Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Warkin

Warkin

21-10-2016 om 12:31

hekel aan labradors


Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 15:46

Aagje

Ja dat ze erdoor overvallen werden kan natuurlijk. Ik zou zelf denk ik wel direct bij de deur gezegd hebben dat ze de hond strak bij zich moest houden. En ik zie mezelf ook in staat om het voor de deur af te handelen als ik de hond niet binnen wil hebben. Maar goed, zo is het niet gegaan en dan mag je inderdaad verwachten dat zo'n vrouw de boel wat meer onder controle houdt.

Fransien

Fransien

09-11-2016 om 15:54

Verhaal komt van schoonzusje

De dame stond, met hond, ineens met een bos bloemen voor de neus van mijn schoonouders die daar niet op gerekend hadden. Mijn schoonzusje draaide net met haar auto de straat in toen mijn schoonouders open deden.
Mijn schoonouders zijn heel makkelijk in de omgang en vrij bescheiden, ze zullen niet zo snel eisen stellen.
Schoonzus stond na afloop met stoom uit haar oren. Ze heeft de labrador echt van de bank af moeten trekken, hij was volgens bazin gewend dat hij op de bank mocht (en nee, bazin deed geen moeite om haar hond in toom te houden). Hij zat mijn schoonmoeder in het gezicht te likken, mijn schoonmoeder vindt dat vreselijk en weerde met duidelijk veel pijn af. Bazin zat alleen maar van 'o wat schattig, hij probeert te troosten'.
Bazin was op zich erg vriendelijk, al liet ze haar hond helemaal zijn gang gaan. Pas toen het gesprek op verzekeringen kwam werd ze erg onaangenaam en heeft mijn schoonzusje een hoop naar het hoofd geslingerd.

Kaaskopje, misschien ben jij op zo'n moment assertief, maar mijn schoonouders zijn dat zeker niet.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

09-11-2016 om 16:21

Verzekering

Ik heb jaren geleden (nog voor er kinderen waren) een verzekering afgesloten juist vanwege de hond, omdat ik in mijn omgeving iemand dik in de problemen heb zien komen omdat haar hond onbedoeld een ongeluk veroorzaakte.
Mocht mijn hond nu schade veroorzaken, dan is één belletje naar de verzekering voldoende.

En mocht mevrouw onaangenaam gereageerd hebben op het woord "verzekering" omdat ze toevallig niet zo'n verzekering heeft, dan is dat haar probleem. Als ik in haar schoenen stond had ik bij het woord "verzekering" meteen mijn verzekering gebeld.

Maar goed, mijn hond is opgevoed en gaat niet ongevraagd mee als ik bij anderen op bezoek ga.

Triva

Triva

09-11-2016 om 16:37

'Als ze dat bij hun autoverzekering in hebben bijvoorbeeld is de kans groot dat ze ook hulp kunnen krijgen.'

Die is toch echt alleen voor vervoerszaken die te maken hebben met de auto. Daar heb je dan voor gekozen (wij ook) maar daarmee kun je niet voor dit soort dingen rechtsbijstand krijgen. Dan moet je het hele pakket nemen.

Hondenliefhebber

Hondenliefhebber

09-11-2016 om 16:43

Zelfverdediging

Ik heb al mijn hele leven honden en ben er dol op maar hier lees ik toch wel verschrikkelijke verhalen. Die heb ik gelukkig zelf nooit meegemaakt.
In mijn jongere jaren heb ik met mijn hond de politie training gevolgd. Dat was erg leuk en die hond luisterde ook perfect.
Mijn nieuwe hond doet dat iets minder en ondertussen kan ik ook de motivatie niet meer opbrengen om 3x per week op een winderig veld in de regen te staan. Mijn omstandigheden zijn ook erg veranderd. Gelukkig weet ik me te redden en oefen ik zelf met haar én ken ik de technische hulpmiddelen. Dat brengt me op mijn punt. Er zijn technische hulpmiddelen die je kunt gebruiken. Zowel om je eigen hond onder controle te houden als om een andere hond af te weren. Met verstand gebruikt is dat niet persé dieronvriendelijk en altijd beter dan er ongecontroleerd onder schoppen wat ik wel eens mensen heb zien doen. Dat is ieders eigen keus maar ik wil maar aangeven dat er mogelijkheden zijn als je een probleem hebt wat je niet op een andere manier kunt oplossen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 17:01

Triva

Bij Rechtsbijstand voor verkeer kunnen medische zaken inbegrepen zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 17:03

Fransien

Ik ben niet altijd assertief hoor .

