Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Belazerd. Coronacijfers


Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:03 Topicstarter

Poezie schreef op 22-04-2021 om 12:43:

Een topic opener bepaalt inderdaad niet of ik een reactie mag geven op een geuite mening en hoe. Als je dan volkomen uit je dak gaat omdat iemand "jouw regels" niet opvolgt denk ik dat je even in de spiegel moet kijken en eens goed na moet denken over of het wel goed met je gaat.

je mag zeker een reactie geven maar je hoeft geen persoonlijke uitspraken naar mij te doen over mezelf dat is gewoon weg niet nodig of het op zo een manier te zeggen dat alles eigenlijk gewoon belachelijk is wat ik typ 

je hoeft het er zeker niet mee eens te zijn maar jou manier van praten en persoonlijk worden valt mij niet goed 

Zoals onnozele topics openen omdat jij dat vind ? En ik niet hetzelfde als jou denk ..

Ik vind dat je je eigen advies mag aannemen door even in de spiegel te kijken

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:06 Topicstarter

Chiquita schreef op 22-04-2021 om 12:19:

Ik lig dubbel van 't lachen om de heerlijke meningen: Is Lanza gereïncarneerd ? (oude forumgangers weten wel op wie ik doel, hoop dat dat mag)

net als dit ? Dat is gewoon belachelijk maken.. was dat zo nodig?  

"oude forumsgangers weten wel op wie ik doel"

hoe denk je dat dat iemand laat voelen als je zo een opmerking maakt? 

Rachel. schreef op 22-04-2021 om 13:06:

[..]

net als dit ? Dat is gewoon belachelijk maken.. was dat zo nodig?

"oude forumsgangers weten wel op wie ik doel"

hoe denk je dat dat iemand laat voelen als je zo een opmerking maakt?

Het probleem is dat je alleen op dergelijke reacties ingaat. Op meer feitelijke reacties reageer  je niet. Iemand heeft hierboven al linkjes gegeven die laten zien dat het verhaal over Sanne op facebook een Hoax is.

Rachel,

Als je serieus genomen wilt worden is het goed om zęlf in de spiegel te kijken. Realiseer je wat je kennisniveau is, laat je bijspijkeren als je iets niet weet of begrijpt maar ga niet op basis van een gevoel feiten afwijzen.

Waarom is het in godsnaam nodig om te zoeken naar complotten als de verklaring simpel is? En als het zo simpel is maar iemand wil jou wijsmaken dat het niet klopt moet jij op feitenonderzoek gaan. En daarvoor moet je neutrale kranten en publicaties lezen. Niet Facebook, YouTube en Telegraaf gebruiken daarvoor. Als je alleen die bronnen gebruikt krijg je telkens meer van  dezelfde info te zien die jou bevestigt in je zorgen. En zo kom je nooit meer op neutrale grond. En word je dus nooit wijzer dan je nu bent. En kun je nooit goed een eigen mening vormen. 

gr Angela

PS de grootste kunst en dus het moeilijkst is weten wat je niet weet en proberen te bedenken hoe erg dat is.

Ik weet niet hoe een auto werkt en toch ga ik ermee rijden. Dus dat risico neem ik. Als er informatie over vaccin risico's komen dan lees ik zo goed mogelijk wat ik begrijp en weeg dat af. Maar als ik niet precies begrijp hoe het vaccin werkt is dat voor mij geen reden om het af te wijzen. Ik kan er een dagtaak aan hebben om alle wappie berichten te lezen en te bedenken wat ik ervan vind. Maar waar zou ik? Als er een complot is gaan we toch allemaal dood 😀. 

Gr Angela 

Daglichtlamp schreef op 22-04-2021 om 13:11:

[..]

Het probleem is dat je alleen op dergelijke reacties ingaat. Op meer feitelijke reacties reageer je niet. Iemand heeft hierboven al linkjes gegeven die laten zien dat het verhaal over Sanne op facebook een Hoax is.

Nou, dit inderdaad.

Rachel, jij wil alleen meningen lezen en geen discussie daarover voeren. Zo werkt het niet op een forum en ook niet in het normale leven. Je hebt te maken met mensen en niet met een toetsenbord en een beeldscherm die jou de gewenste antwoorden geven. Als je geen gelijk krijgt begin je beledigd te doen en van je af te slaan, wat wil je hiermee bereiken? 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:18 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 22-04-2021 om 13:11:

[..]

