Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Smartwatch

Ik wil wat meer letten op het bewegen, gezien het feit dat ik een kantoorbaan heb merk ik dat ik niet aan de juiste hoeveelheid beweging kom. Om dit te meten wil ik een smartwatch of iets dergelijks. Nu draag ik zelf mooie sieraden en vind ik een plastic of siliconen band op mijn arm of vierkant blok daarbij geen gezicht. Ik zoek dus een wat mooiere, de Apple watch en Samsung valt beiden af. 

Hebben jullie ervaring met de fossil of Michael kors smartwatch? 


Ik heb de Fitbit Charge 5 en dan die met een blauwe band, die heeft een zilverkleurige kast. De band heb ik vervangen door een zilverkleurige milanese band. Hiervoor had ik een kleinere fitbit, de Inspire hr van Marktplaats, ook met milanese band, die vond ik mooier, maar de nieuwere heeft meer mogelijkheden.

Ik zou ook kijken naar het vervangen van het bandje voor een exemplaar dat jij mooi vindt. Het gaat immers vooral om het horloge; kijk naar wat je daar in wil en welke specificaties etc. Dan koop je dat en regel je daarna een bandje naar keuze.

Ik heb de Fitbit inspire hr en zie dat je daar ook chiquere bandjes bij hebt (ik heb gewoon alles zwart) maar zie hier wat fotootjes:
https://onlinebandjes.nl/product-categorie/fitbit-inspire-bandjes/
Ik heb trouwens een hele smalle pols, dus moest er echt op letten een niet al te grote wijzerplaat te nemen, dat stond echt raar, dus mocht je ook een wat smallere arm hebben, dan kan je daar ook nog even op letten.

Zou zoiets ook om je enkel heen kunnen? Dan maakt het niet uit hoe het er uit ziet lijkt mij.

Wil je een activity tracker of een smartwatch?
Ik had een Fitbit, maar ben onlangs overgestapt op een Garmin.
Mijn Garmin heeft een siliconen bandje, maar ziet er uit als een 'echt' horloge. Je hebt ze ook met leren bandjes (bij een aantal modellen kun je zelf de modellen en de bandjes kiezen).
Een echte smartwatch is vaak al wat groter om de pols, dat vond ik zelf niet mooi - dus voor mij was de keuze beperkt. (Ik heb een Vivomove 3S)

Decembermamma

Decembermamma

26-07-2022 om 20:04 Topicstarter

ik zoek wel een horloge, ik draag altijd horloges omdat ik dat fijn vind en ik wil een bandje om terwijl ik mijn horloge ook om heb vind dat er echt niet uit zien. Zo'n fitbit vind ik ook niet mooi. Ik zoek echt een metaalkleur horloge liefst goudkleur zodat het bij mijn sieraden past. Ik draag altijd 1 armband die ik zelf.gekocht heb van mijn eerste salaris en waar ik in de jaren een paar bedeltjes aan heb opgespaard en een bijpassende ketting. 

Decembermamma schreef op 26-07-2022 om 20:04:

ik zoek wel een horloge, ik draag altijd horloges omdat ik dat fijn vind en ik wil een bandje om terwijl ik mijn horloge ook om heb vind dat er echt niet uit zien. Zo'n fitbit vind ik ook niet mooi. Ik zoek echt een metaalkleur horloge liefst goudkleur zodat het bij mijn sieraden past. Ik draag altijd 1 armband die ik zelf.gekocht heb van mijn eerste salaris en waar ik in de jaren een paar bedeltjes aan heb opgespaard en een bijpassende ketting.

https://www.garmin.com/nl-NL/your-watch-your-way/family/17365/model/17373/case/725189/band/738971

Die is rose gold met navy blauw, niet helemaal wat je zoekt dan.

Zoiets is gelijk wel duurder, kan ook een boel wat je niet nodig hebt misschien:

https://www.garmin.com/nl-NL/p/662825/pn/010-02240-02

Decembermamma

Decembermamma

27-07-2022 om 19:44 Topicstarter

Bolmieke schreef op 27-07-2022 om 09:37:

[..]

Ik wist niet dat zoiets bestond, dat is erg mooi en sjiek!

Ja en zo te zien houdt hij veel dingen bij, hartslag, stappen, je berichtjes en telefoon kun je ermee opnemen. Batterijduur is alleen wat kort, 24 uur dus dagelijks laden maar dat doen mijn familieleden met een Apple watch ook. Ik kan ook niet slapen met een horloge om dus laden kan mooi als ik ga slapen.

Bijtje82

Bijtje82

27-07-2022 om 20:04

ik vind dat altijd zo'n onzin die stappen tellers. Alsof je de hele dag bevestiging nodig hebt dat je iets hebt bewogen. Ga gewoon bewegen..
Verder mooi horloge hoor, maar ik ben te simpel voor dit soort dingen denk ik. 
Zo'n ding is voor klokkijken. De rest kun je met je telefoon of pinpas af..

https://www.bol.com/nl/p/huawei-watch-gt-2-smartwatch-dames-metalen-band-42-mm-rosegoud/9200000122479082?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Ik heb deze nu 1.5 jaar, gekocht bij mediamarkt.  Batterij gaat nog steeds zeker 4 dagen mee. Enige nadeel is dat het rosebandje is gaan verkleuren. Je kunt er binnen of buiten mee trainen,  je telefoon/berichten kun je meldingen laten geven, slaapgegevens, hartslag, er zit van alles op. Nog steeds 179 euro net als 1.5 jaar geleden.

Bijtje82 schreef op 27-07-2022 om 20:04:

ik vind dat altijd zo'n onzin die stappen tellers. Alsof je de hele dag bevestiging nodig hebt dat je iets hebt bewogen. Ga gewoon bewegen..
Verder mooi horloge hoor, maar ik ben te simpel voor dit soort dingen denk ik.
Zo'n ding is voor klokkijken. De rest kun je met je telefoon of pinpas af..

Klokkijken kun je ook op je foon, heb je geen horloge voor nodig. Veel vrienden van me bewegen juist meer nu ze zo'n watch hebben. Ieder zn ding.

Decembermamma

Decembermamma

27-07-2022 om 21:16 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 27-07-2022 om 20:04:

ik vind dat altijd zo'n onzin die stappen tellers. Alsof je de hele dag bevestiging nodig hebt dat je iets hebt bewogen. Ga gewoon bewegen..
Verder mooi horloge hoor, maar ik ben te simpel voor dit soort dingen denk ik.
Zo'n ding is voor klokkijken. De rest kun je met je telefoon of pinpas af..

Ik merk dat dus niet altijd, heb een zittend beroep en vele mensen geloven het niet maar na een dag werken kan ik doodop zijn ook al zit ik de hele dag. Overigens nu ik elke avond na het werk ongeveer een uur wandel merk ik dat die vermoeidheid verminderd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.