Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Olivia

Olivia

08-11-2016 om 12:28

Amerikaanse verkiezingen

Ik vind het best spannend, de Amerikaanse verkiezingen. Ik betrap mij erop dat ik steeds op diverse nieuwssites kijk hoe het staat met de strijd tussen "crooked" Hillary en Donald "grab them by their pussy" Trump, ook al heb ik mij verbaasd over de hele campagnetijd. Ben ik de enige?


Ad Hombre

Ad Hombre

12-11-2016 om 15:43

AnneJ

"Door Jan Böhmermann (die van het spotgedicht over Erdogan)


https://www.youtube.com/watch?v=GZc8tBtIDhI&feature=youtu.be"

Mooi. Nou even afwachten of Trump vervolging gaat eisen en of Merkel weer in een stuip schiet. En zo niet, wat betekent *dat* dan?

- Dat Trump toch echt niet te vergelijken is met tuig als Erdogan?
- Dat westerse leiders veel te slappe knieen krijgen als intolerante moslims hen hun wil proberen op te leggen?

Hebben we toch een tipje van de sluier opgetild van de reden waarom Trump gekozen is?

Nee hoor Ad

Oud adagium maar mensen willen brood en spelen en zekerheid in een onzekere wereld. Als je daar als politiek niet aan tegemoet komt krijg je dit.
En dan ook nog doen alsof je opkomt voor de mensen? En wie het niet redt of steeds meer wegzakt en de hoop verliest is gewoon een 'loser'?
Dat is ook in Nederland een dingetje. Baanverlies, onzekere arbeidsovereenkomsten met lage lonen, woningmarkt die tekortschiet, onderkant die steeds meer weggepest wordt door een cumulatie van bezuinigende maatregelen. Middenklasse die verarmt.
Daar moet je wat aan doen. In Amerika en in Nederland.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-11-2016 om 16:25

AnneJ

"Oud adagium maar mensen willen brood en spelen en zekerheid in een onzekere wereld."

Je kunt toch moeilijk stellen dat Trump meer 'zekerheid' biedt dan Hillary. Werkelijk niemand heeft een idee wat Trump in de komende vier jaar gaat doen, hijzelf waarschijnlijk ook niet.

Ja, dom

Neem me niet kwalijk, maar daarom kan ik de keuze van de Trumpstemmers niet als een rationele overweging zien. Het is een proteststem. Dat gaan we hier ook nog krijgen met de Thierry Baudet's, de Jan Roosen, en de Wildersen.

mirreke

mirreke

12-11-2016 om 16:34

Böhmermann

heeft het niet tegen Trump persé. Hij heeft het over de VS in het algemeen. Een aanklacht jegens de oppervlakkige (pop)cultuur die inderdaad als een sluier over de rottende realiteit ligt.

Een land verdeeld door problemen op het gebied van inkomen/uitkeringen, (ontbreken van) zorgverzekeringen, banen, media die zich vanwege geldgebrek laten leiden door snelle kijkcijferverhogende nieuwsgaring, steeds groter wordende verschillen tussen rijken en de rest (zelfs de middenklasse kan niet meer een comfortabel bestaan opbouwen, veel Amerikanten gaan gebukt onder immense studieleningen, veel mensen gaan gebukt onder creditcardschulden of hebben (nog steeds) slechte hypotheken). De infrastructuur is om te huilen, veel leegstand en tegelijkertijd woningtekorten, een politicorps dat de eigen bevolking als de vijand ziet, en dan heb ik het nog niet over racisme en de slechte behandeling van homo's/lesbo's en de controle over je eigen vruchtbaarheid en reproductiviteit...

Je zou inderdaad zeggen: werk aan de winkel... Maar ik maak me geen illusies, eerlijk gezegd.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-11-2016 om 16:40

AnneJ

"Neem me niet kwalijk, maar daarom kan ik de keuze van de Trumpstemmers niet als een rationele overweging zien. Het is een proteststem. Dat gaan we hier ook nog krijgen met de Thierry Baudet's, de Jan Roosen, en de Wildersen."

Normaal gesproken is het motto: "Stick with the devil you know", maar blijkbaar is de nood zo hoog gestegen dat men het wel eens met een andere duivel wil proberen.

http://modernliberals.com/trump-vs-clinton-a-case-for-the-devil-you-know/

De bekende duivel

https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/young-donald-trump-military-school/2016/06/22/f0b3b164-317c-11e6-8758-d58e76e11b12_story.html

Als kind was Donald Trump al de buurtbully.

