Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lidl slecht?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou,

de stracciatella yoghurt is door de kinderen goedgekeurd. en mijn ceasar salad van de mini-kropjes romeinse bindsla was verrukkelijk (al zat er dan ook parmezan van de kaasboer door, sorry!). de krokante kipschnitzels vond ik zelf niet zo lekker als die ik op de markt haal. De cassis ranja was 'best ok', en de schoolkoekjes en het snoepgoed dat ik had gescoord is in elk geval qua 'looks' goed onthaald....

Morgen meer...

Ingrid

Nasha 1st

Nasha 1st

16-09-2009 om 23:03

Cobi

leuk is ie he? (vooral voor mijn Groningse man hahahahah)

Parmigiano

Ze verkopen bij de Lidl geen Parmigiano, maar wel originele Pecorino (It. schapenkaas) aan 1 stuk. Kun je ook vaak gebruiken waar je normaal Parmigiano neemt.
Die yoghurt is hier ook altijd een succes, evenals de bindsla.

De eerste misser.

het pakje 'saucisse de lyon' dat ik opentrok (gekocht omdat het zo leek op de franse cervelaat waar middelste zoon op vakantie zo blij van werd) rook zo afschuwelijk vies dat we het ongeproefd acuut de vuilnisbak hebben ingemikt.

Overigens begonnen de koters vandaag te klagen dat de ranje waterig bleef smaken, ondanks de royale hoeveelheid siroop in het glas. hmm. Lijkt erop dat die het ook niet gaat redden tov de karvan cevitam 9en ik heb nota bene 2 flessen gekocht. Het wordt nog een zware week)

Ingrid

Pelle,

het waren van die metalen bussen, de ranja (dat was volgens mij de duurste, die plastic flessen waren nog goedkoper, dat leek me nog riskanter). Iets met 'Sud' in de naam?? Plein Sud? of zo?

Ingrid

kim

kim

17-09-2009 om 19:56

Hondenvoer lidl?

hoe zit het met het hondenvoer van de lidl ? en dan bedoel ik die van € 4.99 voor 3 kilo ??

iemand ervaring mee ??

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2009 om 22:34

Limonade metalen flessen

De limonade uit de metalen flessen vinden mijn dochters ook niet zo lekker. Je bent ook niet verplicht om álles lekker te vinden van Lidl
Hoe kom ik toch aan het gevoel dat je wat negatief aan het experiment bent begonnen. Je komt netjes je missers melden, maar hoe zit het met de 'Hmm, toch eigenlijk prima spul' aanschaffen? Die móeten er zijn, dat kan niet anders

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2009 om 22:38

Hondenvoer

Hondenvoer heb ik nooit bij Lidl gekocht. Wel kattenvoer en waar het aan lag weet ik niet maar een van onze katten reageerde daar niet goed op. Na het eten van Lidl voer moest die kat steevast spugen. Daar ben ik dus mee gestopt. Anderen zijn er misschien wel enthousiast over, ik durf geen dierenvoer meer bij Lidl aan te schaffen. Het kattenvoer (en misschien dus hondenvoer ook wel??) van Aldi is een ander verhaal. Het blikvoer vinden ze zo lekker dat ze niet kunnen stoppen met eten, de brokjes vinden ze ook helemaal top en hier dus geen tekenen dat het verkeerd valt.

Nasha 1st

Nasha 1st

17-09-2009 om 23:45

Limo lidl

vinden ze hier ook prima hoor!

sierlo

sierlo

18-09-2009 om 09:19

Mijn katten

Eten het kattenvoer van de Lidl met smaak. Ze krijgen hier alleen brokjes (dus geen blik, zak of kuipjes) en die van de Lidl vinden ze alle 4 het lekkerst van allemaal. De rode of de groene zak (2kg zakken) maakt ze niks uit. De voedingswaarden zijn vrijweel gelijk met premium brokjes van de dierenwinkel (ruwe vetten etc.). En gewoon niet duur zeker niet omdat het gelijkwaardig is aan een kwalitatief gelijkwaaardig A-merk. (ik heb zelf jaren lang dierenvoer in en verkocht en voor een gelijkwaardig product was mijn inkoopprijs duurder dan de consumentenprijs van de Lidl).

