Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Warkin

Warkin

21-10-2016 om 12:31

hekel aan labradors


Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 00:29

Warkin

Ik neem aan dat je wel eens van hulphinden of assistent-honden hevmbt gehoord. Zo niet dan kun je hier meer lezen.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/diversen/139037-verschillende-soorten-assistentiehonden.html

Labradors worden hier vaak voor gebruikt. Zouden ze dat doen als het domme, slechtlerende honden zijn? Ik begin mij af te vragen waar meer intelligentie in zit. Een slimme labrador die niets aanneemt van iemand die duidelijk vijandig gedrag vertoont of degene die vindt dat het leerzaam kan werken om te schoppen of slaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 01:34

Hulphonden

Hulphinden zijn weer een ander diersoort.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 01:35

oeps en nog meer typ/taalfouten.

Op de telefoon typen is foutgevoeliger blijkbaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 01:47

Even zo maar een ....

Ik heb de indruk dat jij graag wilt dat een hond uit angst voor wat jij kunt doen, gehoorzaam is. Dat lijkt Warkin ook een prima methode te vinden. Waarom moet een hond maar voelen als hij iets verkeerd doet. Is dat ook je methode bij het opvoeden van kinderen? Geef je je kind ook een flinke por als hij zijn huiswerk niet heeft gemaakt? Denk je dat je kind zijn huiswerk beter in zich op zal nemen als jij hem een letterlijke trap onder de kont zou geven? Denk het niet. Waarom verwacht je dat dan wel van een hond?

Warkin

Warkin

12-11-2016 om 03:56

Kaaskopje

Kinderen zijn geen honden! Laat dat als eerste duidelijk zijn. Ik vind het altijd zo triest wanneer mensen direct over kinderen beginnen als ware zij gelijk aan honden. Dus nee, mijn kinderen zijn geen honden en die geef ik zeker geen tik als ze hun huiswerk niet doen. Wat een domme en trieste vergelijking zeg!

Ik heb het over honden die zonder aanleiding tegen mij of anderen opspringen en blijven springen! Als ze dat bij mij doen dan kunnen ze van mij een venijnig knietje krijgen ja of een tik!

Er lopen bij ons in het nabijgelegen bos heel veel labradors. De 'nette' exemplaren zijn met een zaklampje te zoeken hier. De hulphonden zijn inderdaad de enigen die inderdaad goed luisteren en rustig zijn, maar die zie je hier niet in het bos.

Warkin

Warkin

12-11-2016 om 04:14

Kaaskopje

"Waarom moet een hond maar voelen als hij iets verkeerd doet?"

Nou ik geloof nooit dat jij het fijn vindt en helemaal niets doet als er zo'n onbehouwen natte bulldozer met modder aan zijn poten vol tegen je opspringt (ze zijn erg sterk namelijk) dat het gewoon pijn doet en dat ze blijven springen terwijl het baasje een eind verderop staat te kijken en niets doet of sterker nog....gewoon door blijft lopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Beesten die zich zo gedragen kunnen van mij een flinke tik van mijn been krijgen ja!
Ik voed mijn honden op met beloningen. Zodra ze iets verkeerd doen, blijft de beloning uit. Ik train ze al zo van pup af aan zo. Dus niet aaien als de pup tegen je op staat. Zodra de pup met vier pootjes op de grond staat, wordt er geaaid, niet eerder. Met fietsers precies eender. Komt er een fietser, dan leer ik de pup rechts van mij zitten. Is de fietser voorbij, beloning erin met een "goed zo". Inmiddels lopen mijn honden al automatisch naast mij als ze een fietser zien aankomen. Dus nee, ik leer mijn honden niets door ze te straffen.

Anneke

Anneke

12-11-2016 om 04:21

Losloopgebied

Wat een onzin dat in het gedeelte van het park waar honden los mogen lopen, niet gevoetbald zou mogen. Het park is voor iedereen. De honden moeten aan de lijn, op sommige plaatsen mogen ze los. Heeft niets met al die andere activiteiten van mensen te maken: je mag gewoon zitten, picknicken, joggen of voetballen waar je wil, zolang je anderen niet tot last bent. En ook honden mogen anderen niet tot last zijn natuurlijk.

