Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merpati

Merpati

14-05-2020 om 23:25

Foto aan de muur


Tamar

Tamar

19-05-2020 om 14:30

ach

ik ben blij dat ik dat soort gevoeligheden niet heb. Niet voor kleding en niet voor huizen. Het is zoals het is en dat is prima. Ik ben altijd weer nieuwsgierig naar hoe iemand er uit ziet (Team sessies met collega's in andere landen) en naar hun huis, maar het past altijd wel op de een of andere manier.

Toch kan ik me voorstellen dat ik een huis echt naar zou vinden, maar het is nog niet gebeurd. Misschien zou ik een huis met schedels van overwonnen vijanden aan de muur wat minder vinden.

Raffie

Raffie

19-05-2020 om 14:49

verlichting

Het enige waar ik echt niet bij kan is witte tl-verlichting... Dat verpest direct alle sfeer!

Verder: ik ben dol op foto's, de mooisten krijgen een mooi plaatsje, de rest komt in een vakantiealbum of jaarboek.

Letters en teksten heb ik niet zo veel mee (puberdochter weer wel trouwens), ook niet op kleding. Maar ik stoor me er ook niet aan, het past inderdaad vaak bij een bepaald soort mensen, en dat vind ik dan weer leuk!

bieb63

bieb63

19-05-2020 om 15:44

Merpati en Skik, en Ad

Gelukkig, toch mensen die het een beetje begrijpen. Het heeft niets met (ver)oordelen te maken, maar met gevoel. En vooral het echt niet begrijpen.
Ja, witte (en dan óók nog diagonaal) geeft mij een echt heel naar gevoel.

Ad: Die grote TV schermen. Ik zou daar ook niet blij van worden, maar...…. die snap ik wel meer omdat het een afweging is, in die zin, dat iemand echt kan genieten van TV kijken op een groot scherm. Bij mij gaat de weegschaal dan uiteindelijk de andere kant op, maar ik snap de keuze.

Sugaa

Sugaa

19-05-2020 om 15:52

Kom op Bieb

Het heeft alles met (ver)oordelen te maken. Geef niet maar zeg dat dan gewoon in plaats van er een gevoel dingetje van te maken.

"Ik heb al een gigantische 49" gebogen monitor. Telt dat ook?"

Ja, maar alleen als je ook een aquarium er naast hebt staan. Als je het helemaal goed wil doen (en ik weet dat je er van houdt) een vechthond in een mand er naast. Vandaar ook dat bordje bij de deur "hier waak ik". Naast het vele te grote handgeschilderde naambordje waarop alle gezinsleden vermeld staan.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2020 om 16:02

skik

Ik heb al twee vechtkinderen, daar hou ik het maar bij.

bieb63

bieb63

19-05-2020 om 16:26

Nee Sugaa

Het verbaast mij, dat wel, maar verder heb ik daardoor geen (negatief) oordeel over de bewoners.
Het geeft mij een naar gevoel, laten we het umheimnisch noemen, wat je wil.

Triva

Triva

19-05-2020 om 17:15

Bieb

Geen negatief oordeel? Wat was dit dan: "Vaak zijn het dan ook woningen die, in mijn ogen hè, kraak nog smaak hebben. Netjes vaak, keurig, maar voor mij vaak smakeloos. Dat geeft niks natuurlijk, hun huis. Maar toch heb ik het idee dat dat vaak mensen zijn die niet echt gevoel hebben voor 'mooi'.'"

Afspiegeling

Toch zijn huizen vaak afspiegelingen van de persoonlijkheden die er wonen.

Ik ben wel eens bij aardige, maar best saaie mensen geweest. Die hadden een prachtige voormalige jaren dertig burgemeesterswoning gekocht en hem ingericht met alles uit dezelfde serie. Bank, fauteuil en eetstoelen hetzelfde, salontafel, eettafel en dressoir hetzelfde en alle lampen ook uitdezelfde serie. Vitrage voor de ramen, beige bouclétapijt op de vloer. Perfect match.

