Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

2G beleid


Temet schreef op 11-11-2021 om 11:55:

 Overigens: Janssen werd gegeven op verzoek aan wie met 1 prik klaar wilde zijn, en dat waren veel echte jongeren, maar ook zeevarenden etc. en verder aan de lichting 1966-1968, als ik het wel heb.

En verder ook aan een deel van het zorgpersoneel. Dat is ook al wel een half jaar geleden inmiddels. Laat iedereen gewoon zelf besluiten of ze na Janssen graag nog een booster willen of niet.

Het merendeel van de ziekenhuisopnames wegens Corona betreft ongevaccineerden. Wie gevaccineerd en wel ziekenzorg behoeft heeft de pech dat het vaccin onvoldoende weerstand tegen de ziekte heeft opgeleverd. Bijvoorbeeld vanwege ouderdom.

dan schreef op 11-11-2021 om 11:44:

[..]

Ik hield er wel rekening mee dat er weer meer besmettingen zouden zijn na de zomer maar niet dat de ziekenhuizen weer zo snel "vol" zouden liggen. Want niet iedereen komt in het ziekenhuis terecht na besmetting en veel mensen zijn gevaccineerd dus minder kans om in het ziekenhuis terecht te komen als ze alsnog besmet zouden raken. Of begrijp ik het nou allemaal verkeerd?

Dit heb ik ook. Maar eigenlijk kloppen onze verwachtingen wel. Er liggen veel minder mensen in het ziekenhuis dan eerder bij deze aantallen besmettingen. Alleen zitten de ziekenhuizen veel eerder aan hun max en werkt de regionale spreiding niet zo goed. Plus er is de inhaalzorg. 

Daglichtlamp schreef op 11-11-2021 om 12:06:

[..]

En verder ook aan een deel van het zorgpersoneel. Dat is ook al wel een half jaar geleden inmiddels. Laat iedereen gewoon zelf besluiten of ze na Janssen graag nog een booster willen of niet.

Dat mag iedereen toch al zelf besluiten. Vandaar geen 100% vaccinatiegraad…

Tango

Tango

12-11-2021 om 11:14 Topicstarter

Intussen barst hier thuis het voor-effect van de lock-down alweer los. Waar wij als volwassenen de regels gelaten over ons heen laten komen is dochter, 20 dus ook volwassen maar toch andere generatie natuurlijk, alweer bezig met last-minute etentjes etc. te organiseren voordat de horeca morgenavond weer vroeg gaat sluiten. Ze zal de enige niet zijn. Vanavond zitten de restaurants bomvol. Een niet gewenst bij-effect van de maatregelen... maar zo begrijpelijk. 

Tango schreef op 12-11-2021 om 11:14:

Intussen barst hier thuis het voor-effect van de lock-down alweer los. Waar wij als volwassenen de regels gelaten over ons heen laten komen is dochter, 20 dus ook volwassen maar toch andere generatie natuurlijk, alweer bezig met last-minute etentjes etc. te organiseren voordat de horeca morgenavond weer vroeg gaat sluiten. Ze zal de enige niet zijn. Vanavond zitten de restaurants bomvol. Een niet gewenst bij-effect van de maatregelen... maar zo begrijpelijk.

Ik laat het helemaal niet gelaten over me heen komen. Ik ben woest. Zitten we weer binnen, dit keer omdat bepaalde mensen verkeerd geïnformeerd zijn over vaccineren of het niet wíllen snappen. Ik werk in het onderwijs en je kan erop wachten dat we straks met 1,5 meter maatregel weer in Teams moeten gaan werken. Mijn dochter studeert en zit net op kamers, zo blij met haar opleiding en studiegenoten in de nieuwe stad. 

En natuurlijk geldt die 'lockdown' niet voor twee weken, dat wordt op zijn minst tot maart. Bah bah bah 😭

We zitten niet alleen binnen (al valt het nogal mee) omdat sommige mensen zich niet laten vaccineren, maar ook omdat vanuit de overheid vziw helemaal niets is gedaan om de ic-capaciteit uit te breiden, terwijl bij mijn weten al voor corona werd gewaarschuwd dat ons systeem een crisis niet aankon, en we in de eerste golf mensen naar Duitsland hebben moeten sturen. 

