Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

wendelien

wendelien

16-03-2011 om 19:02

Boekenweek: wat lees je nu

en wat vind je ervan? Zijn er hier nog meer mensen die af en toe in het Duits lezen? Ik heb ontdekt dat daarin toch heel wat lezenswaardigs verschijnt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

20-03-2011 om 10:52

Ringelding (ot)

Ik dacht dat de ringel-s was afgeschaft in dr Neue Deutsche Rechtschreibung? Alleen nog in eigennamen (manlief heeft 'm in zijn achternaam... Leuk, sta je met een B in het telefoonboek omdat men geen ringeldingen smapt bij KPN...).

Jade

Jade

20-03-2011 om 11:14

Massi,

gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Heel veel geluk toegewenst

Rafelkap

Rafelkap

20-03-2011 om 17:44

En ook van mij (massi)

Massi en familie: van harte gefeliciteerd met de komst van jullie zoon! Opdat hij maar veel mooie boeken mag lezen, later!

merene

merene

20-03-2011 om 21:19

Massi

Gefeliciteerd met je zoon! Voor boeken lezen heb je nu even wat minder tijd, denk ik zo.

Ik ben gaan zoeken naar je bericht, toen ik zag dat er zoveel mensen op jou reageerden. Echt geweldig.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-03-2011 om 09:45

Massi

Ik hou met smart hyves in de gaten, maar ik heb nog geek kiekjes voorbij zien komen....

Ringelding (nu de hele draad toch al ot is)

Overigens ken ik best een aantal Duitsers en Oostenrijkers, maar geen van hen had óóit van "Ringel-s" gehoord. Die naam schijnt een Nederlandse uitvinding te zijn, dus mijn kinderen noemen het maar netjes "es-zet". Dan worden ze in onze dierbare buitenlanden tenminste begrepen

Puck

Puck

21-03-2011 om 10:43

Massi!

Ik was dit draadje al helemaal uit het oog verloren, maar dankzij een foute posting in het Moldraadje kwam ik toch weer hier uit. Gefeliciteerd met je zoon.

Pluk53

Pluk53

21-03-2011 om 14:16

Wie heeft het boekenweekgeschenk al gelezen

gisteren gebruik gemaakt van de gratis trein, samen met 299999 andere Nederlanders. En "de kraai" gelezen. Ontroerend, heel erg de moeite waard (vind ik ).

Massi Nissa

Massi Nissa

21-03-2011 om 15:08

Laatste ontsporing

Wendelien, mijn excuses voor het derailleren van je boekendraad - ik beloof voorlopig niet meer te bevallen tijdens een discussie over Duitse boeken. Voor de geinteresseerden een laatste update, dan verhuis ik naar Babytijd waar ik nog 360 dagen thuishoor:
- Foto's op Hyves en Facebook (al is hij in het echt nog veel mooier)
- Temet: zoons naam is aanvraagbaar op massi-oo apestaartje hotmail enzo
- Zoon is nu alweer aan het groeien, heeft de borst uitverkoren tot favoriete bezigheid - naast protesteren als hij van iemands schoot naar de wieg moet verhuizen
- Ik geniet me suf en ook nog drie slagen in de rondte. Alles geneest zeer voorspoedig.
Allemaal ontzettend bedankt voor de lieve reacties, erg ontroerend en bijzonder om mee te maken.
Groetjes
Massi

Valkyre

Valkyre

21-03-2011 om 16:52

Heerlijk

He, heerlijk Massi!

En nu weer on topic: ik ben nog niet in de boekhandel geweest! Dat mis ik wel in onze buitenwijk... Nog gauw even naar de binnenstad (kan nog t/m vrijdag of zaterdag, toch?) Ben benieuwd naar 't boekenweekgeschenk...

wendelien

wendelien

21-03-2011 om 19:01

Massi

Lieve Massi,
Het is je van harte vergeven, hoor! Voor zulke prachtige aanleidingen maak ik graag een uitzondering. Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat, maar ik hoop wel dat je niet helemaal verhuist naar de babies.
Liefs, W

Genista- ringelding

Wat wij Ringel-S noemen noemen zij de Harde-es. En dat benadert meteen de uitspraak vrij aardig!