Warkin

Warkin

12-11-2016 om 04:24

Kaaskopje

Ik zie dat je reactie bedoeld was voor "Even zo maar een.." maar sta achter mijn reactie.

Ja, je zou na een pijnlijke beuk van zo'n beest op de eigenaar kunnen afstappen en die eens een flinke tik moeten geven, maar dat doet niemand (wel verbaal hoor) althans...ik heb het nooit meegemaakt...

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 10:18

Warkin

Je zou zo'n eigenaar helemaal geen tik moeten geven. Dat is de oplossing toch niet? Als je vindt dat iemand je doelbewust iets aangedaan heeft, dan ga je naar de politie om aangifte te doen en laat je het via die weg uitzoeken en afhandelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 10:32

Anneke

Heb jij je ooit verdiept in losloopveldjes voor honden? Zo ja, hoe wil je voetballende mensen combineren met loslopende honden?

In de parken in onze stad zijn duidelijk gebiedjes aangegeven voor recreatie van mensen en van dieren. Hoe moeilijk is het om dat te volgen? Op plaatsen waar honden wel los mogen, maar mensen ook wandelen, moet je rekening met elkaar houden, dat vind ik ook. En ondanks dat ik vind dat de verantwoordelijkheid voor het gedrag van onze honden bij ons ligt, hoop ik toch ook dat mensen die zich in losloopgebied begeven, rekening willen houden met de honden, zodat het van beide kanten leuk is en blijft. Zo fietsen mensen op een voetpad door het hondenveld in het park. Dat mag niet, doe het dan ook niet. Als mensen afstappen, laten we onze waardering vaak merken.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 10:45

Warkin

Als het echt gaat om lijfsbehoud, dan snap ik dat je handelt en niet bedenkt hoe je zo aardig mogelijk moet doen tegen een hond. Als een hond tegen je op blijft springen, kun je je knie naar voren steken zodat het opspringen moeilijker wordt. Maar een hond pijn doen, omdat hij niet doet wat gewenst is, is geen goede manier van opvoeden. In je tweede gedeelte laat je merken, dat je weet hoe het moet. Dan verbaas ik mij des te meer dat je het normaal vindt om een andere hond een 'tik' uit te delen met je been.

Wat ik doe als een andere hond tegen mij opspringt? Ik probeer hem bij zijn halsband of tuig te pakken als de eigenaar niets doet. En verder neem ik mijn 'verlies', ook al vind ik het niet altijd leuk dat een broek vies wordt. Ik ben in dat opzicht eigenlijk ook best een pietlut. Thuis heb ik weer schone kleren. Ik ga er bij deze reactie vanuit dat ik met mijn volle verstand een gebied ingegaan ben waar honden los mogen. En omdat ik hondenliefhebber ben, kan ik veel van ze hebben.

maartje

maartje

12-11-2016 om 10:48

ppfftt beetje overdreven

Ja, ik leer mijn honden dat ze absoluut niet mogen opspringen. (lastig want mijn ouders vinden dat zo leuk...positieve aandacht)
Ik waak er sowieso voor dat mensen zo weinig mogelijk last hebben van mijn honden.
Maar....helemaal geen last kan bijna niet.
Sommige mensen vinden honden al erg stinken bijv, en die overlast kan ik niet wegnemen als ze op bezoek komen.
Zo heb ik ook last van andere mensen. Als iemand bijv geluiden maakt terwijl ik graag rust wil.
(gras maaien bijv) Als iemand katten houdt die dan op mijn gras komen poepen. Als iemand in de winkel, die lastig persoonlijke zones kan invoelen, te dicht op me komt staan. Mensen met een grote mond die makkelijk anderen overrulen.
We leven met zn allen samen, en hebben *dus* last van elkaar.

