Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lidl slecht?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetske

Jetske

10-09-2009 om 13:55

Apekoeken

Zijn kinderkoekjes in de vorm van een aap.

Jetske

Jetske

10-09-2009 om 13:56

Of eh...

Apenkoeken dan

amk

amk

10-09-2009 om 14:10

Eh tink

Apetina is gewoon een merk feta. Nog wel van 1 van de grootste kaas producenten ter wereld. Vooral blijven kopen zou ik zeggen, goed voor mijn baanzekerheid. haha.

Haha apenkoeken

Zijn gewoon 2 koekjes in de vorm van een aap. Net als de samson en gert koekjes van de Aldi :o)

Die feta (heet herderskaas daar) is niet op olie basis, dus geen pot, maar 2 plastic verpakkingen aan elkaar. We gebruiken het vaak door de sla of tomatensalade.

Groetjes, Pinkelot

amk

amk

10-09-2009 om 15:58

Pinkelot

feta is nooit op oliebasis. Het is een melk product. Het wordt alleen bewaard in olie of water.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-09-2009 om 20:19

Feta (ot)

Ik wens amk absolute baanzekerheid toe, maar echte feta haalt men bij de Turk(se supermarkt). Wel duur, een blik feta kost ongeveer vier euro, maar dan heb je wel wekenlang verrukkelijke schapenkaas in je sla.
Groetjes
Massi

amk

amk

10-09-2009 om 20:25

Massi nissa

geen probleem, zolang je maar kaas en yoghurt blijft eten, wijn, bier of andere sappen blijft drinken, en zo af en toe een kant en klaar of bijna kant en klaar zakje koopt vind ik het baan technisch prima. Eigenlijk komt het er op neer, dat we vooral gewoon moeten blijven eten haha.

Tink

Tink

10-09-2009 om 20:29

Ik had ook altijd begrepen

... dat feta alleen feta mag heten als het uit het juiste land komt. Op die potjes Apetina is het woord feta nergens meer te vinden . Ik heb even in de koelkast gespiekt en er staat letterlijk: 'mediterrane stijl witte kaas in blokjes'. Er is ook een light variant maar wij nemen altijd de gewone (50+).

amk

amk

10-09-2009 om 22:08

Klopt

maar kaasmaak technisch maakt het geen bal uit. Smaak verschillen komen wel door kleine verschillen in melk (het is net moedermelk, niet constant van smaak en samenstelling), en gebruikte enzymen/cultures en andere biotechnologische grondstoffen. Ook hoe schoon of juist niet een fabrikant werkt heeft er natuurlijk mee te maken.

Rembrand

Rembrand

11-09-2009 om 09:03

Wedges.

Wij kopen altijd onze friet bij de Lidl, maar afgelopen week kocht ik ( naar aanleiding van de lovende berichten van jullie ) de wedges.
Die zijn inderdaad erg lekker !!
Bedankt dus voor de tip.
M.

Amk (ot)

Haha ja tuurlijk is het een melk product. Ik heb het een beetje raar omschreven, maar bedoelde geen pot waar de blokjes in olie zitten :o)

Ach en blijven eten moeten we allemaal, fijn zo'n zekerheid voor je baan. Ben dan wel benieuwd wat je doet. nee hoef je niet te zeggen hoor.

Groetjes, Pinkelot

amk

amk

11-09-2009 om 13:37

Pinkelot (ot)

je mag het best weten hoor. Ik werk bij een toeleverings bedrijf in de levensmiddelen industrie. Wij leveren grondstoffen aan de Unilevers van de wereld, maar ook aan de boer die zijn melk moet testen voordat deze de tankauto in mag. Zelf zit mijn productporfolio vooral in de melkindustrie. Daar beantwoord ik onder andere vragen van klanten over onze producten en productielocaties. En verder bemoei ik me ook nog met producties die niet helemaal vlekkeloos zijn verlopen. Wat doen we dan met het product?
Erg leuk werk.

boeke

boeke

11-09-2009 om 14:52

Amk

lijkt me fijn werk ja!

heeft dat met die benaming niet te maken met het feit dat bepaalde kazen (en wijnen en andere voedingsproducten) alleen die bepaalde naam mogen voeren als ze in de streek van herkomst worden geproduceerd? (Appellation d'origine controlée oid) bijv. hier hebben we weet van varkens die in vlaanderen geteeld en vetgemest worden, dan op transport naar italië worden gevoerd, daar verder worden afgemest om vervolgens als ham naar hier terug te komen met de stempel "parma" erop... terwijl ze enkel op het eind van hun leven eventjes daar geslacht werden...

amk

amk

11-09-2009 om 21:01

Boeke: klopt ook

maar het proces is wel hetzelfde en vaak de grondstoffen tot op zekere hoogte ook. Heeft idd te maken met de Europeese regelgeving op het beschermen van streekproducten.

