Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

wendelien

wendelien

16-03-2011 om 19:02

Boekenweek: wat lees je nu

en wat vind je ervan? Zijn er hier nog meer mensen die af en toe in het Duits lezen? Ik heb ontdekt dat daarin toch heel wat lezenswaardigs verschijnt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

17-03-2011 om 13:18

Als je the help mooi vond

vind je misschien ook The Long Song mooi van Andrea Levy. Ik heb het net uit, prachtig boek. Het gaat over de slavernij op Jamaica in de 19e eeuw. Ik moest er even inkomen, maar het is een krachtig verhaal, op een originele manier geschreven. Ik wist werkelijk niets van de Jamaicaanse slavernij, en hou altijd wel van boeken die mij kennis laten maken met geschiedenis waar ik niets vanaf wist.

Ik ben nu, naar aanleiding van een draadje hier, bezig in het Pauperparadijs. Ik vind het een erg mooi boek.

Hibiscus.

Fiorucci

Fiorucci

17-03-2011 om 13:37

Hier...

Ik ben net begonnen in De laatste keizer van China.

wendelien

wendelien

17-03-2011 om 14:00

Massi en berber

Dat je überhaupt nog kunt lezen, Massi. Ik kon indertijd geen 3 woorden achter elkaar onthouden, meen ik. Ik ga hard aan je denken en wens je sterkte!

En Berber: lezen met drie jonge kinderen is een prestatie op zich, inderdaad. Fijn dat je er desondanks in slaagt. 't Is zo heerlijk.

Maar nu moet ik toch echt een taart gaan bakken.

Massi (ot)

Duim, duim, duim...

Je weet toch dat het vandaag St Patricks Day is he? Mocht-ie vandaag komen, dan vind ik dat je m toch eigenlijk een Ierse naam moet geven . Zo'n hele lastige met samengeklonterde medeklinkers en een paar accenten bij voorkeur, of iets raars zoals Feargal of Rossa. Ach nee, da's zielig. Nou ja, als tweede naam dan. Ayoub Declan, zoiets

Groeten,

Temet

Faith

Faith

17-03-2011 om 14:03

De liefde dus

Ik lees op dit moment De liefde dus van Joke Hermsen. Mooi boek wel, wel lastig soms, voor mijn leesgroep. Verder ligt nog half uitgelezen, maar o wat heb ik er zin in: HEt zat zo, van Meir Shalev (geweldig!!) en ga ik mijn van Kader Abdolah De Koning kopen.... fantastische schrijver!!! dus.... tijd voor een gebroken been ofzo om alles eindelijk te lezen... Faith

Beau Ter Ham

Beau Ter Ham

17-03-2011 om 14:25

In gesprek met mijzelf

Van Nelson Mandela. Wie heeft dat boek gelezen,. Het lonkt mij toe maar toch stel ik het kopen steeds uit.

Valkyre

Valkyre

17-03-2011 om 15:11

Massi (ot)

Spannend, spannend!! Nou gaan we met z'n allen om de paar uur checken of er al nieuws is, haha!

Valkyre

Valkyre

17-03-2011 om 15:15

Oh pioneers!

Als je pioniersverhalen (letterlijk) mooi vindt, lees dan eens Oh Pioneers! van Willa Cather. En My Antonia van dezelfde schrijver. Ze werd en wordt van romantiseren beschuldigd (niet geheel ten onrechte) maar heeft desondanks een stevige plek veroverd in het canon van de Amerikaanse literatuur.

margje van dijk

margje van dijk

17-03-2011 om 16:52

Massi

Is het al zo ver??? Spannend! Ik voel met je mee!

Ik zal je Nancy Turner tip in mijn achterhoofd houden

Margje

Hibiscus

Hibiscus

17-03-2011 om 20:29

Vilhelm moberg

met de emigranten, is die al voorbij gekomen, in het kader van pioniers verhalen. Ik vond het een prachtige serie, zeker omdat ik het las op vakantie in die streek in Zweden waar het begint. echt een aanrader en omdat er meerdere delen zijn (ik geloof 4) kun je even door.

Massi, succes! spannend hoor...

