Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carola

Carola

19-05-2016 om 15:11

Zaken waar je niet kunt pinnen


Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2016 om 11:25

Triva

Geld in de producten voor de wc? Ik ga vaker niet dan wel in zo'n winkel naar de wc, ik betaal mijn wc-gang dus liever gewoon ter plekke. Betaalde toiletten worden vaak door een toiletjuffrouw of -man gepacht. Het is een apart 'winkeltje' in de winkel. Dan zou de betreffende winkel het dus over moeten nemen. Op zich ben ik daar niet tegen, maar het zou zomaar kunnen dat de toiletten dan liever gesloten worden, omdat het dan een kostenpost wordt en doorberekenen in de producten waardoor je je prijzen (licht) omhoog moet gooien, lijkt mij niet zo handig in deze tijd.

Je rekent weer erg naar jezelf toe. Ik vind het onzin, dus ze moeten zich maar aanpassen. Nee, wij moeten ons aanpassen aan wat een ondernemer bepaalt. Als ik de rijen en volle terrassen in de horeca zie, loopt het voorlopig nog wel los met de misgelopen klandizie vanwege het eventueel ontbreken van de pin. Zodra de winkel/zaak leegstroomt om die reden, zal zo iemand heus wel zo zakelijk zijn om er toch maar aan te beginnen. Een beetje flexibel zijn in die dingen, kan geen kwaad.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2016 om 12:11

Noet

Om te beginnen, knap dat je zo bewust leeft. We zijn anders in wat we belangrijk vinden, dat wel. Ik eet niet vegetarisch of biologisch. Dat is een keuze. Of dat nooit in de aanbieding is, volg ik daardoor niet. (zie lager in de tekst, daar heb ik toch een aanbieding ). Wij zijn zo'n 5 à 6 dagen van de week ook met ons tweeën en geven meer uit aan de supermarkt dan jij. Maar ook wij zullen weer naar beneden moeten met het budget. 70 Euro per week voor twee volwassenen is wel haalbaar, maar ik zie niet dat ik daar ook nog Starbucks van kan betalen, oid.

Wij kopen wel grote verpakkingen toiletpapier als dat zo uitkomt. Die staat in een hoekje en niemand in de weg.

Maar jij zegt dat je weet wanneer de thee in de aanbieding is bij AH. Weet jij van elke winkel wanneer wat in de aanbieding is? Ik heb echt de folders nodig om die kennis op te doen.

Wat Action betreft heb je wel gelijk. Dat zijn verraderlijke winkels, waar je vaak met meer naar buiten komt dan wat je nodig hebt. Daar drijft zo'n winkel op. Ik constateer wel, dat nu ik er vaker kom, die valkuil steeds ondieper wordt. Ik haal wat ik nodig heb, neem soms iets mee wat handig is voor de voorraad en gun mezelf of de honden af en toe iets extra's. Ik probeer een nieuwe hobby van de grond te krijgen en dan is Action een goedkoop adres.
Ik noemde net 'voor de voorraad' en dat bedoel ik dus met de nadelen van een strak weekbudget. Ik wil in week 1 scheermesjes kunnen kopen, die in week 4 pas nodig zijn. Gewoon omdat ik niet elke week in zo'n winkel kom.

We kregen net de bonusfolder van AH in de bus. Gehakt, 2 verpakkingen voor 5 euro ipv 7,50. Als je altijd bij AH koopt en je slaat 4 verpakkingen in, dan heb je 5 euro bespaard. Dat lijkt mij geen verkeerde zaak. En oh ja Valess 1+1 2,98.

Noet

Noet

21-05-2016 om 13:21

Kaaskopje (ot)

we dwalen af.
Voor het maken van mijn boodschappenlijstje kijk ik altijd even op internet wat er in de door mij gefrequenteerde (vind het gewoon een mooi woord ) winkels in de aanbieding is. En dan maak ik mijn weekmenu en lijstje. Folders komen hier niet binnen. En die voorraad houd ik ook gewoon in de gaten. En op een gegeven moment valt je dat gewoon op of je leest het op bespaarfora en dan let je er in eens op. Chocomel en lipton thee zitten altijd in de route 99, en dat is om de 12 weken. Let maar eens op. Het is net als met zwanger zijn, als je het bent zie je ze overal.

