Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

2G beleid


Pief schreef op 12-11-2021 om 16:57:

Ik baal ook als een stekker. Ben echt boos. En als er ook maar iets met scholen of uni gebeurt dan word ik pislink. Gisteren dat onderzoek gezien dat een kwart van de studenten depressieve gevoelens heeft. Dat zie ik terug in mijn omgeving, helaas. Dus daar moeten ze nu echt vanaf blijven.

De groepsgrootte in het onderwijs gaat weer naar 75.

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/kabinet-legt-avondleven-weer-aan-banden-horeca-dicht-om-20-00-uur~a24bfce1/

Ik hoorde ook dat als er meer maatregelen nodig zijn in het hoger onderwijs  dan wordt de voorkeur gegeven aan 2G ipv alles weer dicht en online. 

Anoniemer schreef op 12-11-2021 om 20:08:

Ik hoorde ook dat als er meer maatregelen nodig zijn in het hoger onderwijs dan wordt de voorkeur gegeven aan 2G ipv alles weer dicht en online.

3G denk ik. Maar dat is in de praktijk echt niet te doen voor het hoger onderwijs. Daar loopt iedereen de hele dag in en uit door verschillende ingangen.

Tango

Tango

12-11-2021 om 20:26 Topicstarter

Ik vind deze maatregelen wel erg summier eigenlijk. Kunnen we hier wel iets van een daling door verwachten vraag ik me af. 
En krom is het ook wel weer. Evenementen mogen met vaste zitplaatsen tot 1250 personen. Maar wat doen die mensen in een pauze? Dan lopen ze toch hutje mutje naar een bar om een drankje te halen? En collegezalen mogen dan maar tot 75 personen en als ik buiten met mijn vriendinnen ga wandelen moet ik anderhalve meter afstand houden. 
Verder had ik gerekend op die QR codes in dierentuinen en pretparken, maar is er blijkbaar nog niet doorheen. En ik had ook verwacht dat bioscopen en theaters dicht gingen en misschien ook nog wel sportscholen en zwembaden. Valt dus allemaal wel mee, maar ik verwacht hier dus weinig resultaat van.
Toeschouwers bij voetbalwedstrijden in het betaald voetbal snap ik op zich wel, maar bij amateurvoetbal is zot natuurlijk. Bij sommige wedstrijden staan misschien 20 mensen te kijken. 

Maar goed, uit eten gaan kan dus nog steeds, tot 20.00 u. Wij waren in een restaurant toen we daar achter kwamen. Waren vrij vroeg gegaan omdat dochter daarna nog een afspraak had en dus voor 20.00 u. al klaar. Best te doen eigenlijk.
De gesprekken gingen natuurlijk ook veel over de maatregelen vanavond. En echt, ik vind het allemaal maar lastig uitleggen hoor. Dochter gaf dus aan dat zij echt niet meer gevaccineerd wil worden (heeft Janssen gehad en kort daarna Corona) want het helpt toch allemaal niet, want hoe kan het nou dat er nu meer besmettingen zijn dan toen er nog niet gevaccineerd was? Zoon stemde hiermee in, hij heeft 2 Pfizer gehad maar wil echt geen derde. En ik denk dus dat heel veel, zeker jongeren, hier zo over denken. Daar moet dus echt nog wel iets duidelijkere uitleg over komen, want anders gaat die vaccinatiegraad niet omhoog. 

Tango schreef op 12-11-2021 om 20:26:

Daar moet dus echt nog wel iets duidelijkere uitleg over komen, want anders gaat die vaccinatiegraad niet omhoog.

Ja, die kinderen van jou hebben wel wat gemist! Gelukkig kunnen we binnen het hedendaagse tijdsgewricht van allerlei nog eens terugzien. Bijvoorbeeld de nieuwste aflevering van 'Even tot hier': https://www.npostart.nl/even-tot-hier/06-11-2021/BV_101406592

Tango

Tango

12-11-2021 om 21:09 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 12-11-2021 om 20:49:

[..]

Ja, die kinderen van jou hebben wel wat gemist! Gelukkig kunnen we binnen het hedendaagse tijdsgewricht van allerlei nog eens terugzien. Bijvoorbeeld de nieuwste aflevering van 'Even tot hier': https://www.npostart.nl/even-tot-hier/06-11-2021/BV_101406592

Tango schreef op 12-11-2021 om 20:26:

 
Maar goed, uit eten gaan kan dus nog steeds, tot 20.00 u. Wij waren in een restaurant toen we daar achter kwamen. Waren vrij vroeg gegaan omdat dochter daarna nog een afspraak had en dus voor 20.00 u. al klaar. Best te doen eigenlijk.
De gesprekken gingen natuurlijk ook veel over de maatregelen vanavond. En echt, ik vind het allemaal maar lastig uitleggen hoor. Dochter gaf dus aan dat zij echt niet meer gevaccineerd wil worden (heeft Janssen gehad en kort daarna Corona) want het helpt toch allemaal niet, want hoe kan het nou dat er nu meer besmettingen zijn dan toen er nog niet gevaccineerd was? Zoon stemde hiermee in, hij heeft 2 Pfizer gehad maar wil echt geen derde. En ik denk dus dat heel veel, zeker jongeren, hier zo over denken. Daar moet dus echt nog wel iets duidelijkere uitleg over komen, want anders gaat die vaccinatiegraad niet omhoog.