Limonade

Hier drinken de kinderen ook niet graag de limonade van de Lidl: inderdaad, voor de smaak moet je vrij veel in het glas doen (zeker in vergelijking met Karvan) en dan is het weer erg zoet. En om eerlijk te zijn, ik drink zelf ook liever een glas Karvan dan de Lidl limonade. Zit veel meer fruitsmaak aan.

sierlo

sierlo

18-09-2009 om 09:42

Limonade

Hier moet alles appelvrij zijn en alleen de limonade van de Lidl (cassis en grenadine) hebben geen appel. Appel is een goedkope smaakversterker en zit dus zo een beetje overal in. In de blikken karvan zit meestal meer appel dan de fruitsoort die er in hoort te zitten.
Hier zijn wij dus zo gewend aan de appel-loze plein sud dat we de karvan in die 2 smaken niet meer lekker vinden (te veel andere smaak dan gewend). Oh ja, de druivensap vinden wij erg lekker, lijkt veel meer op fruitdruifje dan de AH variant (vinden we dus echt niet lekker).
En de grote knoflook garnalen (diepvries) zijn gewoon zo verschrikkelijk lekker, of het goedkoop is weet ik niet, maar lekker wel! (ons borrelhapje)

Ons favoriete lidl recept

neem de verse tortelini en kook die 10 minuten. Bak intussen gerookte spekjes uit met een gesnipperd uitje, gooi daar de gerookte zalm doorheen, potje creme fraise wat kruiderij en even suddderen. Giet tortelini af, prutje erdoor. Schaaf er wat pecorino over, salade erbij, klaar!

En jij als grootgebruiker van creme fraise hebt dáár toch wel van ingeslagen, IngridT?

Nou kaaskopje,

dan heb je mijn eerste bericht vol reacties gemist...

Quote:

'de stracciatella yoghurt is door de kinderen goedgekeurd. en mijn ceasar salad van de mini-kropjes romeinse bindsla was verrukkelijk (al zat er dan ook parmezan van de kaasboer door, sorry!). de krokante kipschnitzels vond ik zelf niet zo lekker als die ik op de markt haal. De cassis ranja was 'best ok', en de schoolkoekjes en het snoepgoed dat ik had gescoord is in elk geval qua 'looks' goed onthaald....'

Da's toch niet zo negatief?

Overigens ben ik natuurlijk lichtelijk argwanend, voor veel produkten geldt namelijk ECHT dat duurder lekkerder is (biefstuk vd slager vs supermarktvlees? echte verse boerenkaas vs van die grote rechthoekige vacuumgezogen supermarktstukken). maar ik sta open voor uitprobeersels, zonder consessies doen aan de smaak en kwaliteit. Met die insteek ben ik dan ook naar de Lidl gestapt, puur uit nieuwsgierigheid.(en ja, ik weet dat dat een luxe positie is).

Overigens proefden de kinderen geen verschil tussen de Jumbo melk en de Lidl melk (45 ct per liter, moet eens vergelijken of dat goedkoper is dan de Jumbo), en verheugen ze zich erg op de gamba's en het sorbetijs dat voor het weekend klaar ligt.

Ingrid

Yep silone,

creme fraiche zat in het karretje! Maar geen verse pasta. Hmm.

Ingrid

Polly Shearman

Polly Shearman

18-09-2009 om 12:44

Maan

wat klink jij vreselijk verwend zeg! sap zomaar in de gootsteen gooien, omdat je het "niet zo lekker' vind... pffff het gewoon goed spul hoor, en smaken verschillen.
leren jou kinderen niet "dit is er, dit kan je krijgen en anders niks?" water drinken kan ook hoor.
ALs je alleen maar A merken wil, zit het echt tussen je oren.
Ik heb ook een zwager die geen lidl spul lust ( lust?? denk ik dan, je bent volwassen hoor)
dus als ik zeg dat ik het bij de super heb gehaald, eet hij het met smaak op, en smaakt alles beter.
Dat het dan toch gewoon van de lidl komt, zeg ik niet, en weet hij niet, maar de rest wel. Erg dom.
Als een volwassene zegt: dat lust ik niet, vind ik dat zo raar. Je kan ergens niet zo van houden, dat kan, maar lust ik niet??? Je bent geen kleuter meer.