Het probleem is dat je alleen op dergelijke reacties ingaat. Op meer feitelijke reacties reageer je niet. Iemand heeft hierboven al linkjes gegeven die laten zien dat het verhaal over Sanne op facebook een Hoax is.

ik wil ook echt wel op de feitjes reageren want dat deel ben ik het ook met jullie eens en krijg ik ook meer info van jullie maar na de feitjes worden dan weer opmerkingen gemaakt over mij of over mijn denkwijze waardoor ik dan ook denk dat reageer ik liever niet op de feiten 

want stel ik zou niet aangeven dat ik die onnodige opmerkingen vervelend vind 

dan zou ik het in eerste instantie goedkeuren dat die opmerkingen worden gemaakt en in tweede instantie zou ik die onnodige opmerkingen blijven horen al zou ik op de feitjes reageren 

door die opmerkingen werd het voor mij lastig om te zeggen ja dat ene gedeelte ben ik wel met je eens of jaa dat klopt eigenlijk wel  en dan te negeren wat ze nog na roepen 

En waarom geloof je complotten en hoax berichten? Wat brengt je dat? Het zoeken naar bewijzen dat Sanne niet echt is, is toch geen research? Dat is googlen op onzin.

Foto's delen van mensen met andere aandoeningen en dan beweren dat iemnd is ovetleden aan een vaccinatie dat is niet ok. De informatie over vaccinaties, over corona is gewoon openbaar. De waarheid is al erg genoeg.  Er hoeft niet over gelogen te worden. En zeggen dat je geen vaccinatie wil omdat jij dat niet nodig vindt dan is dat prima.  Er hoeven geen doemscenario's bij bedacht te worden.

Ik geloof ook niet dat er groot overkoepelend complot is waarin  de overheid een soort alternatieve maatschappij wil creëren. 

Ik vind het wel fascinerend dat mensen daarin geloven . Ook vooral  omdat die mensen dan blijkbaar de enige zijn die dat door  hebben. En straks is  iedereen  weg behalve die mensen. Wat een afschuwelijke wereld hoe je dan over.

 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:23 Topicstarter

Angela1967 schreef op 22-04-2021 om 13:11:

Rachel,

Als je serieus genomen wilt worden is het goed om zęlf in de spiegel te kijken. Realiseer je wat je kennisniveau is, laat je bijspijkeren als je iets niet weet of begrijpt maar ga niet op basis van een gevoel feiten afwijzen.

Waarom is het in godsnaam nodig om te zoeken naar complotten als de verklaring simpel is? En als het zo simpel is maar iemand wil jou wijsmaken dat het niet klopt moet jij op feitenonderzoek gaan. En daarvoor moet je neutrale kranten en publicaties lezen. Niet Facebook, YouTube en Telegraaf gebruiken daarvoor. Als je alleen die bronnen gebruikt krijg je telkens meer van dezelfde info te zien die jou bevestigt in je zorgen. En zo kom je nooit meer op neutrale grond. En word je dus nooit wijzer dan je nu bent. En kun je nooit goed een eigen mening vormen.

gr Angela

ja daar heb je zeker ook gelijk in Angela het is ook niet zo zeer dat ik alle feiten afwijs 

maar dat is dus dat gedeelte van mijn mening 

en natuurlijk komt een stukje van zien is geloven erbij 

maar mij  mening is ook gewoon waarom geloven we alles zo goed wat ons verteld word (ik weet dat corona echt bestaat en dat niet nep is) maar omdat de overheid het zegt en hun met feiten komen nemen wij dat aan van hun 

maar we zien toch helemaal niet wat echt achter de schermen gebeurd we zien alleen wat ons verteld word ook door rutte zelf en we zien wat ons word laten zien dat geloven we dan ook 

en sat is meer mijn punt sommige dingen  geloof ik en sommige heb ik me twijfels bij er kan ons alles verteld worden maar wij weten niet wat echt achter de schermen gebeurd wij weten alleen wat ze ons zeggen en laten zien 

nogmaals wil niet zeggen dat ik het met niks eens ben hoor maar sommige dingen durf ik gewoon weg niet volledig op te vertrouwen (al is het zo bewezen door hun) het zijn nogmaals gewoon mensen die ons dat vertellen we stonde  er allemaal niet bij

dus dat is een  beetje die kloof ook tussen onze meningen .

pff deze discussie is al zo lang zo meta. Dat was toch een no go op dit forum?

