Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tessa

Tessa

21-02-2020 om 14:18

Koffie zetten


Evelien

Evelien

22-02-2020 om 08:36

En als je een thermoskan hebt kan je het evt van tevoren klaarmaken als de buren het apparaat ook dan nodig hebben, al hoop ik dat er nog andere buren zijn die hun apparaat dan even willen uitlenen.

zebra

zebra

22-02-2020 om 08:37

die zakjes

wij hebben zelf wel een koffiezet apparaat omdat er hier best veel koffie doorheen gaat. Maar 's avonds gebeurt het regelmatig dat er een kop koffie wordt gezet met behulp van een zakje met kokend water erover, te krijgen in diverse smaken. Hier dan meestal de cappuccino. Waarschijnlijk zou ik voor die optie kiezen als ik alleen koffie zou moeten zetten voor bezoek, dan geen apparaat op het aanrecht nodig.

Dees

Dees

22-02-2020 om 08:48

Tevreden

Kijk het is heel simpel, voor bezoek wil ik best drinken in huis halen. Maar ik ga voor die paar keer in het jaar dat er visite komt geen koffiezetapparaat in huis halen dan moet mijn bezoek maar tevreden zijn met de oploskoffie die ik speciaal voor mijn bezoek in huis heb gehaald.

Ik ben vaak ook al tevreden met vage oude thee die ik al jaren drink bij mijn koffie drinkende vriendin ze heeft volgens mij nooit gekeken hoe het zit met de houdbaarheid.

Jo Hanna

Jo Hanna

22-02-2020 om 10:46

Vage oude thee

Oeps, ik voel me aangesproken Dees . Ik zal straks eens een kritische blik werpen op mijn theevoorraad.

Grappig om te zien dat iedereen wat anders beweert over de kwaliteit van oploskoffie. Nou is het natuurlijk logisch dat smaken verschillen maar de sprong van ‘ik vind het bocht’ naar ‘het is schandalig om het aan je gasten te serveren’ is op basis van de reacties hier niet te rechtvaardigen. De meesten vinden het op zijn minst acceptabel. Je zou daarom ook kunnen zeggen dat de omvang van je probleem, TS, afhangt van hoe groot je neiging is kritische mensen tevreden te stellen. Je mag mensen best af en toe een klein beetje teleurstellen hoor. Dat overleven we wel.

Groet,
Jo Hanna

Mijntje

Mijntje

22-02-2020 om 11:23

moeilijk

Ik houd van koffie (' ochtends) maar als iemand dat niet in huis heeft drink ik ook graag thee. Liever thee dan oploskoffie of Senseo..
Wij zetten zelf gewoon een filter op een thermoskan. Het hoeft niet zo moeilijk.
Of koop gewoon koekjes en zet lekkere thee. Niemand die dat erg vindt.

Pirata

Pirata

22-02-2020 om 11:31

Kun je dan niet het beste..

Kun je dan niet het beste zo'n filterding kopen en het pak koffie in porties invriezen?
Zakjes oploscappuccino hebben niks met koffie te maken. Die zijn vies, zoet en vet. Je moet de ingredientenlijst eens lezen, beeeeeh

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-02-2020 om 11:33

Wat Mijntje zegt

Een filter op een thermoskan voldoet ook.

Maar inderdaad, ik verwacht niet van iemand, die zelf geen koffie drinkt, dat ie koffie in huis heeft.
Maar oploskoffie hoeft echt niet. Dat spul lost namelijk of niet op of is slap als slootwater.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-02-2020 om 12:00

Oploskoffie

Als je oploskoffie niet beschouwt als koffie maar gewoon als bruine warme drank is het best te doen. Ik krijg het wel eens bij mensen, maar eigenlijk zie ik het ook als goedkoop knieperig alternatief. In hotels maak ik de oploskoffie ook wel eens, als ik geen zin heb om naar de bar te gaan. Maar ja, het is dus geen koffie.
Ik heb zelf een Nespresso, klein apparaatje dat amper in de weg staat. De cups kun je al per 10 kopen, dus dat is een uitstekende oplossing. Senseo is beduidend minder lekker, en die pads minder lang houdbaar.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-02-2020 om 15:01

