Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion schreef op 25-05-2022 om 21:05:

kijk deze dan

https://www.funda.nl/koop/nunspeet/huis-42728382-groenelaantje-22/

te duur (gaat ongetwijfeld fiks overboden worden) dus geen geld meer om nog wat op te knappen. Ligt aan spoorlijn. Dat is iig nog ‘ingecalculeerd’ geluid: elk half uur een trein overdag.
Maar die ligging, met die prachtige volgroeide tuin bij al dat groen. En dan ook zo op het fietsje Nunspeet in. Fijn hoor.

Jammer van dat zwembad: dat trekt vast veel mensen. En was zonder dat misschien ook wat goedkoper geweest…
Enfin.

Je kunt het altijd proberen toch? Nee heb je…

En het idee van een zwembad vind ik zelf heel leuk. Maar als ik dan bedenk wat een werk het is om het te onderhouden en schoon te houden. En wat het kost aan verwarming, denk ik:”Laat maar”

En misschien hebben wel heel veel mensen dat.

Verder komt het wel erg dicht bij al jullie wensen volgens mij.

fusion

fusion

25-05-2022 om 21:21 Topicstarter

Verbindingisnooitzwartwit schreef op 25-05-2022 om 10:57:

Is een woonboot iets met eigrn strand op 30 minuten van Utrecht? https://www.funda.nl/koop/nederhemert/huis-88149908-veerweg-2/

Wat een bijzonder object zeg! Uitzicht vanuit de woonkamer is echt waanzinnig. Vrees dat wij als zestigers toch meer voor het comfort en gemak gaan van lekker met auto met boodschappen naar het huis, man wil lekker klussen in ruime garage.. en een moestuintje, misschien wat fruitboompjes.

Niet voor ons dus, maar wel fraai, gaat vast snel weg met dat eigen strandje!

fusion

fusion

25-05-2022 om 22:04 Topicstarter

Lotte78 schreef op 24-05-2022 om 16:36:

[..]

hoe is het hier mee afgelopen? Zijn jullie wezen kijken?

Nee, uiteindelijk toch niet. Best lastig om aan te geven waarom niet: een combi van dat ad achterkant dat grote huis het vrije uitzicht wat beperkt, dat biven toch wat klein is, dat ‘t iets meer dan een uur is… maar samengevat eigenlijk dat het niet genoeg een wow of ‘ja’ gevoel gaf. Meer verstandelijk ‘zou kunnen’ maar ja, wonen is ook (vooral) emotie en dat hadden we hier niet genoeg bij.

fusion

fusion

25-05-2022 om 22:10 Topicstarter

Steak schreef op 25-05-2022 om 21:20:

[..]

Je kunt het altijd proberen toch? Nee heb je…

En het idee van een zwembad vind ik zelf heel leuk. Maar als ik dan bedenk wat een werk het is om het te onderhouden en schoon te houden. En wat het kost aan verwarming, denk ik:”Laat maar”

En misschien hebben wel heel veel mensen dat.

Verder komt het wel erg dicht bij al jullie wensen volgens mij.

Eens. Morgen eerst bij moeder op de koffie maar daarna kijken of we nig langs Nunspeet kunnen. Even kijken hoe het straatje voelt, en geluid trein. Voor alle zekerheid makelaar maar vast gemeld dat we wel op de lijst voor de bezichtigingen willen. 
De kans is klein hoor… maar wie niet waagt inderdaad.

fusion schreef op 25-05-2022 om 22:10:

[..]

Eens. Morgen eerst bij moeder op de koffie maar daarna kijken of we nig langs Nunspeet kunnen. Even kijken hoe het straatje voelt, en geluid trein. Voor alle zekerheid makelaar maar vast gemeld dat we wel op de lijst voor de bezichtigingen willen.
De kans is klein hoor… maar wie niet waagt inderdaad.

Je kunt beter op een vrijdagmiddag kijken want in het witte huis er tegenover aan kruising Belvédèrelaan/ Groenelaan is een moskee gevestigd. De koffie & Islammoskee is iedere vrijdagmiddag geopend. Kan je horen of het geluid acceptabel is, of het een toestroom aan auto’s geeft en of de koffie lekker is.

https://www.nunspeet.nu/ahmadiyya-moslim-gemeenschap/

Op hun website is te lezen dat ze iedere vrijdag een preek houden en zaterdagsmorgens een koffiemokken. Verder diverse activiteiten waaronder een jaarlijkse bijeenkomst in het huis waar ook veel gasten kunnen overnachten.

Ze ruimen ieder jaar in de vroege morgen het vuurwerk op dat op ouderjaarsavond op het marktplein is achtergelaten. ( de Stentor)

Leene

Leene

26-05-2022 om 09:40

Flanagan schreef op 25-05-2022 om 22:44:

[..]

Je kunt beter op een vrijdagmiddag kijken want in het witte huis er tegenover aan kruising Belvédèrelaan/ Groenelaan is een moskee gevestigd. De koffie & Islammoskee is iedere vrijdagmiddag geopend. Kan je horen of het geluid acceptabel is, of het een toestroom aan auto’s geeft en of de koffie lekker is.

https://www.nunspeet.nu/ahmadiyya-moslim-gemeenschap/

Op hun website is te lezen dat ze iedere vrijdag een preek houden en zaterdagsmorgens een koffiemokken. Verder diverse activiteiten waaronder een jaarlijkse bijeenkomst in het huis waar ook veel gasten kunnen overnachten.