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:25 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 22-04-2021 om 13:11:

[..]

Het probleem is dat je alleen op dergelijke reacties ingaat. Op meer feitelijke reacties reageer je niet. Iemand heeft hierboven al linkjes gegeven die laten zien dat het verhaal over Sanne op facebook een Hoax is.

klopt trouwens die linkjes heb ik inderdaad gekeken en geeft me ook het besef van oke ik geloof de overheid ook niet helemaal maar zou zulke dingen ook niet zo moeten aanemen want iedereen kan het laten lijken alsof het echt is inderdaad 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:27 Topicstarter

Poezie schreef op 22-04-2021 om 13:17:

[..]

Nou, dit inderdaad.

Rachel, jij wil alleen meningen lezen en geen discussie daarover voeren. Zo werkt het niet op een forum en ook niet in het normale leven. Je hebt te maken met mensen en niet met een toetsenbord en een beeldscherm die jou de gewenste antwoorden geven. Als je geen gelijk krijgt begin je beledigd te doen en van je af te slaan, wat wil je hiermee bereiken?

nee ik heb in een ander bericht gezet waarom ik idd zo reageerde probeer daar aub ook in beetje bij in te leven ipv je eigen redenering maken 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:29 Topicstarter

Angela1967 schreef op 22-04-2021 om 13:16:

PS de grootste kunst en dus het moeilijkst is weten wat je niet weet en proberen te bedenken hoe erg dat is.

Ik weet niet hoe een auto werkt en toch ga ik ermee rijden. Dus dat risico neem ik. Als er informatie over vaccin risico's komen dan lees ik zo goed mogelijk wat ik begrijp en weeg dat af. Maar als ik niet precies begrijp hoe het vaccin werkt is dat voor mij geen reden om het af te wijzen. Ik kan er een dagtaak aan hebben om alle wappie berichten te lezen en te bedenken wat ik ervan vind. Maar waar zou ik? Als er een complot is gaan we toch allemaal dood 😀.

Gr Angela

precies ik begrijp je heel goed hoor 

en dat is het ook ik weeg alle risico's af en heb het ook gezien bij mijn naaste 

juist als ik niet goed weet hoe een vacc werkt is voor mij juist een reden om het af te wijzen ik ga het niet laten inspuiten omdat hun zeggen dat het goed is terwijl ik zelf nog erg mijn twijfels erover heb ook om wat ik bij andere helaas heb gezien.

maar dat is mijn mening ik begrijp en respecteer jou mening ook

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 13:32 Topicstarter

Plantenbak schreef op 22-04-2021 om 13:20:

En waarom geloof je complotten en hoax berichten? Wat brengt je dat? Het zoeken naar bewijzen dat Sanne niet echt is, is toch geen research? Dat is googlen op onzin.

Foto's delen van mensen met andere aandoeningen en dan beweren dat iemnd is ovetleden aan een vaccinatie dat is niet ok. De informatie over vaccinaties, over corona is gewoon openbaar. De waarheid is al erg genoeg. Er hoeft niet over gelogen te worden. En zeggen dat je geen vaccinatie wil omdat jij dat niet nodig vindt dan is dat prima. Er hoeven geen doemscenario's bij bedacht te worden.

Ik geloof ook niet dat er groot overkoepelend complot is waarin de overheid een soort alternatieve maatschappij wil creëren.

Ik vind het wel fascinerend dat mensen daarin geloven . Ook vooral omdat die mensen dan blijkbaar de enige zijn die dat door hebben. En straks is iedereen weg behalve die mensen. Wat een afschuwelijke wereld hoe je dan over.

juist ik snap wat je zegt inderdaad en hebt helemaal gelijk ik besef me ook goed nu dat ook de mensen zelf de grootse leugen maken ( zoals over sanna) om hun gelijk maar te bewijzen terwijl dat gene wat ze aantonen wel een leugen is 

zoals je zegt heb ik inderdaad mijn eigen mening over het niet vertrouwen van dingen 

maar ben me zeker bewust dat ik die mensen die dat verspreiden ook niet moet geloven 

je kan eig niemand geloven daarom blijf ik toch het dichts bij mijn eigen gevoel.

bedankt voor je uitleg😊

Oprechte vraag, Rachel: gebruik je wel eens andere medicijnen? Heb je wel eens vaccinaties gehad voor een verre reis? Wat als je je morgen goed openhaalt aan een roestige spijker, ga je dan een tetanus injectie halen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.