Ik heb net even gekeken op de AH site naar de bonus tot zondag. Van alle producten die er nu staan, zijn er 5 die we wel eens (denk 1 of 2x per jaar) kopen. Van de groep vanaf maandag zijn het er: 3, niets dus wat wij vaak gebruiken. Dan bespaar ik een euro of 3 op producten die ik nauwelijks gebruik, zet niet echt zoden aan de dijk. Dan eet ik wel een bolletje ijs minder (1.25) heb ik de besparing ook.

Ik kook veel vanuit de basis dingen: pasta met saus: blik tomaten, groenten pakket, Italiaanse kruiden, basic pasta en geraspte vegetarische kaas. Daar zit al geen vleesvervanger in.
gevulde paprika: paprika, pesto, witte kaas en aardappeltjes.
Allemaal dingen waar geen 'winst' op zit, dus die nauwelijks in de aanbieding zijn en bij mijn Turkse super zijn die dingen rete goedkoop, maar nooit in de aanbieding. Met name het groente en fruit waar dan wel een plekje op zit maar verder prima is.

Valess is hier iets dat maar heel zelden binnen komt, alleen als we vlees eters krijgen. Maar ook maar zelden in de aanbieding.
Als je zo'n aanbieding koopt voor ooit wel handig maar het niet gebruikt is het toch nog duur koop. Je kunt ook redeneren: ik heb nu niet 7.50 euro uit gegeven maar 20, dat is 13.50 meer dan anders. Want je gaat meer kopen en vaak betekend dat ook dat er meer gebruikt wordt want het is er toch. Waardoor het uiteindelijk geen aanbieding is.

Ik ga idd ook naar de action omdat daar de bio-afvalzakken goedkoop zijn. Alleen zie ik verder alleen 'meuk'(mijn woorden) waar anderen 'interessante aanbiedingen' zien. Pas als ik iets nodig heb bv knutselspul verandert het van 'meuk' naar 'aan te schaffen'.

Ik let wel op aanbiedingen maar heb er gewoon niet zo veel aan. Maar dingen krijgen en verwerken is ook een sport. Zo heb ik 10 kilo appels verwerkt die ik van mijn manager heb gekregen, 5 kg stoofpeertjes van een andere collega, Mensen met fruitbomen en groente tuinen houden vaak veel over en geven dat weg. Dat verwerk ik en staat in mijn voorraad. Appelmoes maak ik 1 of 2x per jaar gaat in potjes en blijft eeuwen goed. Die potjes krijg ik van mensen die jam eten in ruil voor een pot zelfgemaakte appelmoes of jam. En worden dan nog een paar keer opnieuw gebruikt tot de dop versleten is.

En ik heb gewoon weinig behoefte aan wat ik luxe vind/voelt. Ik kan erg lang na genieten van iets. En daar kan ik dan best veel geld voor neer leggen. Ik wil best een ijsje in de stad, maar dan wel van ijswinkel X en niet van die op de markt, betaal ik bijna het dubbele voor een bolletje maar ik vind het lekkerder en het de meerprijs waard.

Het is dus niet dat ik heel strak vasthoud aan het moet binnen het budget, maar dit blijkt toereikend. gemiddeld 300-315 per maand vaak wat minder, soms meer. (sinds 2012) En dat is mijn grote voordeel: de ruimte voor meer is er gewoon, er is ruimte voor veel meer, maar de behoefte is er niet. Ik voel me ook niet te kort gedaan of dat ik ergens recht op zou hebben omdat een ander het ook heeft. Ik kan het wel, maar ik hoef het niet, het is niet eens niet willen om het niet willen, uit overtuiging maar echt een basis: geen behoefte aan. En wat een ander doet moet hij/zij weten, ik zie het alleen soms met verbazing aan omdat het zo ver van mij afstaat.

Het zal wel genetisch zijn of zo, mijn ouders houden ook ruim geld over van hun aow en bescheiden pensioen, elk onafhankelijk van elkaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2016 om 14:43

Noet

Op zich leven wij niet zo heel anders denk ik. Hooguit een iets andere invulling.