Ze ruimen ieder jaar in de vroege morgen het vuurwerk op dat op ouderjaarsavond op het marktplein is achtergelaten. ( de Stentor)

Man komt uit Nunspeet. Moskee staat er al jaren. Weinig overlast. Geen gebedsoproepen. Is de soefi stroming. Tsja en bezoekers.... Als je in de buurt van een grote reformatorische kerk komt heb je meer auto's en bezoekers. Ik zou daar bij beiden geen last van hebben. Spoor wel in de buurt maar ook weer niet zo dichtbij. Uit ervaring weet ik dat je went aan dat geluid. Dat je het bijna niet meer hoort. Ik tenminste.

Is een rustig laantje. Tuin is prachtig. Enige nadeel vind ik dat zwembad. Tenminste als dat het is waarom de prijs zo hoog is en dan het onderhoud. En een zwembad en je kleinkinderen vind ikmook geen goede combinatie. Echt griezelig net als een vijver. Daar zou ik me meer druk om maken dan die moskee of trein

https://www.funda.nl/koop/voorthuizen/huis-42720498-brugveenseweg-33/
Het huis zelf is niet zo groot, maar met alle bijgebouwen erbij, genoeg ruimte voor jullie hobby’s. Op drie kwartier van Amsterdam, op de Veluwe.
Er zit wel een vakantiepark vlakbij.

Oh, deze is het helemaal!
https://www.funda.nl/koop/hierden/huis-42728881-molenweg-27-a/

Alleen de prijs is echt randje budget. Als daar overboden gaat worden, gaat het hem niet worden.

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2022 om 10:27

Zwembad is leuk bij een ander 😅
Vrienden kocht en een aantal jaar terug zo'n huis met zwembad, helemaal geweldig vinden ze.
Wacht maar zei ik, tot je ziet hoeveel werk het is. 
Ach valt wel mee...
Nog geen jaar later werd het zwembad dicht gegooid, was leuk voor een zomer, maar geen doen. 

Mijn pa had een zwembad, woont in een warm land. Stond iedere ochtend om 5u z'n zwembad schoon te maken. Nu kweekt ie er tilapia in🤣 Eerst om te eten, nu gewoon omdat ze er nu eenmaal inzitten. Die vis is toch niet zo lekker. 

Bijtje82 schreef op 26-05-2022 om 10:27:

Zwembad is leuk bij een ander 😅
Vrienden kocht en een aantal jaar terug zo'n huis met zwembad, helemaal geweldig vinden ze.
Wacht maar zei ik, tot je ziet hoeveel werk het is.
Ach valt wel mee...
Nog geen jaar later werd het zwembad dicht gegooid, was leuk voor een zomer, maar geen doen.

Mijn pa had een zwembad, woont in een warm land. Stond iedere ochtend om 5u z'n zwembad schoon te maken. Nu kweekt ie er tilapia in🤣 Eerst om te eten, nu gewoon omdat ze er nu eenmaal inzitten. Die vis is toch niet zo lekker.

Haha Bijtje, kan hij ze niet vervangen voor forellen? Lekker voor op de bbq.

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2022 om 11:44

Flanagan schreef op 26-05-2022 om 11:09:

[..]

Haha Bijtje, kan hij ze niet vervangen voor forellen? Lekker voor op de bbq.

Voor zover ik weet zwemmen die in stromend water. 

Bijtje82 schreef op 26-05-2022 om 11:44:

[..]

Voor zover ik weet zwemmen die in stromend water.

(Ot) 

Reden voor plaatsing leuk watervalletje zodat hij ook kan genieten van dat rustgevende geluid van kwabbelend  water en evt. mooie waterlelie en een idyllisch bruggetje; maakt hij er een vijver van.

Leene schreef op 26-05-2022 om 09:40:

[..]

Man komt uit Nunspeet. Moskee staat er al jaren. Weinig overlast. Geen gebedsoproepen. Is de soefi stroming. Tsja en bezoekers.... Als je in de buurt van een grote reformatorische kerk komt heb je meer auto's en bezoekers. Ik zou daar bij beiden geen last van hebben. Spoor wel in de buurt maar ook weer niet zo dichtbij. Uit ervaring weet ik dat je went aan dat geluid. Dat je het bijna niet meer hoort. Ik tenminste.

Is een rustig laantje. Tuin is prachtig. Enige nadeel vind ik dat zwembad. Tenminste als dat het is waarom de prijs zo hoog is en dan het onderhoud. En een zwembad en je kleinkinderen vind ikmook geen goede combinatie. Echt griezelig net als een vijver. Daar zou ik me meer druk om maken dan die moskee of trein

Klopt, dat bedoelde ik ook met de schietdagen! (Die steeds weer in post terug kwamen als schietgaten.) Nunspeet maakt bekend op welke dagen hun inwoners het geluid van schieten kan verwachten. Geluidsoverlast is minder indringend als je weet wanneer en wie die maakt. Het regelmatige terugkerende geluid van een trein vervaagd, zolang het maar geen remgeluiden zijn igv naderend station of belgerinkel van spoorwegovergang.

Totaal out of the box:
Je verkoopt je huis, gaat hier een paar jaar wonen en werken: https://www.firstmate.nl/projecten/vacature-gastvrij-beheerderskoppel-voor-landgoed-noorderheide/
En als de huizenmarkt dan is ingestort koop je je gewenste vrijstaande villa. 😁

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2022 om 14:02

Flanagan schreef op 26-05-2022 om 12:15:

[..]

(Ot)

Reden voor plaatsing leuk watervalletje zodat hij ook kan genieten van dat rustgevende geluid van kwabbelend water en evt. mooie waterlelie en een idyllisch bruggetje; maakt hij er een vijver van.

Die man woont aan het strand. Die heeft genoeg kabbelend water🤣

Maar goed, terug naar Fusion. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.