Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Bolmieke schreef op 26-05-2022 om 20:09:

[..]

Het beantwoord wel aan alle wensen. En waarom zou je er zoveel aan moeten doen? Voor zo'n keuken kan je gewoon nieuwe frontjes bij de ikea kopen. Hoe belangrijk is nou helemaal een badkamer, die 3 minuten dat je met zeep in je ogen in dat bad/douche sta?

En wie weet krijg je die wollige huisdieren als toegift er gratis bij. Wat wil je nog meer?😉


Het huis zelf staat vol houten stoelen die prima in de open haard kunnen; veel te veel troep die het huis rommelig doet over komen. Best wel wat van te maken.

Alleen is die huiskamer maar 4x6m. Ik weet niet wat je gewend bent, maar dat is best smal. Nu kan je het achterhuis wel omtoveren tot grote open keuken/ woonkamer en de keuken omkeren en bij achterhuis doortrekken. De woonkamer wordt dan die ruimte waar jij kan werken terwijl je kleinkind daar een gezellig bedje heeft staan. Of kantoor voor je man en de zolder een royale kantoor/ to hobbyruimte voor je mozaïek/workshop en een slaapkamertje voor de kleinkinderen.

fusion schreef op 26-05-2022 om 20:23:

[..]

Weet niet hoe lang je al mee leest maar wij zijn 60+. We hebben de afgelopen jaren huidige huis nieuw gebouwd, energieneutraal, en rekening houdend met het comfort voor onze ‘oude dag’. Door de omstandigheden gaan we dus weer weg, maar echt niet naar zo’n project.
En wij vinden comfort en luxe dus wel belangrijk .

Het huis heeft ook een slaapkamer op begaande grond voor 60+ers. De trap kan worden voorzien met een stoellift. Het achterhuis, eenmaal ontdaan van die overbodige meubels, is goed toegankelijk voor mensen met een rollator of zelfs rolstoel. Biedt comfort.
Het mooie van dit huis,  met betrekking tot de meeste huizen die hier voorbij gekomen zijn, is het vrije uitzicht en het landelijke effect van de boerderijdieren. Daar zullen je kleinkinderen heel blij van worden.

Ons huis is 20 jr oud, dus nog redelijk nieuw met brede deurposten van 90 cm breed volgens de nieuwe normen. Huiskamer is 6x6m en dan nog aansluitend een open keuken. Maar mijn moeder in een rolstoel, krijg ik niet over de drempel van de voordeur, het toilet bezoeken gaat ook niet.   Over logeren maar niet te denken.
Dit huis kan je wel dat comfort bieden, zodat ook je steeds ouder wordende moeder over ‘stel’ vijf jaar nog makkelijk langs kan komen.

fusion

fusion

26-05-2022 om 21:07 Topicstarter

Flanagan schreef op 26-05-2022 om 20:39:

[..]

Het huis heeft ook een slaapkamer op begaande grond voor 60+ers. De trap kan worden voorzien met een stoellift. Het achterhuis, eenmaal ontdaan van die overbodige meubels, is goed toegankelijk voor mensen met een rollator of zelfs rolstoel. Biedt comfort.
Het mooie van dit huis, met betrekking tot de meeste huizen die hier voorbij gekomen zijn, is het vrije uitzicht en het landelijke effect van de boerderijdieren. Daar zullen je kleinkinderen heel blij van worden.

Ons huis is 20 jr oud, dus nog redelijk nieuw met brede deurposten van 90 cm breed volgens de nieuwe normen. Huiskamer is 6x6m en dan nog aansluitend een open keuken. Maar mijn moeder in een rolstoel, krijg ik niet over de drempel van de voordeur, het toilet bezoeken gaat ook niet. Over logeren maar niet te denken.
Dit huis kan je wel dat comfort bieden, zodat ook je steeds ouder wordende moeder over ‘stel’ vijf jaar nog makkelijk langs kan komen.

Ik heb ‘m nog even erbij gezocht vanuit de gedachte dat ik een verkeerd huis in gedachten had. Maar nee, Akkersestraat toch?
Op de satellietfoto’s zie ik een huis dat omringd is door bedrijven/boerenbedrijven toch? Hele huis moet gestript eigenlijk. Fundering vraag ik me ook af: op 1 vd foto’s zie je dat de buitenmuur nat is ad onderkant, en dat er stenen los liggen?
Kortom: echt een fiks project. En te groot voor ons. 

