Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

31-08-2015 om 13:49

Kastje per dag. Wie doet er mee?


Marjoleine64

Marjoleine64

25-09-2016 om 11:28

Ik doe ook mee!

Ik heb afgelopen zomer al een begin gemaakt, maar dat is weer versloft. Toen heb ik de ergste keukenkastjes één voor één leeggehaald en helemaal schoongemaakt. La voor la. Was echt heel erg nodig... En samen met jongste zoon hebben we zijn kasten uitgemest. Daar kwam een volle vuilniszak afval, een door oud papier, een zak plastic-afval én een doos rommelmarktspullen uit. En we weten weer wat er verder nog staat... Oudste heeft inmiddels veel spullen meeverhuisd naar zijn studentenkamer, dus dat ruimt ook aardig op. Nu de rest van het huis nog...

De wisseling van de seizoenen is wel een mooi moment om de kledingkasten eens aan te pakken. Hoogzomerspullen opruimen, en deze keer maar eens wegdoen wat ik echt al jaren niet meer gedragen heb.

Half a twin

Half a twin

25-09-2016 om 12:30

I'm in

Sinds begin van dit schooljaar was ik weer fanatiek verdergegaan na een wat verslofte zomer met het idee dit draadje weer af te stoffen. Ik heb al keukenkastjes gedaan (3 stuks), de helft van de manden onder de side-tabel in de gang (veel weggegooid van te kleine wanten, stukke rugtasjes en kindersjaals). De oven blinkend gepoetst en 1 bureaula geordend.
Morgen weer 2 keukenkastjes hoop ik.

Li

Li

25-09-2016 om 14:23

net kamer jongste gedaan!

Kleren weer keurig in de kast, zodat hij ze zelf kan vinden. Etensresten achter en onder het bed vandaan gevist, bah! Straks gaan we een ijsje halen, vanwege de (laatste?) zomerdag. Dat heb ik wel verdiend (en de luie bende lift gewoon mee).

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

26-09-2016 om 09:19

Het begin is er

Vanmorgen om half 8, toen iedereen de deur uit was meteen begonnen met de bovenste plank in de keuken. (Anders krijg ik last van uitstelgedrag

Stond achterop die plank een oude asbak met allemaal haarspeldjes van dochter erin, lege batterijen, een paar veiligheidsspelden, 50 cent en een paar oorbellen waar ik al heel lang naar op zoek was.
Verder een bordje met gekleide frutsels van dochter. Had ik daar na het knutselen ooit opgeschoven, omdat ze zo op snoepjes lijken. Wilde niet dat iemand daar zijn tanden op zou breken.

Op de plek van die rommel heb ik een leuke plant neergezet en het ziet er een stuk beter uit. Morgen of overmorgen de plank eronder. Daar staan de kookboeken en allemaal potjes met rommeltjes. Voor al die rommeltjes moet ik nog iets bedenken. Alles weg?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-09-2016 om 09:23

Alles weg?

Is natuurlijk de ideale oplossing. Maar bij mij werkt dat zo niet.
Ik maak toch vaak nog wel een tussenstap naar een doos of naar zolder cq. berging.

Wat heb je nu met de kleisnoepjes gedaan?

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

26-09-2016 om 09:37

Ginny

Weggegooid. Slik! Maar ik denk dat dochter ze wel vergeten is. Ik kan ze nog wel uit de prullenbak halen en het aan haar vragen vanmiddag?

Bellefleur

Bellefleur

26-09-2016 om 11:22

Ik doe mee

Ik heb gisteren al de inhoud van een tafellade in de grijze container gekieperd. Klusje van een minuut. Vanmiddag een wat grotere klus.

O wat een goede timing!

Zat net afgelopen weekend te denken dat elke dag een kastje toch wel weer heel fijn zou zijn. Dus ja, ik doe ook mee!