Lidl

Hier meestal voor de verjaardagen (moet ik toch 15 voor rijden). Maar salades zijn lekker en toch goedkoper. En de halve liter flesjes. Hier altijd hit met verjaardagen. Iedere gast flesje met glas. Anders sjouw ik mij een ongeluk. Zijn 6 paks. Goede frisdrank en betaalbaar.
Luiers zijn ook goed en hele fijne doekjes. Geldt ook voor toilet papier. En die yogurt in de halve liter bekers. Ook erg lekker.
Door mijn werk als demo (helaas niet bij Lidl en ALdi) merk je echt enorme sfeer verschillen in winkels. De ene winkel van het zelfde concern is de andere echt niet. Heb echt favorietjes. Maar geld ook voor welke Aldi of Lidl. Ken Aldi's waar ik nooit meer kom, zooitje in de winkel, wordt al kaugom kauwend afgesnauwd en niets op voorraad. Andere is perfect.
Gr. Rymcke.

Agnet

Agnet

12-09-2009 om 11:49

Favorieten hier

De ciabatta's (olijven, kruiden of walnootsmaak), gorgonzola, billendoeken, 30+-kaas (heeft een gatenkaassmaak), afwasmiddel (de witte ruikt naar bubbegumkauwgom), cashewnoten, troebele appelsap, kip/pesto-salade, mueslireep (cranberrysmaak), droppastilles (die paarse), muesli, vruchtenyoghurt, wedges, ijsjes en de luiers.

Minet

Minet

12-09-2009 om 15:16

Tirza!!! help!

Bij de 3de supermarkt vond ik eindelijk SILVO kruiden in alle soorten, maten, smaken etc. maar....................waar koop ik nou die steakkruiden??????
Ik vond wel (en kocht) biefstukkruiden, tartaarkruiden en rundvleeskruiden............aan jou de keus nu! Help help help want het moet natuurlijk wel exact zo lekker worden als bij de V&D!

Agnet

Agnet

12-09-2009 om 15:58

Ik ben niet tirza

maar misschien kan ik je helpen. Hier hingen de peppersteakkruiden tussen de paprikapoeder en kerriepoeder en zo. Dus niet bij de gehaktkruiden en zo. Zo'n plastic hangdingetje met oranje dop.

Overigens hing het hele rek hier vol en was er nog één dingetje peppersteakkruiden. Toeval of veel OOL-ers hier in de buurt?

Minet

Minet

12-09-2009 om 17:25

Adem in ....adem uit....

Op de chat even mijn onvrede geuit, en daar kwam morganafata thuis van de supermarkt.......zij had ze wel gevonden!
Aangezien ik me niet laat kisten door een paar kruiden ben ik nogmaals naar de C1000 gereden, nogmaals al die kruiden langsgespeurd, en jaaaaaaaaaaaaaa, ze hingen er gewoon tussen!!!! Ik was de eerste keer gefixeerd op de S van steakkruiden, waardoor ik volledig over de Pepersteadkkruiden heen heb gekeken, ik ga zo de boel maar eens mengen!

Agnet

Agnet

12-09-2009 om 17:50

Minet

Laat je nog even weten of het lekker was? Wij gaan het dinsdag eten, ze hadden geen verse kruiden hier.

Volgens mij lopen er vele, vele OOL bij mij in de C1000, nog één dingetje peppersteakkruiden, geen verse bieslook en zo meer.

Morgen ga ik naar de lidl.

En omdat ik helemaal gestresst raakte bij de gedachte precies te moeten onthouden wat ik nou waar moest kopen, ga ik het gewoon simpel doen. ik haal er deze week gewoon ALLES wat ik normaal bij de Jumbo haal. dan weet ik meteen wat ok is, en wat echt niet te eten (en als ghet echt erg is mik ik het gewoon onmiddellijk weg, en haal iets vervangends bij de buurtsuper).

Ik ben benieuwd.... (volgens mij doe ik morgen 2 keer zo lang over het boodschappen doen als normaal, ik zoek me vast helemaal de pip naar alles)

Prulletje

Prulletje

15-09-2009 om 21:24

Nee hoor ingridt

De Lidl mag dan niet gezellig zijn, overzichtelijk is het wel. Heel erg overzichtelijk zelfs. Bij de meeste filialen ongeveer vier heel lange paden. Als je gewoon alle paden afloopt kom je alles tegen.

Prulletje

Nasha 1st

Nasha 1st

15-09-2009 om 22:00

Prulletje

dat is inderdaad waar, en sommige supermarktketens maken er ook een sport van om om de zoveel jaren de hele winkel overhoop te halen....Lidl niet, staat al jaren hetzelfde hahahaha, die van ons gaat morgen in een nieuw pand verder en jawel, ook daar is de indeling precies dezelfde!!! yes!

neteret mut

neteret mut

15-09-2009 om 23:44

Niet waar

die van ons is wel degelijk vernieuwd en daardoor was de indeling wel veranderd.