Consumentenbond

Getest door de Consumentenbond: dit is het beste koffiecupjessysteem

https://www.nu.nl/wonen/6032525/getest-door-de-consumentenbond-dit-is-het-beste-koffiecupjessysteem.html (via @NUnl)

Voor de geschiedschrijving, wat ik niet te drinken vind:
Zo'n pressgeval
Senseo
Oploskoffie

Jasmijn

Jasmijn

22-02-2020 om 16:01

geen fijnproever

Nou dan ben ik toch niet zo'n fijnproever. Zelf heb ik een bonenmachine, maar vind de Senseo van mijn vriendin ook lekker smaken. Mijn moeder maakt filterkoffie uit zo'n Braun koffiezet apparaat met gekookte melk. Die koffie is te slap vindt mijn broer, maar die vind ik ook prima smaken, en zelfs Wiener Melange uit zo'n zakje lust ik wel.
Dus ik zou, als je zo weinig koffie visite hebt (en misschien altijd dezelfde mensen?) even vragen of ze oploskoffie lusten en zo ja, dan is je probleem opgelost. Ik zou voor die paar keer per jaar niet een heel apparaat aanschaffen. (ihkv ontspullen

Angela67

Angela67

22-02-2020 om 16:18

het is niet 'oplosbaar'

Als je zelf van koffie houdt dan zul je over het algemeen een voorkeur hebben (en soms zelfs een sterke voorkeur). Maar dan had je dit probleem niet.
Dus het maakt jou niet uit, maar je kunt ook niet voor je gasten beslissen elke keer.
Zeker niet de vraag stellen of ze van oploskoffie houden . . .dat is pas een ongastvrije vraag! Ik zou al geen nee meer durven zeggen.

Dus ik zou zeggen: als de mensen die langskomen altijd dezelfde zijn én je wilt ze graag een plezier doen: koop een nespresso of die andere (iets met een D). Gewoon iets wat kwaliteit heeft en behoudt en ook makkelijk te produceren is voor iemand die nooit koffie zet.

Als het heel af en toe een klusjesman is of verder vrijwel onbekende mensen dan kun je ze oploskoffie voorzetten .

gr Angela

Dees

Dees

22-02-2020 om 16:28

Met de hand en dankbaarheid

Als je doet wat Angela zegt koop dan gewoon een thermoskan met losse filter enzo en maak de koffie met de hand. Serieus om een grote uitgave te doen voor een apparaat wat 10 keer in het jaar aan staat is gewoon zonde. Hier heb ik op de vraag over oploskoffie ook weleens nee.dank je gehad eerlijkheid duurt wat dat aangaat het langst maar toen ik met de capuchino als optie aankwam werd er wel.ingestemd. nu zorg ik voor iedere verjaardag voor een voorraadje oploskoffie wat over blijft krijgen de gasten of mee of op een later ogenblik voorgeschoteld niemand die erover piept.

Je bent te gast en dan neem je genoegen met wat er aangeboden wordt. En ik zou al blij zijn als mensen die weten dat ik thee drink een pak thee voor me in huis hebben gehaald. En dat zijn de koffiedrinkers die mij bezoeken ook.

margaretha

margaretha

22-02-2020 om 16:35

Hoe vaak denk je dat

je koffiedrinkende kind thuis komt? Ik zou het daarvan af laten hangen, wat die wil drinken.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

22-02-2020 om 17:30

Ha Margaretha

Dat is een goeie !

Ik zou gewoon een klein koffiezetapparaatje in de keukenkast parkeren hoor. En na het koffiedrinken het pak meegeven aan de gast als je maandenlang geen koffiedrinker meer verwacht. Alleen al voor dat nu en dan thuis komende kind en nu een dan een klusjesman of bezoeker zou ik dat best willen regelen.