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 17:10

Gedrag hond en baas

De conclusie moet dus echt zijn dat de vrouw zich lomp gedroeg. Ik ben juist heel afwachtend in wat een ander toestaat. Dus blijf ik ergens bij de kamerdeur staan in zo'n geval. Onze honden mogen thuis ook op de bank, maar dat betekent niet dat ze dat bij een ander ook mogen. Dat wij nou op een hondenbank willen zitten.... Vreemd dus. De hond doet wat de vrouw toelaat, dus de hond is in die zin niet fout.

Triva

Triva

09-11-2016 om 18:03

Ja maar

dan door een ongeluk in het verkeer... bij mij moet er ook een auto bij betrokken zijn, mijn eigen auto.

Triva

Triva

09-11-2016 om 18:11

toch

heeft dit allemaal niets met de labrador te maken maar alles met het baasje. Die laten veel te veel toe en dat kan ook veel langer dan bij veel andere rassen. Hier zou een hond al nooit op de bank mogen, dan zet je de hond gelijk aan jezelf en dat is de hond helemaal niet.

Jaina

Jaina

09-11-2016 om 18:22

opvoeden

Ras speelt wel een rol natuurlijk in hoe makkelijk een hond op te voeden is. Maar je kan natuurlijk altijd net een uitzonderlijk moeilijk of makkelijk exemplaar hebben.
Ik heb eigenlijk altijd makkelijke honden gehad, deels omdat we niet voor moeilijke rassen hebben gekozen (hoewel de mening ook weer verschilt over wat makkelijk en moeilijk is) en deels geluk.
Ik ben nooit heel intensief bezig geweest met honden op te voeden. Ik hang geen enkele hondopvoeder goeroe aan want ik lees hun werk niet. En toch luisteren de beestjes heel redelijk. Ze zijn makkelijker op te voeden dan kinderen wat dat betreft. Zo ontzettend moeilijk is het allemaal niet. Je hebt helemaal geen technologische hulpmiddelen nodig en je hoeft ook niet 3x per week naar een cursus. Tenzij je een enorm moeilijk exemplaar hebt natuurlijk. Gewoon consequent en duidelijk zijn is bij de meeste honden meer dan voldoende.

daarom is het ok extra ergelijk als mensen hun honden zelfs geen basale zaken bijbrengen want zo moeilijk is dat allemaal niet bij de gemiddelde hond.

Overigens heb ik ook weinig slechte ervaringen met honden. De meeste honden die ik tegenkom gedragen zich heel redelijk. Laatst trouwens wel in een park werd mijn kleindochter van 3 door een enthousiaste hond omver gelopen en hoewel ik dat niet erg vond want dat is een ongelukje vond ik het wel heel ergelijk dat de baas het beest niet gelijk daarna bij zich riep. De hond bleef namelijk maar tegen ons opspringen en baas stond alleen te kijken er naar. Het was een klein hondje. Maar het is ook een heel klein meisje en haar voor is zo'n beest enorm. Dat vind ik dus niet netjes. Het hondje had helemaal geen kwaad in de zin en mocht daar ook loslopen (dat mag in dat hele park) maar dat betekend niet dat hij dus maar andere mensen lastig mag vallen, hoe lief ook.