Ava

Ava

26-09-2016 om 12:33

van de zomer

Ik doe ook weer mee. Was niet helemaal gestopt: in de zomer slaapkamers gedaan en speelgoed uitgemest, dat nu in de hal staat, te wachten op een bestemming, het terras en de badkamerkast hebben ook een beurt gehad. Deze week zijn de keukenkast(jes) aan de beurt. Die vallen wel mee gelukkig (vorig jaar ook gedaan) maar zo zijn er ook blijvende pijnpunten: al het speelgoed en ander kinderspul (sommige dingen wil je niet wegdoen, andere wil je doorgeven), maar aan wie? en de rommel in het washok, de berging en die kast met een ratjetoe aan spullen.

Ouwe Add: ik sta mijzelf 1 rommella in de keuken toe en misschien is dat wel te weinig. Het mag: het is de uitzondering op de regel, gna.

Bellefleur

Bellefleur

26-09-2016 om 17:56

De moed en de schoenen.

Ik heb mijn plicht gedaan: een keukenkast opgeruimd. Een keuze makend tussen alle laatjes en kastjes in mijn huis, zakte de moed in mijn schoenen. Toch maar doorgezet.

Juno

Juno

26-09-2016 om 21:03

Soort van begonnen

Als ik puf heb doe ik wat, zit met een burnout thuis. Aan de ene kant niet de beste timing om het weer op te pakken, aan de andere kant geeft al die zooi ook veel onrust in mijn hoofd.
Gisteren alle strijk weggewerkt (en dat was héél veel....) en de plank bij de wasmachine is zo goed als opgeruimd. Verder mijn winterkleding uitgezocht en mijn eigen kast opnieuw ingedeeld én een lijstje gemaakt welke kleding ik nog nodig heb.
Vandaag de kledingkasten van jongste. Hij moest zijn kamer opruimen en heeft alle kleding die overal lag schoon en vuil door elkaar in zijn kast gedaan. Alles eruit, gesorteerd, gevouwen en opnieuw ingedeeld. Ik vind het wel weer even goed voor vandaag.
Morgen werken, dan doe ik verder niets.

Pennestreek

Pennestreek

26-09-2016 om 21:44

Go Juno!

Maarre, overdrijf je het niet een beetje? Als je met een burnout thuis zit mag je best met minder tevreden zijn hoor. Wel heel herkenbaar, dat de troep in je huis ook troep in je hoofd is. Dus ga door, maar dan op een iets lager pitje misschien?

Ik ben even niet toegekomen aan puinruimen, na een dag werken ging de tijd op aan koken, eten en sporten. En de afwas. Nog even huis opruimen, want morgen komt de hulp. Woensdag weer verder, dan heb ik mijn vrije dag. Hoewel die ook alweer vol zit eigenlijk. En ik wil/moet ook tijd nemen voor mezelf, om met een boekje in het zonnetje te zitten of zo, om een burnout te voorkomen...

Juno

Juno

26-09-2016 om 22:13

Pennestreek

Dit kwam in een flow, als die over is laat ik het verder ook zo . Ik leer mezelf om over de zooi heen te stappen en ben inmiddels expert geworden in de andere kant op te kijken. De kampeerspullen staan me nog steeds verwijtend aan te kijken omdat ze op zolder moeten. Ik verkies dat niet te zien.

Half a twin

Half a twin

27-09-2016 om 11:28

Gisteren is mislukt

Ik wilde een paar keukenkastjes doen in mijn eigen huis maar ben bij mijn zus aan de slag geweest. Ze zit met een gipsbeen op de bank (net gebeurt) dus daar was ophangen, eten voorbereiden zodat de kinderen het alleen maar hoeven af te maken. Gisteravond ouderavond dus niks gedaan.
Straks pak ik de plank en strijkbouten ga ik even een achterstandje wegwerken. Vreselijk ik heb daar zo'n hekel aan! Maar met een man met iedere dag jasje dasje is er toch wel wat te strijken.

Nou niet zeggen dat man het zelf kan doen, die doet na het werk de tuinverbouwing, dat kan ik echt niet.

mijk

mijk

27-09-2016 om 19:51

de koelkast

Was een fles ketjap in omgevallen dus het was echt nodig maar een kastje is een kastje!

Mijk

Pennestreek

Pennestreek

27-09-2016 om 20:35

Mijk - totáál ot

Bewaar jij ketjap in de koelkast dan? Bij mij staat dat gewoon in het kastje naast de (olijf)olie en balsamico en zo.