Jij: Je kunt ook redeneren: ik heb nu niet 7.50 euro uit gegeven maar 20, dat is 13.50 meer dan anders. Want je gaat meer kopen en vaak betekend dat ook dat er meer gebruikt wordt want het is er toch. Waardoor het uiteindelijk geen aanbieding is.

- Ik zou die vier pakken gehakt niet kopen als er geen reële verwachting is dat we het gaan gebruiken. We hebben vriesruimte, dus daar kan het in worden bewaard. Zo komt het geregeld voor dat we nadenken over wat we kunnen gaan eten met de vraag 'wat hebben we nog allemaal staan? Soms hoeven we de deur daardoor niet uit, want we hebben nog van alles wat we kunnen gebruiken. Of we hoeven dan alleen nog groente te halen.

Het lijkt mij heerlijk om vlakbij een markt of Turkse winkel te wonen. Hoewel ik heb gemerkt dat de markt niet persé heel goedkoop hoeft te zijn. Ik zou er wel heen kunnen hoor, maar de Turkse winkel is altijd heel druk en 'uit de route'.

Triva

Triva

21-05-2016 om 14:53

Noet

Wat heeft #27 en #28 nu in hemelsnaam met pinnen te maken? Ik koop helemaal niet veel maar vind contant geld gewoon onhandig. Ik heb het liefst mijn portemonnee in mijn broekzak en eigenlijk nog liever koop ik een nieuw telefoonhoesje waar mijn pinpas in past!

Noet

Noet

21-05-2016 om 14:58

Triva

lees wat je wilt zoals altijd.

Niet hoeven betalen is ook niet hoeven pinnen.
Pinnen is gewoon niet handig om je budget echt in de gaten te kunnen houden.

Jij vind het handig, ik totaal niet. Ik hoef niet altijd en overal geanalyseerd te worden voor marketing doeleinden.

Triva

Triva

21-05-2016 om 15:00

Noet

oh sorry, ik zag op de een of andere manier niet de reacties die er al stonden.

Ik denk dat het in het karakter zit, niet in de pin. Voor de pin waren er ook al mensen die van alles kochten zonder na te denken. Misschien is het meer maar dat komt omdat er veel meer winkels zijn dan vroeger waar je van alles goedkoop en van slechte kwaliteit kan kopen. Dan ligt dat kopen nog steeds niet aan de pinpas. Zo kun je niet praten.

Triva

Triva

21-05-2016 om 15:12

kaaskopje

Weet je wat nu zo ergerlijk is: ik ZEG dat het mijn mening is, meermaals zelfs: ' We leven in 2016 en wat mij betreft stoppen we gewoon met contant geld. Ja ik spreek niet voor een ander maar contant geld werkt gewoon echt niet meer bij mij (nogmaals, bij mij dus). Ik vind het vervelend, portemonnee zit vol, het is gevaarlijker om mee over straat te gaan etc. '

dat ik dat niet de posting erna WEER ga herhalen moet je dan niet afstraffen met: 'Je rekent weer erg naar jezelf toe. Ik vind het onzin, dus ze moeten zich maar aanpassen.'

Grappig altijd dat als men mijn herkent mij dit altijd voor de voeten wordt geworpen maar als ik eens een nog onbekende nick gebruikt hoor je er niemand over. Het zit in je hoofd dus denk je dat ik dat bedoel.

Het interesseert me geen zien hoe ze hun bedrijf runnen en ik kan niet geloven dat jij het over een vol terras hebt ind e horeca bij een bedrijf wat niet aan pinnen doet. Echt? Dan is er toch geld zat om een pinautomaat neer te zetten?

Natuurlijk heb ik nu nog steeds contant geld omdat de maatschappij daar op is ingericht, het sigarettenaslaatje in mijn auto ligt vol met allerlei munten.