"Donald was among a group of boys who pulled girls’ hair, passed notes and talked out of turn. “We threw spitballs and we played racing chairs with our desks, crashing them into other desks,” recalled Paul Onish, a classmate, describing himself and Trump as “probably the two worst.”

Donald spent enough time in detention, Onish said, that his buddies nicknamed the punishment “DTs” — short for “Donny Trump."

Sommige mensen hebben nou eenmaal bewondering, of angst, voor de grootste pestkop. Tot het hen zelf treft uiteraard.

Boter op het hoofd

Artikel in Volkskrant:
'In werkelijkheid bestaat een groot deel van de Amerikaanse zuidgrens al uit muren en hekken. Waar dat niet het geval is, bewaken scanners, drones en zwaarbewapende grenswachten de toegang tot de VS. Tussen 2009 en 2015 heeft huidig president Barack Obama 2,5 miljoen migranten gedeporteerd, meer dan enig ander president ooit.'

Hoe kan Obama zo tegen de plannen van Trump zijn, (namelijk verhoging van bestaande muur), terwijl hij zo velen heeft teruggestuurd EN de lokale bevolking werkeloos is omdat de uitbuiters illegalen in dienst namen voor een hongersloontje. Heet dat humaan?

http://www.volkskrant.nl/buitenland/de-muur-van-trump-die-heeft-obama-al-gebouwd~a4406895/

Tuinstoel

Tuinstoel

12-11-2016 om 22:20

AnneJ

"Dat is ook in Nederland een dingetje. Baanverlies, onzekere arbeidsovereenkomsten met lage lonen, woningmarkt die tekortschiet, onderkant die steeds meer weggepest wordt door een cumulatie van bezuinigende maatregelen. Middenklasse die verarmt.
Daar moet je wat aan doen. In Amerika en in Nederland."

O jee AnneJ, nee toch. Ik voel een proteststem aankomen. De huidige partijen hebben je blijkbaar flink in de steek gelaten. Snap je Trumpstemmers nou, of lijkt dat maar zo?

Ik zal zelf niet op PVV/SP stemmen want ik heb het daarvoor te goed. Maar ik snap ab-so-luut het gevoel dat sommigen hebben: dat zij niet meer meetellen in de maatschappij en dat het voor sommigen beter geregeld wordt dan voor hen.

Alleen zou ik dan zeggen: Nederlandse klagers, neem het heft in eigen hand en stel je niet zo kwetsbaar op. Zorg dat je niet afhankelijk wordt van een uitkering of sociale huurwoning. Zorg dat je zelfvoorzienend wordt, zeker als je nog jong bent moet dat lukken.

Tuinstoel

Je kunt je blijkbaar niet voorstellen dat als het jou wel lukt, dat het dan een ander niet lukt.

Tuinstoel

Tuinstoel

12-11-2016 om 23:04

juist wel

Natuurlijk wel! Ik zeg toch ook dat ik heel goed snap waar die onvrede vandaan komt en dus ook die proteststem. Als je terug gelezen hebt zal je ook zien dat ik die proteststemmers snap. Dat ik snap dat zij zich in de steek voelen gelaten door de huidige regering, en dan vooral de partijen die het zogenaamd voor de zwakkeren zouden opnemen.

Voor de jonge, goed opgeleide generatie, zou het niet nodig zijn om je afhankelijk te maken van anderen. Het zijn vooral de ouderen, zonder goede opleiding en baan, die hieraan ten prooi vallen. Dat zie je toch ook bij Trump & Brexit. Gaat hier ook gebeuren. Ze zijn met velen, en Samson snapt hun zorgen niet. Roemer is nier sterk genoeg, dus waar gaan ze voor kiezen...

En nou wordt hen ook het oer-Hollandse Sinterklaasfeest ontnomen. Erger kan bijna niet (cynische ).

rode krullenbol

rode krullenbol

12-11-2016 om 23:06

Hmm, Tuinstoel

Is het niet juist die wel al te simpele neoliberale riedel die niet langer voor zoete koek wordt geslikt?

Tuinstoel

Tuinstoel

12-11-2016 om 23:22

rode krullebol

Leg uit.. zonder in hele epistels te vervallen. Ben benieuwd wat je precies bedoelt.

