Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merpati

Merpati

14-05-2020 om 23:25

Foto aan de muur


Moedervan4zonen

Moedervan4zonen

15-05-2020 om 15:42

Nooit weg

Een jaar of 12 geleden kochten mijn toenmalige echtgenoot en ik een dressoir. Dat is een lage, brede kast voor de duidelijkheid. We bedachten dat het mooi zou zijn om een grote foto van onze vier zonen er boven te hangen. De eerste versie mislukte want de foto was verticaal afgedrukt terwijl we horizontaal hadden besteld dus ging ik weer met de jongens naar de kapper en weer met allemaal in een zwart shirt naar de fotograaf. Nu was het wel goed en het was ook een prachtige foto.
Nog geen 2 jaar daarna stierf onze oudste zoon en ik ben zo ontzettend blij met die foto. Als ik brand zou krijgen gaat die als eerste mee naar buiten. Zeker omdat die zoon nooit op de foto wilde en ik maar weinig foto's van hem heb.
Ik wil maar zeggen, je kunt wel iets lelijk of weet ik wat vinden maar misschien zit er een verhaal achter.
p.s. tip: maak foto's. Misschien ben je er ooit heel blij mee

ElenaH

ElenaH

15-05-2020 om 16:12

Ach

Hier hangt een uitvergroting van mijn dochter met een of andere roofvogel boven mijn bureau. De foto zelf is erg mooi, qua belichting en compositie. Mijn dochter staat er ook erg mooi op. Nu, met de corona, zie ik 'm elke dag. En ik geniet er nog steeds van.

bieb63

bieb63

15-05-2020 om 16:42

Moedervan4zonen

Dat is heel triest natuurlijk. En uiteraard ben je blij dan met mooie foto's of die nu prominent in de kamer hangen of ergens anders. Sowieso nadien zal je andere beweegredenen hebben om foto's op te hangen.

Triva

Triva

15-05-2020 om 17:33

bieb

'Toch heb ik vaak het gevoel bij mensen die grote kinderfoto's en/of van die Riverdale spreuken prominent hebben hangen, dat ze eigenlijk geen idee hebben wát ze nou op die lege muur moeten hangen.'

Dat hebben ze wél! Foto's en spreuken!

"Vaak zijn het dan ook woningen die, in mijn ogen hè, kraak nog smaak hebben. Netjes vaak, keurig, maar voor mij vaak smakeloos. Dat geeft niks natuurlijk, hun huis. Maar toch heb ik het idee dat dat vaak mensen zijn die niet echt gevoel hebben voor 'mooi'.'"

Lees dit nu eens terug. Bepaal jij hier wat 'mooi' is en of iemand 'gevoel heeft voor mooi'? Wat maakt dat jij dat bepaalt? Jij vindt het niet mooi!

Letters in je huis

Rivièra Maison is er ergens in de jaren negentig mee begonnen en op een gegeven moment zag je het overal: letters. Ik moet bekennen dat ik 21 jaar geleden de franse woorden voor luiers en ander babyspul op de commodeladen heb staan stencilen. Maar zoals dat met veel interieurtrends gaat is het leuk als het nieuw is en niet meer zo leuk als elk item bij de Xenos in die stijl is.

https://metjeleenbakkerhuis.tumblr.com/post/79379161139/het-is-voor-de-moderne-reeshof-vrouw-natuurlijk-al

Foto's van gezinsleden in huis vind ik wel leuk trouwens. Vind zelf geposeerde (groeps)portretten op canvas niet zo, maar de zwart wit spontane foto's die ik heb hangen wel.

skik

Pirata

Pirata

15-05-2020 om 19:23

Haha

Grappig Skik...
Wat vind je dan van de tekst "HOME" voor de ramen?
Ik heb altijd de neiging er "MOEH" van te maken.

Letters

Toen die HOME trend net opkwam las ik van iemand die overwoog de letters P O E P in de vensterbank te zetten. Dat zou ik dan wel weer geestig vinden.

Of een bord met - uiteraard in verschillende retro-lettertypes en verspreid over meerdere regels - "Ruim nou gvd je rotzooi achter je kont op"

Shit, moederdag is net voorbij als ik een gat in de markt ontdek. Want op dit thema zijn natuurlijk wel meer variaties te bedenken. Nou ja, als mijn aanstelling niet wordt verlengd en ik op zoek moet naar een andere bron van inkomsten dan heb ik nu een plan.

Groeten,

Temet

JannaSteen

JannaSteen

15-05-2020 om 23:03

Schuldig

Denk ik ... hier best wel wat foto’s in huis. Een dierbaar hoekje met foto’s van overleden dierbaren (helaas teveel) maar her en der ook foto’s van momentjes die mooi zijn ‘gevangen’, sowieso is ons huis weinig vt wonen proof, veel persoonlijke dingetjes, herinneringen aan reizen, mooie momenten, sportprestaties, dierbaren. Niet dat het één grote troep is hoor, maar wel een georganiseerde ratjetoe
Geen grote foto’s bedenk ik me nu en geen spreuken dus misschien mag ik toch blijven van de stijlpolitie hier 😇

Moedervan4zonen; wat verschrikkelijk dat je je oudste kind moet missen. Ik weet niet wat een passende tekst is, maar sterkte met het dragen van dit gemis. Ik snap heel goed hoe dierbaar die foto voor je is.