Algebra

Pluk53

Pluk53

22-03-2011 om 13:34

Eszett

http://nl.wikipedia.org/wiki/RingelS
niemand het boekenweekgeschenk gelezen?

Faith

Faith

22-03-2011 om 14:21

Bezig

Hallo,
Ik heb ook gebruik gemaakt van de vrij reizen dag,. heerlijke dag gehad!! In Amsterdam. En af en toe in het boekje gelezen. Ik ben een liefhebber van Abdolah, dus dat is genieten. Faith

Algebra

Zoals ook in de link van Pluk te zien is, hebben de Duitsers er zelfs een paar namen voor. "Onze" Duitsers en Oostenrijkers (en dat zijn er meer dan 40) noemen het allemaal Eszett, vandaar dat wij onze kinderen ook de naam eszet leren.

Massi Nissa

Massi Nissa

22-03-2011 om 16:12

Besteld

Zojuit besteld bij bol.com: The Help (n.a.v. dit draadje) en Jump! van Jilly Cooper - gewoon omdat ik trouw alles lees wat Cooper produceert, heerlijke onzin over de Engelse upper class. Verder verzamel ik nu vooral mooie teksten en gedichten om mijn huidige enorme geluksgevoel uit te drukken. Ik ben van plan om een collage te maken en die in de wc te hangen (ofzo).
Groetjes
Massi
Voorbeeldje mooie tekst:
And Joy shall overtake us as a flood;
When every thing that is sincerely good
And perfectly divine,
With truth, and peace, and love, shall ever shine
Uit: On Time van John Milton

Asa Torell

Asa Torell

22-03-2011 om 20:18

Massi (ot)

(On topic heb ik namelijk niets beters te melden dan dat ik de serie waar mijn nick uit komt, weer eens aan de jaarlijkse herlezing heb onderworpen ). Wat enorm heerlijk om te lezen hoe je geniet! Blijkbaar nog veel meer dan je van te voren al dacht .

Krin

Krin

22-03-2011 om 20:34

Oi massi

Zit ik hier toch bijna met kraamtranen by proxy door je berichtje. En ik zit opeens weer met een ontploft lijf, een tevreden sabbelend wurm en een brok in mijn keel op de bank naar Forever Young van Dylan te luisteren:


http://www.youtube.com/watch?v=Hc-a1kP7ITA&feature=fvsr

May God bless and keep you always
May your wishes all come true
May you always do for others
And let others do for you
May you build a ladder to the stars
And climb on every rung
May you stay forever young

May you grow up to be righteous
May you grow up to be true
May you always know the truth
And see the light surrounding you
May you always be courageous
Stand upright and be strong
May you stay forever young

May your hands always be busy
May your feet always be swift
May you have a strong foundation
When the winds of changes shift
May your heart always be joyful
And may your song always be sung
May you stay forever young

Ja!

Massi, je hebt 'm.

De klik.

Ik zéi het je toch.

Mens wat een geluk. Dit is het he. En dan dat weer er nog bij.

Valkyre

Valkyre

22-03-2011 om 21:15

Krin

Zit ik hier ineens te grienen! En bedankt he?

Krin

Krin

23-03-2011 om 09:35

En nu on topic

Ik slaap op het moment te weinig vanwege Audrey Niffenegger, Her fearful symmetry. Over een tweeling die van hun tante (ook een van een tweeling) een appartement in Londen erft, grenzend aan Highgate Cemetery en voorzien van eigenaardige buren plus het spook van tante. Ik geloof dat het thema relaties en de verandering en vergankelijkheid daarvan is, maar wat me laat doorlezen is zeker ook de mooie, warme, soepele stijl. Via een boekendraadje hier, toen zonder geboorte heb ik The Time Traveller's Wife van haar gelezen, dat was ook al zo'n heerlijk boek.
En zojuist heb ik Waarom je er bent van Wolf Erbruch besteld voor zoon en mezelf, omdat hij er gisteren over vertelde dat hij het op school had gezien en het voor het eerst was dat hij zo verliefd over een boek praatte. Dat vond ik wel een boek waard.

