Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

03-08-2011 om 08:19

Okee, that's it


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hibiscus

Als ik de Nl weersvoorspelling zie voor de UK zie je toch vaak dat er aangegeven wordt dat het "slecht" is, maar het zijn zoals je zegt meestal maar buien. Krijg je daar ook altijd die meewarige reacties op vanuit Nederland :o).

NaShA

NaShA

08-08-2011 om 21:01

Noordpool

is het nu trouwens warmer dan in Nederland, had iemand dat al gezien...

Belle Époque

Belle Époque

08-08-2011 om 23:56

Shonagh

Hoewel ik meer naar Frankrijk neig (ondanks dat het zuiden hopeloos te heet kan zijn ) lijkt Schotland me ook wel wat

Tink

Tink

09-08-2011 om 00:04

Grijns, primavera

En ik ben redelijk geschikt maar ik wil niet . Nou ja, wel in een vakantie als deze, maar als ik er iets langer over nadenk is het meestal toch heel snel nee.

Enne... "Troost het een beetje als ik vertel dat het hier vanacht ook geregend heeft van 2.00 tot 8.00 uur en het overdag halfbewolkt met zo'n 27°C ipv 30°C was of maakt dat het alleen maar erger?"
Nou nee, dat helpt niet echt, hahaha! Het mag van mij ook best regenen, maar dan inderdaad 's nachts! En dan overdag een mooie blauwe lucht met een zonnetje erin!

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 07:06

Shonagh en hibiscus

Klopt, ik was in Londen begin juli, wat zalig was het daar! Niet te warm,niet te koud, precies goed en droog!

Maylise

Maylise

09-08-2011 om 11:21

Ideaal

Naar mate ik ouder wordt hou ik steeds minder van extreme temperaturen. Zo tussen de 20 en 25 graden en droog vind ik erg fijn.
Ik weet nog van toen we in Libanon woonden dat in de zomer de kinderen vaak ook juist heel chagrijnig en vervelend konden worden van te extreme hitte. Dat was ook niet aangenaam. Waar we nu wonen in Zuid Frankrijk is het wat dat betreft fijn. Droog en omdat we vlak aan de kust wonen ook zelden al te warm. Meestal schommelt het in de zomer zo rond de 30 graden. Het mag van mij trouwens best iets koeler. Een helemaal verregende zomer is niet fijn maar koele temperaturen heb ik geen probleem mee.
Vorige zomer in Nederland staat me niet als heel nat bij maar ik heb inderdaad begrepen dat het deze zomer erger is.

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 14:17

Hibiscus (ot)

Wat een ellende nu in Londen...hoe is het vandaag met jullie?

Hibiscus

Hibiscus

09-08-2011 om 14:27

Londen

Hoi Fiorucci,

Het is inderdaad ellende. Als ik de beelden zie,kan ik nauwelijks geloven dat dat zich zo vlakbij ons huis afspeelt. De kinderen waren vanmorgen ook helemaal onder de indruk. Nou is Londen natuurlijk heel groot, en wij wonen in het zuid westen. Ealing is het meest dichtbij. In die buurten komen we eigenlijk nooit, in de meeste buurten wil je niet eens komen, die zijn niet leuk en je hebt er niets te zoeken. Mijn man fietst wel iedere dag langs geplunderde winkels.

Zaterdagavond gaan we naar een proms concert, ik hoop maar dat het dan een beetje rustig is. Raar hoor, dat je stad opeens een soort oorlogsgebied is. Ben jij maar blij dat je er nu niet bent! Dat had je Londen ervaring heel anders gemaakt.

Hibiscus

Massi Nissa

Massi Nissa

09-08-2011 om 16:11

Ja, arm londen

Ik vind het ook erg, die beelden uit Londen. Blijkbaar is het echt heel moeilijk om structureel iets te veranderen aan armoede en slechte vooruitzichten. Ik hoop dat het vannacht rustiger blijft (en dat er geen doden meer vallen). De hele wereld lijkt wel in brand te staan, pfoe.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 16:29

Hibiscus

Ik zag op een overzichtskaart van Londen op rtlnieuws de 'brandhaarden' en kon er zo al een paar aanwijzen waar we zijn geweest in juli. Het is heel vreemd om dat zo te zien als je er net bent geweest.( Ik herinner me nog wel de grote brand van Lissabon, niet lang nadat wij er waren op huwelijksreis, dat was net zo iets.)
Ik hoop voor jullie en alle londenaren dat de rust snel weerkeert en dat jullie er persoonlijk zo min mogelijk mee te maken krijgen.