Groeten,

Temet

dan

dan

12-11-2021 om 13:26

Anoniemer schreef op 12-11-2021 om 11:37:

[..]

Ik laat het helemaal niet gelaten over me heen komen. Ik ben woest. Zitten we weer binnen, dit keer omdat bepaalde mensen verkeerd geïnformeerd zijn over vaccineren of het niet wíllen snappen. Ik werk in het onderwijs en je kan erop wachten dat we straks met 1,5 meter maatregel weer in Teams moeten gaan werken. Mijn dochter studeert en zit net op kamers, zo blij met haar opleiding en studiegenoten in de nieuwe stad.

En natuurlijk geldt die 'lockdown' niet voor twee weken, dat wordt op zijn minst tot maart. Bah bah bah 😭

Hier ook ouders met een zoon die zo blij is dat hij nu weer gewoon op locatie les kon volgen ipv online. Ik hoop zo dat dit binnenkort niet wéér verandert. 

ik ben er ook niet gelaten over. Ik merk dat ik boos wordt op al die lui die nu alweer gelijk blèren dat zij zich toch niet aan de richtlijnen gaan houden. Elke keer hetzelfde. Doen wij  niet, willen wij niet, is veel te moeilijk.  Nu weer de horeca die blèrt dat ze niks kunnen garanderen. 

En ondertussen mogen wij als ouders straks weer niet langs het veld staan bij de voetwedstrijden om half 9 's morgen om naar onze kinderen te kijken. Alsof er ooit iemand langs de lijn besmet is geraakt bij zo'n kinderwedstrijd. 

Ik ben zo klaar met die veel te luide, kleine groep mensen die niks willen, zich nergens aan houden maar ondertussen wel heel veel aandacht krijgen.

dan

dan

12-11-2021 om 14:02

Plantenbak schreef op 12-11-2021 om 13:58:

ik ben er ook niet gelaten over. Ik merk dat ik boos wordt op al die lui die nu alweer gelijk blèren dat zij zich toch niet aan de richtlijnen gaan houden. Elke keer hetzelfde. Doen wij niet, willen wij niet, is veel te moeilijk. Nu weer de horeca die blèrt dat ze niks kunnen garanderen.

En ondertussen mogen wij als ouders straks weer niet langs het veld staan bij de voetwedstrijden om half 9 's morgen om naar onze kinderen te kijken. Alsof er ooit iemand langs de lijn besmet is geraakt bij zo'n kinderwedstrijd.

Ik ben zo klaar met die veel te luide, kleine groep mensen die niks willen, zich nergens aan houden maar ondertussen wel heel veel aandacht krijgen.

Puur alleen voor mezelf heb ik niet zo'n moeite met de maatregelen, zowel mijn man als ik zijn huismussen dus dan verandert er voor ons weinig tot niks. Wat ik wel heel erg vind is dat de ziekenhuizen in bepaalde regio's blijkbaar weer zo vol liggen waardoor er weer uitgeweken moet worden naar andere ziekenhuizen. Om dit op te vangen, moeten er weer operaties uitgesteld worden en meer van dit soort dingen, je zult maar net wachten op een operatie zeg!

Tango

Tango

12-11-2021 om 14:18 Topicstarter

Plantenbak schreef op 12-11-2021 om 13:58:

ik ben er ook niet gelaten over. Ik merk dat ik boos wordt op al die lui die nu alweer gelijk blèren dat zij zich toch niet aan de richtlijnen gaan houden. Elke keer hetzelfde. Doen wij niet, willen wij niet, is veel te moeilijk. Nu weer de horeca die blèrt dat ze niks kunnen garanderen.

En ondertussen mogen wij als ouders straks weer niet langs het veld staan bij de voetwedstrijden om half 9 's morgen om naar onze kinderen te kijken. Alsof er ooit iemand langs de lijn besmet is geraakt bij zo'n kinderwedstrijd.

