Huis, Tuin en Keuken

Silone
04-02-2010 om 15:28
Wat eten we vandaag?
Hoewel ik met onze nieuwe keuken een ware inspirationquelle ben de laatste tijd, kan ik toch wel eens nieuwe inzichten gebruiken in het dagelijkse dilemma: wat eten we vandaag?

Puck
22-02-2010 om 12:06
In aanvulling van ingridt
En na het stampen met melk enroomboter krijg je puree nog luchtiger als je nog met een pollepel een tijdje klopt. Of je neemt puree uit een zakje.... Niet zo lekker als zelfgemaakt maar met goulash erover maakt dat niet zoveel uit.

Silone
22-02-2010 om 12:29
als je er dan nog twee eierdooiers doorklopt en met een spuitzak mooie torentjes op een bakplaat vormt, gooi je ze even in de oven en heb je pommes duchesse. Ja, dat gaan we eten vanavond, met broccoli, wortels en spareribs.

Massi Nissa
22-02-2010 om 13:31
Ingridt
Jij gaat door voor de koelkast. Inderdaad, staafmixer. En zo'n pureestamper heb ik gewoon staan, voor de hutspot. Ik dacht dat het met de staafmixer veel gladder zou worden, en dat klopt. Eetbaar was het niet meer echt, maar glad dat het was!
Die pommes duchesse klinken verrukkelijk. Vanavond gaat er gewoon rijst bij de rest van de goulash, dat kan ik tenminste wel fatsoenlijk maken.
Groetjes
Massi

Mickey
22-02-2010 om 18:22
Lol
Dat wordt inderdaad een soort behangplaksel, puree met de staafmixer . Heeft iets te maken met het zetmeel in de aardappels, de details ervan ben ik natuurlijk weer vergeten. Altijd met de stamper dus...
Wij eten gyros (die ik net grondig heb ontdooid in de magnetron... good heavens, hij stond per ongeluk op maximum, gelukkig ontdekte ik het voor het bakje begon te smelten ) en daarbij gebakken aardappels en wat geroerbakte groente. Prei, bosui en courgette in dit geval, want dat ligt toevallig nog in de koelkast.

Bastet
22-02-2010 om 18:34
En vandaag....
Stamppot,van peen,uien,knolselderij...was heerlijk.
Bastet

Anneque
22-02-2010 om 19:21
Gisteren
Broccolisoep, pasta met verse saus en gegrilde ribbetjes met citroen. Vandaag verse groentensoep met brood.

Katrien
22-02-2010 om 20:14
Nasi
Dat stond er vandaag op het menu; nasi. Of toch mijn versie ervan.
Enne, wat puree betreft; een pureeknijper. Daarmee krijg je heerlijk luchtige puree.
Katrien

jons
22-02-2010 om 21:02
Bij gebrek aan geld
vandaag maar patat gegeten met een frikandel voor de kinderen en nog een halve komkommer en wat tomaten.
Morgen gaan we weer gezond doen, dan is mijn weekbudget (als het goed is) weer binnen!
Jons

jons
23-02-2010 om 00:18
Sini
ik weet het, er zijn ook gezonde alternatieven voor goedkoop eten, maar jouw idee is hier echt taboe! Spek vind ik zelf verschrikkelijk en kool vinden we allemaal niets...
Qua goedkoop maar gezond scoort bij ons ook vaak goed: gehakt aanbraden in wat olie, zakje soepgroente erbij en dan rijst toevoegen, tot die laatste glanst, dan bouillon toevoegen en laten pruttelen. Eventueel ger. kaas, ben je toch voor ongeveer 4 euro klaar voor het hele gezin.
Maar ja, ik was vergeten toe te voegen dat ik moe ben *jongste heeft oorontsteking en vannacht om 3 uur zat ik met hem beneden tv te kijken* en dat ik het met een heleboel dingen gewoon even verschrikkelijk gehad heb
Jons

Guinevere
23-02-2010 om 14:09
Jons
Is dat dan niet te weinig groente, één zakje soepgroenten voor het hele gezin? Dan kom je toch maar op 50 g p.p. uit ongeveer?

Guinevere
23-02-2010 om 14:11
Pasta met fruits de mer
Hier staat voor vanavond op het menu: volkoren penne met creme fraiche en fruits de mer er door heen. Met een in knoflook gefruit uitje. Ernaast een salade van rucola, tomaten, sjalot en avocado. Ik begin al trek te krijgen.

Anneque
23-02-2010 om 15:39
Kikkererwten
Op zijn Catalaans (ja we eten het elke week en witlofsalade.

Silone
23-02-2010 om 16:33
Bami
vandaag.
Voor morgen ga ik denk ik voor het stoompakketje uit de 'boodschapppen' folder. Zag er lekker uit, en ik kan er flink wat overgebleven groenten in kwijt. Maak ik twee soorten. Een met kipfilet waar ik nog twee stukjes van heb liggen en één met fruit de mer die al lang in de diepvries ligt en nodig op moet. Rijst erbij, klaar.