Pirata

De mooiste tekst is natuurlijk houten letters op zo'n tijdschriftenrek die SFEER spellen in een verder onpersoonlijk, klinisch, sfeerloze Vinex.

skik

hier

Ik heb in de woonkamer een muur met vakantiefoto's afgedrukt op aluminium. Zonder mensen overigens. Ik vind het zelf heel geslaagd en dat komt goed uit omdat ik degene ben die er meest naar kijkt.
Verder heb ik twee series van 4 foto's van de kinderen die tijdens twee verschillende vakanties zijn genomen. Vrolijke foto's waar ik blij van word (en hee dat komt ook goed uit omdat ik toevallig in dit huis woon
En eigenlijk moeten we blij zijn met al die mensen die klakkeloos de laatste VT-wonen trends volgen, dan blijven wij tenminste lekker apart en origineel

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-05-2020 om 19:16

foto's op een Ikea richeltje

Zie titel Ze staan er allemaal, de uitgevlogen kinderen, en nog wat andere al dan niet in leven zijnde familieleden. Daartussen nog wat voorwerpen, een Zwitsers huisje, een geel Portugees trammetje, een Londense bus, een baboeska en een engeltje (vast veel uit China), twee oude etensbordjes van mijn ouders - de foto's maken deel uit van een verzameling. Soms vervang ik er eentje.

Heel grote foto/s van personen heb ik liever niet in huis. En helemáál geen canvas of ander duurzaam materiaal. In een lijst kun je wat anders schuiven, maar een canvas - tja wat moet je daarmee als je genoeg hebt van de foto? Ik schilder ze weleens over, met verf van Xenos. Een herfstboom of zo. En in de schuur hangt levensgroot het profiel van onze beide dochters, ze lijken best aardig nog ook. Ik zal maar niet zeggen wat er vroeger op dat canvast stond

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-05-2020 om 19:20

en dan die teksten

ik denk dat mensen dat nodig hebben als aanmoediging. Hoewel ze soms weleens enorm 'over the top' zijn: om engelstalig toegeroepen te krijgen dat het een fántástische dag gaat worden en dat je er ongelooflijk geweldig uitziet - pfoe ik word al moe en moedeloos als ik zoiets lees. Wie verzint zulke teksten!

specht

specht

18-05-2020 om 19:57

veel foto’s

Hier hangen boven de bank. van al onze vier kinderen zwart-wit foto’s gemaakt bij hun eerste bezoek aan Artis, ondertussen al zo’n 30 jaar oud.
Ook een serie boven de eettafel genomen op het moment dat ze alle vier op school zaten. Evenals een groepsfoto van een paar jaar geleden. Verder nog wat losse foto’s, dus best wel veel. Als wij ooit verhuizen is het denk ik kiezen tussen foto’s aan de muur of lelijke plekken.

Wilgenkatje

"En helemáál geen canvas of ander duurzaam materiaal. In een lijst kun je wat anders schuiven, maar een canvas - tja wat moet je daarmee als je genoeg hebt van de foto?

Tja wat doe je met andere foto's/zeefdrukken/posters of kunst aan de muur als je er genoeg van hebt? Dan berg je ze op en koop je wat anders.
Als ik alleen maar dingen aan de muur kan hebben waarvan ik nu al weet dat ze voor de rest van mijn leven zijn, kan ik de muren beter wit houden.

Ohhhhh

Ik reed van de week door een straat en zag daar een foto op canvas met drie kinderen erop boven de bank hangen. Dat ding was zeker twee meter breed en anderhalve meter hoog! Muurvullend. Zij hebben gewonnen hoor, in deze trend.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2020 om 07:17

Alkes

"Als ik alleen maar dingen aan de muur kan hebben waarvan ik nu al weet dat ze voor de rest van mijn leven zijn, kan ik de muren beter wit houden."

Klinkt als iemand die geen tattoeages heeft.

Triva

Triva

19-05-2020 om 09:24

Leuk!

Serieus: een puber vragen om de te zetten tattoo eerst minimaal 1 jaar boven zijn bed te hangen werkt vaak afdoende....

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2020 om 09:43

Triva

Die ga ik onthouden.

Tamar

Tamar

19-05-2020 om 10:15

Mooi

Ik vind die teksten best mooi, zeker als ze in het interieur passen (veel wit en zo). Na een tijdje ben je je toch niet meer bewust van de inhoud. Maar zo'n smetteloos interieur is voor ons niet weggelegd. Ik denk dat elk interieur mooi is als het maar bij de bewoners past.

