Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zondag beddengoed wasdag, discussies


AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 10:51:

[..]

Mijn kinderen (de jongste) maakt het inderdaad niks uit qua geur oid.


wat de 16 jarige ermee doet weet ik niet, hoezo is dat relevant?




Dat is relevant omdat je het gewassen wil hebben, duh. Als een knuffel alleen maar op het bed zit, wordt hij niet vies. Als je een doekje onder je hoofd legt bij het slapen, dan misschien wel.

Ik vind dit maar een raar topic.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 11:00 Topicstarter

Valeria schreef op 19-12-2021 om 10:59:

[..]


Dat is relevant omdat je het gewassen wil hebben, duh. Als een knuffel alleen maar op het bed zit, wordt hij niet vies. Als je een doekje onder je hoofd legt bij het slapen, dan misschien wel.

Ik vind dit maar een raar topic.

Hoezo vind u dit een raar topic? Ik geef aan hoevaak dingen in de was gaan, dan wordt het fris.


Het is niet relevant wat er met de doekjes gebeurd of hoevaak ze gewassen worden

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 11:02 Topicstarter

Valeria schreef op 19-12-2021 om 10:59:

[..]


Dat is relevant omdat je het gewassen wil hebben, duh. Als een knuffel alleen maar op het bed zit, wordt hij niet vies. Als je een doekje onder je hoofd legt bij het slapen, dan misschien wel.

Ik vind dit maar een raar topic.

Zoon van 16 was paar weken terug ziek geworden (migraine) en ging weer met z’n doek slapen en hij gooide hem soms zelf in de was soms. Denk dus mogelijk door de transpireren/zweten

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 11:00:

[..]

Hoezo vind u dit een raar topic? Ik geef aan hoevaak dingen in de was gaan, dan wordt het fris.


Het is niet relevant wat er met de doekjes gebeurd of hoevaak ze gewassen worden

Als het niet vies wordt, hoeft het niet gewassen te worden, dus ja, wel relevant.

En dan gebruikte doekjes van andere mensen willen overnemen, dat is ook raar.

Volgens mij walsen wij over het probleem heen: wat is het probleem? De jongste twee vinden het niet fijn als hun knuffels in de was gaan; waarom? Is dat omdat de geur er dan af gaat?
Mij is duidelijk wat jij wil (frisse knuffels omdat...?), maar ik zie niet benoemd waarom de kinderen het niet willen.
Ik dacht namelijk dat de zondag een issue was op een of andere manier, door de titel.

Valeria schreef op 19-12-2021 om 10:59:

[..]


Dat is relevant omdat je het gewassen wil hebben, duh. Als een knuffel alleen maar op het bed zit, wordt hij niet vies. Als je een doekje onder je hoofd legt bij het slapen, dan misschien wel.

Ik vind dit maar een raar topic.

Misschien een beetje onduidelijk opgeschreven door de vraagstelling, maar niet raarder dan 'hoe vaak wassen jullie je beddengoed'.

Maar om antwoord te geven: wij hadden 1 kind dat altijd een knuffeltje had in bed - en daarmee kroelde. Dat waste ik alleen als het nodig was. Dus vies rook of besnotterd of bekwijld was of zo.

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 11:12 Topicstarter

Valeria schreef op 19-12-2021 om 11:08:

[..]

Als het niet vies wordt, hoeft het niet gewassen te worden, dus ja, wel relevant.

En dan gebruikte doekjes van andere mensen willen overnemen, dat is ook raar.

Een t-shirt is na 2x dragen ook niet per definitie vies en gaat toch ook in de was?


gebruikte doekjes overnemen vind u misschien raar, maar als het dezelfde was als die van onze dochter nemen wij ze enorm graag over. Kan ze nergens vinden, dan heb ik liever een 2de handse dan eeuwen zoeken naar een nieuwe (met het risico dat de 2 die wij hebben kapot gaan en dochter ontroostbaar is)

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 11:13 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 19-12-2021 om 11:08:

Volgens mij walsen wij over het probleem heen: wat is het probleem? De jongste twee vinden het niet fijn als hun knuffels in de was gaan; waarom? Is dat omdat de geur er dan af gaat?
Mij is duidelijk wat jij wil (frisse knuffels omdat...?), maar ik zie niet benoemd waarom de kinderen het niet willen.
Ik dacht namelijk dat de zondag een issue was op een of andere manier, door de titel.