Overigens zijn, back to topic, in Amerika de Democraten de liberals he.

Neoliberale flauwekul

http://www.volkskrant.nl/opinie/neoliberalisme-heeft-extremistisch-nationalisme-opgeroepen~a4309003/

Google even buiten je comfortzone op 'neoliberale flauwekul'. Kom je nog wel wat juweeltjes tegen die mogelijk iets meer inzicht geven Tuinstoel.

"Centraal thema binnen het kiezersverzet vormt het verlies aan zekerheid, zowel sociaal-economisch als sociaal-cultureel, omdat de prijs voor mondiale grenzeloosheid - minder salaris en meer migranten - niet in de villawijken, maar in de volkswijken wordt betaald. Alleen al een blik op de electorale plattegrond van Wenen maakt het politieke gevolg daarvan duidelijk: de keuze voor Hofer of Van der Bellen is sterk gekoppeld aan een welvaartskloof."

Tuinstoel

Tuinstoel

12-11-2016 om 23:54

links/rechts

Volgens mij blijven jullie hangen in de ouderwetse links/rechts tegenstelling, terwijl het daar allang niet meer om gaat.

Wie verliezen hun zekerheid: de arbeiders, van oudsher linkse stemmers. De VVD'ers die hun zaken beter voor elkaar hebben, hebben niet veel te vrezen of te klagen en zullen ook minder snel neigen naar een proteststem. Zij hebben de VVD en consorten nodig om niet over te gaan tot complete nivellering.

Wie is tegen TTIP, een neoliberalistisch plan. Volgens mij Donald Trump. Het zou mij niet verbazen als Wilders daar hetzelfde over denkt.

Nogmaals, het gaat allang niet meer over links of rechts. Volgens mij ligt de PVV op het gebied van zorg dichter bij de SP dan bij de VVD. Sowieso is de PVV een heel linkse partij, *behalve* als het aankomt op immigratie.

Bij het overlijden van Leonard Cohen


https://www.youtube.com/watch?v=mDTph7mer3I

"Don't dwell on what
has passed away
or what is yet to be.
Ah the wars they will
be fought again
The holy dove
She will be caught again
bought and sold
and bought again
the dove is never free.

Ring the bells that still can ring
Forget your perfect offering
There is a crack in everything
That's how the light gets in.

We asked for signs
the signs were sent:
the birth betrayed
the marriage spent
Yeah the widowhood
of every government --
signs for all to see.

I can't run no more
with that lawless crowd
while the killers in high places
say their prayers out loud.
But they've summoned, they've summoned up
a thundercloud
and they're going to hear from me.

Ring the bells that still can ring ...

You can add up the parts
but you won't have the sum
You can strike up the march,
there is no drum
Every heart, every heart
to love will come
but like a refugee.

Ring the bells that still can ring
Forget your perfect offering
There is a crack, a crack in everything
That's how the light gets in.

Tuinstoel

Tuinstoel

13-11-2016 om 00:03

mirreke

"en land verdeeld door problemen op het gebied van inkomen/uitkeringen, (ontbreken van) zorgverzekeringen, banen, ..... "

Ik weet niet of je er ooit bent geweest Mirreke, maar de gemiddelde Amerikaan woont rianter dan wij. Heeft een hoger inkomen terwijl de kosten van levensonderhoud er gemiddeld lager liggen. Zelfs in Compton (achterstandswijk LA) is het beter wonen dan in de Schilderswijk.

Ik zeg niet dat alles daar zaligmakend is en er is zeker nog genoeg verbetering te behalen, maar zo slecht als jij het schetst is het absoluut niet.

Racisme speelt er ook nog een rol, maar ik zie nergens anders zoveel zwarte mensen in overheidsdienst als daar. Ook op dat gebied zijn zij veel verder, want ga me niet vertellen dat dat in Nederland niet speelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 00:04

Heeft iemand Pauw vrijdagavond gezien?

Zo niet, misschien interessant om onderstaand fragment te bekijken en dan ben ik benieuwd wat jullie daarover zeggen.

http://pauw.vara.nl/media/366736

Tuinstoel

Tuinstoel

13-11-2016 om 00:22

Maar wat wil je daarmee? Pechtold deed het m.i. prima, maar ik ben fan. Die andere mensen zijn teleurgestelde PvdA'ers die nu mogelijk PVV zouden kunnen stemmen. Ik zei al eerder: ik snap ze wel, ook al zou ik zelf nooit zo stemmen.

