Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mamz1

mamz1

04-02-2016 om 21:07

Schoenenbeleid in huis

De een vindt het 'vies' en de ander vindt het normaal om met schoenen overal door het huis heen te lopen. Het gaat met name om mijn idee als visite langskomt in combinatie met een bepaalde vloer.
Bij iedereen is het verschillend, maar hoe kijken jullie aan tegen schoenen in huis? Wat doe je zelf en kan visite meeprofiteren?


Half a twin

Half a twin

12-02-2016 om 12:45

huis door laten waaien

Bezoek met zweetvoeten (jongens groep 7) dat mee naar boven gaat moet schoenen uit. Stinkende kamer die naar vieze sokken ruikt, daar zetten we even het raam open. Bezoek van ons blijft meestal beneden en houdt schoenen aan.

Hanne vroeg dat geloof ik, wanner we schoenen aandoen. Pas als ik zover naar buiten ga dat ik niet op mijn afgetrapte birkenstocks kan. Voor de winter heb ik een paar laarzen gekocht vorig jaar dat zo warm is dat ik binnen in huis gek wordt van de natte voeten die glibberen door mijn schoenen. Zit nu even een boterham te eten, voordat ik weer verder ga met de weekend boodschappen en heb ze even aangehouden. Extra stimulans om snel door te gaan, voeten bereiken alweer het "kookpunt".

Hanne.

Hanne.

12-02-2016 om 12:59

Leuk

Leuk om de reacties te zien. Ik kan me zo weinig voorstellen bij je schoenen aan doen terwijl het niet hoeft.

Vind het zelf gewoon niet lekker zitten. Dus schoenen gaan pas aan als het echt moet (als het niet vriest dat het kraakt loop ik ook gerust op mijn sokken /blote voeten naar buiten) en zodra ik binnen ben gaan ze weer uit. Al is het maar voor 20 minuten.

En het is niet dat mijn schoenen zo slecht zitten maar zonder vind ik zo veel fijner. Liefst zelfs helemaal blote voeten.

mamz1

mamz1

12-02-2016 om 13:27

half a twin

Je kan ook echt overdrijven. Het kan best zijn dat die jongens last hebben, maar zo karikaturaal beschreven is misschien wat overdreven.
Een tip voor die laarzen is over je gewone sokken nog een extra paar. Dat heeft te maken met kou en de bloedcirculatie. Als er grote temperatuurverschillen ontstaan kan je juist last krijgen van koude voeten. Maar met deze tip blijf je warm en ga je ook niet schuiven als je laarzen aanhebt. Dan heb je gegarandeerd minder last, dus dat zou ik echt eens uitproberen als ik jou was.

mamz1

mamz1

12-02-2016 om 13:43

huis door laten waaien

Ik vind het een beetje raar dat je 'jongens van groep 7' automatisch aanmerkt als bezoek met zweetvoeten.
Niet echt elegant wat je beschrijft over je winterlaarzen. Buiten de tip van straks over dubbele of dikke sokken; misschien kan je die laarzen voortaan naast de schoenen van je zoon zetten! (grapje)

Half a twin

Half a twin

12-02-2016 om 14:03

beginnende pubers

Bij dochter heb ik het nooit zo gemerkt dat voeten ineens meer gingen ruiken, nu zoon aan het begin van de puberteit staat merk ik het wel dat die schoenloze voeten meer ruiken. Zoon zelf valt nog mee (aan die lucht ben ik gewend denk ik) maar als sommigen van zijn vriendjes weg zijn dan moet echt het raam even open.
Dat met die winterlaarzen van mij ligt misschien niet eens aan de laarzen maar aan de winter, die is natuurlijk helemaal niet koud.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-02-2016 om 16:14

Is het lijf

Niet dat het daarvan beter wordt, maar het zijn bij prepubers niet alleen de voeten die stinken. Het hele lijf stinkt naar puberzweet, en daar is weinig tegen opgewassen. Als ze een jaar of 14 zijn normaliseert het weer, qua lucht.

mamz1

mamz1

12-02-2016 om 19:38

beginnende pubers

Waarom laat je eigenlijk die pubers hun schoenen uitdoen dan als je op de hoogte bent? Het is dan misschien juist beter dat ze die aanhouden als ze toch alleen even op bezoek zijn.