Dystopie

Lees net een recensie in de Volkskrant van dé dystopische oerroman (aldus VK) uit begin vorige eeuw. Pas opnieuw vertaald, hij wordt zeer positief beschreven. Ik meen dat Massi van dystopische romans houdt, al is het wellicht niet het genre dat het meest voor de hand ligt met een versch jongetje aan de borst Maar wie weet voor later:
"Wij" - Jevgeni Zamjatin

Wb. Wolf Erlbruch: dat is idd een heel leuk boek. Hij heeft nog een prachtig prentenboek geschreven, over de dood. Geen rouwverwerkingshulpmiddel, gewoon een prentenboek met de dood als onderwerp. Mooi hoor.
"De eend, de dood en de tulp":
http://www.pluizuit.be/071120/De%20eend.htm

Massi Nissa

Massi Nissa

23-03-2011 om 10:54

Ja, ja en ja!

Ja, Asa, ik ben blijer dan verwacht omdat ik niet had ingecalculeerd dat ik ook nog een ronduit fantastische kraamhulp zou hebben EN ik had niet bedacht dat je met zijn viertjes blij bent en dat dat wezenlijk anders is dan met zijn drietjes - er is gewoon meer van alles, ofzoiets.
Ja, rodebeuk, het is de klik! En inderdaad, dit weer is natuurlijk out of this world.
Ja, krin, precies, ik ben ontploft en helemaal high van alle gebeurtenissen. Kan me nog herinneren dat Manda destijds ook zoiets had net na de geboorte van mandarijntje.
Anneque, ja, prachtig boek, Zamyatin! Heb 'm hier staan in het Engels - wist je dat het boek eerder in het Engels verscheen dan in het Russisch in verband met allerlei censuurperikelen? En tussen twee haakjes, mijn kaak valt op de vloer van verbazing dat jij zo kunt onthouden wie van welk genre houdt. Wat een geheugen!
Enne, zoonlief heeft het er maar mee te doen .
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

23-03-2011 om 12:06

O, en krin (ot)

Bedankt voor de tekst, heb hem meteen gejat voor de verzameling. En ja, Valkyre, hier ook meteen een brok.
Groetjes
Massi

Oh massi

ik ben nog steeds, al is ze 20 maanden, geregeld zo onwijze gelukkig als ik naar haar kijk, vooral als ze samen zijn, de oudste met de jongste. Ach het is geweldig, ben zo blij voor je !

wendelien

wendelien

23-03-2011 om 13:20

En weer on

Ik blijf het toch maar een beetje proberen. De auteurs die Massi en anderen net noemden ga ik noteren. Ik ken ze dus helemaal niet en dat vind ik nou zo leuk aan dit soort draadjes. Je komt op nieuwe ideeën en verbreedt je horizon (sprak zij hoogdravend). Zo heb ik onverwacht Het pauperparadijs in handen gekregen en ik ben er ook meteen in begonnen, maar het wil me nog niet erg pakken. Er wordt wat geforceerd hineininterpretiert naar mijn idee en dat doet af aan het verhaal. Dat heeft het volgens mij helemaal niet nodig.

Lynna

Lynna

23-03-2011 om 19:17

John grisham

Net de nieuwste van John Grisham gelezen, de Bekentenis. Geweldig spannend, te snel uitgelezen omdat ik niet kon wachten. Nu bezig in de nieuwste van Lieneke Dijkzeul. Boeit me niet heel erg, ik snap nog niet zo goed waar het nou om gaat. En ik ben bezig in De kracht van het nu, zeer intrigerend. Zo simpel kan het dus zijn.

Sancy

Sancy

23-03-2011 om 20:02

Gewisseld

Na Jacob de Zoet (een echte aanrader) merkte ik dat mijn hoofd nog niet klaar was voor een volgend literair werk, dus heb ik port Mortuary van Cornwell eerst gelezen (als vanouds goed, en beangstigend als je bedenkt dat de beschreven technologie al mogelijk is). Nu ben ik dan in Room begonnen van Emma Donoghue. Die is prachtig, ik heb gewoon de hele middag in de zon achter het huis zitten lezen. Ik raad hem trouwens niet aan kraamvrouwen aan

Tirza G.

Tirza G.

24-03-2011 om 19:26

Japin

Vaslav Nijinski. En ik begrijp er niks van maar blijf toch doorlezen

Tirza

Valkyre

Valkyre

24-03-2011 om 21:09

Tirza

Is dat de nieuwste? Oh, zo erg, ben deze boekenweek nog niet in de boekhandel geweest!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.