Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

03-08-2011 om 08:19

Okee, that's it


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-08-2011 om 11:44

Mooiste week van de vakantie...

tot nu toe! Alleen gister een beetje gespetter, maar maandag en dinsdag ben ik serieus bijgebruind in de achtertuin

Ik behoor geloof ik tot de positievelingen, want ik heb naar mijn idee behoorlijk veel in de tuin gezeten en best vaak het zwembadje voor de kinderen neergezet. Deze week is mijn oudste aan het kamperen met opa en oma, en ik ben echt blij voor hem dat hij zulk mooi weer heeft. Helaas zijn de voorspellingen voor volgende week minder, want dan had ik zelf nog wat dagen op de camping in mijn hoofd, we zullen zien...

Overigens vind ik het heerlijk als het mooi weer is als ik moet werken, hoewel het natuurlijk helemaal mooi is als ik vrij ben Maar dan haal ik de kinderen iets eerder op bij de opvang, zet het zwembadje in de tuin en ga er met een koud wijntje bij zitten. Wat limonade of een ijsje voor de kinderen, lekkere hapjes erbij, zomers muziekje op de achtergrond en ik ben helemaal in de vakantiestemming.

Massi Nissa

Massi Nissa

04-08-2011 om 16:41

Manda (ot)

Schoonvader heeft zeven kinderen verspreid over vier landen. Die hebben een roterend rooster gemaakt, zodat schoonvader nooit alleen is en schoonmoeder altijd extra handen heeft (ze is zelf ook erg oud en niet gezond). Man is al twee keer geweest dit jaar. In oktober 'moet' hij weer. Dan gaan we allemaal, de tickets zijn dan een kwart van wat ze nu zijn en de ramadan is voorbij. Hopelijk is het dan nog niet te laat, maar anders is het in elk geval heel leuk voor schoonmoeder.
Groetjes
Massi

NaShA

NaShA

04-08-2011 om 18:54

Grrrr.....

ja hoor, vandaag weer, heel de dag zie ik het zonnetje buiten schijnen, super, heerlijk, fijn voor de kinderen! Ik stap om half vijf naar buiten, bewolkt! Met als toppunt nu, regen! Ik ben er klaar mee, ik ga emigreren, nu, subiet, meteen....zucht....

Massi (ot)

nou ik hoop om alle redenen dat jullie hem in oktober nog zien. Jeetje, kinderen in 4 verschillende landen!

Massi (o.t.)

Wat herkenbaar!
Zo hebben wij indertijd ook voor mijn oma gezorgd. Ongeveer een week per keer, met wat overlap want de nachten werde zwaar, met 11 kleinkinderen en 3 kinderen. Ik heb er heel goede herinneringen aan. Het raarste was dat ik een week terug in NL was en weer moest, nu voor de begrafenis.
Ik hoop dat het allemaal zo gaat als jullie hopen.

Nou pooh bear

van mij mag de zomer best wel half augustus nog beginnen.( beter laat dan nooit?)
de kinderen hoeven hier pas in september weer naar school.
Vreemde redenering: Jij hebt slecht vakantieweer ,dus gun je een ander ook geen mooi weer?

pooh bear

pooh bear

05-08-2011 om 15:41

Sus anne

Ik gun iedereen mooi weer. Ik bedoelde alleen maar dat het me helemaal niet prettig lijkt als iedereen weer op school of op het werk zit en het dan buiten 30 graden is.
Maar dat komt mischien ook wel omdat ik al helemaal niet zo van warmte houdt.
Z'n dag als gisteren en vandaag vind ik heerlijk graad of 22 met een beetje zon prima weer om van alles te doen.
Vind het alleen jammer dat de meiden niet van het zwembad hebben kunnen genieten.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

05-08-2011 om 18:00

Pooh bear

Klopt, daar is ook geen bal aan, 30 graden als de scholen weer beginnen, heb het al meerdere malen meegemaakt. En ik ben benieuwd of dat nu weer zo is,binnenkort. Ik hoop het niet!