Marinade

Marinade

22-02-2020 om 17:43

Je bent gast of je hebt een gast

Ik snap best dat je, als je zelf geen koffie drinkt dat je dan geen Jura-machine hebt staan om een topnotch koffie te kunnen aanbieden. En als niet theedrinker geen delicate groene thee uit de theewinkel. Maar vage gruisthee (Engelse melange, laat me raden) of oploskoffie, ja, dan straal je uit: jij bent gast en hebt niets te willen. Wees welkom! Draai het eens om: jij bent mijn gast en ik zet een stapje extra door gewone gastvrijheidsdrankjes van een behoorlijke kwaliteit in huis te hebben.
TO wil dat stapje extra wel zetten. Ik zou dan idd een tweedehands nespresso-apparaat aanschaffen en een pakketje cups. Mooi gebaar voor de gast.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-02-2020 om 17:56

Dolce Gusto

Die Dolce Gusto hebben ze bij Center Parcs. Ik haal de cups altijd vooraf bij de Jumbo want in de CP-winkel vragen ze zo een euro per cupje. Wel heel goede koffie, al zijn de chocomelcups meer in trek bij de familie.
Ik denk dat ik daarvoor ga als mijn Nespresso ermee ophoudt.

Ook hier een stem voor Nespresso

Het eenvoudigste model is heel betaalbaar, neemt amper plaats in en de capsules blijven eeuwig goed. En op een verjaardag zet je het gewoon op tafel en kunnen je gasten zich zelf bedienen.

Senseo is echt van een andere orde. Een behoorlijke oploskoffie is nog wel te doen als je een klein potje van een goede kwaliteit koopt. Een geopend pak koffie gaat hard in kwaliteit achteruit, en overjarige koffie is echt of je een klap op je bakkes krijgt. Dan nog liever thee. Wel graag echt getrokken thee, niet mok warm water waarin je in zakje 2 seconden moet laten bungelen . Die presenteerdoos met chemische fruitsmaken is aan mij niet besteed.

Koffie en thee behoren wel zo'n beetje tot de standaarduitrusting tenzij je een sociofobe kluizenaar bent.

Dees

Dees

22-02-2020 om 18:24

Marinade

Oploskoffie is niet altijd tweederangs en een heel apparaat aanschaffen omdat er weleens bezoek zou komen die je dure oploskoffie niet blieft vind ik gewoon teveel gaan.

Dees

Jij schreef: Oploskoffie is niet altijd tweederangs

Je drinkt zelf geen koffie neem ik aan?

Dees

Dees

22-02-2020 om 18:42

Kenfan

Ik ken genoeg koffiedrinkers die zelf ook oploskoffie drinken.

Marinade

Marinade

22-02-2020 om 19:06

Een heel apparaat?

Ik zou, als ik geen koffiedrinker zou zijn, toch zeker een nespresso of een simpel filterapparaat (vanaf twee tientjes heb je er al één) kopen en dezedan maar zien als zaken die je toch hebt, ook al gebruik je het maar eens of een paar keer per jaar. Zoiets als een grasmaaier, kerstspullen of een sneeuwschuiver. Echt, de plaats die de genoemde koffiezetters innemen is te verwaarlozen, als je niet in een tiny house woont, tenminste.

Jackie

Jackie

22-02-2020 om 20:15

Omdat de cupjes het langst meegaan

lijkt een nespresso/dolce gusto de beste keus. Als je voor een paar tientjes een apparaat om mp kan scoren en je hebt genoeg ruimte in huis, waarom niet?
Maar hele goeie oploskoffie lijkt me toch een goed alternatief. Ik proef heus het verschil tussen oploskoffie en een kopje uit zo'n luxe apparaat, maar omdat ik (denk ik??) toch suiker en melk gebruik, vind ik het best te drinken. Senseo ook, hoewel ik bij de senseo wel een trucje heb: ik zet altijd twee pads in het twee-pads-dingetje, maar zet er maar 1 kopje onder en druk op 1. Zo krijg je sterkere (en lekkerdere) koffie

Flavia

Flavia

22-02-2020 om 20:18

Marinade

Ik vind het tosti- apparaat al te veel ruimte in nemen in de kast. Ik ga echt geen koffie apparaat aanschaffen voor 3 kopjes per jaar. Mijn aanrecht is leeg, daar mot ik geen zooi op.