Over de wc: stel dat een winkel gemiddeld in het jaar 30.000 euro binnen haalt door de muntjes in de wc. Daar betalen ze dan wellicht die wc juffrouw van (al is het een leuke manier van geld witwassen want er zijn geen bonnetjes van, wie checkt of het 30.000 of 60.000 of 15.000 is). Nou als er per jaar 1.000.000 keer iets gekocht wordt in die winkel zorg je dat er per aankoop 33ct meer wordt betaalt en maak je de wc's gratis. Zet buiten een bord neer: Schone wc gratis en wie weet komen er dan volgend jaar 1.010.000 aankopen: dikke winst! Ik bedoel maar, je kunt het ook breder bekijken in plaats van mij dingen te verwijten. Zo is dat ook met de ijsboer op het strand. Zet groot op je wagen: 'Pinnen ook mogelijk' en wie weet vang je al die mensen waar Noet het over hebt die te pas en te onpas allerlei onzinnige dingen pinnen: dikke winst!

Alicia

Alicia

22-05-2016 om 08:46

euh Noet

Dat vond ik nogal een boute uitspraak van iemand die een vaatwasser koopt voor een huishouden van twee.

Noet

Noet

22-05-2016 om 10:29

Alicia

welke uitspraak bedoel je?

Alicia

Alicia

22-05-2016 om 10:47

Noet

'En ja, ik denk dat sommigen best wat minder aan zooi kunnen kopen, hoeven ze ook niet zo te klagen dat ze niet uitkomen.'

Deze dus.

Hortensia

Hortensia

22-05-2016 om 11:06

zooi/afwasmachine

Mij ontgaat het verband tussen "zooi" (waarbij ik ook meteen aan impulsaankopen bij de Action denk) en een vaatwasmachine voor een klein huishouden (waarschijnlijk geen impulsaankoop van iets dat een jaar later bij de kringloop staat).

Noet

Noet

22-05-2016 om 11:20

Alicia

een afwasmachine lijkt mij geen zooi, zooi is van die meukjes, leuk bakje, leuk shirtje die je er even bij doet, van die plastic troepjes die kinderen te pas en te onpas ergens krijgen.

Een afwasmachine is iets waar je bij uitstek over nadenkt. Ik heb 10! jaar nagedacht over deze keuken tot het echt niet meer kon bijvoorbeeld.
Die vaatwasser gaat hopelijk wel een jaar of 10 of langer mee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-05-2016 om 11:26

En bovendien

Hoor ik Noet ook echt niet klagen dat ze niet kan rondkomen.
Verre van eigenlijk.

Ik snap precies wat Noet bedoelt met zooi. Daar heb ik namelijk een huis vol van.
En ja, ze heeft gelijk!

Noet

Noet

22-05-2016 om 11:49

ginny

verre van idd, ik ben elke maand weer verbaasd dat er zoveel overblijft. En dat is zo'n luxe positie, dat is iets wat ik dochter ook bewust meegeef.

Bijstandsniveau heb ik ook een aantal jaar gehad, ben nog steeds dankbaar dat er nu niet is, maar weet ook dat dat zo maar weer kan gebeuren.

Noet,

Ik ben het roerend met je eens over contant geld vs pinnen. Ik geef een stuk meer uit dan jij ( maar ook 5 persoons huishouden met Bourgondische inslag) maar ik haal iedere week een vast bedrag uit de pinautomaat. Als ik alles zou pinnen zou ik echt geen idee hebben wat ik uitgaf. Het is niet voir niets dat mensen die onder financieel toezicht staan ook vask een cash bedrag per week in handen krijgen. Veel overzichtelijker.

En het is niet de leeftijd hoor...zelfs mijn ongeveer jongvolwassen kinderen hebben me verteld dat pinnen of via iDEAL betalen veel,minder 'echt' voelt dan cash. En dat ze bij contant beta.en veel beter nadenken, en zich realiseren wat iets kost.

Gelukkig hebben we nog keus. Ik Ou echt niet blij zijn als contant geld verdween. Ik las overigens recentelijk een artikel (krant?) dat er in Duitsland ook veel protest is tegen de mogelijke afschaffing van contant geld. Niet alleen vanwege het overzicht, maar ook vanwege de privacy. Zonder contant geld wordt iedere betaling van elk mens per definitie ergens geregistreerd. Best een onplezierig idee.