vanaf half augustus heb ik weer een logeerkamer vrij, in Spanje, al 3 maanden tussen de 32 en 43 graden, afgelopen maandag en dinsdag bewolkt en heerlijke regenbui gehad

ik wil niet plagen, maar ik verlang wel vaak naar een fijne, bewolkte dag liefst met regen

Nederland heeft best mooi weer

maar (bijna) NOOIT in de schoolvakanties. Dat is gewoon regel.
Ik snap mensen ook niet die in Nederland blijven tijdens de schoolvakanties en die hopen op mooi weer. Bij mijn weten kon je er alleen in 2003 van op aan dat het mooi zou zijn.

En ook al had ik geen geld ik ging toch naar de zon, met een tent van MP met Eurolines of een lift naar een nulsterren camping in Zuid-Frankrijk Lidl camembert eten voor mijn tent. Ik moet gewoon 2 a 3 weken de zon gezien hebben elk jaar. Goedkoper dan accomodatie in NL.

Goedkoop naar marokko

dat zou eigenlijk toch moeten kunnen, net als naar Turkije, daar vlieg je ook voor redelijk weinig naar Istanbul. Maar ja wie start de Marokkaanse ryan air of easy jet?

Maar als ik een ondernemende Marokkaan was startte ik een taxi service met busjes van low cost vliegvelden als Sevilla, Malaga etc naar Marokko. Of zie ik iets over het hoofd?

Sascha2

Sascha2

06-08-2011 om 08:03

Droog ingepakt en lekker weer

Mijn zorgen om een natte tent waren voor niets, we hebben de vouwwagen droog kunnen inpakken, terwijl de zon brandde. Wat een heerlijk klimaat hebben we toch .

Sascha2

Sascha2

06-08-2011 om 08:05

En virdantia

Dit was mijn derde kampeervakantie in NL en nu voor het eerst hebben we regen gehad. Naast een boel zon. De voorgaande vakanties vielen de mussen van het tentdak, zo warm en zonnig was het.

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2011 om 12:22

Mooi weer

Mijn persoonlijke definitie is niet zo belangrijk (ik heb de pest aan zon, heh heh heh), maar wonend in een gebied met veel kampeerders kan ik je wel vertellen wat vakantievierders mooi weer vinden: droogte. Als het droog is, is het goed. Het nadeel van NL is niet alleen het minder aantal zonuren, maar ook de hoge luchtvochtigheid. Als in Frankrijk je tent nat regent, is hij de volgende ochtend om 10 uur droog. Als dat in NL gebeurt, is hij de hele volgende dag gewoon tot 3 uur 's middags klam.
Van ca. 20 juli tot 20 augustus zijn het de 'hondsdagen' en die zijn nou eenmaal klammig en vochtig.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

06-08-2011 om 13:04

Viridantia

Een paar jaar geleden heb ik de hele zomer aan het plaatselijke meertje gezeten, zo snikheet was het hier, dus je verhaal over alleen 2003 gaat niet op. En ik heb ook weleens twee weken snertweer gehad in la douce france.....

NaShA

NaShA

06-08-2011 om 20:05

Virdantia

Wij kamperen sinds 2006 en ook steeds in Nederland (1 keer een tent in Frankrijk gehuurd), maar al die jaren hebben wij prima weer gehad! Alleen dit jaar is het dus pet...
Een collega van me, amateurweerman zeg maar, zegt ook dat we dit de komende jaren nog wel vaker zullen krijgen, gelet op de opwarming van de aarde...

NaShA

NaShA

06-08-2011 om 21:46

Dit soort natte zomers

met vooral veel heftige buien....he, ik heb het niet van mezelf he? Van een amateurweerman, zegt dat genoeg?

Lekker in de zon!