En in nog meer steden

Ik zit echt met angst in het hart te kijken naar die beelden, ook Birmingham, Bristol enz. Het is gewoon griezelig.

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 18:24

Joyeux

Waar staat dat? Ik zie op de beelden ook autochtone jongeren die rellen schoppen. De onvrede is daar universeel en niet aan allochtonen alleen toe te schrijven.

Tottenham

Onze zoon woont in Tottenham, om de hoek bij het uitgebrande gebouw. Gelukkig waren ze het weekend hier.
Het is een multi/culti/buurtje, erg leuk vond ik het met allerlei soorten winkeltjes die tot 's avonds laat open zijn. Er hing echter een grimmige sfeer zei zoon toen ze gisteravond thuis kwamen en al deze winkeltjes dicht waren.
Hoop dat hij vandaag veilig op zijn werk in de City heeft kunnen komen.

Hibiscus

Hibiscus

09-08-2011 om 20:58

Joyeux

Ik neem aan dat je met allochtone jongeren donkere mensen bedoelt? Ik weet niet hoe goed je Londen kent, en of je ooit langere tijd hier hebt doorgebracht, maar een andere kleur betekent hier al een hele tijd niet meer dat je allochtoon bent. Ik ben hier wel allochtoon. Ik ben blond, heb blauwe ogen maar woon hier nu een jaar.

maar goed, het was alleen maar een nare sneer van je en nog niet eens een goede.

De situatie hier in de uk is niet te vergelijken met Nederland. Als je hier voor een dubbeltje geboren wordt, is de kans dat je ooit 11 cent wordt bijzonder klein. Veel zwarte jongeren groeien op zonder vader. De blanke bevolking in de council estates heeft veelal hetzelfde probleem. De scholen hier zijn of heel goed, of bar slecht, er is weinig tussenin. Woon je in een council estate (sociale huurwoningen) dan zul je bijna automatisch naar een slechte school gaan (postcode systeem). Klassen hebben bijna altijd 30 leerlingen. Het onderwijs is vaak niet goed. Heb je een etiket, dan heb je pech. althans, op zo'n 'slechte' school. Pas was er een serieuse discussie hier of leerkrachten op dergelijke scholen niet beter scheenbeschermers kunnen dragen. Serieus. 1/3 van de jongens kotm van school zonder goed te kunnen lezen.
Je hebt hier ook geweldig goede scholen. Prachtig gelegen, veel sportvelden, eigen boothuis, kosten 20000 pond per jaar.

Joyeux, ik denk, met alle respect, dat je geen idee hebt waar het hier om gaat. Het gaat erg slecht met de UK. De situatie voor veel jongeren is uitzichtloos. er is geen werk, geen scholing, geen toezicht, geen hulp.

Daartegenover staat dat er enorm veel rijkdom is en daar word je dag in dag uit mee geconfonteerd. Ik heb het daar hier al eerder over gehad. Regelmatig is de lucht boven ons huis een aanvliegroute voor de prive helicopters van mensen die vanuit hun landgoed naar de city komen vliegen. Een rijtjeshuis hier bij ons in de buurt (100 m2, 3 slaapkamers) kost minimaal 500000 pond. Er staan genoeg huizen van boven de 4 miljoen te koop, en die worden ook nog steeds verkocht. Dagelijks word je geconfronteerd met de rijkdom van allen om je heen.

Het is vakantie. De jeugd verveelt zich te pletter. Er is totaal geen opvang ( ja die is er wel, mijn kinderen tennissen en zeilen en hebben mij thuis) maar dat is voor velen onbetaalbaar.