Caesar

Caesar

09-11-2016 om 19:33

Verzekering

Grappig dat velen direct de verkerings Pavlovs reactie vertonen.
Voor de aansprakelijk stelling is dat totaal niet relevant. Voor eventuele betalingen die hieruit voortvloeien uiteraard wel. Van een kale kip kan je niet plukken.
Misschien heeft deze mevrouw helemaal geen aansprakelijkheidsverzekering. Misschien ook wel. Maar dat is in eerste instantie helemaal niet relevant.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2016 om 10:46

Caesar

Verkerings Pavlov? Bij Pavlov denk ik automatisch aan een hondje. Ik gebruik 'Pavlov reactie' overigens ook best vaak.

Aansprakelijkheid gaat inderdaad niet over een verzekering. Het is wel prettig als je bij schuld daarvoor verzekerd bent.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2016 om 10:48

Triva

Het zal vast zo zijn dat de combinatie verkeer en medisch niet vanzelfsprekend is voor elke Rechtsbijstandverzekering voor verkeer. Maar het bestaat wel en is dan los van verkeer te gebruiken. Dus als jij een conflict hebt met een arts of iets dergelijks zonder dat dat iets met verkeer te maken heeft, kun je aanspraak maken op hulp via de verzekering.

Caesar

Caesar

10-11-2016 om 11:23

Kaaskopje

Ja, dat was een spelfout (mogelijk die fijne autocorrect). Had moeten zijn:
Verzekerings Pavlov reactie.

Veel Nederlanders, ook hier op het forum, roepen direct 'verzekering' als er wat betaald moet worden. Zelfs als het irrelevant is.

Triva

Triva

10-11-2016 om 15:26

Kaaskopje

Bewijs eens dat er rechtsbijstandsverzekeringen bestaan alleen op verkeer die je mag gebruiken voor rechtsbijstand voor iets anders?

Fransien

Fransien

10-11-2016 om 15:52

update

Wat een geregel, schoonmoeder kan niet zelfstandig onder de douche, heeft moeite om zelf naar de wc te gaan maar wil daar absoluut geen hulp bij (begrijp ik) en heeft hulp nodig bij eten klaarmaken (schoonvader mag nog steeds niet meer dan een kilo tillen en kan echt niet alles, is nog volop aan het revalideren van een bypass operatie). Eigenlijk moet er de hele tijd iemand bij hen zijn.
Wij zijn de enigen met een slaapkamer en badkamer naast elkaar op de begane grond. Die slaapkamer is nu in gebruik als kantoortje maar kan ontruimd worden en heeft al een logeerbed.
We hebben een oppas aan huis die oorspronkelijk uit zuid-amerika komt (is hier aupair geweest, een leuke jongen tegen het lijf gelopen en woont nu samen en past bij ons op om haar vervolgstudie te bekostigen), ze heeft van deze situatie gehoord en ons luidkeels duidelijk gemaakt dat zij het absurd vindt om ouders daar te laten met parttime hulp als zij hier toch al is en best een paar uur extra hier wil zijn. We zijn nu alles klaar aan het maken en mijn schoonouders komen tijdelijk bij ons in huis.
Voor mijn schoonouders is dit best een grote stap, ze zijn zo gesteld op hun onafhankelijkheid. Voor ons ook, je levert toch best wat privacy in. Onze oppas verheugt zich erop, ze heeft het in haar hoofd gezet dat ze nu echt lekker uitgebreid kan koken, want zeker als je moet herstellen heb je toch echt twee warme maaltijden per dag nodig. Haar moeder heeft haar al een stapel recepten toegestuurd. Voor haar is het ook niet meer dan normaal dat je je ouders in huis neemt.
Huisarts van schoonouders vindt het een prima plan en zal contact opnemen met onze huisarts zodat onze huisarts een oogje in het zeil kan houden.

Fransien

Fransien

10-11-2016 om 16:11

sorry

Sorry, ik ga nu behoorlijk off topic, mijn schoonmoeder zal vast wel goed komen, al is niemand hier blij met de betreffende hond of baasje.
Kaaskopje, ik weet dat de hond gewoon onopgevoed is en te weinig grenzen gekregen heeft, maar toch nemen we het dat logge lompe beest wel kwalijk, niet iedereen is zo rationeel.

