Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

03-08-2011 om 08:19

Okee, that's it


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

11-08-2011 om 11:13

Massi

dat zeg je heel goed. Ik had eenzelfde reactie willen plaatsen (kan het toch niet laten, het zit hoog), Joyeux geeft aan dat er gekken zijn in de moslim wereld die de rellen steunen, maar het waren de BNP aanhagers (brr, engerds...) die vannacht leuk wilden 'helpen'. Haat vind je in alle lagen van de bevolking en alle culturen, helaas

Het is duidelijk dat er een grote varieteit in rellers zijn geweest; jong, oud, zwart, wit, met opleiding, zonder opleiding, man, vrouw. En het is inderdaad opvallend dat ze allemaal alleen maar spullen wilden hebben. Mannen die nu een strafblad hebben omdat ze een Burberry shirt gestolen hebben.

Het valt heel erg op dat hier in de etalages van de winkels een enorme rijkdom aan spullen te zien is. De duurste kleren, grootste tv's, gadgets etc. De warenhuizen hier zijn veel en veel groter en luxer dan bijvoorbeeld de Bijenkorf. Maar de meeste Engelsen kunnen zich daar helemaal niets van veroorloven. De meesten zijn simpelweg arm. De regering heeft de afgelopen jaren zoveel bezuinigd, de scholen zijn in bar slechte staat. Een goede opleiding is bijna nog alleen weggelegd voor de rijken. (postcode gebied, goede scholen staan in goede buurten, de huizenprijzen gaan omhoog daar waar de goede scholen staan) En iedereen is het er toch wel over eens dat opleiding de uitweg is.

Joyeux, ik zou zeggen, het is misschien tijd je vrienden in uk weer eens op te gaan zoeken, dan kun je het met eigen ogen zien. En dan kun je misschien ook een beter onderbouwde reactie plaatsen.

Hibiscus

Hibiscus

Hibiscus

11-08-2011 om 11:15

Grr

grote variatie is geweest, te snel getypt...

Kijk maar eens naar de kleding van de plunderaars

..bijvoorbeeld op dailymail.co.uk zie je hoe ze allemaal in hun beste adidas-trainingspak eerst de boel 'looten' en daarna hun straf gaan ophalen.

De inkomensverschillen zijn gigantisch in Engeland. En materialisme is idd een enorm onderliggend gegeven, om niet te zeggen probleem.

And now for something completely different...

Geen situatie zo treurig of er valt wel een humoristische draai aan te geven - zie hier:
http://photoshoplooter.tumblr.com/

(link overigens gevonden via de site van NRC)

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

11-08-2011 om 12:20

Temet (ot)

Had ze ook al gezien, er zitten hilarische tussen (onder andere die met een enorme My Little Pony, ik haat MLP). Ik dacht trouwens: als ik had meegedaan aan die rellen, had ik juist Waterstone's leeggestolen - blijkbaar had ik de boel dan helemaal voor mezelf gehad, more's the pity.
Groetjes
Massi

Belle Époque

Belle Époque

11-08-2011 om 12:28

Hibiscus

Ik heb vrienden in Engeland en ik ben er een paar keer geweest, en dan echt tussen de mensen en niet als toerist. En wat de armoe en de kansloosheid in de UK betreft kan ik je helemaal gelijk geven. De regering laat de mensen keihard barsten en het is makkelijk om in de ellende terecht te komen, maar vrijwel onmogelijk, door allerlei bureaucratische regels, om daar weer uit te komen.

Fiorucci

Fiorucci

11-08-2011 om 16:20

Joyeux

Mijn ergenis zit in het feit dat je meent het moeten melden dat je ergert aan enkele leden van die geloofsgroep, terwijl er zoveel verschillende jongeren van allerlei nationaliteiten meedoet aan die rellen.
Juist Londen is, zoals je weet, een smeltkroes pur sang.
Je kunt echt niet een groep aanwijzen als veroorzaker van deze ellende, het is een butterfly effect wat dit heeft doen ontstaan.

nietmachine

nietmachine

11-08-2011 om 21:58

Alles

Wat ik steeds lees, is dat juist Aziatische winkeliers het slachtoffer zijn van de plunderingen. Vaak hebben ze kleine winkeltjes in de buurt. Die zijn veel geplunderd. De "jongens" die doodgereden zijn omdat ze hun carwash wilden beschermen zijn moslims, evenals het bekende beeld van de jongen die zogenaamd geholpen werd nadat hij in elkaar was geslagen en beroofd werd. Dat was een Maleisische (moslim)student die net eten wilde kopen met zijn vrienden om samen het einde van weer een ramadandag te vieren.
De daders zijn van allerlei soorten komaf, van allerlei leeftijden, wel vaak kansloos en op zoek naar bezittingen die gemakkelijk verkregen kunnen worden door plunderingen.
Nee, joyeux, je verhaal snijdt geen hout.

kaatje43

kaatje43

16-08-2011 om 15:12

Hibiscus

Zijn gisteren teruggekomen en we hebben er niets van gezien of gemerkt. Hooguit dat er in de media nog veel over wordt nagesproken uiteraard. Maar wat een geweldige stad is het toch. We hebben met ons gezin ontzettend genoten en zijn nog steeds aan het nagenieten. Hebben nu geen voeten meer over, maar wat ben ik blij dat we gegaan zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.