Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
suzanne

suzanne

19-10-2008 om 11:14

Berekenen aantal opvanguren per jaar

We hebben zojuist weer de offerte voor 2009 ontvangen en het valt me opeens op dat het aantal uren best hoog is. Het is een contract met vakantieopvang.

Nu ben ik eens gaan rekenen en nu wordt me duidelijk dat we op feestdagen en zelfs studiedagen gewoon doorbetalen. Dus er wordt een uurprijs aangeboden, maar bijvoorbeeld op 2e paasdag betalen we voor uren die we niet kunnen afnemen. Nu zijn wij zelf op dergelijke dagen natuurlijk ook vrij, maar hetzelfde geldt voor de studiedagen, waarop ik dus én betaal voor kinderopvang én ook nog vrij moet nemen.

Is dit de normale gang van zaken of brengt Partou te veel uren in rekening?

Hoe gaat dit bij jullie?

Vast bedankt voor jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

19-10-2008 om 12:23

Suzanne

Deze praktijken zijn bij ons ook gemeengoed. Eerst mochten we zulke dagen nog ruilen, maar omdat de opvang eigenlijk alle dagen volzat kregen ze het niet gerealiseerd. Van die feestdagen vind ik nog tot daaraantoe, maar die studiedagen! Dan moeten ze maar invallers inzetten en één vaste kracht erbij voor de begeleiding op zulke dagen (vind ik). Want ons werk gaat ook gewoon door.
Zie ook mijn reactie die ik net hierboven heb geplaatst.

Sjillie

Sjillie

19-10-2008 om 14:07

Krijg steeds meer respect

voor de opvangorganisatie van mijn kids.

Jullie verhalen herken ik niet, hier worden de erkende feeestdagen niet berekent.

Studiedagen kennen ze ze hier wel maar de kinderopvang draait gewoon door. meestal worden studie dagen samen geregeld met andere bso locatie's zodat elke locatie gewoon met bekende leiding (en invalkrachten) door draait.

sjaan

sjaan

20-10-2008 om 11:31

Studiedagen

Hier hebben ze ook 2 studiedagen per jaar, maar die gemiste uren mag je op een andere dag weer inhalen. En ze blijven ook een hele tijd staan.

Als ik dan onverwacht een extra middag opvang nodig heb, gebruik ik de compensatie uren van de studie dag. Daar heb je immers voor betaald.
Is er bij jullie niet zo'n regeling?

De andere dagen zoals 2e paasdag en 2e kerstdag heb ik me nooit zo in verdiept. Waarschijnlijk betalen wij daar ook wel voor. Maar dat is nu eenmaal zo, het personeel heeft dan toch ook een betaalde dag vrij. Dit moet ergens van betaald worden.

Nadine

Nadine

22-10-2008 om 13:33

Over hoeveel weken

Over hoeveel weken wordt de opvang gerekend ?

En voor hoeveel uur betaal je op jaarbasis ?

amk

amk

22-10-2008 om 14:27

Maar

De vaste lasten blijven voor de organisatie wel doorlopen. De huur moet voor die dagen wel betaald worden, het salaris van de begeleiding ook. En ook de energie rekening moet betaald worden.

Het totale kosten plaatje over een jaar wordt dus gewoon gedeeld over het aantal beschikbare kinduren.
Dus je betaald of minder uren met een hoger uur bedrag, met daarbij het risico dat de belastingdienst veel minder vergoed. Of een lager bedrag met uren die je niet gebruikt maar waarover de belastingdienst wel vergoed.
Het totale plaatje moet betaald blijven en het liefst met winst natuurlijk want het is wel een bedrijf en geen charitatieve instelling.

groet,
angela

Marjoleine64

Marjoleine64

24-10-2008 om 14:33

Hier ook helaas

Hier worden ook de feestdagen gewoon meegeteld in het aantal contracturen, zonder dat je ze mag ruilen. Dus als je toevallig de maandag en donderdag opvang hebt (zoals wij al jaren) dan ben je de pineut: pasen, hemelvaart en pinksteren vallen immers altijd op deze dagen. De overige feestdagen verschuiven nog van jaar tot jaar, dus daar krijgt iedereen er evenveel van te zien. Wij hebben als centrale OC ons hier nog niet druk over gemaakt omdat er nog veel meer was om ons druk over te maken... maar netje is het niet. Verder geen studiedagen hier, en tot nog toe een redelijk soepele ruildagenregeling (die op onze vestiging ook goed bruikbaar is want niet vol).
Marjoleine.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.