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2022 om 21:14

fusion schreef op 26-05-2022 om 19:01:

[..]

Prachtig, prachtig…. Echt zo mooi, zou er niks aan veranderen.
Grote minpunten: prijs (hier wordt vást op overboden!) en geen garage - en ook geen cent meer over om die bij te bouwen. En toch ook… die tuin aan tuin, en kavel is flink kleiner dan we nu hebben. Door het riante uitzicht valt dat grotendeels weg hoor, maar… er hoeft maar aan 1 kant een luidruchtig gezin te (gaan) wonen en we zijn helemaal voor niks verhuisd .
Maar sjonge wat een sfeervol huis met die vide. En die zaal van een badkamer…

Het is overigens wel supertoevallig: vandaag stukje door Bunschoten-Spakenburg gelopen langs de haven, ijsje gegeten. Erg verrast: superleuk plaatsje zeg. Veel horeca, supergezellig. Hier dus vlak bij geweest: ligging is helemaal top.

Hoeveel grond heeft een 60+ nog nodig? Dit is best een hele lap tuin hoor. Doe eens gek en ga gewoon eens kijken. 

Dit is geen wijk vol jonge gezinnen, ik zie nergens trampolines of speeltoestellen in de buurt. Ruimte zat voor een hobby plek. Zo'n schuur hoeft echt geen fortuin te kosten toch. 

fusion schreef op 26-05-2022 om 21:07:

[..]

Ik heb ‘m nog even erbij gezocht vanuit de gedachte dat ik een verkeerd huis in gedachten had. Maar nee, Akkersestraat toch?
Op de satellietfoto’s zie ik een huis dat omringd is door bedrijven/boerenbedrijven toch? Hele huis moet gestript eigenlijk. Fundering vraag ik me ook af: op 1 vd foto’s zie je dat de buitenmuur nat is ad onderkant, en dat er stenen los liggen?
Kortom: echt een fiks project. En te groot voor ons.

De achterliggende bedrijven zijn kleinschalige bedrijfjes zoals een hovenier oftewel verdiepingen hoog kantoor waar paar ict-bedrijfjes zitten. Ook een keukenfabrikant, maar die heeft zijn materiaal netjes achter een hekwerk en ze liggen aan de buitenkant van dat hoekje bedrijvigheid. Op de lokatie ook diverse woonhuizen van de eigenaren.

Maar het maakt niet uit dat die bedrijvigheid niet te vergelijken is met een  boerderij wat op grote schaal kippen of varkens houdt. Jullie hebben geen klik en geen wauw gevoel. Dan kijken we rustig verder.

Dit huis heeft wel hoge ramen en hoge plafond dus  veel lichtinval. Ik denk dat ik ook daar voor viel.

Leene

Leene

26-05-2022 om 23:51

Steak schreef op 26-05-2022 om 20:17:

[..]

Ik zeg al niets meer

🙄 Het is niet jouw schuld Steak. Zoek gerust door hoor....
Het is alleen de prijs die mij triggerde. 
Ik weet dat de locatie telt maar ik snap er gewoon niets van dat je hiervoor zoveel geld durft te vragen. En ik snap er niets van dat mensen dat dan ook nog bieden. 
Hier moet gewoon een hoop aan gebeuren, ook om het energiezuiniger te maken. Nou ja... Trek je er maar niet al te veel van aan

Buiten de prijs, vind ik het storend als de makelaar alleen tiptop foto’s laat zien vanuit een bepaalde hoek , ( de mooiste zijde) of mooie zonsondergangen of een straat zonder auto’s. Zo onrealistisch en zo’n afknapper als je leert dat net buiten de foto bv een school staat. Of foto’s met breedhoekcamera en dan op de tekening lezen dat die kamers in het echt een stuk smaller zijn. Geïnteresseerden komen dat toch wel te weten als ze een huis gaan bezichtigen. 

Leene

Leene

27-05-2022 om 00:06

fusion schreef op 26-05-2022 om 20:28:

[..]

Vind je het niks Leene ?


Van buiten zeker leuk, en los van die plavuizen is het beneden wel ruim, en licht. Keuken wel aan vervanging toe.
Maar veel te hoog in budget, dus blijft niks over voor verdere investering.

nou eerlijk is eerlijk ik vind de buitenkant heel mooi. Ik houd alleen niet zo van die ramen. En is dat nu hout of kunststof? Wel een heerlijk ruime tuin.