Ingrid

Rente

Rente

22-05-2016 om 13:22

ook eens

Ook eens met Noet, al kun je er wel ver in gaan en dat zou dan weer niet mijn keuze zijn. Mensen kopen een hoop onnodige spullen. Ik zie het in mijn omgeving, ik lees het hier op het forum; aankopen waarvan ik denk: je komt nu al amper rond, waarom zou je dit doen?

Anderzijds, als je minder te besteden hebt aan bv een vakantie, wil je jezelf ook wel eens blij maken, dat snap ik volkomen. Dus houd je eens iets over, dan wordt dat besteed aan iets dat je eigenlijk niet nodig hebt, maar wel al een tijdje wilde.

Er zijn ook mensen die met een hoger inkomen nog steeds teveel zouden uitgeven; de mensen die niet zo goed om kunnen gaan met geld, geen overzicht en geen inzicht hebben, niet ver vooruit kijken en geld laten rollen daar waar ze het willen. Die komen er ook niet met een hoger inkomen, want dan kunnen ze alleen maar meer kopen.

Ik ben ervan overtuigt dat sparen ook bij een bepaalde inkomensgrens nog mogelijk is, als je maar slim en effectief inkoopt en kunt laten staan wat je niet echt nodig hebt.

Triva

Triva

22-05-2016 om 13:22

Ingrid

' Het is niet voir niets dat mensen die onder financieel toezicht staan ook vask een cash bedrag per week in handen krijgen. Veel overzichtelijker.'

Die mensen zijn dan ook al ver voorbij het eerste advies: houd een kasboek bij! Als je dat doet kun je ook gewoon pinnen en weet je prima wat je uitgeeft. Sterker nog: als je in de winkel staat en twijfelt over de aankoop van actionmeuk en je bedenkt je dat je die meuk straks thuis zwart op wit in je kasboek moet schrijven.... dan loop je sneller weg.

Contant of pinnen maakt niet uit, als je contant werkt dan pin je dus vooraf een bedrag en als je dat te hoog doet geef je nog steeds te veel uit. Als je pint maar je schrijft thuis op waar aan je dat geld hebt uitgeven zie je dat bedrag maanden en jaren later nog staan met daarvoor 'actionmeuk'. Dat zie je niet als je het contant hebt uitgegeven.

Triva

Natuurlijk. Dat kan ook. Een kasboek.

Maar ik weet zeker dat voor veel mensen de aanblik van ECHT geld dat je fysiek aan iemand moet overhandigen in ruil voor whatever semi- overbodigs je wilde aanschaffen de drempel hoger maalkt. Of in ieder geval meer dwingt tot nadenken.

Fijn dat het voor jou anders werkt. Maar dat geldt niet voor iedereen.

Ingrid

Hortensia

Hortensia

22-05-2016 om 13:32

Klopt helemaal!

"Sterker nog: als je in de winkel staat en twijfelt over de aankoop van actionmeuk en je bedenkt je dat je die meuk straks thuis zwart op wit in je kasboek moet schrijven.... dan loop je sneller weg."

Zo heb ik jaren geleden (volgens mij kon je toen al pinnen, maar wij hadden ook Eurocheques die je oh zo makkelijk uit kon schrijven) leren consuminderen

In combinatie met "hoe lang heb ik moeten werken om dit te kunnen kopen?" en "hoeveel van soortgelijke meuk heb ik al in huis gehad en weer naar de kringloop gebracht wegens in de weg staan/voldoet niet/er op uitgekeken?"

Boodschappen

Nadat ik, kort achter elkaar, twee keer te maken kreeg met een storing bij het overmaken -ik maak huishoudgeld over naar een aparte rekening zodat er maar een beperkt bedrag op staat- haal ik altijd een keer geld als ik de grote boodschappen doe. Dan kun je ook nog wat geven aan de daklozenkrant of anderen. Die hebben tot nu toe zeker geen device voor pinbetalingen bij zich.

Hortensia

Hortensia

22-05-2016 om 13:40

Overigens...

Pin of contact maakt me niet zoveel uit. Ik pin heel veel. Overzicht heb ik net zo goed via mijn internetbankieren-app.
Maar dat werkt bij iedereen anders.