Bij gestresste 'wat zullen de buren wel niet denken' types is het huis vaak vrij leeg, opgeruimd en blinkend schoon. Bij creatieve, chaotische mensen is de inrichting een eclectisch allegaartje en bij zuunige mensen propvol omdat ze het zonde van het geld vinden om iets weg te gooien. Een helemaal hip en alles van nu, perfect op elkaar afgestemde inrichting is of van interieurfreaks of van fantasieloze mensen die geld genoeg hebben om er iemand voor in te huren.

Tot zover mijn vooroordelen.

skik

Skik

Hahahaha heel grappig! (En stiekem herkenbaar)

Tamar

Tamar

19-05-2020 om 21:46

Voortaan spreek ik in een café af. Bij mij komt niemand meer binnen.

Merpati

Merpati

19-05-2020 om 22:38

Verschillen

Eigenlijk spelen er bij mij 2 dingen door elkaar denk ik. De grote kinderfoto’ s boven de bank, waarbij ik toch een soort wantrouwen voel; en de schuine plavuizen met donkere voeg, banken met ronde hoeken, een verkeerde muur in een slecht passende kleur gesaust, zo’ n sierstreep halverwege het behang -dingen die ik naar vind om naar te kijken, maar die voor mij niks zeggen over de bewoners-behalve dat ik vind dat ze hun huis lelijk hebben ingericht.
Op mensen met een heel schoon huis ben ik gewoon jaloers.

Tamar

Houd voor de zekerheid ook maar je gordijnen, of je lamellen, dicht

skik

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-05-2020 om 22:50

Mensen zonder vooroordelen bestaan niet

We hebben allemaal bepaalde associaties.

En sommige lelijke dingen kunnen op den duur gaan wennen. Wij zijn geen klussers en ons huis heeft verscheidene details die ik zelf niet zou verzinnen. Bijvoorbeeld de tegeltjes in het toilet. Die zitten daar best.

Merpati

Merpati

19-05-2020 om 23:06

Lamellen

Oh hoe kon ik het vergeten Skik: lamellen. Het allerergste. De horror!

Jesse_1

Jesse_1

19-05-2020 om 23:53

Of misschien zegt het wat over jullie, op wat voor onaardige manier jullie hier het interieur van andere mensen zitten af te branden.

Ja dat klopt Jesse

Want we menen het allemaal doodserieus en selecteren onze vrienden en kennissen er op. Soms wel jammer, want dan lijkt iemand best aardig en interessant, maar dan kom je daar voor het eerst over de vloer en blijken ze lamellen te hebben.

skik

bieb63

bieb63

20-05-2020 om 10:11

Jesse

Nee Jesse, het is geen afbranden, het is gewoon het uiten van verbazing. Het zegt voor mij niets over de mensen an sich (behalve dat ze in mijn ogen geen smaak hebben, maar daarmee zijn ze niet minder aardig of leuk enz).
Joh, mijn beste en oudste vriendin heeft een interieur zoals hier boven omschreven in een nieuwbouw woning, ze draagt kleren die ik echt vreselijk vind enz.. Ik zie het, ik verbaas me en verder........ niets. Ik vind haar heel, leuk, lief, grappig enz. Een collega van mij woont in een voor mij jaloersmakend huis en ze heeft het gewéldig ingericht, watertanden voor mij. Maar verder.... ik vind haar niet echt leuk en niet echt aardig.
Dus wat?