Natuurlijk is dat geen excuus, het is absoluut verschrikkelijk wat er gebeurt. Ik vind het vreselijk om te zien dat dit mooie land zoveel problemen heeft. Dit land heeft alles in zich om het helemaal voor elkaar te hebben. De smeltkroes van culturen vind ik zo mooi. De school van onze kinderen ( een staasschool, maar wel een goede) is super. Alle kleuren van de regenboog zijn er te vinden, er worden tientallen talen gesproken. Helaas lukt het regering na regering niet om er een echte eenheid van te maken. Het blijft een land van klassen. En zelfs de hogere middenklassn heeft het moeilijk om financieel rond te komen. Er is hier enorme armoede. Families die echt geen cent hebben. de sociale hulp is hier niet te vergelijken met Nederland.

En we weten allemaal dat mensen niet altijd de jusite keuzes maken. Ik zie ook dat mensen die hier arm zijn wel geld hebben om sigaretten te kopen. Aangezien die 7.50 per pakje kosten heb ik dan ook grote vraagtekens. Hoezo kun je je gezin niet te eten geven? Maar ik weet ook dat ik heel makkelijk praten heb, met mijn achtergrond, mijn kansen en mijn leven nu. En om het maar op de huidskleur te gooien, bah. Maar zoals gezegd, ik denk eerlijk gezegd dat je niet weet waar je het over hebt.

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

10-08-2011 om 07:30

Hibiscus

That's the spirit!

Hibiscus

Hibiscus

10-08-2011 om 09:21

Joyeux

'Ik bedoel nadrukkelijk jongeren die naar Engeland zijn gekomen met hun ouders, en die daar een leven leiden dat net zo uitzichtloos is als het leven dat ze in hun geboorteland zouden leiden. Met dit verschil dat ze er vanuit gaan dat de Engelse overheid wel even alles voor ze zal regelen. Auto, blingbling, huis. En die nu dus aanleiding zien om zich lekker uit te leven op (de bezittingen van) de lokale bevolking uit onvrede.'

Het percentage jongeren waar jij het over hebt is niet groot. Het zijn vooral de jongeren die hier al generaties wonen, wit en zwart. Mensen die denken dat de engelse regering wel dingen regelt zijn bijzonder naief. Als je om die reden uit Nederland verhuist ben je simpelweg niet zo slim. Het is hier allemaal bar slecht geregeld, het is hier ontzettend duur. Dan had je beter in Nederland kunnen blijven. Dergelijke allochtonen zijn er hier niet zoveel hoor, je komt Engeland als je geen europees paspoort hebt niet zo makkelijk in. Probeer maar eens door een paspoortcontrole te gaan hier, dat is veel lastiger geworden dan 10 jaar geleden. De jongeren die je op tv ziet wonen hier echt al een hele tijd, en hun ouders ook, en hun ouders.

Gisteren weer op de lokale radio (wat ik altijd nog een fijner medium vind dan de tv voor duidelijke informatie) een aantal jongeren wat erbij betrokken is die zelf toegeven dat wat er nu gebeurt kopieergedrag is van wat er oorspronkelijk in Tottenham gebeurde ( uit woede over het doodschieten van die ene jongen) Ze zagen dat de politie machteloos is en dat gaf hen het idee het ook maar te doen. En het lukte. Het zijn veelal tieners en jonge twintigers ( zelfs 11 jarigen!), ze overzien hun daden niet. Ze gaan in een grote groep en dan voelen ze zich onschendbaar. Flink rellen en zoveel mogelijk stelen. Zoals ik al eerder zei speelt de zomervakantie ook een grote rol, ze vervelen zich kapot. Ik heb het idee dat zo langzamerhand de regering hier wakker wordt, gelukkig.

'De lokale (!) bevolking zelf is inmiddels in alle staten en roept dat de regering meer moet doen tegen de groepen relschoppers.'

Dank je voor die informatie. Ik woon er middenin dus wat de lokale bevolking wil, weet ik gelukkig heel goed uit de eerste hand. Ik ging gisteren ons lokaal centrum in en schrok me een hoedje. Overal politie, bange winkeliers, winkels die uit voorzorg dicht getimmerd zijn, groepen jongeren die rondhangen. Heel dreigend. En dan heb ik het over een rijke buitenwijk van Londen. De collega's van mijn man die in de buurten wonen waar de ellende zich afspeelt, zijn erg bang. Alle benzinestations op weg naar zijn werk (hij fietst gelukkig) zijn dicht.

Ik hoop maar dat he nu snel voorbij is, het is echt niet leuk.