Triva

Triva

10-11-2016 om 16:30

Ik snap dat de situatie vreselijk is maar dat je het de hond nog steeds kwalijk neemt begrijp ik niet. Je hebt een verschrikkelijk mens ontmoet als baasje en die heeft dit toch echt allemaal veroorzaakt. Zij besluit de hond ook nog eens mee te nemen het huis is, het schattig te vinden dat de hond zo'n spijt heeft en de hond op de bank bij jouw schoonouders te laten en nog steeds neem je het de hond kwalijk? Dit is gewoon een verknipt mens wat nooit een hond zou mogen hebben als het aan mij lag. Ze begrijpt niets van honden en van opvoeden en dat jouw vrijheid niet de vrijheid van anderen mag belemmeren.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2016 om 22:13

Aagje

"Dat nu nu toch via de achterdeur de schoonouders weer de zwartepiet toeschuift."

Zo gaat het met die hondenliefhebbers als Kaaskopje, uiteindelijk is het altijd de omgeving die moet leren hoe ze met *hun* hond moeten omgaan. "Ja, dan had uw tweejarige dochtertje mijn pitbull maar niet moeten aaien, dat hebt u haar toch wel geleerd?"

Deze week al drie (negatieve) hondendraadjes, and counting...

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 01:23

Triva

Soms lijk je de inquisitie wel. Bij Centraal Beheer heb je het pakket Verkeer en Medisch. Dat is dus één pakket. Je kunt bij hun geen los pakket voor Verkeer afnemen. Ik heb niet gezegd dat je medische rechtsbijstand kreeg vanuit Rechtsbijstand voor Verkeer.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 01:30

Fransien

Triva: Ik snap dat de situatie vreselijk is maar dat je het de hond nog steeds kwalijk neemt begrijp ik niet.

Precies, ik dus ook niet. Ik ben misschien wat coulanter naar de vrouw toe, ik ben niet meteen van mening dat zij helemaal geen hond zou mogen hebben, daar gaat het bij haar eigenlijk niet om. Die vrouw begrijpt niet hoe je met andere mensen omgaat. Ze mist de antenne van 'tot hier en niet verder'. Als ze een chihuahua had gehad, was het nog niet zo erg geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 01:32

Fransien

Ik vind het overigens wel lief wat je allemaal voor je schoonouders doet.

Triva

Triva

11-11-2016 om 13:54

Inquisitie

Je zei: "Mocht de vrouw dat niet willen, dan zou het prettig zijn als je schoonouders rechtsbijstand hebben. Als ze dat bij hun autoverzekering in hebben bijvoorbeeld is de kans groot dat ze ook hulp kunnen krijgen. Juist voor dit soort situaties is zo'n verzekering handig. "

Dat klopt gewoon niet. Je hebt een rechtsbijstandsverzekering algemeen of eentje op het verkeer of wat jij bedoelt een combinatie van twee. Niet 'bij je autoverzekering' in. Als je een rechtsbijstandsverzekering op alleen verkeer hebt (en dat begreep ik met jouw 'bij je autoverzekering in') dan kun je daar echt geen bijstand verwachten als het niet over je auto gaat. Bij mij in ieder geval niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 14:05

Triva

Misschien vind jij wat ik zei iets teveel uit de losse pols, maar de medische rechtsbijstand zit dus wel bij de verkeersrechtsbijstand in. Het is één pakket. Je kunt bij Centraal Beheer dus niet los verzekeren voor medische rechtsbijstand, dat moet gekoppeld met verkeer genomen worden.

Warkin

Warkin

11-11-2016 om 20:28

Log en lomp ja

Het zijn logge en lompe dikke beesten die labradors. Vanmiddag een mevrouw voor me die in het bos liep te wandelen met haar dochtertje. Ik schat het meisje zo'n jaar of twee.
Alsof de Duvel ermee speelt....ja hoor in de verte komt er een vrouw aan met....jawel een zwarte labrador. Een grote logge lompe labrador! De vrouw en het beest naderen de vrouw met het dochtertje. Beest loopt los en ik zie de eigenaresse geen aanstalten maken het beest aan te lijnen, nog het beest bij zich te roepen.