Half a twin

Half a twin

12-02-2016 om 21:53

uitdoen uit gewoonte

De kinderen die hier met zoon meekomen komen hier al sinds de kleuterklas en ik hoef niets te zeggen, de schoenen gaan uit als ze naar boven gaan. Sinds kort ruikt ik vieze sokken op zoons kamer als de vriendjes naar huis zijn. De een iets erger dan de ander.

mamz1

mamz1

12-02-2016 om 23:00

gewoonte

Kan je niet tegen vrienden zeggen dat ze die mogen aanhouden als ze last hebben? Scheelt misschien ergernis achteraf. Hoezo de een erger dan de ander?

Imogen

"Fijn, nu zie ik het beeld voor me van een naakte vrouw met soldatenkistjes aan, die door het huis banjert."

Nee, dat zou dan onderbroek, hemdje en enkellaarsjes met 10 cm hoge hakken worden. Best kittig toch?

skik

Zweetvoeten

Eén van mijn zoons heeft echt zieke zweetvoeten. Als sinds hij een peutertje is. Ik heb liever dat hij zijn schoenen binnen aanhoudt dan dat hij met die klamme sokken zijn zweetlucht in bankbekleding of kleed laat trekken. Wat zand of ander buitenvuil heb je zo opgestofzuigd, voor ingetrokken zweet moet je met een dweil of Febreze aan de gang.

skik

Half a twin

Half a twin

13-02-2016 om 11:28

Niet ieder kind hetzelfde

@ Straks, het ene k7nd zweet anders dan het andere, ruikt anders. Ik had vroeger een klasgenoot die heel veel knoflook at, dat rook je ook als ze bij gym begon te zweten. Dus ja, de een erger dan de ander.

Geweldig dit

No offense, ik bedoel het niet kwaad. Ik kom slechts van Mars en jullie bent van Venus. Dus ik schrijf dit met een knipoog.

Maar wat hier gebeurt over die schoenen, een onwijs populair topic, dat heb ik hier dus thuis ook, ik van Mars en mijn 3 medebewoners van Venus. Oeverloos lang kunnen ze over een bepaald ogenschijnlijk nietszeggend onderwerp doordraven. En dan zit ik aan tafel wat meewarig mee te luisteren. Soms roepend "Zullen we een ander onderwerp aansnijden?"

Dus no hard feelings, schroom niet. Slechts een opmerking van een manspersoon in deze overwegend uit vrouwen bestaande community, heb ik inmiddels door.

#CF

#CF

Maar wat vind jij dan de ideale beeldverhouding voor een tv?

#nonetaken #ooklekkerbelangrijk

skik ;0)

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2016 om 14:12

Straks

Ik heb laminaat en daarop zouden kleden best warm staan en voelen, maar met huisdieren doe ik zelfs dat niet. Katten die het niet zo nauw nemen, hebben de onhebbelijkheid om juist op zaken als hoogpolige matjes, kleedjes e.d. stiekem een plasje te doen en dan die háren die overal in verdwijnen. Maar het moet gezegd, als we vroeger mij schoonvader en -moeder waren, vonden de honden het héérlijk om op hun kleed te liggen.

Half a twin

Half a twin

15-02-2016 om 08:40

Charlie Mars en Venus

Jij hebt er thuis 3 van Venus en bent in de minderheid/snapt de gesprekken niet helemaal nou wat denk je dat er gebeurt als die van Venus in de minderheid zijn?
Dan voel ik mij (van Venus) ernstig buitengesloten, gaan de gesprekken over de technische details van gadgets of andere technische zaken, kan ik als vrouw beter mijn mond houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.