En nee, ben ook niet altijd gecharmeerd van springende honden.
Maar jee, ach, me erom druk maken kan ik echt niet. Sommige honden zijn nu eenmaal erg lomp en/of enthousiast. En dat geldt ook voor baasjes. De meeste mensen bedoelen het helemaal niet zo slecht. Dat betekent natuurlijk niet dat je ze er niet op kunt aanspreken.
Maar ik vind dit wel erg overdreven. Mensen doen wel ergere dingen.

Moet zeggen dat er hier een fijn uitgaansgebied is voor honden, dat scheelt. Helemaal afgezet.
Misschien zit daar wel een oplossing?
Ik heb een moeilijke hond, die ondanks veel trainen toch nog achter fietsers kan aangaan
In een vrij gebied laat ik m daarom nooit los. Gelukkig kan hij dus wel los in uitgangsgebied. Fietsen mag daar niet en wij hondenbezitters spreken verdwaalde fietsers gelijk aan. Soms is er iemand die er probeert te joggen, daar gaat mijn hond ook achteraan.
Ook zijn er soms mensen met hele kleine kinderen. Ik vind de combi alleen lopende (dus paar meter voor ouders bijv) hele kleine kinderen en loslopende vreemde honden nooit veilig, dus ik lijn mijn hond aan. Maar vaker spreek ik de mensen er ook (vriendelijk) op aan. Je kunt hier buiten het losloopgebied prachtig wandelen dus laat het losloopgebied voor de honden.
En soms komen er mensen die helemaal niet goed tegen honden kunnen, ook al hebben ze zelf een hond bij. Die dan in veel te mooie gevoelige kleren rondlopen bijv. Dan ben je 'bij ons' verkeerd, ik kom vaker niet schoon thuis dan wel. Terwijl ik toch echt vibd dat de meeste honden (er komen heel veel honden hier) prima worden opgevoed. Een enkele springer zit er ook wel altijd bij. Baasjes corrigeren dan maar leed is al geschied. Wat trouwens erg helpt is de hond volkomen negeren, zeker geen oogcontact maken, vaak komen ze dan al niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 10:55

Warkin

Wat kinderen vs honden betreft, wees gerust. Het is niet hetzelfde voor mij. Maar honden zijn wel wezens met gevoelens. Dus trappen of tikken zoals jij het noemt doet pijn en heeft totaal geen opvoedkundige waarde. Ja, ze worden bang voor jou, dat is wat je ermee bereikt.

Veel sterkte gewenst met al die labradors in jouw omgeving. Als ik aan de labradors denk die ik zo af en toe tegenkom, herken ik totaal niet het beeld wat jij schetst. Echt totáál niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2016 om 11:09

Maartje

Jouw reactie is mij uit het hart gegrepen. Ik sta er net zo in. De honden ook .

MargaM

MargaM

12-11-2016 om 11:31

maartje offtopic

Leer je hond het commando hoog en laag bij je ouders en oefen dat alleen met hen. Ik vond het prima als mijn hond tegen mij op sprong, maar niet tegen anderen. Daarom kon ik het commando hoog geven en bij alle anderen het commando laag.
Zonder commando gebeurt er niets. Links/rechts kan ook heel handig zijn.
Zo waren mijn ouders, ook omdat ze het zo leuk vonden, de enige die mijn honden een brokje mochten geven. Gewoon, zoals wij een koekje eten. Ze moesten er wel iets voor doen en het was een eigen voerbrokje, geen echte koekjes uit de winkel.

40er

40er

12-11-2016 om 15:03

Gedrag tov honden

Hier 2 personen met een at ander gedrag tov honden. Een die bij binnenkomst de hond direct opzij wil trappen, de hond woont hier hè, het is een waakhond!
En de ander, een vrouw, vind honden eng en wappert daarom met haar handen..... ja de hond wil dan wel spelen.

Wat ik ermee bedoel, een hond reageert ook op het gedrag van mensen hè.

Triva

Triva

12-11-2016 om 16:47

losloopgebieden

Hier heb je dus een enorm gebied waar je hond los kan, ik kan 5 km lopen waarbij ik maar 200 m hetzelfde pad heb. Daar zijn dus ook fietsers, hardlopers, mensen met kinderen en met een bal. Als je daar je hond los laat heb je niets te zeggen over anderen en moet je hond onder controle zijn en niet achter een jogger aanlopen.