In een split second begint dat lompe beest op het kind en de vrouw af te rennen en springt pardoes het meisje vol tegen de grond aan om vervolgens tegen de vrouw op te springen! En die eigenaresse? Die zei doodleuk:"Ja, mevrouw, moet u uw kind maar optillen!" WTF??

De vrouw werd ontzettend boos en ik ook (is was inmiddels bij de vrouw en haar dochtertje aangekomen). Het meisje zat helemaal onder de blubber, was nat en huilde vreselijk,
Ik beet de eigenaresse toe dat ze haar lompe gevaarte moet aanlijnen als hij zich niet kan gedragen!
Echt irritante rotbeesten zijn het!! Echt, ik heb werkelijk nog nooit bij een hond zo vaak dat onbehouwen, lompe gedrag gezien als bij labradors!

Even zo maar een naam

Even zo maar een naam

11-11-2016 om 20:55

Ogeremvoor dat grietje.

Ja lomp zijn ze wel. Dat kun je ze wel afleren maar dan moeten ze eerst een aantal x flink hun neus gestoten hebben. En Anders houd je ze vast,vind ik.De labrador van een vriendin kan ook zo lomp springen, dat hij je zeer doet. Laatst sprong hij zo een mevrouw die ze goed kennen omver. Zij lachen, de vrouw als een boer met kiespijn, want vond t echt niet leuk zo te zien. Nou ik zou boos zijn geweest hoor. De baas zei niks... lachte alleen wat.
Ik heb m een aantal x flink hard van me af gestoten, toen hij sprong. Meestal doet ie nu niet meer, maar soms lijkt t wel dat ie vergeet dat ik m een zet geef en springt hij toch weer. Ik moet altijd op m'n hoede zijn, al straft mijn hond m ook wel af.. Idem met een stok,koek of bal. hij hapt steeds heel hard net naast iemands vinger en soms net raak. Dat je blauwe plek hebt.Hij wil dan de stok uit je hand graaien, zo verschrikkelijk hard trekt hij dan ineens dat hij je dus echt zeer doet. Hij springt en hapt tegelijk. Ja dus niet, he.... Ik heb m een aantal x een tik gegeven en mijn gezegd. Nu weet hij dat als ik mijn zeg hij t niet moet proberen. Hij loopt dan wat om me heen te draken maar durft niet te happen, De baas zegt er niks van maar ik pas ervoor om steeds alles uit mijn handen te laten bijten. Zelfs t koekje wordt nu zacht gepakt. Maar ja als dat thuis allemaal niet hoeft en er om gelachen wordt als ie weer een stok weggraait.... dan is t voor de hond ook lastig om te weten wat kan en wat niet.

Warkin

Warkin

11-11-2016 om 21:10

Tik geven

Ja, dat afweren door een tik te geven of hardhandig je benen te gebruiken doe ik ook. Alleen lijkt het alsof die beesten hetvde volgende keer weer compleet vergeten zijn. Het zijn nog erg domme beesten ook. Ieder ander ras heeft het na 1, 2 x echt wel door dat ze iets niet meer hoeven te proberen bij je, maar die labradors zijn zo dom dat ze het na de eerste keer weer compleet vergeten zijn en weer van voren af aan beginnen.

Lablover

Lablover

11-11-2016 om 21:37

Nou moe

Ik vind het bijna lachwekkend hoe vaak jij met die slecht opgevoede labradors in contact komt. Je zoekt het blijkbaar gewoon op en die beesten zijn absoluut niet dom, dat zijn de baasjes. Hoe kun je een ras die veelal gebruikt wordt als blindengeleidehond of hulphond dom noemen?

MargaM

MargaM

11-11-2016 om 22:37

ach ja

de helft van de verhalen klinken als komend van Dog Quichot.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.