Merpati

Merpati

19-05-2020 om 11:16

Tamar

“ Ik denk dat elk interieur mooi is als het maar bij de bewoners past.”
Maar als het nou hele nare mensen zijn? Met een naargeestig interieur? Is dat dan mooi?
Nee hoor, ik kan wel zéggen dat ik geen oordeel heb over andermans interieur, maar eigenlijk vind ik toch van alles. Ik kan blij en soms ook echt naar worden van andermans inrichting. Dat had ik trouwens als heel jong kind al..

Tamar

Tamar

19-05-2020 om 12:09

naargeestig interieur

Als het nare mensen zijn, past dat interieur toch prachtig bij ze! Niks aan de hand.

Misschien kan het me ook gewoon te weinig schelen en ben ik er niet op gefocust, dat kan ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2020 om 12:14

Merpati

Kan het ook andersom? Betekent een naar interieur ook nare mensen en betekent een mooi interieur ook goeie mensen?

Een tijdje terug bij eem bankenzaak hadden ze een bank die ik onmiddelijk bij Saddam Hoessien vond passen. Wel comfy maar ik zou hem niet kopen...

bieb63

bieb63

19-05-2020 om 12:17

Merpati inderdaad

Eigenlijk verwoord jij het heel herkenbaar voor mij. Natuurlijk moet iedereen zelf weet hoe hij zijn huis inricht. En over smaak valt niet te twisten. Maar toch, stiekem heb ik vaak toch wel een oordeel. En eigenlijk helemaal niet zozeer over de mensen zelf, want als die mensen gewoon vriendelijk en leuk zijn, boeit me het verder ook echt niet. Maar toch....het is meer een soort gevoel van onbegrijpelijk. Onbegrijpelijk dat iemand zich thuis voel in een dergelijke inrichting. En dan bedoel ik eigenlijk niet een inrichting, wat daadwerkelijk een inrichting is, (ook al is het niet mijn smaak), maar een inrichting die voor mij eigenlijk helemaal géén inrichting is. Als jullie me nog snappen....

En wat je zegt Merpati: ik was daar als jong kind ook al heel gevoelig voor. Niet of ik iets wel of niet mooi vond, maar wat voor gevóel het totaalplaatje mij gaf, zonder dat ik daar, zeker als jong kind, iets over kon duiden. Had ik ook héél erg met nieuwbouwwoningen (nog steeds overigens).

rutiel

rutiel

19-05-2020 om 12:40

Modern Family

Moest bij dit draadje denken aan de serie Modern Family, waar Mitchell en Cam een gigantisch portret van zichzelf als engelen boven het bedje van hun dochter hebben laten schilderen. Dat is dan weer zo over the top dat ik het wel geinig vind.

rutiel

rutiel

19-05-2020 om 12:42

En verder

Bij van die huizen met de letters "home" in hun vensterbank denk ik altijd dat er een demente bewoner thuis hoort, voor wie dit een handig geheugensteuntje zou kunnen zijn... ware het niet dat de hele straat er vol mee staat.

Interieur van nare mensen

Witte plavuizen, diagonaal gelegd, met grijze voegen. Geen planten als je die half dode dracaena in de hoek niet meerekent, een hele grote tv, een spiegel boven de leren bank en moderne verlichting met verblindende led lampen erin.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2020 om 13:47

Ja, volgende keer toch maar eens een grote TV kopen. Ik vind het wel grappig hoe de goede smaak van mensen omgekeerd evenredig is met de grootte van hun TV. Lekker tegenin gaan dan maar...

Ik heb al een gigantische 49" gebogen monitor. Telt dat ook?

Tamar

Tamar

19-05-2020 om 14:01

skik

Taking notes voor ons volgende huis...

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2020 om 14:04

Tamar

"Taking notes voor ons volgende huis..."

Met de juiste interieurkeuze kun je de verkeerde mensen uit je huis houden. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Merpati

Merpati

19-05-2020 om 14:14

Onbegrijpelijk

“Onbegrijpelijk dat iemand zich thuis voel in een dergelijke inrichting.“ ja precies Bieb! Dat gevoel inderdaad. Heeft niks te maken met de (on)aardigheid van de bewoners. Mijn ene opa en oma woonden in een huis, ik word bijna onpasselijk als ik er aan terug denk, terwijl het lieve mensen waren. Mijn andere oma was een secreet, maar in haar huis werd ik altijd heel blij.
“Witte plavuizen, diagonaal gelegd, met grijze voegen.“ inderdaad Skik, vre-se-lijk, diagonale tegels sowieso, en donkere voegen! Of een laminaatvloer met een roodleren bank...
(Oh ja “home” in de vensterbank, nooit begrepen, dan lees je toch steeds emoh? )
Misschien is het een soort hooggevoeligheid, maar dan op interieurgebied.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.