Alleen op een omheind losloopterrein voor honden vind ik dat een hond los mag die achter joggers of fietsers aan gaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 02:14

Triva

Dan gaan wij voortaan wel elke zondag naar Apeldoorn. Hier zijn geen afgesloten hondenvelden. Ik wil dat dolgraag, maar de gemeente geeft liever geld uit aan andere zaken.

Man gaat regelmatig alleen naar de polder en houdt dan rekening met de situatie. Als er veel hardlopers zijn, blijft hij van die paden. Doordeweeks kunnen ze daar wel los. Rijdt daar dan een fiets dan is die in overtreding. Dan zou het wel zo aardig zijn als diegene stopt met fietsen.

Even zo maar een...

Even zo maar een...

13-11-2016 om 09:14

Kaaskopje

Nee,ik doe dat bij andere honden niet. Meestal bij kinderen ook niet hoor ik heb t idee dat je me over een kam scheert met warkin en dat ik alle labradorsvervelend vind. Niet dus.
Maar deze hond heeft ondertussen 2 x in mijn hand gebeten omdat hij zo hard aan komt happen. Een keer een stukje uit mijn duim en de andere keer een flinke blauwe nagel. Ja, dan geef ik m een tik. ik zeg tik, geen mep.
Meestal is t genoeg in t te zeggen en met lichaamstaal duidelijk te maken dat t niet gewenst is. Hier werkt dat dus niet en ik wil niet steeds aangestormd worden als ik een stok,bal of iets in mijn handen heb als we met een groep lopen. Als hij niet hapt mag hij best een stok of bal hebben, als hij rustiger is ook hoor.

Caesar

Caesar

13-11-2016 om 09:48

Even zo maar

Heb je die bijtincidenten wel gemeld bij de politie?
Ik vind dit behoorlijk serieus. Misschien dat deze hond een muilkorf moet om verdere ongelukken te voorkomen.

Even zo maar een...

Even zo maar een...

13-11-2016 om 10:05

Nee joh

Het is een hond die niet leert dat het ook zachtjes kan, hij wil altijd iets hebben wat je vast hebt en stormt er dan op af. Laat je bv een stok op de grond liggen of geef je die aan hem laat ie m los en loopt ie weg. Buit niet meer interessant.
Hij springt ineens en hapt alleen zo verschrikkelijk hard net naast je vinger als ie m wil pakken,meer graaien,dat t mis gaat. De meesten zijn er nu bedacht op als ie aan komt stormen,je bent op je hoede. Verder is het echt een zachtaardige hond als je niks vast hebt,naar andere honden ook. Ook dan gaat t wel eens mis als ie iets wil weggraaien. Dan wordt er flink naar m gegrauwd en is het afgelopen. Dan probeert ie t de volgende x wel weer

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 10:16

Caesar

Dit zijn geen bijtincidenten maar ongelukjes. Als dit soort ongelukjes ook allemaal bij de politie gemeld worden, wordt het beeld onrealistisch.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 10:20

Even zo...

Als ik je door de war heb geklutst, sorry

Ik heb ooit een paar tandjes in mijn hand gehad van een Franse bulldog. Hij hapte mis. In plaats van in de fietsband die ik in mijn hand had (mocht hij hebben) werd het mijn hand. Pijnlijk, maar vergeeflijk.

Het is jammer dat ik geen filmpje van het voorval kan zien, dan kon ik meedenken over een oplossing.

Even zo maar een..

Even zo maar een..

13-11-2016 om 10:33

Filmpje vertellen?