greot, polly

Bastet

Bastet

18-09-2009 om 14:47

Polly

Ik lust echt absoluut geen zuurkool!Dat is geen kwestie van het niet zo lekker vinden,nee,ik lust het niet!Echt niet!
Groetjes,Bastet

Pluk53

Pluk53

18-09-2009 om 14:54

(ot) lusten

Over niet lusten is wel eens vaker gepost. Niet lusten in de zin van "vies" vinden, of niet lusten in de zin van gaan kokhalzen, braakneigingen etc?
Het eerste is toch een soort luxe probleem. In geval van nood zal het echt wel gegeten worden, En het tweede, en daar ben ik van overtuigd, dat zit 'tussen de oren". Als je zou willen kun je daar in een stappen-plan vanaf. Je zou kunnen beginnen met 'niet zure zuurkool" ( gewoon door voor het koken de zuurkool goed uit te spoelen); dan zit er geen kraak of smaak meer aan. En dat kun je stapje voor stapje opbouwen naar "zure zuurkool".

Polly Shearman

Polly Shearman

18-09-2009 om 15:59

Lusten 2

geen zuurkool lusten, is van een andere orde dan sap A wel lusten maar sap B ineens niet meer.
bastet lust geen zuurkool, niet van de AH niet van de LIDL en niet van de biologische groentenboer, toch???

Maar sap weg gooien omdat je het "niet zo lekker vind" pffff breng het dan lekker naar de voedselbank, en koekjes niet lekker?? nou dan toch geen koek. Als je tegen je kids zegt, dit koekje kan je krijgen en anders niks, dan kom je er snel genoeg achter. als je direct de koekjes wegknikkerd en andere gaat halen.. tja...

Eten gooi je niet weg ! punt

Tirza G.

Tirza G.

18-09-2009 om 17:29

Lusten gaat niet alleen over smaak

Pluk53, lusten gaat niet alleen over de smaak van iets. Het gaat ook om het mondgevoel. Het heeft lang geduurd voordat ik daar achter was Mijn zoon lust geen draderige dingen. Geen zuurkool bijv. en ook geen tauge. Dat draderige "gesleep" over zijn tong - daar kan hij niet tegen. Hij kan ook niet tegen dingen die uit elkaar barsten in zijn mond. Cherrytomaatjes bijvoorbeeld. Of stukjes mandarijn. Snij je het door of maak je het klein: geen probleem. Het gaat dus niet (alleen) over smáák.
Zelf kan ik niet tegen klontjes in gladde dingen. Jeugdtraumaatje en puur aanstelleritis, ongetwijfeld. Maar ik hóef dat dus niet te eten, dus doe ik het niet

Tirza

Hondenbrokken van de lidl

Daar doen onze beide honden het heel goed op. Ik heb dan wel de 10 kilo voor 7,49 en dan de lam en rijst variant (de blauwe zak). De ene hond is een Engelse bulldog die bekend staan om hun "luchtjes" (om het maar eens netjes te zeggen), maar hij heeft nu veel minder last van luchtjes.
Maar iedere hond is natuurlijk verschillend!!