Maar laten jullie je nou 'ns uit. Wat vinden jullie van al die teleurgestelde oudere, lager opgeleide burgers. De boze witte man. Snappen jullie hun gevoel of staan jullie ook zo ver buiten de realiteit? Het gaat erom wat je eraan kunt doen om hun teleurgestelde gevoelens om te draaien. Dat mensen weer gaan geloven in de politiek.

Nieuwe politiek

http://assets.contentful.com/9yrjjg8esu0r/2y71fb0uxGyYkS6igY2c8y/b2b6071c1d17204c1269be72548b1be8/Definitief_Verkiezingsprogramma_2017_fix_the_basics__2_.pdf

De politiek is nu bezig om antwoorden te formuleren. Helaas heeft ook iemand als Pechtold alleen 'oude' antwoorden en ik geloof dat hij het volk bij Pauw daarmee niet erg kon overtuigen. Je kunt het uitleggen zoals je wil als het geen verbetering betreft voor de mensen waar het om gaat zet het geen zoden aan de dijk.

Er zijn betere voorstellen.

http://us8.campaign-archive2.com/?u=5eb482a675889d2d42d51c4d1&id=19fbdc61f1
"Populisten populair

Afgelopen week is het duidelijk geworden dat de populist Trump tot president van de VS is gekozen. Dat is nu zo. Interessant is om te zien waarom kiezers zo massaal achter deze kandidaat zijn gaan staan. Natuurlijk verschilt de VS democratie erg met de Nederlandse, maar wat natuurlijk opvalt zijn het volstrekte gebrek aan feiten en echte oplossingen die door Trump zijn ingebracht. Het is inspelen op gevoelens van vooroordelen. Ook in Nederland hebben partijen als de PVV, VNL en 50+ daar een handje van. Concrete oplossingen, verkiezingsprogramma’s onafhankelijk laten doorreken ho maar, want dan val je door de mand. De Vrijzinnige Partij deelt de analyse dat de verstarde partijen achterhaald zijn en zich niet aan hun eigen haren uit hun eigen moeras kunnen optrekken. Maar de Vrijzinnige Partij kiest dan wel voor voorstellen, laat het verkiezingsprogramma beoordelen door PBL en CPB. Nederland verdient meer dan van de regen in de trump te komen."

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 01:00

Tuinstoel

Ik heb de indruk dat je de gemiddelde Amerikaan meer welvaart toedicht dan de werkelijkheid is. Dat ze rianter wonen in bepaalde plaatsen en gebieden ligt niet altijd aan hun welvaart lijkt mij, maar omdat je niet gestapeld hoeft te wonen als er ruimte is om het naast elkaar te doen. Maar dat wil niet zeggen dat je het goed voor elkaar hebt als je in een vrijstaand huis(je) woont.

Ik heb net even rondgegoogled over de VS, maar ik heb echt de indruk dat je er nogal naast zit.

Rascisme speelt in Nederland zeker ook nog een rol, dat is dit jaar helaas toch weer naar voren gekomen, maar in Amerika zit het in sommige gebieden nog enorm diep. Mensen zijn door de komst van Trump als president bang, bang dat ze vanwege hun afkomst weer extra over hun schouder moeten kijken. Het is toch vreselijk dat de KKK openlijk steun heeft betuigd aan Trump? Ze hebben blijkbaar het gevoel dat ze wel weer een potje kunnen breken, zolang Trump het voor het zeggen heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 01:23

