Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Julia

Julia

19-03-2016 om 16:27

Ik zoek me suf naar een simpel breipatroon voor een lang vest


Ervaren haakster

Ervaren haakster

13-04-2016 om 15:16

Julia

Steken kwijtraken doe je echt alleen in het begin. Let op mijn woorden: aan het eind van de week heb je 64 steken en dat blijven er 64

Maar de belangrijkste vraag is: heb je lol in het haken?

Julia

Julia

14-04-2016 om 07:51

Ja!

Ja, ik heb er beslist plezier in. Vooral nu ik niet meer iedere rij hoef uit te halen
Het heeft iets magisch om zelf iets te maken, vind ik.
En het gaat inderdaad steeds beter. Maar nu ben ik nog bezig met een makkelijk deel van het achterpand. Zal mij benieuwen hoe het gaat als ik aan de mouwen of zo moet beginnen..

Ervaren haakster

Ervaren haakster

14-04-2016 om 12:25

leuk

dat je het leuk vindt! Ik heb alle vertrouwen in je kunsten hoor, die mouwen komen wel goed. We helpen je wel

Ik vind het nog steeds (en ik haak al vanaf m'n 8e) zo gaaf dat ik met een draadje en een haaknaald echt iets kan maken.

Vroeger heb ik wel op de naaimachine gewerkt, maar dat vind ik zo'n gedoe. Moet je helemaal neerzetten en zo. M'n haakwerk gaat gewoon in m'n tas.

Julia

Julia

17-04-2016 om 10:43

Weer ff hulp nodig

Ben ik weer! Het gaat best goed hoor, ik heb nu een stuk van het achterpand en twee stukjes voorpand eraan vast (over de schouder zeg maar). Ik snap niet waarom het in deze volgorde gehaakt moet worden, maar ik doe maar braaf wat er staat.
En inderdaad: ik verlies of meerder bijna geen steken meer per ongeluk! Echt leuk dat je zo snel al wat routine krijgt.
Maar nu. Nu moet ik voor- en achterpand aan elkaar gaan haken, waarbij dan vanzelf een armsgat ontstaat. Ik hoop maar dat ik het goed uitleg. Er staan wat termen die ik niet direct gegoogeld krijg. Filet mesh? En solid dc's? (het is een Amerikaans patroon). Verder moet ik vanaf de tweede rij elke steek meerderen. Hierover staat in de reviews dat het wel wat veel van het goede is. Zou ik dat straffeloos kunnen terugbrengen naar om de steek meerderen? Dan waaiert hij niet zo enorm uit.

Bedankt weer alvast!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.