Ik kan proberen t te vertellen. We gaan in de zomer zeker elke avond met een groep naar een open plek met water. Daar komen we dan apart van elkaar aan. Ik neem meestal de stokken mee om te halen in t water.
Ik loop naar de honden, labrador stormt op me af en probeert stok 1 te graaien. Ik zeg mijn en hij wacht . Ik geef m een stok en loop verder. Meteen hangt ie aan de achterkant in 1 van de andere stokken. Ik let even niet op want ben mijn hond aant instrueren om naar beneden te gaan en niet op t pad te blijven waar t druk is met fietsers etc. Ik draai om zeg nee en mijn en loop weer door, nu op mijn hoede. Dan blijft ie er af...tot we op de plaats zijn. Ieder die een stok heeft wordt aaangesprongen en je hoort de kaken klappen alsie mist. Tot ie dus een stok heeft en dan meteen de stok weer laat vallen op zoek naar de volgende.
Ik denk dat t lastig is omdat de baas t eigenlijk wel vermakelijk vindt zo'n springende stuiters l. Het ziet er ook grappig uit maar iets zachter mag wel . Een keer kan happen gebeuren, maar op een gegeven moment ben ik t wel zat. De andere bazen hebben ook zoiets van we
LAten de stok vallen als ie komt. Dan draait ie nml meteen om en gaat naar iets anders op zoek. Op buit die een ander heeft, of t een hond of mens is,die wil hij.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 10:55

Lastig

Ik snap het probleem. Ik weet werkelijk niet of het de oplossing is, maar kunnen jullie niet proberen om hem te leren dat hij geen stok van anderen krijgt, maar alleen van zijn baas? Gewoon niet meer geven. Maar dan moet zijn baas daar wel aan meewerken. Jullie weigeren, baas roept meteen de hond en geeft de stok. Desnoods stokken die jullie aangeven, als hij maar uit zijn of haar handen komt.

Omdat hij de stok nu wel krijgt, wordt hij beloond voor zijn gedrag. Dus voor herhaling vatbaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 11:02

En belonen

als hij ervan af blijft. Labradors dijen snel uit, dus kleine magere beloninkjes, maar zodra hij goed gedrag laat zien een snoepje geven. Dus als je nee hebt gezegd en hij blijft eraf, meteen belonen.

Wij leren ook nog elke dag (bij wijze van spreken) bij. Sinds kort loopt mijn man met érg lekkere beloninkjes op zak. Nou... de aandacht van de honden is er hoor. Dat ze vervolgens een beetje minder voer in hun etensbak krijgen, vertellen we er maar niet bij.

MargaM

MargaM

13-11-2016 om 11:25

Kaaskopje

Tip ipv koekjes: haal een handvol eigen voertjes (in mindering op eigen voer) even langs een plakje salami.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 11:45

MargaM

Ze krijgen inderdaad mini-stukjes hondenworst. Echt voer dus. Normaal krijgen ze rauw vlees, maar dat neemt wat lastig mee . Nu ik het erover heb, bedenk ik dat ik de voedseldroger weer eens tevoorschijn moet halen. Gedroogd eigen voer is ook heerlijk voor ze. Maar je zou ook kleingeknipte snippertjes kauwstrip mee kunnen nemen. Kip bijvoorbeeld.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

13-11-2016 om 11:53

Zo maar een....

Ik vind de bijtincidenten die je beschrijft best wel heftig hoor. Vooral die van een stukje uit je duim! Dan zal het verder mss best een lieve hond zijn, maar in mijn ogen overstijgt dat toch wel het normale. En of dat nu aan de baas ligt (waarschijnlijk want heeft hond niet onder controle) of aan de hond (blijkbaar toch wel een onmundig exemplaar) vind ik dan niet eens zo interessant.

Aagje

Ad Hombre

Ad Hombre

13-11-2016 om 12:58

Aagje

Dat 'lief' is een antropomorfisering. Voor honden onder elkaar is af en toe een knauw vast normaal sociaal gedrag. Maar als ze datzelfde gedrag op een kind uitoefenen hebben we het al snel over levenslange littekens. Ik ken er eentje die op haar 4e in het gezicht gebeten is.

Wij vinden dat vreselijk. Een hond begrijpt niet waar al dat gedoe over is. Het feit dat *juist* hondeneigenaren zo graag en veel antromorfiseren geeft aan dat ze niet rationeel met hun dieren omgaan en het risico is helaas aanwezig dat daar slachtoffers door vallen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antropomorfisme

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.