Rafelkap
23-02-2010 om 17:41
Pompoencurry
Vanmiddag gemaakt, met dank aan Anneque en Biene en ah. Heb wel kikkererwten ipv linzen gebruikt, omdat ik die nog had (scheelt weer paar uur linzen koken). En beetje gepureerd, ben benieuwd of ze er straks van eten. Met basmatirijst trouwens.

Rafelkap
23-02-2010 om 17:41
Pompoencurry
Vanmiddag gemaakt, met dank aan Anneque en Biene en ah. Heb wel kikkererwten ipv linzen gebruikt, omdat ik die nog had (scheelt weer paar uur linzen koken). En beetje gepureerd, ben benieuwd of ze er straks van eten. Met basmatirijst trouwens.

Rafelkap
23-02-2010 om 18:16
Intussen
gegeten en ze vonden het erg lekker!! De jongste wilde alleen helaas geen hap proeven, maar dat is wel vaker het geval. En mijn man zeurde ook niet om vlees, het was perfect zo. Dank voor de tip.

Biene M.
23-02-2010 om 18:44
Wat leuk
Wat leuk dat die pompoencurry hier zo goed aanslaat! Het is bij ons thuis ook een grote hit. Verkopen ze 's zomers eigenlijk ook pompoen?

Katrien
23-02-2010 om 20:57
Avg
Gekookte aardappelen (dat hebben ze hier nu eenmaal het liefste), prei en erwtjes in een béchamelsaus, home made fishsticks (gemaakt met een korstje van panko).
Katrien

Heirthe
23-02-2010 om 23:27
Rijstovenschotel met prei en kaas
Dat is een van mijn lievelingsgerechten en maak ik voor mezelf als man en kinderen kip kerrie met rijst eten
Die pompoencurry ga ik ook eens proberen.

Jacoline29
24-02-2010 om 09:30
Vandaag
eten we (manlief en ik,de kinderen zijn te logeren)Biefstuk met stroganoff saus,krieltjes en roerbakgroente.
Morgen wil ik zo'n oven geheimen ding maken.

Jujube
24-02-2010 om 21:58
Hier
Gisteren pasta met zelfgemaakte rode pesto en rucola. Vandaag gepofte aardappels, bietjes (in glühwein gesmoord) en een gegrilde biefstuk.
Groet,
Jujube

Ingmyr
25-02-2010 om 13:12
Pannenkoeken
want we hebben teveel melk in huis.
Ik eet op mijn werk kopje soep en een broodje denk ik.

ChrisH
25-02-2010 om 15:52
Friet!
Op verzoek van zoonlief, die mag kiezen wat we vanavond eten omdat het vakantie is, gaat man straks vanuit zijn werk langs de friettent. Mij hoor je niet protesteren...
Chris

Katrien
25-02-2010 om 16:00
Gisteren frietjes
Gisteren stonden er hier hamburgers met friet en sla op het menu.
Frietjes natuurlijk helemaal vers gemaakt, hamburger ook vers gemaakt. Enkel de hamburgerbroodjes had ik gekocht omdat er niet genoeg tijd was om nog broodjes te bakken.
Omdat het toch wel wat werk is, zeker die frietjes die twee keer gebakken moeten worden, komt dit niet iedere week op het menu. Dochter was dus héél blij gisteren.
Vandaag en morgen zal het waarschijnlijk pizza oid worden. Ik ben ziek en kan zo goed als niets van eten binnenhouden en koken zit er nu ook niet in.
Katrien

Silone
25-02-2010 om 16:14
Ook friet
De door de mannen geliefde raspatat. Ik heb nog wel tomaten en komkommer, dan voelt het tenminste nog verantwoord.
De stoompakketjes van gisteren zijn unaniem afgekeurd

Silone
25-02-2010 om 16:16
En voor morgen
staat de margje-rodekool te sudderen. Karbonade erbij en nog even denken wat ik met de aardappelen wil doen. Het lekkerst bij rode kool zijn knödels, maar daarvoor moet ik de grens over.

Anneque
25-02-2010 om 17:33
Rodekool
Vandaag rodekool, iets met ossenstaart (man kookt en ik heb geen idee wat hij ermee gedaan heeft) en aardappelen.

Vic
25-02-2010 om 19:29
Vandaag makkelijk
Zware week gehad, dus supermakkelijk gekookt vandaag. AH stoomaardappeltjes, kipdrumsticks uit de oven, met veel knoflook- en pindasaus, en sla met paprika en ui.

Lou
25-02-2010 om 19:41
Ook makkelijk
Gewerkt, vriendje van dochter gaat uit de opvang mee naar huis en blijft logeren, iedereen is moe en man is weg. Na een korte blik in koelkast, vriezer en kasten werd het halfzelfgemaakte kippensoep (uit pot, groenten erbij, vermicelli erbij) met naan uit de oven en rauwkost van paprika met feta. Niet een diner om over naar huis te schrijven maar best te eten.