Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke bh is fijn wat grotere maat?

Ik hoor graag wie me een fijne bh kan aanraden voor grotere maat , 95 d. Liefst klein beetje voering, maar niet teveel. Bredere bandjes zou fijn zijn.  Ik vind ze allemaal.zo duur, dus liefst ook niet zo duur.


Leene

Leene

10-09-2022 om 17:12

Kiki ga echt meten bij een speciaal zaak. 
Ik droeg als jongere vrouw iets van 80 DD. Woonde een poos in Engeland, liep gewoon in een onooglijk dorp een zo'n beetje nog onooglijker lingerie winkel binnen, de dame zag mij aarzelen, zei kom maar eens mee. Heeft mij opgemeten en ik had 70F!!
Nu ben ik wel zwaarder ( 15 kg meer dan toen ) maar heb nu 80 F of G.
Ik ken iemand met omtrek van 95 maar die is over de 100 kg.( wel lang) Dus inderdaad weet je zeker dat je maat klopt??
Overigens waren afwijkende maten ( kleine omtrek met grote cupmaat) jarenlang niet in Nederland te krijgen. Maar nu gelukkig wel
Overigens heb ik een hele slechte ervaring met superbra in Rotterdam! (ik las iemand die die winkel aanraadde) 
Ik weet nu best wat mijn maat is maar daar beweerde ze bij hoog en laag dat iedereen ( sic) een te wijde ondermaat droeg en ik dús een 75 nodig had  ( in plaats van een 80)want de beha's rekte nog uit etc etc. Ja allemaal waar maar dat bijna iedereen een te wijde ondermaat droeg weet ik al sinds mijn tijd in GB en ik weet wel zeker wat mijn ondermaat is.
Heb ik mij toch een 75 G laten aansmeren en het zat uiteindelijk voor geen meter..dom dom dom van mijzelf. Waarom ik dat heb laten gebeuren geen idee.
Prima Donna past heel goed bij mij, overigens ligt het heel erg aan 'de soort borsten' die je hebt. 
En bij de Hema kun je met een grote maat gewoon niet kopen.. dat had ik je wel van te voren kunnen vertellen. 
Mijn goedkoopste beha is rond de 50 euro en verder ben ik nog op zoek naar een goed zittende beha zonder beugel. dus ik lees even mee... en ik zal eens kijken bij TRIUMPH

wil40 schreef op 10-09-2022 om 16:49:

Kiki, welke kledingmaat heb je? Bij een omtrek van 95 cm. heb je gemiddeld kledingmaat 48. De beugels zijn daarom ook groter en breder.


En dat is dus niet waar. Zie het verhaal van Leene over hoe ze in Engeland meten. De stof voor de cup van, bv, 95e = die van 90f = die van 85g. En hè dat is mijn maat, terwijl mijn kledingmaat groter is dan 48. Maar de cups prikken echt niet in mijn oksels en er is support genoeg ondanks de dunne bandjes. 

Vandaar de Engelse site over hoe je je bh meet of superbra, waarbij je hopelijk een betere hulp krijgt dan degene die Lene had. (Want diegene die haar hielp, luisterde duidelijk niet, want Leene had de move naar beter passende bh’s al gemaakt)


(Ps. Diezelfde Victoria Secret heeft de categorie unlined of lightly lined- zonder of met heul weinig beugel. Dochter, maat 70d, zweert erbij, en als je een beetje op een aanbieding wacht zijn ze niet duurder dan €45)

Kikki39

Kikki39

10-09-2022 om 17:20 Topicstarter

van boven denk ik maat 42-44 en onder 44-46

Kikki39

Kikki39

10-09-2022 om 17:22 Topicstarter

ik ben bij Livera geweest, maar vond dat ze daar niks bijzonders hebben gedaan. Ze heeft gemeten met zo'n meetlint onder de borsten, toen zei ze je hebt 90d. En dat klopte bij 1 bh. Die van de hema had ik allemaal zeker 95d .

soft Revolt. Heerlijk relaxed, geen beugels.
Alleen online te bestellen 

Kikki39 schreef op 10-09-2022 om 17:20:

van boven denk ik maat 42-44 en onder 44-46

Dan weet ik vrij zeker dat je bij lange na geen 95 kunt hebben. Ik heb een keer met een vriendin die ook grote borsten heeft de omtrekken genomen om online iets te kunnen bestellen. Bij mij kwam er iets van 90 cm uit, vriendin had een onder omtrek van meer dan 100 cm. Ik weet niet waar de cijfers voor de onderwijdtes vandaan komen, maar het correspondeert in elk geval niet met het aantal centimeters wat je opmeet, dat wisten we toen wel zeker. Een 80 zit mij doorgaans te ruim, dat merk je aan dat de bh aan de achterkant omhoog kruipt en bovendien aan de voorkant te los, dat je makkelijk een paar vingers onder de beugels kunt steken. Overigens ben ik niet groot en zou ik zonder mijn borsten (die passen nooit ergens in) qua bovenkleding maat 40 hebben ongeveer denk ik. 

Bij de Livera/Hunkemoller moet je niet zijn met een grote maat, daar kom ik sinds mijn 18e al niet meer. 


Ik gooi er toch even de Engelse site tegenaan:

www.bravissimo.com Ik koop nooit meer ergens anders bh's. Voortreffelijke service met livechat, alleen het verzenden duurt lang en is tegenwoordig duurder dan eerder. 