Maar nogmaals ik vind het gewoon heel vreemd om zo'n bedrag te vragen. 

Toen wij ons huis kochten ( 16 jaar geleden) van de eerste eigenaar hebben wij zo'n zelfde badkamer meubel er uit gesloopt. Of nou ja, na 6 jaar pas omdat we toen weer geld hadden. Dat badkamer meubel zat er bijna vanaf het begin in (gebouwd in 1972!). 

Goed spul daar niet van... Maar na bijna 4 decennia was het echt oud lelijk en versleten, en bij ons roze ik denk dat dit van dezelfde tijd is. En die keuken ook zo iets. Dit heeft niets meer met redelijke prijzen te maken.

Ik hoop voor iedereen dat de prijzen stabiliseren en gaan zakken


fusion

fusion

27-05-2022 om 12:55 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 26-05-2022 om 21:14:

[..]

Hoeveel grond heeft een 60+ nog nodig? Dit is best een hele lap tuin hoor. Doe eens gek en ga gewoon eens kijken.

Dit is geen wijk vol jonge gezinnen, ik zie nergens trampolines of speeltoestellen in de buurt. Ruimte zat voor een hobby plek. Zo'n schuur hoeft echt geen fortuin te kosten toch.

Het gaat ons idd niet zozeer om hele lappen grond achter het huis, maar vooral om de ruimte en grond rondóm het huis, dat gevoel van vrij, rust en ruimte. Dit huis is ook niet vrijstaand overigens.
Misschien verschilt het per stel, maar wij hebben juist meer behoefte aan buitenruimte nu we ouder zijn. Vroeger, met gezin, was een simpele tussentuin prima, we leefden veel rondom de zandbak en waren vaak op pad. Nu zijn we veel meer thuis, en zeker met aankomend pensioen wordt dat dus haast belangrijker: ook voor het moestuintje, de fruitbomen en (liefst) wat kippen. 

Garage moet toch echt wel meer dan klusschuurtje zijn - alleen al zijn apparatuur al.. Dan nog mijn mozaiekspullen (gereedschap, tegels, voorwerpen, tafels). En vooral voor man de ruimte om met muziekje op lekker uren te klussen, pielen en weet ik veel wat hij doet. Lekker rockmuziekje op: helemaal happy .

Weet niet wat de kosten zijn maar afgelopen najaar hier dus onze buitenkeuken laten bouwen: ruim 13.000 euro voor 7x4, en die is aan 1 kant open, niet geïsoleerd, geen electra etc. Beetje garage zal dus wel fiks hoger zitten. En met deze vraagprijs zit zo’n uitgave er echt niet meer zin - nog los van feit dat er dan nog minder buitenruimte over blijft.

Dus: prachtig huis, fijne locatie maar helaas. 

fusion

fusion

27-05-2022 om 13:00 Topicstarter

Flanagan schreef op 27-05-2022 om 00:03:

Buiten de prijs, vind ik het storend als de makelaar alleen tiptop foto’s laat zien vanuit een bepaalde hoek , ( de mooiste zijde) of mooie zonsondergangen of een straat zonder auto’s. Zo onrealistisch en zo’n afknapper als je leert dat net buiten de foto bv een school staat. Of foto’s met breedhoekcamera en dan op de tekening lezen dat die kamers in het echt een stuk smaller zijn. Geïnteresseerden komen dat toch wel te weten als ze een huis gaan bezichtigen.

Vertelde aan man gisteren over de laatste reacties op dit forum en kver de speurders die hier zitten. Hij gaf aan dat het misschien wel een gat in de markt is: onderzoeken wat makelaars juist níet tonen, aan vervuilende of stinkende industrie, grote bouwplannen, vakantieparken etc. 

Bezichtigen kost best veel tijd, en naast 2 drukke banen is het dan echt balen om achter zoiets te komen. Beter eerlijk melden - los van de onderzoeksplicht die je als koper ook hebt natuurlijk. 

Bijtje82

Bijtje82

28-05-2022 om 08:04

https://www.funda.nl/koop/barchem/huis-42729492-schoneveldsdijk-28/

Niet meer verder zoeken, mooier dan dit wordt het niet. En genoeg budget voor een beetje uitbouw. 
Qua afstand misschien niet ideaal, maar dat is dan maar de consessie die je moet doen. 

mut

mut

28-05-2022 om 11:10

Als Fusion boven wil slapen mist ze een badkamer boven.