Ik zit nu wel een beetje op een omslagpunt. Heb mezelf op een weekbudget gezet (al jaren geleden) dat recentelijk weer verder is gekrompen (kind van 18...). Ik ga eens uitproberen of het bij mij werkt dat weekbudget op te nemen in kleine bedragen, te bewaren in een klein kasje, en met boodschappen doen de pinpas thuislaten en zo'n klein bedragje (van tevoren ingeschat) meenemen. Wat je niet (bij je) hebt kun je immers ook niet uitgeven.

Eigenlijk dus wat gedetailleerder budgetteren. Want het is me al een paar keer overkomen dat ik tijdens het boodschappen doen vergat dat er een grote aankoop moest komen en enthousiast de pakken koffie of wasmiddel uit de hamsteraanbieding in sloeg, waardoor ik al door mijn weekbudget heen was voor de week om was. Gelukkig heb ik reserve, maar het is niet de bedoeling dat dat door blundertjes op gaat!

En wat ik over hou gaat in een apart potje (die reserve dus) voor kapotte fietsen, schoenmaker en andere onverwachte uitgaven (zoals een begrafenis aan de andere kant van het land - OV kost ook geld!).

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2016 om 14:29

Triva

Als ik door heb dat ik het niet (helemaal) bij het rechte eind had, zeg ik dat ook. En nu moet ik toegeven dat je tekst wel volstaat met verwijzingen naar dat het een en ander voor jou geldt.
Ik heb ook bij mijn dochter nagevraagd hoe het in cafés zit met pinnen en ze zei dat dat in de meeste wel mogelijk is. Daar zul je op het terras dus wel kunnen pinnen. Op een strandpaviljoen in veel gevallen dan vast ook wel, maar áls ik op een terrasje zit, zie ik toch nog zeer regelmatig dat mensen geld op tafel leggen. Er is nog genoeg aanloop, dat het zonder pinnen net zo gezellig vindt op zo'n terras. En die mogelijkheid moet ook blijven. Vind ik.

Ik heb de eigenschap om tussen de regels door te lezen en als ik naar mensen luister, daar omheen te luisteren. Misschien heb ik die eigenschap bij jou teveel ontwikkeld, dat kan. Maar omdat ik dat doe, ervaar ik dat wat je zegt dan wel als 'ik vind' geschreven is, maar dat je het eigenlijk maar raar vindt dat niet iedereen zo denkt. Dat gevoel heb ik niet van de ene dag op de andere gekregen. Als ik daar helemaal fout mee zit, zal ik proberen die antenne weer uit te schakelen.

"...zo'n winkel moet dus ook goed beseffen dat hij daar heel wat klanten door mist..."

Dat ik dat gevoel heb, komt onder andere door een uitspraak als hierboven. Ik vind dit nogal pinnig klinken en dit is niet meer een persoonlijke mening, dit is een nogal dwingende waarschuwing aan de winkel. Als de beste groentenman niet snel zo'n pinapparaat in zijn zaak zet, nou dan loopt het slecht voor hem af! En dát is helemaal niet gezegd. Je ziet in de voorgaande reacties al, dat pinnen nog helemaal niet zo'n vast gegeven is. Dat het wel de standaard is, is dus een beeld van jou wat niet klopt. Ik pin en iDeal me suf als het zo uitkomt, met losgeld betalen is ook vanwege mijn ogen een irritante handeling, dus ik ontwijk het liever. Zo is contactloos betalen voor mij ook een uitkomst. Geen gedoe meer met toetsjes die ik amper zie. De afkeer van pinnen is dus ook voor mij een ver van mijn bed show, maar daarmee zeg ik niet dat ik vind dat het de enige betaalmethode zou moeten worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2016 om 14:34

IngritT

' Het is niet voir niets dat mensen die onder financieel toezicht staan ook vask een cash bedrag per week in handen krijgen. Veel overzichtelijker.'

- Ik zit me af te vragen of dit nu echt wel klopt. Mensen die budgetbeheer van bijvoorbeeld de gemeente hebben en onder bewind staan krijgen het gewoon op de rekening. Welke groep krijgt het dan contant?

