Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merpati

Merpati

14-05-2020 om 23:25

Foto aan de muur


Merpati

Merpati

20-05-2020 om 14:24

Hahaha

De kabel van de tv doorknippen omdat je aan het opruimen bent! Krijg je dan geen schok? Hoe lang duurde het voordat jullie merkten dat de tv het niet meer deed?

Kom ook niet bij van de binnenkijkbingo... is visgraat parket al genoemd? Opgezette beesten? Out-of-focus foto van de (altijd slanke) bewoonster? Ontbreken van gordijnen? Beton dat zo goed samengaat met vintage design (je verwacht het niet)?
Semi-ironische collage van kitscherige landschapsschilderijtjes?

Ik heb een tijdje samengewerkt met een vriendin die een hele goede en hele hippe interieurstyliste is, en ik ben daar zo moe van geworden, al die dingen die echt niet konden of juist moesten.. prachtig hoor, zo’ n design salontafel van 4000 euro, niemand die je van slechte smaak kon betichten, maar je legt ook zo’n druk op jezelf..

Die zwarte deuren passen niet in ons huis maar ik vind ze altijd heel mooi staan in een ruimte.

Flavia

Flavia

20-05-2020 om 14:34

Blank

Gelukkig komt dit draadje net op tijd, ik ben maandag begonnen met de renovatie van Klein Tuinzania. Dan weet ik wat ik moet doen om niet te scoren in de bingo.

Mag een eerste steen leg steen die niet bij dit huis hoort wel in de gang? En oude kranten die we achter het op linnen gespannen behang vonden?

Een schat hebben we nog niet gevonden helaas.

Zijn er ook nog do's en don't-s voor de tuin?

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 14:45

Trends in de tuin

En wat dacht je van de witte gietvloer?
En als aanvulling op de kitschschilderijtjes heb je nu ook de kitschvoorwerpen, zoals gouden lampen in de vorm van een dier. Als eyecatcher natuurlijk, en inderdaad niet om serieus te nemen, met een knipoog.

Van de tuintrends ben ik nog niet zo op de hoogte. Ik heb wel een loungebed met een snoer lampjes erboven. Beetje bohemian. Doe ik goed, toch?

Tamar

Tamar

20-05-2020 om 14:59

Kabel doorknippen

kan ook expres gebeuren. Zoon luisterde voor de zoveelste keer niet toen mijn man zei dat de TV uit moest omdat we gingen eten. Man werd boos, knipte, een of ander monster keek nog een paar seconden smekend van het scherm de kamer in, bevroren in die positie, en dat was het. Het leek net of dat monster "neeeee!"schreeuwde. heel dramatisch allemaal. Gek genoeg nam zoon het nogal nuchter op, die leerde toen maar stripboeken lezen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

20-05-2020 om 15:10

Trends in de tuin?

Niet te veel stenen! Verstening is de trend, durf die te doorbreken

ElenaH

ElenaH

20-05-2020 om 15:15

Juist niet, toch?

Verstening is toch al een tijdje het nieuwe roken? Zeer Milieubelastend, Slecht voor de Natuur plus De Aarde Opwarmend? Dus moet iedereen nu ineens aan de vergroening, met heuse klimaatambassadeurs op de stoep. Zomaar gras is niet genoeg, moestuinen en borders zijn hip ...

Leilinden.

Op een rij, zelfs in piepkleine voortuintjes en dan nog leuk een bloembak, rechthoekige vorm uitgevoerd in een grijze steen. Nee, in die bak ligt niemand begraven, gewoon lekker "onderhoudsvriendelijk", meer niet.

Alles mag

"Mag een eerste steen leg steen die niet bij dit huis hoort wel in de gang?" Alles mag, als jij maar blij bent. En de goegemeente vindt er achter je rug wel wat van. Of niet.

"Verstening is toch al een tijdje het nieuwe roken?" Mooi, ik heb de afgelopen drie dagen een gespierde jongeman over de vloer gehad die 100 m2 bestrating eruit getrokken heeft. Ik ga klaver inzaaien, dat bindt stikstof, blijft groen maar hoef je niet te maaien, bijen zijn er dol op en je hoeft het niet te sproeien. Heel veel karmapunten krijg ik.

skik

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 16:17

Moestuin

Ah top, moestuin is hip, zit ik met mijn 7 aarbeienplantjes helemaal op het juiste spoor. Hoe is het met jullie tuinen btw? Ik zal het tuindraadje eens naar boven halen.

Een buitenkleed aanschaffen, in het kader van ‘verleng je woonkamer naar je tuin’, is dat nu wel of niet done?

ElenaH

ElenaH

20-05-2020 om 16:33

Amsterdamse

Dat buitenkleed weet ik niet, maar binnen leg je tegenwoordig natuurlijk kunstgras als vloerbedekking in de slaapkamers

Amsterdamse

Amsterdamse

20-05-2020 om 16:51

Kunstgras

Buren hebben kunstgras buiten, en dat wordt dagelijks gestofzuigd. Nu denk ik: dat hebben ze natuurlijk ook binnen liggen, en daarom stofzuigen ze meteen alles in één moeite door.

Buiten is binnen en binnen is buiten, dát is het nieuwe wonen.