Hibiscus

Margje

Nancy Turner is zoooo tranentrekkend mooi! Hou die maar in je voorhoofd in plaats van in je achterhoofd.
Dank je Massi voor het mee-promoten!
(Ik kijk hier natuurlijk eigenlijk alleen maar om te zien of....)
Oh en ik lees de Septimus Heapserie van Angie Sage, ook een aanrader.

krin

krin

18-03-2011 om 13:00

Vraag me wel af...

hoe het Massi vergaat.

Vic

Vic

18-03-2011 om 14:15

Is Massi aan het bevallen? Heeft er iemand al nieuws? Leuk hoor.

Vic

Ze meldde zo tussen neus en lippen door in dit draadje dat ze om de tien minuten "een wee(tje)" had (zie haar laatste posting), dus sindsdien kijken sommigen (onder wie ik) regelmatig of er al nieuws is.

Massi, we duimen voor je. En meld je maar snel weer hier.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

18-03-2011 om 14:43

Oh ja

Ik zie het. Het berichtje is al van gisteren, dus het zou zomaar kunnen dat ze al bevallen is. Vals alarm kan natuurlijk ook. Spannend hoor.

Vic

Vic

18-03-2011 om 17:05

Pelle

Haar berichtje over die weetjes om de 10 minuten was van gisteren. Daarna is ze in dit draadje niet meer terug gekomen, en ik heb nergens haar melding over vals alarm gezien.

Massi Nissa

Massi Nissa

18-03-2011 om 19:00

Bericht

Gistermiddag om vier uur is onze zoon geboren. Een ongelooflijk mooi en lief mannetje dat zulke enorme haast had dat ik nu een poosje niet kan zitten. Vandaar een kort berichtje van een bijzonder gelukkige moeder. Gruesome details to follow, hahaha. Nee hoor. Het is voorbij en ik geniet. Allemaal ontzettend bedankt voor het medeleven. Er komt nog een foto op mijn Hyves, maar niet vandaag .
Liefs
Massi

Massiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

oh fantastisch, ik ben heel blij voor jullie, wat geweldig Massi !

Kus !

Gefeliciteerd massi

Ik ben een beetje stil en bijna emotioneel, dat krijg je ervan als naar meetings gaat ...

Heel hartelijk gefeliciteerd.

Ja massi

Fantastisch, heerlijk dat alles goed ging EN nu achter de rug is. Geniet lekker van je kleine man en gezin. Ben benieuwd hoe je dochter het vindt om grote zus te zijn.

liora

liora

18-03-2011 om 19:59

Wow!

Hoi Massi,

Wat heerlijk, een zoon! Hartelijk gefeliciteerd, fantastisch nieuws!

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-03-2011 om 20:22

Massi!

Geweldig! Gefeliciteerd!

Biene M.

Biene M.

18-03-2011 om 20:37

)

Gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje! Hopelijk kun je snel weer zitten en een fotootje uploaden Heb je het ziekenhuis nog gehaald?

X M.

krin

krin

18-03-2011 om 20:37

En wat leest massi nu?

Elk millimetertje van haar kersverse (en snelle) zoon! Gefeliciteerd met z'n viertjes.

Asa Torell

Asa Torell

18-03-2011 om 20:42

Massi

en man, dochter, van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat het blijkbaar allemaal goed is gegaan, behalve dat zitten dan... hopelijk komt dat ook snel goed. Veel plezier met elkaar!

Vera*

Vera*

18-03-2011 om 20:45

Gefeliciteerd!

Van harte geluk gewenst met jullie zoon en broertje!

Vera

Maylise

Maylise

18-03-2011 om 20:46

Gefeliciteerd!

Geen gelezen boek maar wel heel veel felicitaties voor Massi!!
gefeliciteerd met je zoon!!

Beau Ter Ham

Beau Ter Ham

18-03-2011 om 20:53

Massi

Van harte gefeliciteerd met je zoon. Met een glimlach lees ik het berichtje.

Massi

oei, hij kon niet wachten? Pijnlijk... Maar wel heel fijn dat hij er is en dat jullie blij zijn met z'n allen!

gefeliciteerd en dat hem een mooi, machtig, prachtig leven mag wachten!
Jons

Kobalt

Kobalt

18-03-2011 om 21:11

Goed nieuws

Kijk, dat maakt me blij, zulk goed nieuws!

Gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.