Echt waar, vandaag heerlijk gehad. In de zon getuinierd, het was gewoon warm.
Nu wordt het heel dreigend buiten en buienradar roept ook dat het hard gaat regenen. Dus nu binnen eten en wie weet daarna weer lekker naar buiten.
En zo heb ik de laatste dagen ook tussen de buien door leuke dingen gedaan buiten.
Oke, ik zit gelukkig niet in een tent, maar lekker thuis. Dat scheelt veel. En ik hou ook niet van zonnen, maar ben wel graag buiten. En dat gaat goed hoor.
Straks ga ik op vakantie naar Oostenrijk en daar heb ik het eerlijk gezegd ook liever droog. Maar hier vind ik het goed te doen. Sorry, even positief tegenbericht in dit klaagdraadje...

cornilla

cornilla

07-08-2011 om 19:16

Hier ook een positief bericht

een goede week gehad hoor. Vieren vakantie in Nederland en zijn vier dagen heerlijk op het strand geweest was prima te doen, zeewater is heerlijk. Gisteren moesten we voortijdig stoppen met zeilen maar toch weer een prima zeilmiddag gedaan.
Oké het kan natuurlijk veel beter maar deze laatste week was toch goed hoor.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-08-2011 om 10:01

Ben er allang weer overheen

Ik moet zeggen, mijn hartekreet kwam mede voort uit het feit dat ik al tijdenlang thuiszit met een baby en een kleuter. Kleuter wil graag naar buiten en wordt er niet leuker op als dat niet kan vanwege de stortbuien (waar ik de baby niet aan wil blootstellen, dochter kan overal tegen). Het interesseert mij voor mezelf niet zoveel wat voor weer het is, ik kan overal wel lezen .
Hier trouwens alweer een paar mooie dagen gehad met af en toe een flinke bui en dan weer lekker warm zomerweer.
Groetjes
Massi

Ik niet

Ik kan best veel hebben qua regen, maar nu heb ik het gehad. Van onze vakantiebestemming weggeregend, nu regen, blegh. Het hoeft niet eens zonnig te zijn en ook niet eens warm, maar ik wil wel eens gewoon een droge week.

Tango

Tango

08-08-2011 om 12:46

Het viel erg mee

We zijn van woensdag t/m gisteren weggeweest met de caravan en het weer was niet eens zo slecht. Oke, er viel elke dag wel een bui, maar verder was het behoorlijk zonnig en warm. Alleen was die laatste bui zaterdagavond wel zo heftig dat de hele plek, waar de voortent zou hebben gestaan als we hem nog niet hadden afgebroken, onder liep. Er had dus anders 10 cm water onder de voortent gestaan..... We hebben ook nog nooit zulke modderige zooi meegenomen naar huis als deze keer. Alles zat onder. Maar verder was het erg leuk nog even een paar dagen ertussenuit.
Vandaag is voor Tangodochter de vakantiespelweek begonnen. Helaas ook geen beste start, vanochtend een behoorlijke plensbui. Hopelijk houden ze het de rest van de dag een beetje droog. Zo triest, al die kinderen in de stromende regen.

Belle Époque

Belle Époque

08-08-2011 om 16:09

Begin ook steeds meer te balen...

Ik heb een verregend kampeerweekend achter de rug. Als ik even tijd heb om naar mijn volkstuintje te gaan (en helaas is die tijd schaars), regent het. En als ik al ga ben ik nog meer (kostbare) tijd aan het verwijderen van kleikluiten van klompen en tuingereedschap. Steeds meer last van mijn luchtwegen (sowieso mijn zwakke punt) vanwege de wind en het vocht. Continu moddervoeten/-poten in de gang. Buienradar opentrekken om te kijken of ik de fiets op kan en dan toch nog verrast worden door een bui die boven het water is ontstaan en boven mijn woonplaats tot volle wasdom is gekomen (nog meer natte troep in huis om te laten drogen).

Er zijn ergere dingen. En op een hittegolf zit ik ook niet te wachten. Maar even een weekje gewoon 20-25 graden, zon en DROOG, dat zou toch prettig zijn?

Of hebben we ons kruit al in april-mei-juni verschoten?

