Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tessa

Tessa

21-02-2020 om 14:18

Koffie zetten


Ad Hombre

Ad Hombre

25-02-2020 om 08:26

Ginny

"Wist je dat schoon drinkwater eigenlijk heel schaars is?"

Valt wel mee. Je kunt vrij eenvoudig van 'vuil' water drinkwater maken met een stelsel van filters en wat minimale toevoegingen. Doen ze in de ISS ook. De koffie die ze drinken en uitplassen wordt gewoon weer omgezet in water en dan weer in koffie

Dat noemen ze tegenwoordig 'circulair'.

Jo Hanna

Jo Hanna

25-02-2020 om 10:06

Ballotage

Qua chocola kan ik gelukkig door jouw ballotage Ad. Het kan mij niet puur genoeg zijn. Maar qua koffie val ik flink door de mand. Ik piep niet over een kopje oploskoffie. Misschien ook omdat ik niet op het idee zou zijn gekomen dat 100 euro goedkoop is voor een apparaat wat 10 keer per jaar wordt gebruikt.Ik heb zelfs nog nooit voor mezelf 100 euro voor welk koffieapparaat dan ook uitgegeven.Ik kan maar beter niet teveel rijke mensen over de vloer krijgen. Ik vrees dat ik ze in verschillende opzichten niet kan bieden waar ze menen recht op te hebben. En dan zien ze dat ik een armoedzaaier ben die goedkope rommel serveert. Moet ik me weer gaan schamen. Daar is niks aan.

Groet,
Jo Hanna

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-02-2020 om 11:24

Niet helemaal vergelijkbaar Ad

De ISS is een gesloten systeem. Daar is geen sprake van toevoegingen als bestrijdingsmiddelen, een wijd scala aan medicatie en mogelijk zelfs geen gebruik van (de door jou aangehaalde) anticonceptiemiddelen. Sterker nog, zelfs het voedsel is afgepast.

Dat water is wezenlijk anders van samenstelling dan het water dat naar een gemiddelde rioolwaterzuiveringsinstallatie gaat.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-02-2020 om 11:48

Ginny

Misschien moeten we dan allemaal maar in zo'n cylinder gaan wonen. Ook een geruststellend gevoel als er een pandemie losbarst.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2020 om 17:01

Het lijkt mij een drukke boel

Al die scharrelbonen. Hopelijk blijven ze wel op het land van de boer. Anders komt hij mooi op de koffie als hij moet oogsten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-02-2020 om 19:45

Hahaha Kaaskopje

Scharrelbonen op bestelling! Dat scheelt me nogal een smak CO2 (geen co2 Ad).

Oeps

'Een geopend pak koffie gaat hard in kwaliteit achteruit, en overjarige koffie is echt of je een klap op je bakkes krijgt'
Tot voor kort dronk niemand hier thuis koffie. Wel een (Braun) koffiezetapparaat voor visite en altijd koffie in huis. Kennelijk heb ik mijn visite hiermee geen plezier mee gedaan. Zouden ze het echt niet gezegd hebben als het zo vies was?

Ysieux

Welnee, ze hoeven alleen geen 2e kopje, de eerste werk je meestal weg uit beleefdheid. Of je laat je koffie staan en zegt na een half uur:"Ben helemaal mijn koffie vergeten op te drinken en nu is hij koud", ondertussen ben ik al richting gootsteen.

Ik ga nu heel hard in mijn geheugen graven... Gelukkig drinkt mijn zoon tegenwoordig koffie, dus een aangebroken pak is zo op

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2020 om 22:22

Beleefdheid

Oh ja! Zo ging het inderdaad bij mijn zwager en schoonzus. Bepaald geen bakkie troost, die wilde ik daarná dolgraag! Maar ja... nog meer beleefdheid weerhield me er van om daarvoor direct naar huis te gaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-02-2020 om 07:46

Ginny

"(geen co2 Ad)"

Ik strooi af en toe bij vloed wat spijkers in het water.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.