Kopieer een aantal postings van oo en via fora waarin zaken goed uitgelegd staan en laat haar fat lezen.

Werkt super, ben ik dan overtuigd!

Gr Angela 

ps je hoeft als ouders niet alles te kunnen uitleggen maar ik vind wel dat je moetet zorgen dat kinderen op een of andere manier makkelijk met feitelijke informatie in aanraking moeten komen. Zeker als je op korte termijn risico's wilt voorkomen.
 
Gr Angela

Tango

Tango

12-11-2021 om 23:01 Topicstarter

Angela1967 schreef op 12-11-2021 om 21:42:

[..]

Kopieer een aantal postings van oo en via fora waarin zaken goed uitgelegd staan en laat haar fat lezen.

Werkt super, ben ik dan overtuigd!

Gr Angela

Dat zal best maar ik heb echt geen zin om al die draadjes door te spitten om de enkele posts met duidelijke uitleg daaruit te vissen. 

Hetzelfde geldt voor jouw tweede reactie. Er zullen heus artikelen zijn waar het duidelijk uitgelegd staat. Maar daarnaast doen zoveel andere verhalen de rondte en dat is helaas vaak hetgeen waar jongeren veel gevoeliger voor zijn. 

Tango

Tango

12-11-2021 om 23:05 Topicstarter

Angela1967 schreef op 12-11-2021 om 21:43:

ps je hoeft als ouders niet alles te kunnen uitleggen maar ik vind wel dat je moetet zorgen dat kinderen op een of andere manier makkelijk met feitelijke informatie in aanraking moeten komen. Zeker als je op korte termijn risico's wilt voorkomen.

Gr Angela

Korte termijn? Hoezo? Ik verwacht niet dat mijn kinderen zeer binnenkort in aanmerking zullen komen voor een extra vaccin. Verder houden ze zich nog steeds aan de maatregelen dus ik zie niet waar ik risico's kan voorkomen. 

MRI

MRI

13-11-2021 om 09:40

Niet het hele draadje gelezen maar kan iemand me uitleggen: als iemand negatief getest is, is er toch een grotere zekerheid dat die persoon niet besmettelijk is dan als iemand gevaccineerd is? (ja je kan natuurlijk vanaf het moment van testen besmet raken maar dan nog, dat zou je strakker kunnen trekken door meer testlocaties te openen en een kortere tijd tussen qr toon moment en test te laten zitten)

dan

dan

13-11-2021 om 10:34

Ik ben zelf gevaccineerd en heb de QR code op mijn mobiel. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik op dit moment geen corona kan hebben maar dan zonder klachten? Dus dan kan ik toch ook nog allerlei mensen besmetten als ik de straat op ga, op het werk ben etc etc? 
Verder vind ik het ook wat raar dat bijvoorbeeld autorijlessen wel overdag doorgaan maar 's avonds na 18 uur niet meer mogen. Ik ben iemand die het nut van maatregelen op zich best inziet maar dan moeten ze wel logisch zijn. 

Als je de maatregelen naar een groep van 17 miljoen mensen vertaalt dan kan ik me voorstellen dat er wel enige lijn in zit. Er is nooit een logica mogelijk voor álle maatregelen, want dat zou betekenen dat je alle menselijke activiteiten heel strak in hokjes kon stoppen. Er zal dus altijd iets niet of wel mogen waarvan jij denkt: maar dat is toch hetzelfde als xxxx en dat mag wel/niet. 

Dus ik denk dat ze van drie kanten redeneren: 
1. wat wil je absoluut niet dicht gooien
2. waar komen mensen het meeste bij elkaar en kun je moeilijk controleren/komt alcohol bij kijken, dat zijn 'enge' situaties die je moet proberen te managen.
3. waar gaan meeste ongevaccineerden last van hebben en willen we verbieden zodat er misschien meer mensen over de streep getrokken worden (kan ook deels in 2 zitten). 

gr Angela

ps dit is puur speculatie, hoor, ik heb nergens zoiets gelezen.

MRI schreef op 13-11-2021 om 09:40:

Niet het hele draadje gelezen maar kan iemand me uitleggen: als iemand negatief getest is, is er toch een grotere zekerheid dat die persoon niet besmettelijk is dan als iemand gevaccineerd is? (ja je kan natuurlijk vanaf het moment van testen besmet raken maar dan nog, dat zou je strakker kunnen trekken door meer testlocaties te openen en een kortere tijd tussen qr toon moment en test te laten zitten)

Als iemand kort geleden negatief getest is, kan hij niet besmettelijk zijn. Als iemand gevaccineerd is, kan hij toch Corona onder de leden hebben en besmettelijk zijn. Al is vziw de besmettelijkheid wel lager als je geen klachten hebt. 

Besmetting van gevaccineerden is binnen het huidige beleidsdoel ‘ziekenhuizen ontlasten’ is wel duidelijk minder een probleem omdat zij bijna niet ernstig ziek worden. Dat kan natuurlijk veranderen. Als de aantallen gevaccineerden in de ziekenhuizen verder zouden oplopen, wordt dat vanzelf ook een probleem. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.