En on topic: vandaag weer niet aan een plankje of laatje toe gekomen, laat staan een kastje. Maar gelukkig is er morgen een afspraak uitgevallen, dus wie weet...

mijk

mijk

27-09-2016 om 20:44

Ja

Maar zat inderdaad tijdens het schoonmaken af te vragen waarom eigenlijk? Heel praktisch. Het oliekastje is best vol... Misschien morgen maar eens doen.

Mijk

Half a twin

Half a twin

27-09-2016 om 20:49

Ketjap

Is een beetje een twijfel ding. Volgens de toko mag het niet in de koelkast, is beter voor de smaak. Een hete zomer enkele jaren geleden heeft hier wel een keer gezorgd voor een plof in een kastje, de ketjap was gaan gisten. Lekkere troep was dat!
Ik heb vanavond toch nog even het gootsteenkastje gedaan. Omgevallen fles schuurmiddel, hoefde geen schoonmaakmiddel op het doekje te doen er lag genoeg in de kast.

Christel

Christel

28-09-2016 om 09:22

En ik

ben ook weer begonnen. Ik heb de blog van Nelleke, waar het ooit mee begon, weer gelezen (uitstelgedrag) en ben enorm geïnspireerd alles weer eens beet te pakken. Dus heb ik, als lijstjesgek, een mooi schrift gekocht en daar schrijf ik wat ik gedaan heb. Opruimen als excuus om een mooi schrift te kopen. Tja.

Maar er zijn ondertussen wel vier laden/planken schoon!

Christel

Christel

28-09-2016 om 09:23

Overigens

staat ketjap hier ook in de koelkast. Nooit over negdacht eigenlijk.

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

28-09-2016 om 10:45

Vandaag

Vanmorgen de 2e keukenplank gedaan. Een diepvriesbakje in gebruik genomen voor sleuteltjes, schroefjes en snoertjes die ik niet weg durf te gooien, omdat ik echt niet weet waar ze van zijn. Dat doosje heeft een plekje in de, nu nog chaotische, trapkast gekregen.

Verder stonden er een stuk of 10 ongebruikte moestuintjes. Die heb ik in de garage bij de tuinspullen gezet. Misschien dat ik ze volgend jaar wel plant. Misschien ook niet.

Ik heb alleen de kookboeken die ik wel eens gebruik teruggezet. De rest ligt op de trap. Gaat boven in de boekenkast, of weg. Ik denk bij nader inzien dat ik ze beter weg kan doen, maar ja...
Ik moet binnenkort wel boekensteunen hebben. De kookboeken hielden elkaar in evenwicht, mede dankzij alle potjes met troep. Het is nu zo netjes, dat alles omvalt. Heb ze voorlopig maar even neergelegd.

Morgen de 3e plank. En ketjap staat hier ook in de koelkast. Geen idee waarom.

Pennestreek

Pennestreek

28-09-2016 om 10:57

Goed voornemen voor vandaag

Het rondjje hardlopen met de hond heb ik al gehad, nu douchen en dan ga ik met dochter aan de slag in haar kamer. Heeft ze totaaaal gen zin in dan wel behoefte aan, maar we gaan het toch doen, want ze heeft geen idee hoe je dat doet, opruimen en schoonmaken. Doe vanavond verslag