Ik kan in Nederland dus nog steeds nauwelijks bh's kopen naar mijn smaak (ik wil het liefst bh's met een leuke kleurtje en weinig bedekking en weinig/geen kant. 

 Mijn laatste lichting bh's die ik in Engeland heb besteld hadden een prijs tussen de 28 en 40 pond, met een keuze die reuze is. 

Biebel schreef op 10-09-2022 om 17:19:

[..]


En dat is dus niet waar. Zie het verhaal van Leene over hoe ze in Engeland meten. De stof voor de cup van, bv, 95e = die van 90f = die van 85g. En hè dat is mijn maat, terwijl mijn kledingmaat groter is dan 48. Maar de cups prikken echt niet in mijn oksels en er is support genoeg ondanks de dunne bandjes.

Vandaar de Engelse site over hoe je je bh meet of superbra, waarbij je hopelijk een betere hulp krijgt dan degene die Lene had. (Want diegene die haar hielp, luisterde duidelijk niet, want Leene had de move naar beter passende bh’s al gemaakt)


(Ps. Diezelfde Victoria Secret heeft de categorie unlined of lightly lined- zonder of met heul weinig beugel. Dochter, maat 70d, zweert erbij, en als je een beetje op een aanbieding wacht zijn ze niet duurder dan €45)

Jouw kledingmaat is groter dan 48 schrijf je en jij draagt 85 in omvang. Kiki draagt maat 44 en heeft een omvang van 95?  De cups prikken in haar oksel. 

De beugels in de cup zijn te breed en te hoog, die zijn wel degelijk anders dan bij een kleinere omvang. Ik heb het niet over de inhoud van de cup. 

Ze koopt nu 95 D, ik durf maar zo te zeggen dat ze na opmeten waarschijnlijk 85 F heeft. Het gaat om omvang onder de borsten. De cupmaat hangt samen met de omtrek óver de borsten en het verschil daartussen bepaalt je cupmaat. 

Ik draag mt 46 bovenkleding omdat ik niet van strakke kleding houd. Voor bh satin fleece van Hunkermüller zit ik aan mt 95 cupC . Eerst cup D geprobeerd, maar de beugel-bh zonder voorgevormde cups prikte in de huid onder de oksel. Maat C zat wel lekker omdat de beugel minder hoog eindigde. Maat D eindigde 1,5 cm hoger.
Misschien heb je wel 90 C? De satin Fleece van Hunkermüller zit echt lekker, ook al is het maar een Hunkermüller.
Vanwege satijnen biesjes langs de cups, overlopend tot over de schouder, ziet de brede band er minder lelijk uit.


Nu valt een bh zonder voorgevormde cups kleiner dan met voorgevormde cups. Ook iets om rekening mee te houden.

Kikki39

Kikki39

10-09-2022 om 22:26 Topicstarter

maar ik had bij de hema 90 genomen en die zat te strak en 95 zat goed. Dan heb ik 95 toch? En c is te klein en de D zit naar mijn idee goed.

Kikki39

Kikki39

10-09-2022 om 22:27 Topicstarter

buitenlands site is niks voor mij, dan kan ik ook moeilijk iets terug verzenden, dan moet je echt weten welke goed is. Die van Hunkemöller zal ik eens opzoeken.

Schroom niet 6 maten: drie verschillende breedtes en twee verschillende cups van éénzelfde model te passen, voor je een keuze maakt. Iedere materie, model, of ondersteuning is verschillend.

Ik weet niet waar je woont maar in Rotterdam en Utrecht zit Superbra. Duffe naam, maar top-winkel. Ik kom er al zeker 5 jaar en draag pas sinds ik daar kom goed passende bh's. Ik had dezelfde ervaring als Leene: ik droeg 85C maar liep daar de winkel uit met 70F.

troelahoep schreef op 10-09-2022 om 18:31:

[..]

Dan weet ik vrij zeker dat je bij lange na geen 95 kunt hebben. Ik heb een keer met een vriendin die ook grote borsten heeft de omtrekken genomen om online iets te kunnen bestellen. Bij mij kwam er iets van 90 cm uit, vriendin had een onder omtrek van meer dan 100 cm. Ik weet niet waar de cijfers voor de onderwijdtes vandaan komen, maar het correspondeert in elk geval niet met het aantal centimeters wat je opmeet, dat wisten we toen wel zeker. Een 80 zit mij doorgaans te ruim, dat merk je aan dat de bh aan de achterkant omhoog kruipt en bovendien aan de voorkant te los, dat je makkelijk een paar vingers onder de beugels kunt steken. Overigens ben ik niet groot en zou ik zonder mijn borsten (die passen nooit ergens in) qua bovenkleding maat 40 hebben ongeveer denk ik.

Bij de Livera/Hunkemoller moet je niet zijn met een grote maat, daar kom ik sinds mijn 18e al niet meer.

Nou, ik heb dan wel geen grote borsten én geen grote kledingmaat (42), maar wel een bovenwijdte van 90 en soms 95. Ook best lastig, want die hebben ze vaak niet met een B of C cup. En ja, dat verhaal over cups vs wijdte ken ik, maar in 75 kan ik echt geen adem halen. Ik heb echt gewoon een stevige borstkas

Tja en mijn borstmaat zorgt er voor dat ik never nooit in maatje 42 kom. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.