Ik weet dat het weer om gaat slaan. Dat zal na 5 september gebeuren, als ook de late vakantieregio weer naar school is. Wedden?

Tink

Tink

08-08-2011 om 17:27

Ben het ook beu

Nu heb ik eindelijk vrij, 2 hele weken, en het begint alweer met gietbuien. Je hebt nét je stoelen afgepoetst of de was opgehangen omdat de zon toch lijkt te gaan schijnen, en spetterdespetter daar begint het weer
Bleeeeeegh.
De kinderen doen niet anders dan computeren en gamen, want buiten spoelen ze elke keer binnen een halfuur weer weg.
Nouja kortom, gedachten over emigratie naar een zonnig oord komen momenteel vaker dan gemiddeld in mij op!

Voor wie dat echt wil proberen: hier kun je testen of je ervoor geschikt bent
http://tests.psychologiemagazine.nl/Persoonlijkheid/Test%20Emigratie

NaShA

NaShA

08-08-2011 om 18:44

Nou ik moet zeggen

dat het hier vandaag is meegevallen, jongens hadden een voetbalkamp, deze en de komende dagen, ze hadden zelfs een plan B bedacht, maar het heeft uiteindelijk maar eventjes geregend, dus het viel gelukkig mee! Hopelijk de komende 2 dagen ook zo veel mazzel!

En verder hoop ik op een droog weekend, misschien kunnen we dan nog een weekendje caravannen doen...

Schotland

Jullie het waarschijnlijk niet horen, maar het is hier de afgelopen 4 weken prima weer geweest. Wij zijn er 2 weken met de caravan opuit geweest en hebben 1 dag miezer gehad, verder droog. Soms wat koud maar ook 1 week 20-25 graden, ik ben zo bruin geworden dat "men" denkt dat ik verw eg ben geweest. Zoon woont in Londen en daar is het nog een stuk beter.

Primavera

Primavera

08-08-2011 om 20:36

Whoehaha tink

Ik heb die korte online test even gedaan en de uitslag is dat ik niet echt geschikt blijk te zijn voor emigratie. Whoehahaha, als er iemand is die gelukkig geëmigreerd is ben ik dat wel.
Ik heb echt diep medelijden met Nederlandse vakantiegangers en thuisblijvers wiens vakantie letterlijk in het water valt en plan er ook bewust geen zomervakantie naar toe.
Troost het een beetje als ik vertel dat het hier vanacht ook geregend heeft van 2.00 tot 8.00 uur en het overdag halfbewolkt met zo'n 27°C ipv 30°C was of maakt dat het alleen maar erger?
Groeten Primavera

Hibiscus

Hibiscus

08-08-2011 om 20:40

Shonagh

Klopt, hier in Londen is het eigenlijk al heel lang lekker weer. De lente was geweldig en nu regent het natuurlijk wel eens, maar in mijn beleving hebben we een heerlijke zomer/lente. Ok, zondagmiddag ging het net heel hard regenen toen wij in het park liepen, dat was minder.

Zoon heeft vandaag weer de hele dag in het zonnetje met een flinke bries op de Thames gezeild en is nog bruiner geworden.

Hibiscus

Primavera

Primavera

08-08-2011 om 20:41

Shonagh

Shonagh, ik vind 20-25°C aan de koude kant, tenzij je het over water temperaturen hebt En dan nog heb ik liever boven de 25C. Ik ben het nederlandse klimaat en temperaturen totaal ontwent en heb dan ook een vakantie gepland waar het omstreeks deze tijd van het jaar standaard 30°C is.
Groeten Primavera

Primavera

En ik ben al heel blij met 20-25 graden :o) Ja ik vind warmer ook lekkerder, maar dat is hier nu eenmaal niet zo vaak het geval.
Ik las dat Belle graag eens een droog weekje met 20-25 graden wilde, dus Belle, in Schotland moet je zijn ! We hebben geen airco nodig en slapen 's nachts heerlijk.

"Ieder nadeel hep z'n voordeel"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.