Bellefleur

Bellefleur

28-09-2016 om 12:07

Psyche

Mijn huis heeft het nodig om opgeruimd te worden. Mijn man heeft het nodig. En mijn kinderen ook. Maar ik niet. Ik ben gehecht aan mijn spulletjes, gehecht aan de rommel. Mijn dochter wil niets liever dan orde in de chaos brengen. En ik raak ervan in paniek: wat gooit ze weg? Wat raak ik kwijt? Het is net alsof bij elk opgeruimd kastje ik een herinnering verlies. Zo gaat het eerste mobieltje van mijn man de deur uit. Logisch. Want dat ding ligt maar te verstoffen, en de onderdelen kunnen goed gebruikt worden voor grondstoffen voor nieuwe mobieltjes. Maar als ik het ding zie (koelkastmodel)poppen er allemaal herinneringen op: hoe nuttig het was tijdens de verhuizing, en tijdens de babyjaren van de kinderen: ik nam het ding mee als ik ging winkelen. En als de baby huilde, kreeg ik een telefoontje: tijd om de baby te voeden. Ideaal. Ik ben bang dat ik door het weggooien en opruimen al mijn herinneringen kwijtraak: de babykleertjes, het ene babyschoentje. Het broekje wat mijn zoontje had bij het auto-ongeluk.
Ik weet dat ik moet opruimen. Ik weet dat een opgeruimd huis een opgeruimde geest geeft. En dat een rommelig huis niet 'hoort'. Maar hoe? Hoe laat ik de voorwerpen die me herinneren aan waardevolle momenten los?
Vandaag heb ik het rieten mandje waarin ik de winterhandschoentjes van mijn kinderen bewaarde losgelaten. In de grijze container.

Bellefleur

Helpt t misschien als je er foto's van maakt voor je t weggooit ( snel naar die grijze container dus ) Dan kun je een mapje maken met speciale foto's voor jou en ze evt 1 in de zoveel tijd af laten drukken?

Marjoleine64

Marjoleine64

28-09-2016 om 12:25

Gisteren

een begin gemaakt met het opruimen van mijn hoogzomerkleding, en te voorschijn halen van truien en vesten. Alleen werd ik tussendoor afgeleid door wat anders, en toen ik naar bed wilde lagen er nog 5 stapeltjes op bed... grrr. Nou ja, alle stapeltjes op het bed van oudste zoon die niet meer thuiswoont gelegd, en vanmorgen betreffende kastplanken schoongemaakt en opnieuw ingeruimd. Ook nog een bescheiden stapeltje oude shirts in de goede-doel-zak gestopt, ruimt ook weer op. Morgen moet de zak gelijk in de container, anders blijft die ook weer een half jaar staan of zo.

mijk

mijk

28-09-2016 om 18:47

de Weckplanken in de trapkast

Opnieuw ingeruimd want de versgekookte limonadesiroop moest erbij. Alles verder geordend en ik weet weer wat ik in huis heb. Morgen volgende 2 planken met gewone voorraad...

pfff

er is nog helemaal niets van gekomen, terwijl ik de hele dag maar wat doelloos rondbanjer in huis. Zoonlief (9 jaar) is gisteren van zijn keel-en neusamandelen afgeholpen en is zo ziek en ellendig dat ik nergens aan toe kom behalve aan voorlezen en mij machteloos en ongerust voelen. Bah

Beertje

Beertje

30-09-2016 om 11:48

Zeg,

Jullie zijn allemaal zo lekker aan de poets kan er niemand bij mij even komen hahaha. Ik ben 20 uur minder gaan werken in april maar het lijkt of er daardoor minder structuur in mijn schoonmaak zit.....

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

30-09-2016 om 12:08

Beertje

Als je huishouden teveel lijdt onder dat minder werken, dan kun je altijd nog bij mij vrijwilligerswerk komen doen. Kastjes en plankjes zat. Misschien komt er dan ook weer meer structuur in je eigen schoonmaak.

Vandaag de laatste 2 keukenplanken gedaan. Lekker opgeruimd. Het stapeltje pianoboeken op de onderste plank bestond inmiddels meer uit gebruiksaanwijzingen, receptenkaartjes en knutselwerkjes dan uit pianoboeken, dus dat heb ik allemaal weggegooid of opgeruimd op de plek waar het hoort. Verkeersdiploma van mijn dochter daar ook teruggevonden. Al die jaren gelukkig niet gemist, want daar zou ik hem nooit gezocht hebben.

Mijn man heeft alle vazen die onder de onderste plank op de grond stonden (want zo'n makkelijk te plekje) opgeruimd in de garage.

Het wordt al wat. Ik vind wel dat de rommelkastjes, -laatjes en -plankjes nu veel meer opvallen dan toen er nog niet zo'n super geordende hoek was.

mijk

mijk

30-09-2016 om 12:09

ik heb gisteren niks gedaan!

Alleen de ramen van mijn bijenkast even gecontroleerd. Is ook een kast toch? Vandaag wel plannen maar nog niks gedaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.