Ik heb ruimte genoeg in mijn kast in de keuken meerdere planken zijn leeg en dat houd ik graag zo.

Marinade

Marinade

22-02-2020 om 20:38

Flavia

Maar natuurlijk, dat kan, ieder zijn ding.
Ik word dan weer niet blij van een funda-leeg aanrecht

Tessa

Tessa

22-02-2020 om 21:01

Wat een discussie

Ik gruw van koffie dus ik heb echt geen idee wat wel en niet lekker is en jullie meningen zijn nogal verdeeld
Volgens mij kan het drukkannetje op de minste bijval rekenen gevolgd door de oploskoffie en de Senseo. Een thermoskan met een los filter werkt niet voor mij. Ik ken dat van de camping en ik vind het onhandig. Want in de tijd dat ik steeds water opschenk moet ik ook thee zetten voor mezelf, de koekjes of het gebak op tafel zetten, met de visite praten en twee honden onder controle houden. Dat is me teveel.
Volgens mij wordt de Dolce Gusto het hoogste gewaardeerd en hij lijkt me ook het meest praktische qua gemak en houdbaarheid. Ik wil wel graag mijn gasten iets lekkers voorzetten en ze niet afschepen met de goedkoopste optie.
Ik ga Marktplaats eens afschuimen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-02-2020 om 22:58

Als je dat doet Tessa

Ga dan wel voor een apparaat met automatische water toevoer.
Ik had eerst zo’n Dolce Gusto ding waarbij je zelf de hoeveelheid toe te voegen water moest bepalen en dat is niet te doen. Vond ik dan.

En inderdaad: de chocomel is ook lekker uit dat ding.

Frisdrank

Beetje ot, maar wij hebben hier hetzelfde met frisdrank. Dat halen wij in huis als we gasten verwachten. Maar niet standaard. Dus als mensen onverwacht langskomen, kunnen ze kiezen uit koffie, thee, melk, water en siroop.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-02-2020 om 09:03

Frisdrank

Wij hebben geen grote flessen meer maar wat blikjes voor frisdrinkers zoals de kinderen van mijn broer, als die komen.

40er

40er

23-02-2020 om 09:51

Temet

Zo met je eens!!!! Koffie en thee horen niet dezelfde (thermos)kan te gebruiken! Als theedrinker proef ik dat koffie smaakje echt (ik lust ook echt geen koffie)

Waarom niet gewoon een los filter houdertje kopen en opschenken? Vinden ze hier beter qua smaak dan oploskoffie ed.

Bas

Bas

23-02-2020 om 11:00

Volgens mij

is het bijna onmogelijk om voor iedereen lekkere koffie te zetten. Dat is zo persoonlijk.
Het systeem is ook lang niet altijd het belangrijkste, hoe je eea doet maakt toch ook veel uit?
Ik vind filterkoffie bijv meestal veel te slap maar dat ligt natuurlijk niet aan filtersysteem.
Ik heb een automatische maler maar ik heb daar mijn smaak bonen in en dat vinden veel mensen weer te sterk.

En idd, net alsof 'doe dan maar liever thee' wel simpel is. Voor de een wel, voor de ander zeker niet.

Nespresso (oid) is wel leuk voor gasten omdat je dan ook verschillende smaakjes en sterktes aan kunt bieden.

Maar goed, als ik frisdrank in huis haal voor gasten is dat ook maar 1 smaak vaak, zal ook niet iedereen blij mee zijn. Idem voor bier en bijv whisky.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.