Bijtje82 schreef op 28-05-2022 om 08:04:

https://www.funda.nl/koop/barchem/huis-42729492-schoneveldsdijk-28/

Niet meer verder zoeken, mooier dan dit wordt het niet. En genoeg budget voor een beetje uitbouw.
Qua afstand misschien niet ideaal, maar dat is dan maar de consessie die je moet doen.

Ik denk dat dat niet een concessie is die Fusion wil doen. En als ik het goed begrepen heb, zadelt ze daar dan ook (schoon?)zoon mee op. Aangezien die zijn dochter brengt naar Fusion.

Maar Fusion ik vraag me wel het volgende af:

Stel, je vindt een huis op 30 minuten van Amsterdam, heerlijk vrij met uitzicht. Genoeg kamers, een mooi bijgebouw voor het klussen van man. Een perceel van 900 m2. Pand is goed geïsoleerd met zonnepanelen etc. Maar de vorige bewoners waren nogal van de duurzaamheid, dus de gedateerde(in jullie ogen lelijke) badkamer en keuken zitten er nog in. Oerdegelijk, dus alles werkt nog prima. Apparatuur is al wel vernieuwd. Maar je bent je totale budget kwijt aan het huis, dus geen geld meer over voor een nieuwe keuken en badkamer. Zou je het daar op af laten ketsen? 

fusion

fusion

29-05-2022 om 15:01 Topicstarter

Steak schreef op 28-05-2022 om 12:12:

[..]

Ik denk dat dat niet een concessie is die Fusion wil doen. En als ik het goed begrepen heb, zadelt ze daar dan ook (schoon?)zoon mee op. Aangezien die zijn dochter brengt naar Fusion.

Maar Fusion ik vraag me wel het volgende af:

Stel, je vindt een huis op 30 minuten van Amsterdam, heerlijk vrij met uitzicht. Genoeg kamers, een mooi bijgebouw voor het klussen van man. Een perceel van 900 m2. Pand is goed geïsoleerd met zonnepanelen etc. Maar de vorige bewoners waren nogal van de duurzaamheid, dus de gedateerde(in jullie ogen lelijke) badkamer en keuken zitten er nog in. Oerdegelijk, dus alles werkt nog prima. Apparatuur is al wel vernieuwd. Maar je bent je totale budget kwijt aan het huis, dus geen geld meer over voor een nieuwe keuken en badkamer. Zou je het daar op af laten ketsen?

Goede vraag.Echt over nagedacht. En nee, natuurlijk laten we zo’n pareltje (half uurtje A’dam, vrij gelegen, garage) dan niet daarom gaan. Bij ons huis in Amstelveen destijds riep ik bij de bezichtiging: oeh, die keuken (blauw met lelijk houten blad, heel landelijk qua stijl) oh, die gaat er meteen uit hoor! Uitindelijk 7 jaar nog mee gedaan, geld in andere dingen van t huis gestoken.

Wel denk ik dat de realiteit is - en dat we zien we ook steeds weer in de huizen hier - dat dan niet alleen badkamer en keuken aan vervanging toe zijn, maar dat hele huis zo ‘duurzaam’ is …

fusion schreef op 24-05-2022 om 14:39:

[..]

Dreumel: ik weet niet wat het is maar ik word tikje somber van dit soort huizen. Ik weet of je wel eens naar ‘kopen zonder kijken’ kijkt? Ik heb een Bob nodig. Die energiek door zo’n huis stapt en zegt ‘ja, ja, ik zie het hier wel hoor. Muurtje weg hier, uitbouwtje daar, kookeilandje hier…’ en hop: dat lelijke, saaie sfeerloze huis is een prachtig warm huis geworden. Maar daar moet je ook wel veel geld voor meenemen, en volgens mij betalen deelnemers alleen de materiaalkosten of zo want die enorme verbouwingen voor 60.000…. ik zie het niet.
 .

Misschien is het al gezegd, maar er zijn nog zestig reacties hierna, dus dat is te veel om even te lezen. Ik denk dat in dat programma juist vooral arbeidsloon moet worden betaald en wat geld voor verf en scgroeven. De keuken, de vloer en de meubels krijgt het programma vast met veel korting omdat voor de bedrijven reclame is. Maar ze maken er inderdaad vaak mooie huizen van. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.