Tamar

Tamar

20-05-2020 om 10:19

lamellen

hebben we gelukkig niet, daar zou ik direct in verstrikt raken en mezelf per ongeluk opknopen. Maar gordijnen dicht is wel een goeie. Misschien ook een hoge schutting om de voortuin heen.

netjes

Ik heb altijd een vrij opgeruimd huis (terwijl de buren hier op drie hoog echt niet naar binnen kunnen kijken . Ik kan heel slecht tegen zichtbare rommel, dat matcht slecht met mijn weinig gestructureerde geest. Als het hier niet opgeruimd is, zou ik nog meer kostbare tijd besteden aan het zoeken van huissleutels, telefoon, oplader van de laptop etc. Overigens is het hier vooral opgeruimd tot aan de kastdeuren. Ik bewonder mensen die hun kleding netjes op stapels in de kast hebben liggen of die hun administratie geordend hebben en niet alles in een la gooien.

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 11:41

Smaak

Ik moet altijd lachen (jaja een beetje uitlachen zelfs) om mensen die de inrichting van anderen smaak noch kraak vinden, want niet origineel. En hun eigen inrichting wél heel persoonlijk, en dat is dan vaak een inrichting met ‘vondsten’ van marktplaats of van die ene speciale markt in Frankrijk, het bijzondere erfstuk van de familie. De mix and match van vintage en design, met een vleugje Ibiza en industrieel. Huizen met originele details. De woonkeuken ‘het hart van het huis’, met grote eettafel, de tussendeuren van zwart metaal met glas (die zijn inmiddels wel weer op zijn retour, toch?), een muurtje met opvallend behang of kleur, en de verzameling persoonlijke mooie spulletjes (herinneringen van reizen enzo) netjes gegroepeerd in de (vitrine)kast en een Perzisch vintage kleed op de vloer.
Precies die interieurs: ik kan ze uittekenen!

Amsterdamse

Wat jij schrijft is inderdaad de standaardtekst in de rubriek Binnenkijken van de VT Wonen.

Nog aan te vullen voor de Binnenkijkenbingo:

- grote eettafel om met vrienden lang te tafelen met een goed glas wijn
- de kunst boven de bank (geen canvas kinderportret daar!) is gemaakt door een bevriende kunstenaar
- spullen meegenomen van al onze reizen (altijd Azië of Zuid-Amerika, nooit Oostenrijk ofzo)
- je mag zien dat hier geleefd wordt
- we hebben geen tv

skik

ElenaH

ElenaH

20-05-2020 om 12:26

'we hebben geen tv'

Dat is voor mij wel een no go!

Geen TV

We hebben geen tv wordt gezegd om te hinten dat je veel te intellectueel bent voor die domme kijkbuis, maar er wordt natuurlijk ondertussen volop Temptation Island gebinchwatchd op de Mac.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-05-2020 om 12:57

Deur

Aaah, die zwarte metalen deuren vind ik dus mooi. Heel erg mooi. En heel erg duur.
Zijn ze op hun retour? Wie weet worden ze dan ook goedkoper😁

bieb63

bieb63

20-05-2020 om 13:24

Ja Amsterdamse

Dat is dan nét weer precies het omgekeerde....

geen tv

We hebben geen tv wordt gezegd om te hinten dat je veel te intellectueel bent voor die domme kijkbuis, ""
Wij hebben geen tv meer omdat ik tijdje terug in een opruimbui een aantal oude kabels in gangkast door heb geknipt om ze te kunnen opruimen. Een daarvan bleek bij nader inzien de kabel voor de tv te zijn geweest.

Dendy

Als jij die deuren mooi vindt, gewoon aanschaffen. Wat er verder ook van wordt gevonden. Originality is highly overrated. (ook leuke tekst voor op de muur)

Alkes!

Hahaha! Ik zou hier opgeknoopt worden door de kinderen als ik dat zou doen. Zou mij namelijk ook kunnen overkomen.

Het liefst zou ik een tv in de kast willen, dan is ie uit zicht, vind het toch lelijk zo een zwart vlak overdag

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 13:52

zwarte metalen deuren

Tuurlijk, gewoon aanschaffen Dendy!

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om met interieur bezig te zijn. Waarbij mijn uitgangspunt is dat de dingen die ik in huis heb, voor mij fijn zijn om naar te kijken én om te gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.