positief, meer bezichtigingen, (iets) meer transacties... Kan me voorstellen dat een hoop mensen die iets wilden kopen vanaf oktober even hebben gewacht. Maar nu, omdat huidige huis toch echt te klein wordt of zo, toch er voor willen gaan.
Ik hoop het!

Zijn er nog meer mensen met te koop staande huizen, die we in dit draadje kunnen steunen??

groet
Mare

Keek toevallig

en heb ook geduimd!!!!

Mare

Mare

20-03-2009 om 10:59 Topicstarter

Ishtar, weet je al wat?

Ik ben erg benieuwd. Je hebt toch wel al iets teruggehoord van je makelaar?

En nog iets van die mensen aan wie je dat klusaanbod hebt gedaan?

Mare

Mare

20-03-2009 om 11:13 Topicstarter

Huurwoning ws. gevonden!

We hebben het zo breed mogelijk overal rondgeroepen, en dat lijkt z'n vruchten af te werpen.

Moeder van schoolvriendinnetje van jongste woont in wijk van Amstelveen (Westwijk) waar erg veel huizen te koop staan. Zij kende weer iemand die iemand kende ... etc. Hoe dan ook, kreeg gisteravond tel.nrs. van die mensen.

Net gebeld. Zij hebben hun huis al ruim een jaar te koop staan. Willen op zich niet gaan verhuren via een agency omdat ze het vrij willen houden voor de verkoop. Maar de dubbele lasten gaan wel door natuurlijk. Dit klonk ze als een heel goede deal in de oren, zij geholpen, wij geholpen. Ze vragen tussen de 1100/1200 p/mnd incl vaste lasten. Lijkt me zo op het oog redelijk, vooral omdat gemiddelde huurprijzen via die bureau's rond de 2000 euro liggen, excl vaste lasten.

Nadeel maar tegelijk ook voordeel is dat de woning leeg is. Nadeel omdat we nu niet de hele boel in 1 container kunnen opslaan maar een deelverhuizing moeten doen. Voordeel; ik lig toch het liefst in mijn eigen bed, en geen bank hangt zo lekker als m'n eigen bank.
Dan maar busje huren en deel naar dit huis verhuizen (bedden, bank, lampen, eettafel) en de rest in de opslag.

We gaan morgen kijken, maar het klinkt helemaal prima.
Is weliswaar stuk verder fietsen voor jongste maar nog wel te doen. Oudste kan daarvandaan met sneltram naar school en bijbaantje, en ik kan ook nog lekker fietsen naar m'n werk. Prima dus!
Zou wel superfijn zijn, is dat ook weer rond...

Mare

ishtar

ishtar

20-03-2009 om 13:14

Hee mare

dat klinkt goed, en redelijk geprijsd!!
Ik hyve je even verder

Vic

Vic

20-03-2009 om 15:52

Kijkers

Ik vind het een gedoe, die kijkers ;-( Vandaag hadden we overigens wel een bn'er als kijker, een politicus van een club waar ik niet op zou stemmen, maar wel grappig zoiets. Morgen komen er ook nog mensen kijken. Midden op de dag, dus heel onhandig, maar ja je stuurt ze ook niet weg.

ishtar

ishtar

20-03-2009 om 16:22

Vic

grappig! Vond hij het ook nog wat? Succes morgen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.