Omdat inderdaad het “vertrouwelijke” en “fijne” in hun optiek uit de doek gewassen wordt

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 11:00:

[..]

Hoezo vind u dit een raar topic? Ik geef aan hoevaak dingen in de was gaan, dan wordt het fris.


Het is niet relevant wat er met de doekjes gebeurd of hoevaak ze gewassen worden

Je klinkt nogal geobsedeerd, naarmate ik meer van je reacties lees. Dat maakt het wat onbestemd, mijn gevoel erbij. Maar ik heb er verder geen mening over! Punt is wel dat ik me afvraag waarom jouw mening belangrijker is dan die van je kinderen in deze kwestie. En daar lees ik geen reflectie op, maar dat is verder prima.

Gr Angela

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 12:55 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 19-12-2021 om 11:12:

Maar om antwoord te geven: wij hadden 1 kind dat altijd een knuffeltje had in bed - en daarmee kroelde. Dat waste ik alleen als het nodig was. Dus vies rook of besnotterd of bekwijld was of zo.

Ah oke. Dank u

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 12:57 Topicstarter

Angela1967 schreef op 19-12-2021 om 12:55:

[..]

Je klinkt nogal geobsedeerd, naarmate ik meer van je reacties lees. Dat maakt het wat onbestemd, mijn gevoel erbij. Maar ik heb er verder geen mening over! Punt is wel dat ik me afvraag waarom jouw mening belangrijker is dan die van je kinderen in deze kwestie. En daar lees ik geen reflectie op, maar dat is verder prima.

Gr Angela

Geobsedeerd door wat? Ik snap u niet.

Mijn mening is niet belangrijker dan die van mijn kids, maar als het aan hun lag lopen ze de hele dag met de knuffels/doekje rond en gaat ie nooit in de was. Moet ergens een grens trekken. Hun mening is belangrijk, maar fris bedje met alles wat daarbij hoort ook

Dus: waarom dan niet alleen wassen als ze echt vies zijn? Dat lijkt namelijk het enige juiste compromis.
Met kinderen van 7 en 10 zal dat vies worden ook niet zo’n vaart meer lopen.

AnoukLiv2 schreef op 19-12-2021 om 12:57:

[..]

Geobsedeerd door wat? Ik snap u niet.

Mijn mening is niet belangrijker dan die van mijn kids, maar als het aan hun lag lopen ze de hele dag met de knuffels/doekje rond en gaat ie nooit in de was. Moet ergens een grens trekken. Hun mening is belangrijk, maar fris bedje met alles wat daarbij hoort ook

het feit dat het woord fris miljoen interpretaties kent betekent dus dat je ergens een goed midden moet vinden. Als je hier leest dat het max 1x per half jaar is, dan kun jij toch ook bedenken dat elke twee weken nogal afwijkt van deze kleine steekproef? En nogmaals je hoeft er niets mee, maar het valt op.

gr Angela

AnoukLiv2

AnoukLiv2

19-12-2021 om 13:11 Topicstarter

GinnyTwijfelvuur schreef op 19-12-2021 om 13:02:

Dus: waarom dan niet alleen wassen als ze echt vies zijn? Dat lijkt namelijk het enige juiste compromis.
Met kinderen van 7 en 10 zal dat vies worden ook niet zo’n vaart meer lopen.

Omdat die dingen nooit echt vies worden, bij de knuffels boeit mij dat minder, maar vooral met die knuffeldoekjes waar op gesabbeld wordt en tegen/in de neus/mond komt is dat niet ideaal. 

Lijkt mij een bron van bacteriën worden als ik ze pas ga wassen als ik ze echt vies vindt of vindt stinken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.