Hibiscus

Hibiscus

Hibiscus

10-08-2011 om 10:57

Pelle

Ze zegt dat de rellers onlangs naar de uk zijn gekomen met hun ouders en zien dat hun situatie net zo uitzichtloos als in hun thuisland. Het enige thuisland wat ze vervolgens noemt in overigens Nederland. Maar ik denk dat ze dat niet wil zeggen, ze wil andere landen noemen, maar doet dat niet. Dus Joyeux, welke mensen zijn volgens jou onlangs de uk binnengekomen voor de blingbling en zijn nu aan het rellen omdat ze dat niet krijgen?

Overigens nee, ik denk niet dat ze bedoelt dat die Nederlandse allochtonen aan het rellen zijn.

Hibiscus

Massi Nissa

Massi Nissa

10-08-2011 om 11:16

Artikel

http://english.aljazeera.net/indepth/opinion/2011/08/201189105816840954.html
Heb dit op mijn Facebook gerepost, vond het een verhelderend persoonlijk verslag dat aansluit bij wat Hibiscus en Izar zeggen.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

10-08-2011 om 12:34

Joyeux

Dat de relschoppers vrijwel alleen allochtone jongeren zouden zijn die er zijn komen wonen, klopt gewoon niet, Joyeux. Kijk nou eens goed naar foto's op de sites van engelse kranten en kijk naar de beelden, dan zie je gewoon dat het niet klopt wat je zegt. Kansarme jongeren zijn het over het algemeen, maar die zijn ook van engelse origine, meer dan genoeg zelfs.

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2011 om 12:55

Waar komen

die moslims cq de islam nou ineens weer vandaan? Volgens mij hebben we in het Rijke Westen nog nooit allochtonen/buitenlanders/andere religies gehad om rel te schoppen. Dat kunnen 'we' zelf namelijk heel goed. De bestorming van de Bastille is ruim 200 jr geleden. Need I say more?

Tirza

kaatje43

kaatje43

10-08-2011 om 13:47

Hibiscus

Wij gaan van het weekend naar Londen, maar eerlijk gezegd heb ik er nu niet zo heel veel zin in. Is er in het centrum veel van te merken dat jij weet? Wij zitten in een Novotel vlakbij de de Towerbridge.

Joyeux

Je generaliseert en vertaalt kleine incidenten naar hele grote bevolkingsgroepen. Ik snap het principe, want ik doe het zelf ook soms ook graag. Het hangt van je ergenis af waar die generalisaties over gaan. Jouw ergenis zit schijnbaar bij moslims. Mijn ergenis zit bij grote (tweedehands) KIA suv-rijders, een baan om MBO niveau,wonend in een buitenwijk, heel materialistisch, alles voor de buitenwereld op orde, keurig setje met 2 stoeltjes in hun voortuin met een gezellig leukigheidje op de de tafel, geen boekenkast of andere rommel in de kamer, kinderen allebei een tv en eigen spelcomputer op de kamer en maar schelden op moslims en stemmend op de PVV.
Ik mag dat niet meer doen van mezelf, want ik moet van mezelf de "mens" achter de groep zien. 't Is moeilijk, ik weet hoe moeilijk het is, maar 't is te doen. Moet je ook eens proberen Joyeux.

Emigreren

Want daar ging het eigenlijk over toch? Emigreren? Ik ben vorig jaar serieus bezig geweest om te kijken of het zou kunnen. Ik kon geen goede school voor mijn jongste zoon vinden, anders had ik het misschien wel gedaan O, ja, en mijn ouders hadden geen zin om mee te gaan...maar die had ik misschien nog wel over kunnen halen

Fianna

Fianna

10-08-2011 om 19:28

Massi

Bekeerd zie ik?
Ik ga niet mee naar Spanje, maar ga gewoon naar de VS. Net 2 weken heerlijk weer gehad. En dan kom ik ineens in de herfst terecht?? Help, ik wil terug, vandaag nog. Leef toch nog in amerikaanse tijd. Stond vannacht om 2 uur boterhammen met pindakaas te smeren en om 1 uur vanmiddag stonden de kinderen op. (ze kunnen dus wèl uitslapen )

Hibiscus

Hibiscus

10-08-2011 om 20:35

Kaatje

Hoe het in het centrum is weet ik niet, daar ben ik deze week nog niet geweest, wij gaan zaterdagavond. ik kan me zo voorstellen dat er heel veel politie op straat zal zijn. Gewoon gaan en het een beetje in de gaten houden. Ik denk dat je snel genoeg merkt als er iets broeit. Wel vervelend hoor, verheug je je op een wekend Londen, gebeurt dit.