mirreke

mirreke

18-09-2009 om 23:25

Zalm bij de lidl

heerlijk, niet die platte plakken, maar dat stukje gerookt waar een stuk vel aan zit. Raurlachs of zo? Helaas zie ik het de laatste tijd niet meer in de winkel, ik vind het zooo lekker.
Past ook goed in de pasta... maar ik kan ook gewoon zó een pakje op.
Kattenvoer vinden onze katten juist weer lekker van de Lidl, alhoewel ik het ook bij de Aldi koop, hoe het uitkomt.
Oh, en wat wij sinds kort vrijwel altijd meenemen zijn de diepvrieskroketten. Ook lekker, op brood.
En ook hier vindt men juist de siroop bij de lidl erg lekker. En de schenkhoning, en de rozijnen in zo'n ronde bak, maar die zie ik de laatste tijd helaas ook al niet meer. De paranoten, walnoten, pistache (had ik al eerder eens genoemd). De navelsinaasappelen vind ik bij Lidl altijd lekker, niet droog en lekker zurig. Oh ja, en in Dld verkoopt Lidl vaatwaspoeder in plaats van tabletten. hartstikke goedkoop, wast prima, voor 100 beurten.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2009 om 00:36

Reacties gemist

Oh sorry Ingrid, dat heb ik inderdaad voor het gemak overgeslagen

Starry Night

Starry Night

19-09-2009 om 12:42

Ik ben verwend

Want als ik iets niet lekker vind / niet lust, dan eet ik het niet. Marsepein bijvoorbeeld. Geen enkele behoefte om met behulp van een stappenplan mijn smaakpapillen te gaan leren marsepein weer op positieve wijze te benaderen.

En ik gooi gerust eten of drinken weg als het me tegenvalt. Een uitermate raar toetje bijvoorbeeld onlangs, dat manlief bij wijze van experiment had gekocht. Man wat was dat goor! Griekse yogurt heette het te zijn, met de honing en walnotenextract er doorheen geroerd.

Waarom 'gooi je eten niet weg punt'? Ik gooi smerig eten zonder scrupules gewoon weg, hoor. Punt.

Bastet

Bastet

19-09-2009 om 13:48

Ja,ik ook.

Ik ga al op de loop voor de lucht van zuurkool,en ik mag van mij zelf iets heel vies vinden.Ik eet ook geen oesters,mosselen,slakken,en orgaanvlees.Als ik iets heb gekocht wat werkelijk heel erg slecht smaakt,gooi ik het inderdaad weg.
Groetjes,bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2009 om 14:43

Zuurkoollucht

Als kind en iets daarna vond ik de lucht van zuurkool zó vies dat ik al gegeten en gedronken had als ik in de tuin liep en de geur daar opving. Tegenwoordig lust ik het. Ik maak het iets anders klaar dan mijn moeder, ik bak de zuurkool in plaats van koken, doe er ananas door e.d..

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2009 om 16:02

Vieze koekjes

Ik heb dat wel eens (wel eens he, wel eens) dat koekjes tegenvallen of oudbakken zijn geworden in de toch niet zo goed afsluitende trommel. Nou, die knikker ik zo weg. Tirzaman vindt dat zonde en gaat ze onverstoorbaar op zitten knauwen. En dat vind ik toch zó gek. Kijk, dat je eet wat je niet geweldig vindt om in léven te blijven - dat snap ik. Maar een koekje moet lekker zijn, of beter: moet ik lekker vinden. En als ik dat niet vind, dan eet ik ze niet. En als ik ze dan na een paar weken terug vind (blijkbaar heeft Tirza-gezin dezelfde smaak), oudbakken, dan gooi ik ze alsnog weg. Om nou een beetje tegen heug en meug calorieen-bommen weg te gaan zitten werken, neuh. Ik heb geen moeite met het innemen van calorieen, maar wel graag lekkere.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2009 om 16:51

Koekjes

Ja hier is dat ook zo Tirza. Ik zou ze alláng weggeknikkerd hebben als manlief nog grootmoedig zegt dat ze bést lekker zijn

Starry Night

Starry Night

19-09-2009 om 16:54

Haha, tirza

Dat van die calorieën is bij mij ook zeer zeker een argument. Dan zit ik met zo'n hap pap in mijn mond, te beseffen dat ik hem goor vind maar dat hij dus wél gewoon aanzet straks. Nee dank je

Bastet

Bastet

19-09-2009 om 18:38

Absoluut

Als ik mij te buiten ga aan calorieen,dan graag wel de goddelijke variant.En dat klinkt hoogdravend,maar een mac kroket voldoet.Of een vruchtengebakje.Oudbakken koekjes niet!
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.