Tuinstoel

Over twee maanden ben ik 56, ik heb alleen een diploma van de mavo, ik zit in de ww, de kans dat ik weer werk vind, schat ik momenteel niet zo positief in, ik maak me zorgen over de toekomst op het gebied van zorg. Ik moet er niet aan denken om in een verzorgingstehuis te komen en afhankelijk te zijn van overbelast personeel. Als ik over een jaar inderdaad geen werk heb kunnen vinden, dan kom ik in de bijstand. Althans voor een beetje. Een aanvulling op de wia van mijn man. En nu... moet ik nu de boze witte vrouw uit gaan hangen en me bij partijen/bewegingen als de PVV of VNL gaan aansluiten, of erger nog Pegida, omdat onze grenzen openstaan voor mensen die hier willen wonen? Ik word regelmatig chagrijnig als ik Rutte op tv zie en ik snap soms werkelijk niets van PvdA ministers en staatssecretarissen, maar ik weet de PVV en VNL niet de oplossing zullen bieden. Ik word echt doodziek van dat gedweep met 'zij snappen tenminste wat het volk wil, zij zeggen eindelijk eens wat het volk wil'. Welk volk? Ze vertegenwoordigen mij niet, alsjeblieft niet zelfs. En ze snappen net zo min wat de oplossing is voor wat het volk wil. Ja de grenzen dichtgooien en een zwarte Piet, dat is het antwoord op alles kennelijk. Alsof Kees uit de Schilderswerk dan wel opeens werk krijgt, lagere woonlasten, sneller een nieuw huis, meer betaalbare gezondheidszorg en dergelijke.

mirreke

mirreke

13-11-2016 om 07:27

Tuinstoel

http://inequality.stanford.edu/publications/20-facts-about-us-inequality-everyone-should-know Als ze nou de benzine toch eens wat duurder gingen maken, konden van die opslag wat wegen worden gerepareerd.

Laat je niet misleiden door uiterlijke schijn. Amerika is een verdeeld land, het rijkst met de meeste armen, een grote inkomensongelijjkheid en geen gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Er is veel ruimte ja, waardoor in grote delen mensen ruimere huizen hebben.
Er is wel degelijk racisme, dat is vooral bij deze verkiezingen wel duidelijk geworden. Wat niet wil zeggen dat er geen zwarte mensen goede banen kunnen hebben natuurlijk.
Het wegennet is op veel plaatsen deplorabel: http://www.pothole.info/the-facts/

Kijk eens naar de student debt: https://studentloanhero.com/student-loan-debt-statistics/

Kijk eens naar de leegstand in bv. het failliete Detroit bijv: http://all-that-is-interesting.com/abandoned-detroit-photos

Kijk eens naar de rust belt: https://nypost.com/2014/04/24/haunting-pictures-of-decay-from-the-american-rust-belt/#1

De realiteit in de VS strookt niet meer zo met de idealen van vrijheid (lees: geen overheidsbemoeienis) en die zelfvoorzienendheid die jij ergens net noemde.

Olivia

Olivia

13-11-2016 om 08:11

Ja, ik snap de gevoelens van de boze mensen (ik wil ze niet boze witte mannen noemen want daarmee doe je die hele groep tekort). Of die gevoelens terecht zijn, is een ander verhaal. Ik denk dat Nederlandse partijen veel kunnen leren van de uitslag in de VS en de uitkomst van het brexit referendum. Ik denk dat deze groep moeilijk is tevreden te stellen, vaak realiseren ze zich niet wat ze wel hebben. Maar ik snap heel goed dat ze het gevoel hebben dat hun wereld verandert en dat ze vooral veel in moeten leveren. Ik heb nog geprobeerd uit te leggen aan een vriendin waardoor, volgens mij, zo vasthouden aan het zwart zijn van zwarte piet. Het niet willen inleveren van een onderdeel van de eigen cultuur door anderen. Maar zij was het niet met mij eens.
Deze groep loopt gemakkelijk achter degene(n) aan die hen van alles beloofd. Ik maak me zorgen wat als die beloften niet uitkomen? Raken ze dan nog zwaarder teleurgesteld? Of is dat het moment dat ze zich realiseren dat ze zelf ook nvloed kunnen hebben op hun situatie.
En tuinstoel, ik dnek dat je een te rooskleurige voorstelling hebt van het leven in de VS. Of chargeer je?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 10:44

Olivia

Ik denk dat deze groep moeilijk is tevreden te stellen, vaak realiseren ze zich niet wat ze wel hebben.===

Precies. Waarom zou ik dáár begrip voor moeten hebben? En is het niet dom dat ze iemand geloven die ze van alles belooft, maar dat niet waar kan maken? Is het niet vreselijk dat we bij verkiezingen daardoor een kant op gestemd worden die niet wenselijk is? Een land besturen is niet zomaar wat. Dat wordt gemiddeld genomen gedaan door mensen die gestudeerd hebben. Dat zegt nog niet alles, je hebt zeker ook incapabele slimmeriken. Maar van mensen die laagopgeleid zijn kun je niet verwachten dat ze goed inzicht hebben in hoe alles in elkaar haakt en invloed heeft. Daarom ben ik niet voor referenda.