Triva

Triva

22-05-2016 om 14:44

Ingrid

'Maar ik weet zeker dat voor veel mensen de aanblik van ECHT geld dat je fysiek aan iemand moet overhandigen in ruil voor whatever semi- overbodigs je wilde aanschaffen de drempel hoger maalkt. Of in ieder geval meer dwingt tot nadenken. Fijn dat het voor jou anders werkt. Maar dat geldt niet voor iedereen. '

Bij mij werkt dat helemaal niet anders, ik zorg gewoon dat er geen geld naar meuk gaat, dat zit namelijk in mijn karakter. Iemand die wel 'het geld brandt in mijn zakprobleem heeft' moet dat dus aanpakken en bij sommigen werkt dat contant in de portemonnee dus helemaal niet beter dan pinnen.

Verder durfde mij vader niet te pinnen in de supermarkt maar liep hij dus altijd met meer dan 100 euro in zijn portemonnee over straat. Ik vind dat je daarmee ook een risico loopt dus in dat geval is een kasboek beter en pinnen. Sowieso: als iedereen gewoon een kasboek bijhoudt weet diegene dus terug te vinden waar hij of zij een jaar en langer geleden het geld aan uit gaf. Waar is dan eerst een x bedrag per week pinnen dan beter? Ja vrouw/man waar is het geld dan nu weer naar toe? Geen idee man/vrouw ik heb keurig 100 euro gepind, dat wel

Triva

Triva

22-05-2016 om 14:55

Kaaskopje

'Dat ik dat gevoel heb, komt onder andere door een uitspraak als hierboven. Ik vind dit nogal pinnig klinken en dit is niet meer een persoonlijke mening, dit is een nogal dwingende waarschuwing aan de winkel. Als de beste groentenman niet snel zo'n pinapparaat in zijn zaak zet, nou dan loopt het slecht voor hem af! '

Ken jij echt groentewinkels waar je niet mag pinnen? Ik ken ze niet. Je kunt dus wel daar steeds op terugkomen maar ik wéét dat een groentewinkel het nooit kan overleven in 2016 als hij geen pin-apparaat heeft. Daarom zeg ik dat op die manier. Sowieso heeft zo'n winkel het ontzettend moeilijk met een supermarkt ernaast, heeft het vooral van klanten die wat meer geld te besteden hebben en die zie ik echt niet een paar tientjes pinnen omdat die groentewinkel geen pin-apparaat heeft. Dat blieven ze niet. Veel te lastig (gemiddeld gezien dus).

Rente

Rente

22-05-2016 om 14:59

ja hoor

in een winkelcentrum hier in de wijk van de stad zitten een jumbo en AH en twee groentewinkels. Bij de ene kun je pinnen (luxere) en bij de ander, goedkoop groente en fruit, niet. Zitten er allemaal al jaren.

Inkomsten mislopen

Even uitgaand van mezelf, denk ik ook dat neringdoenden die afzien van een pinnen inkomsten mislopen.

Een keer in de week is het hier markt in de wijk. Voorheen pinde ik even contant geld voordat ik er heen ging. Inmiddels zijn drie van de vier automaten in de buurt weggesaneerd. De enig overgebleven is die in de supermarkt, daar staat op de marktmiddag een rij alsof het ding gratis duizendjes uitspuwt. Daar begin ik niet aan. Dus bij die ene vriendelijke kaasboer die inmiddels niet op pin is overgestapt, kom ik niet meer.

Ik loop ook nooit met groot geld in mijn portemonnee. Ik schat dat driekwart van mijn aankopen inmiddels via internet gaat. Als je weinig meer in fysieke winkels komt doe je ook weinig impulsaankopen.

Noet

Noet

22-05-2016 om 15:06

triva

Hier kun je ook niet pinnen bij de groentenwinkel. Zit er al jaren en er zijn altijd rijen wachtenden voor je, die zie ik voorlopig niet sluiten.
De super zit er naast, daar is het een stuk rustiger,

Bij mijn groenteboer...

kun je pas sinds een jaar pinnen. De geldautomaat zit trouwens aan de overkant van de straat, dus ik zie het probleem niet zo.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.