Puck2

Puck2

16-09-2009 om 12:07

Dat is anders neteret mut

Als de winkel vernieuwd wordt dan is het vrij logisch dat de indeling verandert. Wat hierboven bedoeld wordt is dat zonder vernieuwing ineens de schappen anders ingericht worden en dingen van plaats veranderen zodat je je het apenzuur zoekt en ineens op allemaal dingen stuit die je anders niet nodig hebt. De winkelier hoopt hiermee dat je ook eens andere extra dingen koopt. En dat is dus wel anders dan een Lidl die opgepimpt wordt en daarom van indeling verandert.

Gelukt!

Heb vanochtend voor zo'n 100 euro aan LIDL boodschappen in de kasten gepropt. Qua volume was het iets meer dan gebruikelijk, want dan maar gelijk royaal drinken inslaan, en het diepvriesassortiment uitproberen (vis, lekkere loempiadingetjes, pizza's, noem maar op). Ook wat lollige groente gescoord (romeinse bindsla, dus vanavond ceasar salade). En waspoeder, en veel te veel nootjes. Enfin, ik was ongeveer net zoveel geld kwijt als normaal bij de Jumbo, maar het paste royaal niet in mijn gebruikelijke tassen, dus ik heb wel duidelijk MEER spullen voor MINDER geld. Nu nog opeten en uitproberen, want tot die tijd weten we natuurlijk nog niks.

De winkel zag er overigens wel beter uit dan ik me van vroeger herinnerde, en de kassa-jongen was alleraardigst. (wel waardeloos inpakken trouwens, want er was geen lopende band meer achter de kassa). Heb nog even op 'het publiek' gelet, en hoewel dat wel iets gemeleerder oogde dan bij de Jumbo kwam ik toch ook een bekende-keurige-moeder-uit-vrijstaand-huis tegen. Hahaha!

Wordt vervolgd!

Ingrid

Ingridt

Leuk dat je 'm uitprobeert! Ja, die kassa is een ramp idd, dat is bij de Aldi net zo. Maar op een gegeven moment raak je zéér bedreven in het zsm wegwerken van de toegeschoven boodschappen.

Help

Weer een paar weken weg en kon helaas weinig bagage meenemen. Oh wat mis ik: de kleine salamibolletjes, de tapenade, de kaas, de stengels, de chocolaatjes en laat ik nou maar ophouden, zucht.

maan.

maan.

16-09-2009 om 21:00

Ligt het nou aan mij?

Hier allemaal fans van goedkoper materiaal... ik kan me er werkelijk niks bij voorstellen.

Een poos geleden was hier de plaatselijke AH dicht wegens verbouwing, en op advies van een buurvrouw ben ik toch eens bij die 'toffe bas' gaan kijken want daar hadden ze alles 'goedkoper' en 'beter' en dus de proef op de som genomen. Ten eerste miste ik wel heel veel van mijn eigen basisassortimentje..

Ten tweede.. ik heb dus inderdaad e.e.a. goedkoper geprobeerd (vaak ook omdat er geen alternatief voorhanden was) en het werd hier door niemand echt gewaardeerd. De andere vruchtendrank is door de gootsteen gegaan, de koekjes daar zat een vieze bijsmaak aan (waren trouwens niet goedkoper, alleen slechter), de saucijzenbroodjes waren klef en droog, en zo nog meer miskleunen. Goedkoop was in ons geval duurkoop.

En ik had het kunnen weten.. bij schoonmoeder neemt manlief nooit koffie.. omdat ze goedkope heeft. (maar ja die heeft alles goedkoop alleen de cola is 'echt')

Chocolade-eitjes die op school door de ouderraad worden uitgedeeld worden ook altijd aan andere kinderen weggegeven of in de prullenbak gegooid want het smaakt naar (zoals jongste zegt) plasticballen.

Misschien zijn wij wel superzeikerds hoor (ook AH voldoet niet altijd.. brood en groente haal ik er niet gauw).

Nasha 1st

Nasha 1st

16-09-2009 om 21:31

Maan

het zit tussen je oren

Maar even serieus, van heel veel dingen is gewoon bekend dat alles in dezelfde fabriek wordt gemaakt, alleen wordt aan het einde van de band een ander doosje erom gedaan....zo hebben wij de afgelopen tijd van diverse merken de pure vlokken gehad en echt, ze smaken allemaal hetzelfde! Geen enkel verschil. De goedkope koffie die wij hebben smaakt ook precies zoals ik altijd gewend was (de duurdere Van Nelle)....

Vroeger was ik ook zo'n tiep, moest alles merk hebben, maar toen ik het later nog eens proefde, bleek het toch allemaal zo slecht niet....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.