En waar de moslims opeens vandaan komen in deze discussie, geen idee. Ik ga hier ook maar niet verder discussieren. Volgens mij zijn we het eigenlijk voor het grootste gedeelte met elkaar eens.

Hibiscus

Joyeux

Joyeux, laten we het dan angst noemen in plaat van ergenis. Mijn angst ligt bij de groep die ik hierboven beschreef, kinderen opgegroeid met louter materialisme en rechten. Geen plichten en vooral geinteresseerd in buitenkanthebbedingen. Heel eng vind ik dat. Misschien wel net zo eng als jij moslims vindt.
De rellen in Londen werden uitgelegd (ik geloof in de Volkskrant) door iemand die schreef dat we in deze tijd leven in een samenleving waarin je niet meer iemand bent door wat je doet, maar dat wat je hebt je maakt tot wie je bent. Dat vind ik pas eng. De paar Marokkaanse lastposten moeten gewoon gestraft worden en daarna een opleiding volgen zodat ze kansen krijgen.
Maar goed dit gaat ook niet over immigratie.

Hahaha emigratie bedoel ik

emigratie moet dat natuurlijk zijn.

Joyeux

Ik begrijp uit de berichten uit Engeland dat er allerlei bevolkingsgroepen en leeftijdsgroepen aan mee doen. Ik ben niet verbaasd. Gekken heb je overal en extremisten zijn nu eenmaal niet zo genuanceerd, dat is een kenmerk van een extremist. Maar wat wíl je daar nu mee dan? Het gevaar van extremisme duiden? Ik denk dat iedereen dat onderschrijft hoor.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-08-2011 om 10:47

Joyeux

Ja hoor, ik heb dat bericht gelezen over die extremisten die proberen om de rellen te 'kapen' - heb nog vakantie en een goed slapende baby, dus tijd zat om alles te lezen. Ik heb ook gelezen dat de politie in zowel Londen als andere steden ongevraagd "hulp" kreeg van honderden BNP-aanhangers die met zowel wapentuig als voorraadjes bier kwamen aanzetten om 'hun gezinnen te beschermen'. Jahaaa. Zoals Peponi al zegt, gekken heb je overal. (BNP = British National Party, voor wie net als ik nooit zin heeft in googlen).
Overigens is juist dat materialisme een heel opvallend kenmerk van de rellen. Peponi beschrijft de lagere middenklasse in Nederland met hun focus op bezit. Mij viel op (en niet alleen mij, het stond in veel Britse kranten) dat er zoveel hebbedingen geplunderd werden. Geen brood of dagelijkse boodschappen, geen boeken (de enige winkel die NIET werd leeggeroofd was de lokale boekhandel), maar wel dure sportschoenen, televisies en al die andere dingen die iedereen tegenwoordig 'moet' hebben, maar waar de onderklasse geen geld voor heeft en ook nooit zal hebben. Betekent dit, zoals op Twitter is gesuggereerd, dat de relschoppers analfabete sukkels zijn die denken gelukkig te worden van een paar Nikes? In mijn ogen is het eigenlijk vooral het menselijk tekort anno 2011. De relschoppers en hun families zitten in vaak uitzichtloze, troosteloze armoede gevangen, maar worden net als ieder ander in het moderne westen eindeloos gebombardeerd met beelden van wat ze zouden moeten willen HEBBEN. En zijn daar, net als bijna iedereen, vatbaar voor. Hebben is zijn. Hebben is meedoen. Ik vind dat zo intens triest. Ik zag beelden van meisjes die werden geinterviewd tijdens de eerste rellen in Tottingham, en die riepen letterlijk dat ze vooral boos waren op 'de rijken'. Dat riepen ze in zeer ongrammaticaal Engels, waardoor ik onwillekeurig dacht: ik zou vooral boos zijn op mijn leraren.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.