Amsterdamse

"kitschvoorwerpen, zoals gouden lampen in de vorm van een dier."

Drie woorden: Ekselans Istanbul, Osdorpplein.

Misschien voor de veiligheid even een zonnebril opzetten voor je naar binnen gaat.

Er is trouwens niets ironisch aan die winkel, want het hipsterdom is nog niet zo ver naar het westen opgerukt.

Groeten,

Temet

Flavia

Wat leuk, die oude kranten achter het behang. Hoe oud?

Als het er veel zijn, kun je de wc ermee behangen, al moet je dan niet raar opkijken als je bezoek erg lang blijft zitten.

Groeten,

Temet

Kunstgras

Kunstgras op de slaapkamer hahaha.
Een prettig gestoorde vriendin van mij is onlangs gaan samenwonen met een hele aardige man. In zijn huis. Ik schrok me wezenloos toen ik daar binnenkwam. Verticale lamellen en witte plavuizen. En tóch aardig😅

bieb63

bieb63

20-05-2020 om 19:22

Tuin

Zelf vind ik het altijd jammer als de tuin een soort verlengde van de woonkamer wordt. Juist zo leuk om daar nou juist echt een tuin(tje) te hebben ipv een soort woonkamer maar dan buiten, En ja alleen stenen op de plek(ken) waar je zit en evt paadhe om naar bijv de schuur over achterom te komen.

Sallie

Sallie

21-05-2020 om 00:58

Heerlijk

dit draadje.
Ik kan enorm genieten van mooie (ingerichte) huizen en laat me zelf ook weleens verleiden maar mooi en praktisch gaan niet altijd samen...

Zo wilde ik de tv idd in een kast bijv en zou ik dat niet nog eens doen. We zijn allemaal zo lui hier dat het teveel moeite is de kast te openen. Dus eigenlijk staat die stomme tv hier nu helemaal werkloos.

En aaaaarggh heb nog niet de idiote situatie hier gehoord dat je die prachtige foto's van je bloedjes dus ook gewoon kunt krijgen....
Ik kreeg ze dus. Van partner. Loeigroot, jawel, op canvas.
Daar heb ik dus wel een paar jaar tegenaan moeten kijken. Jawel, boven de bank. Want dat was de enige plek in ons kleine huisje waar die grote krengen pasten.

Gelukkig zijn we verhuisd en is mijn partner te lui om die dingen weer een plek te geven.
Het is een lieverd maar hij heeft GEEN smaak. (ai)
We hebben in huis dus een vreselijke combi van vreselijke dingen. Afhankelijk van wie welke strijd wint zucht. En vaak komen we er dus niet uit en blijft het bij het oude.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-05-2020 om 13:50

Tv/kast

Hier geen tv in de kast, maar die hangt boven een tv-meubel met deurtjes. Ik wilde graag het kastje van kpn en de playstation achter gesloten deurtjes hebben.
Met als gevolg dat dat deurtje altijd open staat want de afstandsbedieningen en controllers doen het niet als de deurtjes dicht zijn. 😁

Jesse_1

Jesse_1

21-05-2020 om 19:38

Sallie

"Het is een lieverd maar hij heeft GEEN smaak. (ai)"

Of is het: "Het is een lieverd, maar we hebben niet dezellfde smaak"?
Misschien ben jij wel degene die 'GEEN' smaak heeft

ElenaH

ElenaH

21-05-2020 om 19:41

Sallie

'Het is een lieverd maar hij heeft GEEN smaak'

Hij heeft jou uitgekozen ... 😊

Sallie

Sallie

22-05-2020 om 00:57

ElenaH

Vandaar de ai

En nee hoor, hij is echt degene hier in huis zonder smaak (of kraak)
Gelukkig vind ik het allemaal niet zo heel dringend belangrijk. Kan dus erg genieten van mooie interieurs maar dat genieten kan ook bij anderen, ik hoef het niet perse zelf.

Emmawee

Emmawee

22-05-2020 om 01:12

Voorbehoedsmiddel

Toen wij ons eerste appartement gingen bezichtigen in 2002, hing daar boven het tweepersoonsbed een grote babyfoto op linnen.

Toen we er weer wegfietsten zei mijn man: "Die willen waarschijnlijk geen tweede". Ik geloof dat ik toen bijna van mijn fiets rolde van het lachen.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-05-2020 om 09:03

Dendy

Daar zijn afstandsbediening verlengers voor.

over kabel doorknippen

Het was hier echt per ongeluk. Nu kijken mijn kinderen (de post-pubers) al nauwelijks tv en ik ook zelden. Het duurde volgens mij twee weken voordat iemand zei dat de tv het niet meer deed en er bij mij ergens een kwartje viel.
Overigens zijn wij (kinderen en ik) verder behoorlijk schermverslaafd maar dan Netflix, HBO, npo plus en sociale media. Dus qua intellectueel image doet het gemis van onze tv weinig. Maar wel fijn dat die zwarte kast weg is uit de kamer

Ad Hombre

Ad Hombre

22-05-2020 om 19:26

Alkes

Netflix c.s. en TV zijn bij jou verschillende apparaten?
Lekker ouderwets!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.