Li

Li

13-11-2016 om 10:47

als de beloften niet uitkomen

wenden ze zich weer tot de "oude" partijen. Maar die zullen gedwongen zijn om een deel van de agenda van de populistische partijen over te nemen, maar dan wel met wat cruciale aanpassingen. Ik snap niet dat iedereen zo paniekerig doet over het populisme. Dat houdt geen stand, juist omdat niemand een echt plan heeft.

Veranderingen doen nu eenmaal pijn, zowel bij de "losers" als bij de "winners". En bij de eerste groep altijd het meest.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 11:18

Populisme hoeft geen rampzalige gevolgen te hebben. Hebben ze de buit binnen, dan blijkt dat populistische leiders ook moeten onderhandelen en niet altijd hun zin kunnen krijgen. Zo gaat dat in ons land als het goed is. Er zijn ook landen waar zo'n populist alles naar zich toetrekt en van populist dictator wordt. Gekozen door het volk, wars van 'de elite', maar dan... Ik geloof bijvoorbeeld absoluut niet dat Wilders het welzijn van het volk voor ogen heeft. Hij zegt wat mensen willen horen om zijn doel te bereiken. Is mijn mening dus.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-11-2016 om 11:41

"Hij zegt wat mensen willen horen om zijn doel te bereiken. Is mijn mening dus."

Hij is wel bereid om al 15 jaar met bewaking rond te lopen, alleen om zijn doel te bereiken? Het is altijd dom om de motivatie van je tegenstander te onderschatten.

Van welke politicus zou je niet kunnen zeggen dat hij zegt wat hij zegt om zijn doelen te bereiken? Als je het ver brengt in de politiek is je kostje toch redelijk gekocht. Je begint met een kamerlissalaris, dan misschien een ministerssalaris en dan lekker je pensioen afwachten op een leuke burgemeesters of andere politieke post. Tussendoor vaak nog een aardig wachtgeld en een baantje bij Europa is natuurlijk ook nog altijd zeer aantrekkelijk.

Dat speelt voor de Samsoms, Ruttes, Pechtolds en wat dies meer zij allemaal geen rol denk je? Die gaan alleen voor het landsbelang?

Ik geloof dat het bij iedere politicus een mix is van eigenbelang en landsbelang. Ik zie geen enkele reden dat dat voor Wilders anders zou liggen. Sterker nog hij betaalt er flink voor (zie beveiliging).

Maar dat maakt jou niet uit, he Kaaskopje? Schoppen tegen Wilders is waar je mee laat zien wat een goed mens je bent. Dat deden veel mensen ook met Trump en van het resultaat zijn ze toch een beetje geschrokken.


https://www.youtube.com/watch?v=fhJqMQSafRo

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2016 om 11:48

Ik heet Kaaskopje

Ad Hombre

Tuinstoel

Tuinstoel

13-11-2016 om 14:17

reactie

@AnneJ: natuurlijk kon Pechtold hen niet overtuigen. Zij overwegen geen moment om op zo'n redelijke man te stemmen. Eigenlijk zou iemand als Samson daar moeten zitten, maar hij is veel te intelligent voor hen en staat te ver van hun af. M.i. niet de leider die PvdA nodig heeft, Asscher is al veel aansprekender.
Beter nog Roemer. Uiteindelijk wordt dat hun keuze Roemer of Wilders.

@mirreke: uiteraard is Amerika een verdeeld land en heeft het veel beperkter sociale voorzieningen, maar de zwarte bevolking is echt wel zichtbaarder in functies van allerlei niveaus dan hier. Wij hebben wat dat betreft ook echt nog een flinke inhaalslag te maken.
Precies de punten die jij noemt, zij de redenen op om Trump te stemmen. 8 jaar Obama hebben hun niet gebracht waar ze op gehoopt hebben.

Wilders heeft ook de oplossing niet, maar deze mensen willen uitzicht op verbetering. Uiteindelijk beloven alle politici zaken die ze niet waar kunnen maken. Bieden ze allemaal ondoordachte oplossingen voor problemen (kan je je nog dat bizarre zorgverzekeringsplan herinneren, het kwartje van Kok en de 1000 euro van Rutte?). Alleen ons geluk is dat Wilders niks alleen kan doen, hij heeft andere partijen nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.