Ik ben zo klaar met die veel te luide, kleine groep mensen die niks willen, zich nergens aan houden maar ondertussen wel heel veel aandacht krijgen.

Tja, ik begrijp zo'n eerste reactie vanuit de horeca wel. Het is al de zoveelste keer dat deze branche gestraft wordt. Uiteindelijk zullen ze zich er wel bij neer moeten leggen, maar ik begrijp ook niet wat deze maatregel nu eigenlijk voor effect heeft. Het wordt nu tot 19.00 u. extra druk in de horeca. Schiet toch ook niet op. En waarom nu niet de bioscopen en theaters sluiten? Of de sportscholen en zwembaden. 

En verder sprak ik alleen over mijzelf en partner als gelaten hoor. Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten natuurlijk. Alleen heeft boos of woest worden zo weinig zin. Je bereikt er weinig mee. En ik had vanmorgen ook wel iets anders aan mijn hoofd om me er boos of woest over te maken. Ik moest eerlijk gezegd wel lachen om de actie van dochter met haar etentje. Uiteindelijk ook maar besloten om met z'n 4-en uit eten te gaan. Nog even last-minute de horeca helpen. 

En ja de sport zal er ook niet blij mee zijn. Als er geen publiek meer mag komen kunnen de kantines ook wel weer sluiten en loopt die vorm van inkomen weer sterk terug. Langs de lijn staan doe ik overigens gewoon wel, want ben leider van het elftal van zoon dus ik mag altijd kijken Man riep ook al dat hij wel assistent trainer wilde zijn, maar heeft echt geen kaas gegeten van voetbalregels, dus ik vond dat niet zo'n goed idee. 

Natuurlijk snap ik dat de horeca baalt. Ik vind het alleen zo jammer dat dat wel de groep is die vanaf dag 1 protesteert tegen alle maatregelen, zich er gewoon niet aan houden etc. Ik ken ook 1 wappie en die weet precies waar ze moet zijn om geen qr code te hoeven laten zien. En dat is niet 1 gelegenheid maar een hele rij. Dat is jammer. Waarom nou niet gewoon ervoor gaan. Niet gelijk weer zeuren maar doen wat er gevraagd wordt. 

Wij waren afgelopen zomer in Italië
 Werkelijk overal werd er een qr code gescand en niemand deed moeilijk
 
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Er zijn ook keurige horeca gelegenheden. 

Maar goed. Het is niet anders. Wij zijn braaf en zullen ons er weer netjes aan gaan houden. 

Ik laat het ook niet gelaten over me heenkomen. Ik ben er echt zo klaar mee. Weer een lockdown, weer die k..-persconferenties, weer niet bij de voetbalwedstrijden van mijn zoon kunnen kijken, weer niet uit eten tenzij je om 5 uur achter de piepers zit, straks vast ook niet meer winkelen of gewoon helemaal nergens meer heen kunnen, en het was gewoon niet nodig geweest. 
Als iedereen zich a) aan de basismaatregelen had gehouden en b) zich gewoon had laten vaccineren (waar mogelijk) had dit niet gehoeven. En het meest storend vind ik nog dat de groep "Wij laten ons niet vaccineren" voor een heel groot gedeelte dezelfde groep is als de groep "wij houden ons nergens aan."
Voor drie weken. Natuurlijk. Dat wordt weer maart. 
En dan zitten mijn kinderen, mijn leerlingen en ik straks weer thuis. En bedankt. 

De horeca moet niet zo hypocriet doen. 30% Heeft nooit iets met die qr code gedaan. En nu verontwaardigd zijn dat ze om 19u dicht moeten. 

Ik baal ook als een stekker. Ben echt boos. En als er ook maar iets met scholen of uni gebeurt dan word ik pislink. Gisteren dat onderzoek gezien dat een kwart van de studenten depressieve gevoelens heeft. Dat zie ik terug in mijn omgeving, helaas. Dus daar moeten ze nu echt vanaf blijven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.